ΑΛΛΑΓΗ EMAIL

Οι φίλοι αναγνώστες μπορεί να στέλνουν τα μηνύματά τους στο εμέηλ στο οποίο θα προτιμούσε ο διαχειριστής να τα λαμβάνει. Παράλληλα επειδή η Maicrosoft μας λογόκρινε και μπλόκαρε το μαιηλ gmosxos1@hotmaihl. com άνοιξε και ισχύει πλέον το εμέηλ gmosxos23.6.1946@gmail.com το οποίο μπορείτε να χρησιμοποιείτε .ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ 6938.315.657 & 2610.273.901

Τετάρτη 16 Απριλίου 2025

Θεοδώρα Τζάκρη - Κίνημα Δημοκρατίας πάμε μπροστά

Εθνική Χωρική Στρατηγική για τον Θαλάσσιο Χώρο με καθυστέρηση τεσσάρων χρόνων______________ Τη Μεγάλη Τετάρτη (16/4/2025) τα Υπουργεία Εξωτερικών και Περιβάλλοντος και Ενέργειας, έδωσαν στη δημοσιότητα την Εθνική Χωρική Στρατηγική για τον Θαλάσσιο Χώρο (ΕΧΣΘΧ), η οποία ορίζει (επιτέλους) τους κανόνες για την οργάνωση του θαλάσσιου χώρου της Ελλάδας. Ωστόσο το πρωί της Μεγάλης Τετάρτης προηγήθηκε δημοσίευμα της Milliyet για αντίστοιχη τουρκική πρωτοβουλία με δημοσίευση τουρκικού χάρτη που «κόβει» το Αιγαίο στη μέση. Η Εθνική Χωρική Στρατηγική για τον Θαλάσσιο Χώρο αφορά σε υποχρέωση της χώρας μας έναντι της ΕΕ που απορρέει από την οδηγία 2014/89/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 23ης Ιουλίου 2014, περί θεσπίσεως πλαισίου για τον θαλάσσιο χωροταξικό σχεδιασμό. Η Εθνική Χωρική Στρατηγική για τον Θαλάσσιο Χώρο αφορά στην ολοκληρωμένη διαχείριση των θαλάσσιων περιοχών και την προστασία των θαλάσσιων οικοσυστημάτων και η καθυστέρηση της μέχρι σήμερα, δημιουργούσε νομική αβεβαιότητα για επενδύσεις ή δραστηριότητες που λαμβάνουν χώρα στις ελληνικές θάλασσες (υδατοκαλλιέργειες, ρότες ναυσιπλοΐας, λιμένες, τουριστικές υποδομές, θαλάσσιες ανεμογεννήτριες, πόντιση του καλωδίου του ΑΔΜΗΕ για την ηλεκτρική σύνδεση Ελλάδας- Κύπρου κλπ.). Σημειώνεται ότι για το εν λόγω θέμα, μαζί με τους Βουλευτές του Κινήματος Δημοκρατίας, Αλέξανδρο Αυλωνίτη, Κυριακή Μάλαμα, Γιώτα Πούλου, Μιχαήλ Χουρδάκη και Ραλλία Χρηστίδου είχαμε καταθέσει Ερώτηση προς τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας με την οποία ρωτούσε μεταξύ άλλων για τους λόγους καθυστέρησης ολοκλήρωσης του εθνικού θαλάσσιου χωροταξικού σχεδιασμού καθώς επίσης και για τις πιθανές συνέπειες αυτής της καθυστέρησης κυρίως όσον αφορά στα εθνικά θέματα καθώς και στην υπονόμευση για την ολοκληρωμένη διαχείριση των θαλάσσιων περιοχών και την προστασία των θαλάσσιων οικοσυστημάτων της χώρας. Ωστόσο συγκεκριμένα ερωτήματα παραμένουν: - Γιατί έπρεπε να περάσουν τέσσερα χρόνια από τις 21 Μαρτίου 2021 ημερομηνία της υποχρεωτικής κατάθεσης του ελληνικού Θαλάσσιου Χωροταξικού Σχεδιασμού με βάση την Οδηγία 2014/89/ΕΕ; - Γιατί έπρεπε να καταδικαστεί η χώρα από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο στις 27 Φεβρουαρίου 2025 για μη συμμόρφωση με την Οδηγία και μη κατάθεσης του ελληνικού Θαλάσσιου Χωροταξικού Σχεδιασμού στις 21 Μαρτίου 2021; - Γιατί έπρεπε να προηγηθεί η αντίστοιχη τουρκική πρωτοβουλία (που «κόβει» το Αιγαίο στη μέση; Ελπίζουμε πλέον τώρα, να ολοκληρωθεί ανεμπόδιστα, τουλάχιστον το έργο της πόντισης του καλωδίου του ΑΔΜΗΕ σε Κρήτη και Κάσο!

Δεν υπάρχουν σχόλια: