ΑΛΛΑΓΗ EMAIL

Οι φίλοι αναγνώστες μπορεί να στέλνουν τα μηνύματά τους στο εμέηλ στο οποίο θα προτιμούσε ο διαχειριστής να τα λαμβάνει. Παράλληλα επειδή η Maicrosoft μας λογόκρινε και μπλόκαρε το μαιηλ gmosxos1@hotmaihl. com άνοιξε και ισχύει πλέον το εμέηλ gmosxos23.6.1946@gmail.com το οποίο μπορείτε να χρησιμοποιείτε .ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ 6938.315.657 & 2610.273.901

Τρίτη 9 Σεπτεμβρίου 2025

Ελεγκτικό: Εκμεταλλεύονταν την πείνα των φτωχών 7 Περιφέρειες

Είχαν «στήσει» διαγωνισμούς για σίτιση απόρων, με τόσο ειδικούς όρους, που μπορούσαν να ανταπεξέλθουν μόνο πολύ συγκεκριμένες «κολλητές» τους εταιρείες, αποκαλύπτει το inside story. Ακόμη και τους φτωχούς έβαλαν στο... μάτι. Μεταξύ αυτών και η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας!
Για ψηφοθηρικούς εκμεταλλεύονταν την πείνα των φτωχών, όπου έπιασε το Ελεγκτικό Συνέδριο επτά από τις 13 Περιφέρειες της χώρας που προχωρούσαν σε στημένους διαγωνισμούς για να μοιράζουν σε «κολλητούς» και «μυημένους» ευρωπαϊκά κονδύλια για τη σίτιση απόρων, έργο προϋπολογισμού 400 εκατομμυρίων ευρώ. Νέο σκάνδαλο από τους κυβερνητικούς Περιφερειάρχες, του Κυρ. Μητσοτάκη! Ακόμη και του πεινασμένους έβαλαν στο... μάτι! Την αποκάλυψη έκανε το inside story, επισημαίνοντας ότι οι διαγωνισμοί στήνονταν μέσα από τη διατύπωση τόσο ειδικών όρων στους οποίους μπορούσαν να ανταποκριθούν πολύ συγκεκριμένες εταιρείες. Όπως σημειώνεται στο ρεπορτάζ, βάσει νόμου για τις συμβάσεις που συνάπτονται από τους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης και (συγ)χρηματοδοτούνται από ευρωπαϊκά χρήματα με προϋπολογιζόμενη δαπάνη που ξεπερνά τα 5 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) διενεργείται υποχρεωτικά έλεγχος νομιμότητας πριν από την σύναψη, από κλιμάκια του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Προληπτικός έλεγχος διενεργείται και στις συμφωνίες-πλαίσιο. Αυτό πρακτικά σημαίνει, ότι οι αναθέτουσες αρχές, εν προκειμένω οι Περιφέρειες, χρειάζονται το πράσινο φως από το Ελεγκτικό πριν υπογράψουν τις συμβάσεις με τις εταιρείες-αναδόχους. «Στους ελέγχους που διενήργησε όμως το ΣΤ’ Κλιμάκιο του Ελεγκτικού Συνεδρίου σε επτά συμβάσεις ισάριθμων Περιφερειών της χώρας εντόπισε τα ίδια προβληματικά σημεία και αποφάνθηκε ότι κωλύεται η υπογραφή τους», επισημαίνει το inside story. «Ορισμένες περιφέρειες και ανάδοχοι προσέφυγαν κατά των πράξεων του Κλιμακίου. Υπέρ των προσφυγών παρενέβη ο Οργανισμός Προνοιακών Επιδομάτων και Κοινωνικής Αλληλεγγύης (ΟΠΕΚΑ) ως Ενδιάμεσος Φορέας Διαχείρισης του Προγράμματος, από το οποίο χρηματοδοτείται η ελεγχόμενη προμήθεια, με το 7ο τμήμα του Ελεγκτικού Συνεδρίου να απορρίπτει τις προσφυγές και να επικυρώνει με την απόφασή του όσα εντόπισε το κλιμάκιο», αποκαλύπτει το ρεπορτάζ. Τι εντόπισε το Ελεγκτικό Συνέδριο Σύμφωνα με το αποκαλυπτικό ρεπορτάζ, τουλάχιστον επτά περιφέρειες, οι οποίες ολοκλήρωσαν πιο γρήγορα τις διαδικασίες, έστειλαν όπως όφειλαν στο Ελεγκτικό Συνέδριο τις συμφωνίες-πλαίσιο για έλεγχο νομιμότητας. Το ΣΤ’ Κλιμάκιο στις ισάριθμες πράξεις που εξέδωσε, διαπίστωσε προβλήματα τα οποία εντοπίζονται στην ενότητα της διακήρυξης που αφορά στην «Τεχνική και επαγγελματική ικανότητα» των εταιρειών (οικονομικών φορέων) που μπορούσαν να υποβάλουν αίτηση συμμετοχής στον διαγωνισμό. «[...] το Κλιμάκιο κρίνει ότι οι όροι τεχνικής και επαγγελματικής ικανότητας των άρθρων 2.2.6.1 και 2.2.6.2 της διακήρυξης είναι υπέρμετρα περιοριστικοί και τελούν σε δυσαναλογία με τον επιδιωκόμενο σκοπό της διασφάλισης ενός ελάχιστου επιπέδου τεχνικών ικανοτήτων ή/και εμπειρίας που κατατείνουν στην άρτια τεχνική εκτέλεση του συμβατικού αντικειμένου. [...] ο πρώτος (σ.σ. όρος) διότι τυποποιεί την αιτούμενη εμπειρία κατά τρόπο ιδιαίτερα σύνθετο, διαμορφώνοντας ένα σχήμα υπερβολικά λεπτομερές (συνδυασμός ελάχιστου αριθμού συμβάσεων αφενός και αριθμού ειδών και αξίας ή ποσότητας αυτών καθώς και αριθμού ωφελούμενων ανά σύμβαση αφετέρου) και ο δεύτερος (σ.σ. όρος) διότι υποχρεώνει τους ενδιαφερόμενους οικονομικούς φορείς να διαθέτουν τις εκεί αναφερόμενες εγκαταστάσεις και οχήματα προτού ανακηρυχθούν ανάδοχοι, ενώ η διαθεσιμότητά τους θα μπορούσε να αποτελεί ειδικό όρο εκτέλεσης της συμφωνίας-πλαίσιο.» Σύμφωνα με τις πράξεις του Κλιμακίου, οι υπέρμετρα περιοριστικοί όροι που διαπίστωσε επιβεβαιώνονται και από την ιδιαίτερα περιορισμένη συμμετοχή στους αντίστοιχους διαγωνισμούς. Όπως αποτυπώνεται και στον παρακάτω συνοπτικό πίνακα, συγκεκριμένες εταιρείες/ενώσεις εταιρειών εναλλάσσονται μεταξύ τους και είναι αυτές που υποβάλλουν στις περισσότερες περιπτώσεις τη μοναδική αίτηση συμμετοχής (στάδιο α´ του διαγωνισμού) και εν τέλει ανακηρύσσονται ανάδοχοι της προμήθειας. Αντικείμενο των τριετών συμφωνιών-πλαίσιο που επρόκειτο να υπογραφούν μεταξύ Περιφερειών και αναδόχων, ήταν η προμήθεια τροφίμων και ειδών βασικής υλικής συνδρομής για την αντιμετώπιση της υλικής στέρησης εκατοντάδων χιλιάδων απόρων ανά τη χώρα. Ο προϋπολογισμός της χρηματοδοτούμενης με ευρωπαϊκά κονδύλια δράσης η οποία προς το παρόν έχει παγώσει –με πιθανό τον κίνδυνο απώλειας ενωσιακών κονδυλίων– είναι 400 εκατ. και εντάσσεται στο Πρόγραμμα «Ανθρώπινο Δυναμικό και Κοινωνική Συνοχή», το οποίο χρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο. Δυνητικοί δικαιούχοι του προγράμματος ήταν και οι 13 Περιφέρειες της Ελλάδας οι οποίες έπρεπε να υποβάλουν μέχρι τις αρχές Μαρτίου 2024 προτάσεις για την ένταξη στο πρόγραμμα και αποδέκτες των προγραμμάτων των περιφερειών θα ήταν περισσότερα από 240.000 άτομα με πιθανό το ενδεχόμενο ο αριθμός αυτός στην πορεία να αυξηθεί σημαντικά. Το inside story επισημαίνει ότι οι ευθύνες για τους φωτογραφικούς όρους της διακήρυξης θα πρέπει να αναζητηθούν στον ΟΠΕΚΑ και όχι στις Περιφέρειες και αυτό γιατί τους είχε σταλεί προσχέδιο της διακήρυξης του διαγωνισμού στις Περιφέρειες από τον ΟΠΕΚΑ και ήταν δεσμευτικό, δηλαδή όλες οι Περιφέρειες έπρεπε υποχρεωτικά να χρησιμοποιήσουν αυτό το προσχέδιο για τους διαγωνισμούς που προκήρυξαν.

Δεν υπάρχουν σχόλια: