INTIME/ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΥΔΩΝΑΣ |
Σε συντονισμό να καλύψουν τις ανεπάρκειες και τα τραγικά λάθη που συντελέστηκαν στον ελληνικό σιδηρόδρομο τα τελευταία τρεισήμισι χρόνια, βρίσκονται Νέα Δημοκρατία και ΟΣΕ, με αφορμή το πόρισμα - καταπέλτη που εξέδωσε η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) την Παρασκευή, στον απόηχο του πολύνεκρου δυστυχήματος στα Τέμπη.
Το πρωί της Παρασκευής η ΡΑΣ διαπιστώνοντας «σημεία και τέρατα» στην εκπαίδευσή των σταθμαρχών από τον ΟΣΕ έδωσε εντολή προς τον Οργανισμό να «ξηλωθούν» ως ακατάλληλοι
όλοι οι υποψήφιοι σταθμάρχες οι οποίοι μετείχαν στο διερευνούμενο κύκλο
εκπαίδευσης, «λόγω σοβαρών ενδείξεων παράβασης συγκεκριμένων διατάξεων
της σιδηροδρομικής νομοθεσίας».
Συγκεκριμένα, η Ολομέλεια της Ανεξάρτητης Αρχής διαπίστωσε, με βάση τις έρευνές που διεξήγαγε στο πλαίσιο της αυτεπάγγελτης έρευνας μετά την τραγωδία στα Τέμπη, ότι ο θεωρητικός και πρακτικός κύκλος εκπαίδευσης που παρείχε ΟΣΕ σε σταθμάρχες - κλειδούχους «υπήρξε ελλιπής και ως εκ τούτου ανεπαρκής».
«Με σειρά ελέγχων διερεύνησε τον κύκλο της εκπαίδευσης του Προσωπικού Κλάδου Κυκλοφορίας στον οποίο συμμετείχε ο σταθμάρχης που εμπλέκεται στο δυστύχημα της 28ης Φεβρουαρίου 2023 και διαπίστωσε ότι δεν τεκμηριώνεται η σωστή και ολοκληρωμένη θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση των εκπαιδευόμενων του συγκεκριμένου κύκλου μαθητείας, σύμφωνα με τις απαιτήσεις που καταγράφονται στον Οδηγό Σπουδών» αναφέρεται μεταξύ πολλών άλλων στην απόφαση της ολομέλειας της ΡΑΣ.
Η ΝΔ βρισκόμενη «στα σχοινιά» και καθώς δεν έχει άλλα επιχειρήματα επέλεξε να εξαπολύει άθλια επίθεση στη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων ότι δήθεν ελέγχεται από τον ΣΥΡΙΖΑ, ενώ είναι Ανεξάρτητη Αρχή, εγκαλώντας παράλληλα τη ΡΑΣ ότι καθυστέρησε να βγάλει το πόρισμα.
Την ίδια στιγμή η κυβερνητική παράταξη χωρίς να αναφέρει το παραμικρό για το γεγονός ότι η εκπαίδευση των σταθμαρχών κρίθηκε ανεπαρκής, κατηγορεί το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης για μικροκομματικά παιχνίδια, αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι «κάποιοι επιμένουν σε παλαιοκομματικές πρακτικές ενός “βαθέως κράτους” που πρέπει να αφήσουμε οριστικά στο παρελθόν».
Από την πλευρά του ο ΟΣΕ σε κοινή γραμμή αναφέρει γενικά και αόριστα ότι «είναι εξαιρετικά δυσάρεστο εν μέσω μιας πολύ δύσκολης και οδυνηρής συγκυρίας για την ελληνική κοινωνία και τον ελληνικό σιδηρόδρομο, επίσημοι φορείς να εκφράζουν απόψεις και να λαμβάνουν αποφάσεις χωρίς ενδελεχή διερεύνηση και τεκμηρίωση των αναφερομένων σε αυτές, ειδικά όταν έχουν υπάρξει κοινωνοί σε αυτά επί των οποίων αποφαίνονται».
Παράλληλα πετάει την μπάλα στην εξέδρα αναφέροντας ότι «ο Οργανισμός λειτουργώντας απολύτως μέσα στα θεσμοθετημένα πλαίσια και αντιλαμβανόμενος την ευαισθησία του θέματος απέναντι και στην κοινή γνώμη, θα απαντήσει με απόλυτη ακρίβεια, λεπτομέρεια και τεκμηρίωση σε όλα όσα η Αρχή αναφέρει (βασιζόμενη καταρχάς σε «ισχυρές ενδείξεις»). Έως τότε καλό είναι να εκφράζονται δημοσίως μόνο οριστικά και τεκμηριωμένα συμπεράσματα. Είναι ώρες ευθύνης για όλους και όχι ώρες διάχυσης ευθυνών».
Η Πόπη τσαπανίδου νωρίτερα είχε τονίσει ότι «το πόρισμα της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων όχι μόνο σοκάρει αλλά εντείνει το γενικευμένο αίσθημα ανασφάλειας της κοινωνίας, καθώς ανακαλεί όλους τους σταθμάρχες που η ΝΔ προσέλαβε με μπλοκάκι κρίνοντας ότι έχουν ανεπαρκή εκπαίδευση και αποτελούν κίνδυνο για τη δημόσια ασφάλεια».
Καταλήγοντας, η εκπρόσωπος Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ - ΠΣ, είχε υπογραμμίσει ότι «με τον πιο δραματικό τρόπο διαπιστώνουμε ότι η αριστεία και το επιτελικό κράτος του κ. Μητσοτάκη είναι τα ρουσφέτια και η αδιαφορία για την ασφάλεια των πολιτών».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου