ΑΛΛΑΓΗ EMAIL

Οι φίλοι αναγνώστες μπορεί να στέλνουν τα μηνύματά τους στο εμέηλ στο οποίο θα προτιμούσε ο διαχειριστής να τα λαμβάνει. Παράλληλα επειδή η Maicrosoft μας λογόκρινε και μπλόκαρε το μαιηλ gmosxos1@hotmaihl. com άνοιξε και ισχύει πλέον το εμέηλ gmosxos23.6.1946@gmail.com το οποίο μπορείτε να χρησιμοποιείτε .ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ 6938.315.657 & 2610.273.901

Τετάρτη 10 Δεκεμβρίου 2025

ΟΧΙ άλλη κοροϊδία με Εγνατία, Αττική Οδό και Καστέλι

Ομιλία στην Ολομέλεια του Βουλευτή Α’ Θεσσαλονίκης Χρ. Γιανούλη για το πολυνομοσχέδιο που περιλαμβάνει τις παραχωρήσεις της Εγνατίας και Αττικής Οδού και την τροποποίηση της σύμβασης του αεροδρομίου στο Καστέλι.- Ο βουλευτής του ΚΚΕ, Μανώλης Συντυχάκης, μιλώντας στη Βουλή κατήγγειλε ότι με δεδομένο το κριτήριο του κόστους-οφέλους, η συντήρηση θα γίνεται με όσο το δυνατόν λιγότερο κόστος, με τις αεροπορικές εταιρείες να έχουν τον πρώτο λόγο Στην ομιλία του στη Βουλή, ο Χρήστος Γιαννούλης άσκησε σφοδρή κριτική στην κυβέρνηση για το πολυνομοσχέδιο που περιλαμβάνει τις παραχωρήσεις της Εγνατίας Οδού, της Αττικής Οδού και την τροποποίηση της σύμβασης του αεροδρομίου στο Καστέλι. «Η διαδικασία νομοθέτησης ήταν απαράδεκτη, πρόχειρη και προσβλητική για την κοινοβουλευτική αξιοπιστία». Ο κ. Γιαννούλης επισήμανε ότι η παραχώρηση της Εγνατίας Οδού αποτελεί «μνημείο κυβερνητικής ανικανότητας», αφού το Δημόσιο χάνει τουλάχιστον 180 εκατ. ευρώ λόγω μη ολοκλήρωσης των απαιτούμενων έργων, ενώ επιβαρύνεται επιπλέον με 60 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, καταργούνται ευνοϊκές ρυθμίσεις για τους κατοίκους της Βόρειας Ελλάδας και αυξάνονται τα διόδια, «επιβαρύνοντας έναν κόσμο ήδη πιεσμένο». Για το ανθρώπινο δυναμικό της Εγνατίας, υπογράμμισε ότι οι περίπου 1.000 εργαζόμενοι οδηγούνται σε καθεστώς αβεβαιότητας και ανασφάλειας. «Η τύχη τους παραδίδεται στον παραχωρησιούχο», σημείωσε, καλώντας την κυβέρνηση να κάνει δεκτή την τροπολογία του ΣΥΡΙΖΑ–ΠΣ για την προστασία τους. Αναφερόμενος στην Αττική Οδό, επεσήμανε ότι διεθνώς τα έργα που έχουν αποσβέσει την κερδοφορία τους επιστρέφουν στο Δημόσιο, ενώ η κυβέρνηση Μητσοτάκη «επιμένει σε μοντέλα ιδιωτικοποίησης που δεν υπηρετούν το δημόσιο συμφέρον». Τέλος, για το αεροδρόμιο στο Καστέλι, ανέδειξε το ζήτημα του σημαντικού αρχαιολογικού ευρήματος στην περιοχή, κάνοντας λόγο για «αυθαίρετες και επικίνδυνες αποφάσεις» εκ μέρους της κυβέρνησης. «Η κυβέρνηση επιλέγει αδιαφάνεια, βιασύνη και πολιτικές που ζημιώνουν τη χώρα. Κάποιος πρέπει κάποτε να πει ένα “όχι” σε αυτά που ερημώνουν τις περιφέρειες και υπονομεύουν το δημόσιο συμφέρον» κατέληξε ο Χρήστος Γιαννούλης. ΣΥΝΤΥΧΑΚΗΣ (ΚΚΕ): ΓΙΑ ΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΣΤΟ ΚΑΣΤΕΛΙ Οσον αφορά το νομοσχέδιο για την κύρωση της τροποποίησης της σύμβασης για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι, το δεύτερο σε μέγεθος αεροδρόμιο της χώρας, ο Εμμ. Συντυχάκης βουλευτής του ΚΚΕ, τόνισε ότι αφορά ένα ιδιωτικό αεροδρόμιο και εντάσσεται στη στρατηγική της απελευθέρωσης των αερομεταφορών της ΕΕ, καθώς και ιδιωτικοποίησης των αεροδρομίων και της αεροναυτιλίας σε βάρος των εργαζομένων, σε βάρος των επιβατών με πανάκριβα εισιτήρια. Κατήγγειλε ότι ενώ ο αρχικός προϋπολογισμός της 35ετούς παραχώρησης ήταν 520 εκατομμύρια ευρώ, το ελληνικό δημόσιο μέχρι τώρα έχει δώσει προίκα στην κοινοπραξία 650 εκατομμύρια ευρώ, με τη συνολική επένδυση να εκτιμάται στο 1,5 δισεκατομμύριο ευρώ. Μάλιστα, σημείωσε ότι με βάση τη σύμβαση παραχώρησης και την τροποποίηση, όλα τα έσοδα του τέλους -άνω των 60 εκατομμυρίων ευρώ το χρόνο- πάνε στην τσέπη της κοινοπραξίας». Υπογράμμισε ακόμα ότι το νέο αεροδρόμιο συνδέεται με τους επικίνδυνους κατασκοπευτικούς σχεδιασμούς του ΝΑΤΟ. Θα έχει διπλή χρήση και ως πολιτικό και ως στρατιωτικό Νατοϊκό αεροδρόμιο, παρέχοντας μάλιστα πολλές διευκολύνσεις μεταξύ των οποίων η εξαίρεση του ΝΑΤΟ από την είσπραξη τελών αεροπορικών πτήσεων και δραστηριοτήτων. Θα είναι στόχος αντιποίνων όπως επανειλημμένα έχουν δηλώσει αντίπαλες ιμπεριαλιστικές δυνάμεις, απειλές που θα εντείνονται στα πλαίσια της ενίσχυσης της πολεμικής οικονομίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των μεταφορών στο πλαίσιο της. Παρόλα αυτά, «πέρασε η σύμβαση από τη Βουλή με την θετική ψήφο το 2019 της Νέας Δημοκρατίας του ΣΥΡΙΖΑ και του ΠΑΣΟΚ. Το ΚΚΕ καταψήφισε τόσο την αρχική σύμβαση παραχώρησης όσο και την πρώτη τροποποίηση ενώ θα καταψηφίσει και την παρούσα», όπως εξήγησε. Υπογράμμισε ότι «με πρόσχημα τις όποιες καθυστερήσεις και τη γραφειοκρατία, η Σύμβαση δίνει το ελεύθερο στην υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας να αναθέσει στην εταιρεία διαχείρισης του νέου αεροδρομίου τη συντήρηση των συστημάτων αεροναυτιλίας. Πρόκειται για παράδοση στην κοινοπραξία όλου του τεχνικού εξοπλισμού, δηλαδή τα ραντάρ και τα συστήματα ελέγχου. Για τη μεταβίβαση αυτή απαλλάσσεται από κάθε φοροεισφορά, τέλος ή επιβάρυνση. Με τη λειτουργία του νέου αερολιμένα, στην ουσία το κομμάτι που θα απομείνει στην υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας είναι των ελεκτών εναέριας κυκλοφορίας, όπως το ίδιο συμβαίνει και στα υπόλοιπα ιδιωτικά αεροδρόμια της χώρας, σε μία προοπτική να ιδιωτικοποιηθεί και αυτό το κομμάτι». ΚΚΕ: ΜΕ ΤΟ ΚΡΙΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΚΟΣΤΟΥΣ - ΟΦΕΛΟΥΣ, ΟΙ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΘΑ ΕΧΟΥΝ ΤΟΝ ΠΡΩΤΟ ΛΟΓΟ Ο βουλευτής του ΚΚΕ, Μανώλης Συντυχάκης, μιλώντας στη Βουλή κατήγγειλε ότι με δεδομένο το κριτήριο του κόστους-οφέλους, η συντήρηση θα γίνεται με όσο το δυνατόν λιγότερο κόστος, με τις αεροπορικές εταιρείες να έχουν τον πρώτο λόγο, καθώς χρεώνονται μέσω των τελών αεροναυτιλίας από την ΥΠΑ για τα έξοδα της υπηρεσίας, άρα θα πιέζουν για μείωση του κόστους, όπως και η ίδια η Ευρωπαϊκή Ένωση, η οποία χρόνια τώρα με τα σχέδια επιδόσεων, καλεί τα κράτη-μέλη να μειώσουν τα τέλη αεροναυτιλίας. Επιπλέον υπάρχουν πρόσφατες αλλά και παλαιότερες καταγγελίες εργαζομένων για χρήση απαρχαιωμένου εξοπλισμού, επιτήρησης και επικοινωνιών, με χαρακτηριστικό το πολύ επικίνδυνο περιστατικό στη Ρόδο τον Αύγουστο το 2024, κατά το οποίο χάθηκε η εικόνα του ραντάρ που εξυπηρετεί το αεροδρόμιο. Αντίστοιχα προβλήματα παρουσιάζονται στο ήδη υφιστάμενο αεροδρόμιο Ηρακλείου, λόγω της υποστελέχωσης και υποχρηματοδότησης της ΥΠΑ, αφού έχει ένα εξοπλισμό απαρχαιωμένο. Η τροποποίηση σχεδόν με εντολή στρατιωτικού τύπου προβλέπει την μετάβαση των υπηρεσιών επίγειας εξυπηρέτησης από το αεροδρόμιο Νίκος Καζαντζάκη στο νέο αεροδρόμιο και μεταξύ άλλων και την επίσπευση των διαδικασιών μεταφοράς του προσωπικού από το υφιστάμενο αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου χωρίς να διευκρινίζει ούτε το χρονικό ορίζοντα για την ολοκλήρωση των μεταθέσεων, ούτε για την εκπαίδευση του προσωπικού, ούτε το πώς θα γίνεται η μετακίνησή τους από το Ηράκλειο. Ο Μ. Συντυχάκης κατήγγειλε επίσης την κυβέρνηση και για τη χωροθέτηση του ραντάρ στο λόφο Παπούρα, με την ευθύνη για τις όποιες καθυστερήσεις να έχει η ίδια η κυβέρνηση με την αδιαλλαξία της να υπηρετήσει τα συμφέροντα των κερδών του παραχωρησιούχου, με δεδομένο ότι ο Δήμος Μινώα Παιδιάδας και οι αρχαιολόγοι έχουν προσφύγει στον Άρειο Πάγο, διεκδικώντας δικαιολογημένα την ανάκληση της απόφασης τοποθέτησης ραντάρ και των άλλων συνοδών έργων στο Λόφο Παπούρα, γιατί θα προκαλέσουν καταστροφή στο μνημείο και στο περιβάλλοντα χώρο, ενώ την ίδια στιγμή η ανασκαφή δεν έχει ολοκληρωθεί. Καταλήγοντας, ο βουλευτής τόνισε ότι «το ΚΚΕ έχει καταγγείλει μέσα και έξω από την Βουλή και στην Ευρωβουλή πως μια τέτοια ανάπτυξη υπηρετεί με συνέπεια την κερδοφορία των ομίλων και είναι ασυμβίβαστη με τις λαϊκές ανάγκες, τον πολιτισμό, την προστασία των μνημείων που είναι δημόσια λαϊκή περιουσία. Αυτή λοιπόν είναι η ανάπτυξή τους, αυτός είναι ο καπιταλισμός».

Δεν υπάρχουν σχόλια: