Από την
ομιλία του Αλέξη Τσίπρα στο Concordia
Στην Ελλάδα καταβάλαμε τεράστια
προσπάθεια, προκειμένου να αναζητήσουμε συλλογικές και αποτελεσματικές
απαντήσεις σε κρίσιμα ζητήματα. Είμαστε
οι πρώτοι που υποστηρίξαμε ότι η Ευρώπη πρέπει να αρθεί στο ύψος των
περιστάσεων και να αρχίσει να συζητά σε νέο πλαίσιο, στο οποίο οι υποχρεώσεις
και τα δικαιώματα θα είναι σαφή, αλλά, επίσης, ρεαλιστικά και δίκαια. Δεν ήταν
πολλοί εκείνοι που συμμερίζονταν αυτήν την άποψη.
Τώρα, όμως, αυτή η συζήτηση βρίσκεται
στην κορυφή της ευρωπαϊκής ατζέντας.
Είμαστε οι πρώτοι, μεταξύ άλλων, που υποστηρίξαμε τη μη δημοφιλή άποψη
ότι η προσφυγική κρίση δεν αποτελεί πρόβλημα δύο ή τριών χωρών μόνο, οι οποίες
επωμίζονται το μεγαλύτερο βάρος των προσφυγικών ροών, αλλά πρόκειται για
ευρωπαϊκό πρόβλημα, που χρειάζεται κοινή ευρωπαϊκή στρατηγική για την
αντιμετώπισή του. Αντιμετωπίζουμε το ζήτημα αυτό με βάση τον ανθρωπισμό και με
σεβασμό των ανθρώπων που έχουν ανάγκη. Ενώσαμε τις δυνάμεις μας με άλλες χώρες,
προκειμένου να δημιουργήσουμε κοινό έδαφος, με στόχο την εξεύρεση λύσεων πάνω
στο ζήτημα αυτό. Δεν αφήσαμε εκείνους που αρνούνταν να κατανοήσουν το πρόβλημα
να μας εμποδίσουν να αντιμετωπίσουμε την κατάσταση. Επίσης, αναλάβαμε
σημαντικές πρωτοβουλίες για να καταστήσουμε τα Βαλκάνια μία περιοχή ασφάλειας,
σταθερότητας και ευημερίας για την Ευρώπη.
Είδαμε ότι υπάρχει μια ευκαιρία για να βρεθεί λύση σε ένα ζήτημα που
ήταν αγκάθι για την ελληνική και ευρωπαϊκή πλευρά για σχεδόν τρεις δεκαετίες. Η
διαμάχη για το ονοματολογικό της πΓΔΜ πλησιάζει στο τέλος της. Με σεβασμό στην
ιστορία μας. Με σεβασμό στους λαούς μας.
Για τις
επαφές του Αλ. Τσίπρα με τα κορυφαία
τραπεζικά ιδρύματα των ΗΠΑ
Ο Αλ. Τσίπρας συζήτησε με στελέχη
επενδυτικών funds που δείχνουν ενδιαφέρον να επενδύσουν στη χώρα, για την
πορεία και τις προοπτικές της ελληνικής οικονομίας ενώ παράλληλα συζητήθηκαν
και γεωπολιτικά θέματα. Έκανε εκτενή αναφορά στην ανάκαμψη των θεμελιωδών
μεγεθών της ελληνικής οικονομίας που πλέον διαμορφώνουν μια αισθητά βελτιωμένη
εικόνα για τη χώρα και τις προοπτικές της. Υπογράμμισε ότι η ελληνική οικονομία
ανακάμπτει μετά από δύσκολα χρόνια. Αναλάβαμε σε πολύ δύσκολες συνθήκες με
ανεργία ρεκόρ, αποεπένδυση, ύφεση και μετά από μια πενταετία κατά την οποία
χάθηκε το 1/4 του εθνικού πλούτου. Ο Αλ. Τσίπρας τόνισε ότι προτεραιότητά μας
είναι η δημιουργία φιλοεπενδυτικού
κλίματος για την προσέλκυση σημαντικών παραγωγικών επενδύσεων που θα
δημιουργήσουν νέες θέσεις εργασίας. Σημαντικό στοιχείο σε αυτό το πλαίσιο είναι
οι συνθήκες πολιτικής σταθερότητας που επικρατούν πλέον στη χώρα. Οι
μεταρρυθμίσεις που έχει ανάγκη η χώρα θα συνεχιστούν απρόσκοπτα, με έμφαση σε
αυτές που σχετίζονται με την ανάπτυξη και την παράγωγη νέου πλούτου. Στην
συζήτηση αναδείχθηκε επίσης και από τις δύο πλευρές στο ισχυρό χαρτί της χώρας,
που είναι ο κομβικός γεωστρατηγικός ρόλος της, ως πυλώνας σταθερότητας και
ασφάλειας σε μια περιοχή με μεγάλες προκλήσεις. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον υπήρξε για
τη συμφωνία των Πρεσπών η οποία ανοίγει το δρόμο για την ενίσχυση των επενδύσεων
και της οικονομικής συνεργασίας στα Βαλκάνια. Ενώ τέλος, στο ίδιο πλαίσιο ο Αλ.
Τσίπρας αναφέρθηκε στο σύνολο των πρωτοβουλιών που έχει πάρει η Ελλάδα και έχει
καθοριστική παρουσία (τριμερείς, τετραμερείς, Western Balkans Summit, κλπ).
Για τις
συντάξεις
1. Από
την ομιλία του Ε. Τσακαλώτου στη Βουλή
Έχω ακούσει τόσα πράγματα
τον τελευταίο καιρό. Πραγματικά δεν περίμενα από τη ΝΔ να θέσει έτσι το θέμα.
Δεν μου ήταν βέβαια έκπληξη που η κ. Γεννηματά ευθυγραμμίστηκε αμέσως, και σε
αυτό το θέμα, με τη ΝΔ. Να σας θυμίσω το 2017, όταν ψηφίζονταν τα
μέτρα-αντίμετρα, λέγατε ότι δεν υπάρχουν αντίμετρα και ότι μόνο τα μέτρα
υπάρχουν. Λέγατε ότι και τα δύο μέτρα-και οι συντάξεις και οι μειώσεις του
αφορολόγητου- θα γίνουν το 2019. Μετά λέγατε δεν υπάρχουν τα αντίμετρα. Τα
έλεγε ο κ. Μητσοτάκης, τα έλεγε η κ. Γεννηματά, και τώρα που φαίνεται ότι
υπάρχουν αντίμετρα και υπάρχει και μια αμφισημία -που θα δούμε που θα εξελιχθεί
η συζήτηση- έχετε πάθει τέτοιον πανικό που λέτε πράγματα που δεν μπορούν να
ειπωθούν. Το 2017, όταν επιβλήθηκαν τα μέτρα-αντίμετρα, και επιβλήθηκαν γιατί η
Γερμανία και η Ολλανδία έδωσαν το δικαίωμα βέτο στο ΔΝΤ, έλεγε τότε το ΔΝΤ για
το πρωτογενές πλεόνασμα του 2019 ότι θα είναι 1%. Μέχρι τον Ιούλιο του 2018
έλεγε ότι το πρωτογενές πλεόνασμα θα ήταν 1,4% και τώρα λέει ότι είναι 3,5%.
Γι΄ αυτό είμαστε σε άλλο κόσμο, και είμαστε εκτός του μνημονίου και έχουμε το
δημοσιονομικό χώρο, και να μην μειώσουμε τις συντάξεις και να μην κάνουμε το
αφορολόγητο και να παρουσιάσουμε πολύ μεγάλο κομμάτι των αντιμέτρων. Τώρα
εφημερίδες προσκείμενες στην αντιπολίτευση εκτιμούν ότι κόβονται τα αντίμετρα
από την κυβέρνηση για να σωθούν οι συντάξεις, τα οποία αντίμετρα, κατά τη ΝΔ
και τη ΔΗΣΥ, δεν υπάρχουν. Για περισσότερα, δείτε εδώ.
2. Από τη
συνέντευξη του Τ. Πετρόπουλου
- Δεν
έχει τεθεί ζήτημα βέτο, έγκρισης ή μη, για να μην προχωρήσουμε στην περικοπή
των προσωπικών διαφορών στις συντάξεις. Συζήτηση γίνεται στη βάση των θετικών
αποτελεσμάτων που έχουμε. Δεν υπάρχει κανένας λόγος να γίνουν περικοπές διότι
οι δημοσιονομικοί στόχοι έχουν επιτευχθεί. Αποδείχθηκε
ότι ήταν εσφαλμένη η θέση του ΔΝΤ που είχε θέσει ως προϋπόθεση την περικοπή των
συντάξεων για την επίτευξη πλεονασμάτων.
- Συγκροτήσαμε συνεργεία
υπαλλήλων στον ΕΦΚΑ για να βγάζουν τα Σαββατοκύριακα συντάξεις, να μην χαθεί η
χρηματοδότηση για την εξόφληση των ληξιπρόθεσμων. Τα στοιχεία αποδεικνύουν ότι
εκδώσαμε νέες συντάξεις. Μειώσαμε κατά
74,2% τις απλήρωτες κύριες συντάξεις που είχαν αφήσει στα συρτάρια οι
προηγούμενες κυβερνήσεις. Έχουμε περιορίσει στις 35.000- 36.000 τις εκκρεμείς
κύριες.
- Στο
διάστημα 2017 - Αύγουστος του 2018, έχουμε
απονείμει 67.000 συντάξεις χηρείας και εκκρεμούν 21.000 αιτήσεις.
- Έχουμε θεσπίσει κατώτατα όρια που δίνουν
αυξημένα ποσά σε σύγκριση με το παλιό καθεστώς. Για χήρα με ανήλικο το
κατώτατο όριο στο ΙΚΑ από 438 ευρώ είναι πλέον 720 ευρώ. Στον ΟΑΕΕ από 378 ευρώ
έχει αυξηθεί στα 720 ευρώ. Στον ΟΓΑ η χήρα ελάμβανε 73 ευρώ. Τώρα το κατώτατο
είναι 360 ευρώ.
- Το προσδόκιμο ζωής είναι
επιστημονικός όρος που περιλαμβάνεται σε όλες τις αναλογιστικές μελέτες και στη
στατιστική. Επιπλέον, ο νόμος προβλέπει
ότι αυτή η προσωπική διαφορά θα μειώνεται μέσω της αύξησης των συντάξεων στο
μέρος της εθνικής. Επομένως αυτή η διαφορά θα συγκλίνει, θα εξαφανιστεί. Η
ίδια η εξέλιξη των συντάξεων θα φέρει κάποια στιγμή το μηδενισμό σε αυτή τη
διαφορά.
Για τις
ακροδεξιές, φασιστικές επιθέσεις (από τη δήλωση της Ο. Γεροβασίλη)
Δεν
θέλουμε μία κοινωνία με φοβισμένους πολίτες. Θέλουμε ο πολίτης να αισθανθεί
ασφαλής και θα συμβάλουμε με όλες μας τις δυνάμεις σε αυτό. Δεν θα επιτρέψουμε
φασιστικές επιθέσεις, ρατσιστικές επιθέσεις και διάφορα περιστατικά τα οποία τα
τελευταία χρόνια αρχίζουν να σημαδεύουν την περιοχή. Δεν θα αφήσουμε αυτή την
εικόνα να επικρατήσει, θα την αντιστρέψουμε. Όλοι είμαστε ενωμένοι σε αυτή την
κατεύθυνση, άνθρωποι και φορείς του δημοκρατικού τόξου. Είχαμε πρόσφατα την
επίθεση των φασιστών στον νεαρό που πήγαινε στη συναυλία την ημέρα της επετείου
της δολοφονίας του Παύλου Φύσσα. Είχαμε πριν από δυο-τρεις μέρες επίθεση από
τους Χρυσαυγίτες στον βουλευτή στην Καλαμάτα. Πριν λίγες μέρες είχαμε επίθεση
στον πρώην βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας τον κύριο Καλαντζή. Έχουμε επιθέσεις
σε μετανάστες και επιθέσεις σε αδύναμους, με φασιστικό τρόπο, που προσπαθούν να
δημιουργήσουν κλίμα ανασφάλειας στους πολίτες αλλά και να επικρατήσουν. Αυτό
δεν θα επιτρέψουμε να συμβεί.
Για την
την αξιοποίηση του Ταμείου Γιούνκερ (μήνυμα του Δ. Παπαδημούλη)
Η Ελλάδα βρίσκεται στην 1η θέση
ανάμεσα στα κράτη-μέλη της ΕΕ στην αξιοποίηση του Ταμείου Γιούνκερ (EFSI),
σύμφωνα με επίσημα στοιχεία. Μια ακόμη θετική αποτύπωση της ανάκαμψης της
οικονομίας, των επενδύσεων και της παραγωγικής αξιοποίησης κοινοτικών πόρων. Δείτε
εδώ
για περισσότερα.
Για τις δήθεν
παρεμβάσεις στην έρευνα για την πυρκαγιά της 23/7/2018 (ανακοίνωση του
Προϊστάμενου της Εισαγγελίας Πρωτοδικών)
Αναφορικά
με τα όσα γράφονται και αναφέρονται σχετικά με "παρεμβάσεις" στην
έρευνα για την πυρκαγιά της 23/7/2018 θα ήθελα να διευκρινίσω τα κάτωθι: Η
έρευνα για την πυρκαγιά ξεκίνησε με παραγγελία της κ. Εισαγγελέως του Α.Π.. Από
την πρώτη στιγμή η κ. Εισαγγελέας στάθηκε, όπως πάντα κατά τη διάρκεια της
θητείας της, αρωγός σε οποιοδήποτε ζήτημα χρειαστήκαμε τη βοήθειά της. Ουδέποτε
υπήρξε παρέμβαση εκ μέρους της στην έρευνά μας με οποιοδήποτε τρόπο. Δεν
τίθεται ζήτημα αναδιπλώσεως της Εισαγγελέως του Αρείου Πάγου καθόσον είχε
εκφράσει από την πρώτη στιγμή την βούλησή της να ολοκληρωθεί η έρευνα το
ταχύτερο δυνατό και από τους ίδιους τους εισαγγελείς που ξεκίνησαν την έρευνα.
Το έγγραφο που αφορά την έρευνα της Γενικής Επιθεωρήτριας προφανώς
παρερμηνεύθηκε. Οι επιθέσεις που δέχεται η κ. Εισαγγελέας είναι το λιγότερο
άδικες για έναν άνθρωπο που στήριξε με το έργο του την ανεξαρτησία της
δικαιοσύνης. Η έρευνα για την πυρκαγιά της 23/7/2018 συνεχίζεται κανονικά και
με τους ταχύτερους δυνατούς ρυθμούς.
Για
τις προσλήψεις στην εκπαίδευση (σημεία από τη συνέντευξη του Κ. Γαβρόγλου)
Ο
Πρωθυπουργός στη Θεσσαλονίκη, εξήγγειλε τους 4.500 διορισμούς για το 2019 που
θα είναι για την Ειδική Εκπαίδευση. Θα
είναι όλες για την Ειδική Εκπαίδευση
γιατί οι μισοί αναπληρωτές είναι για την Ειδική Εκπαίδευση. Σε βάθος
τριετίας θα είναι 5.250 διορισμοί για το 2020 και 5.250 διορισμοί για το 2021.
Άρα, σύνολο, 15.000 διορισμοί. Το ποσοστό των αναπληρωτών είναι δυσανάλογα
μεγάλο για την ορθή λειτουργία ενός εκπαιδευτικού συστήματος και πολύ υψηλότερο από την Ευρώπη. Ο μ.ο. είναι γύρω στα 3% με 5% του
συνολικού προσωπικού, και σε μας κοντεύει να γίνει 15%. Ο κύριος Μητσοτάκης
λέει για ένα προς πέντε, αυτό δεν είναι μια κοινωνική πολιτική, γιατί
οι προσλήψεις που εμείς έχουμε δεσμευτεί είναι και αποτέλεσμα των αποχωρήσεων
τόσα χρόνια, της μείωσης του μαθητικού πληθυσμού. Υπάρχει μία συμφωνία και
με τους δανειστές, στη μεταμνημονιακή
εποχή, για το ένα προς ένα. Έρχεται τώρα, ένα κόμμα του Κοινοβουλίου το οποίο
λέει ότι το ένα προς ένα είναι πολύ για μένα. Εγώ θα πω το ένα προς πέντε. Δεν βλέπετε πως είναι οι δημόσιες
υπηρεσίες; Τι τεράστιες ανάγκες έχουν;
Για
το προσφυγικό και για τον έλεγχο των κονδυλίων
1.
Από τη συνέντευξη του Π. Ρήγα
Έχει
ξεκινήσει μια συζήτηση για τον έλεγχο των κονδυλίων με αφορμή τις δηλώσεις του
κ. Κωσταράκου, ο οποίος μίλησε για 1,6 δις ευρώ. Τα χρήματα αυτά είναι για
μέχρι το 2021. Δόθηκαν απαντήσεις και από τον κ. Βίτσα, δηλαδή τι κονδύλια
έχουν απορροφηθεί μέχρι σήμερα, μέσα από ποιες διαδικασίες και ποιοι έλεγχοι έχουν
γίνει. Ως προς το σκέλος των κονδυλίων που διαχειρίστηκε το ΥΠΕΘΑ, υπάρχουν
συγκεκριμένες συμβάσεις και είναι συγκεκριμένος ο τρόπος με τον οποίο
υλοποιήθηκαν. Από την ώρα που ανέλαβα καταφέραμε σε ταχύτατο χρόνο, με τη
συνεργασία της διαχειριστικής αρχής, να προχωρήσουν οι συμβάσεις που αφορούν το
ΚΥΤ της Μόριας. Το ίδιο ισχύει και για τη σίτιση και τη διόρθωση γενικότερων
προβλημάτων που υπάρχουν σε ορισμένα ΚΥΤ. Η εικόνα που έχουμε είναι ότι δεν
υπάρχει κάτι που να αφορά το σύνολο της διαχείρισης. Το αν έχει γίνει κάποιο
λάθος στην όποια διαδικασία, αυτό είναι άλλο πράγμα. Σε κάθε περίπτωση μιλάμε
για διαδικασίες οι οποίες είναι πάρα πολύ αυστηρές. Υπάρχει έλεγχος ο οποίος
γίνεται πάντα και συστηματικά, τόσο από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή όσο και από την
Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού.
2. Κομισιόν: Δεν έχουμε στοιχεία κακοδιαχείρισης στη Μόρια
Νατάσα
Μπερτό, εκπρόσωπος αρμόδια για θέματα
μετανάστευσης: η ΕΕ έχει πολύ αυστηρούς κανόνες για τη διαχείριση των
κονδυλίων και πολύ αυστηρό σύστημα ελέγχου για να διασφαλίζει ότι όλα τα
κονδύλια δαπανώνται σωστά. Μέχρι σήμερα δεν έχουμε βρει κάποιο στοιχείο
κακοδιαχείρισης κονδυλίων καθ' οιονδήποτε τρόπο. Όλα τα μακροπρόθεσμα κονδύλια
υπόκεινται σε ετήσιες εκκαθαρίσεις λογαριασμών, που σημαίνει ότι ελέγχουμε
ετησίως ότι όλα έχουν δαπανηθεί σωστά. Σε ό,τι αφορά τα κονδύλια έκτακτης
ανάγκης, αυτά υπόκεινται σε ξεχωριστό
σύστημα παρακολούθησης και ότι σε αυτό το πλαίσιο οι υπηρεσίες της Επιτροπής
έχουν επισκεφθεί δύο φορές τα εν λόγω έργα για να επαληθεύσουν ότι πράγματι
πραγματοποιούνται. Δεν βρήκαμε καμία απόδειξη κακοδιαχείρισης των κονδυλίων,
κάτι το οποίο μας επιτρέπει να συνεχίσουμε τη χρηματοδότηση αυτού του έργου.
Επιπλέον
κίνητρα για τους γιατρούς και οδοντιάτρους στις εγκαταστάσεις προσφύγων
(ανακοίνωση του Υπουργείου Υγείας)
Όλοι οι
γιατροί και οι οδοντίατροι που εργάζονται σε εγκαταστάσεις προσφύγων, θα
λαμβάνουν τον διπλάσιο μισθό του ιατρού υπηρεσίας υπαίθρου και επιπλέον 400€
(επίδομα αγόνου) θα λαμβάνουν όσοι εργάζονται στις παραμεθόριες περιοχές της
Χίου, της Λέσβου, της Σάμου, της Κω, της Λέρου και του Έβρου. Οι ειδικευμένοι
ιατροί και οδοντίατροι που εργάζονται στα Νοσοκομεία και στις δημόσιες δομές
του Ε.Σ.Υ., θα λαμβάνουν επιπρόσθετα το επίδομα νοσοκομειακής απασχόλησης του
Επιμελητή Β΄, που ανέρχεται σε 280 € μεικτά και οι άνευ ειδικότητας το επίδομα
νοσοκομειακής απασχόλησης του ειδικευόμενου ιατρού, που ανέρχεται σε 230 €. Επιπλέον, χορηγούνται και τα λοιπά επιδόματα που
προβλέπονται στις κείμενες διατάξεις του ειδικού ή ενιαίου μισθολογίου (όπως
οικογενειακό, μεταπτυχιακών σπουδών κλπ.). Για περισσότερα, δείτε εδώ.
Σχετικά με τη
χρήση των πράσινων ομολόγων (απάντηση της Κομισιόν στον Δ. Παπαδημούλη)
Στην απάντησή του ο Β. Ντομπρόβσκις υπογραμμίζει εκ μέρους
της Κομισιόν «την ανάγκη
να διασφαλιστεί ότι οι εκδότες πράσινων ομολόγων, συμπεριλαμβανομένων των
ιδιωτικών εταιρειών, τηρούν σαφείς και διαφανείς κανόνες, όπως αυτοί που
προβλέπονται επί του παρόντος στις ‘αρχές των πράσινων ομολόγων’». «Η ορθή
πρακτική της αγοράς για τους εκδότες πράσινων ομολόγων υψηλής ποιότητας
περιλαμβάνει την ανεξάρτητη εξέταση των
επιπτώσεων των επενδύσεων ή των έργων που χρηματοδοτούνται με πράσινα ομόλογα
για την αποφυγή της προβολής ψευδοοικολογικής ταυτότητας («πράσινο
ξέπλυμα»)», συμπληρώνει, διευκρινίζοντας ότι «η χρήση του μάρκετινγκ
για να προβάλλονται τα προϊόντα, οι δραστηριότητες ή οι πολιτικές ενός
οργανισμού ως φιλικές προς το περιβάλλον, ενώ δεν είναι». Ο Β. Ντομπρόβσκις απαντώντας στην ερώτηση
του Δημ. Παπαδημούλη «με ποιον τρόπο διασφαλίζει
η Κομισιόν ότι τα πράσινα ομόλογα δεν θα μπορούν να γίνονται όχημα κερδοσκοπίας
από εκδότες πράσινων ομολόγων σε βάρος φορέων όπως συνταξιοδοτικά ταμεία, τα
οποία επενδύουν σε αυτά», επισημαίνει ότι «σε συνέχεια του σχεδίου δράσης
της με τίτλο «Χρηματοδότηση της αειφόρου
ανάπτυξης», η Ευρωπαϊκή Επιτροπή
συγκρότησε μια ομάδα τεχνικών εμπειρογνωμόνων σχετικά με τη βιώσιμη
χρηματοδότηση τον Ιούνιο του 2018». «Η ομάδα είναι μεταξύ άλλων υπεύθυνη για την ανάπτυξη ενός προτύπου
πράσινου ομολόγου της ΕΕ, με βάση τις τρέχουσες βέλτιστες πρακτικές. Η
ομάδα έχει κληθεί να υποβάλει έκθεση
στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή έως το δεύτερο τρίμηνο του 2019», συμπληρώνει.
Για το Αγροτικό Τιμολόγιο ρεύματος (από την ανακοίνωση του ΥΠΕΝ)
Παρατείνεται έως το τέλος Μαΐου του 2019, η προθεσμία υποβολής των
απαιτούμενων δικαιολογητικών για τη διατήρηση του μειωμένου αγροτικού
τιμολογίου από τους εκάστοτε δικαιούχους.
H
προθεσμία που είχε οριστεί από τον Προμηθευτή Ηλεκτρικής Ενέργειας (30/09/18)
παρατείνεται,
μέχρι την ανάπτυξη ηλεκτρονικής εφαρμογής, προκειμένου να πραγματοποιηθεί η
καταχώρηση των ηλεκτροδοτημένων εγκαταστάσεων αγροτικής χρήσης, στο
Ολοκληρωμένο Σύστημα Διαχείρισης και Ελέγχου του Οργανισμού Πληρωμών και
Ελέγχου Κοινοτικών Ενισχύσεων Προσανατολισμού και Εγγυήσεων (ΟΠΕΚΕΠΕ), η οποία
εκτιμάται ότι θα έχει ολοκληρωθεί έως το τέλος Μαΐου 2019
.
Για τον αυτοκινητόδρομο Πάτρας-Πύργου (σημεία από την απάντηση του
Χρ. Σπίρτζη σε κοινοβουλευτική ερώτηση της ΔΗΣΥ)
- Με τον Ν. 4219/2013
αποφασίστηκε η εξαίρεση του τμήματος «Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα» από τη σύμβαση
παραχώρησης. Αυτό ήταν ένα στρατηγικό λάθος. Και από τότε αρχίζει η περιπέτεια
αυτού του έργου. Διότι, δεν είχατε
ενημερώσει τότε τον κόσμο, ότι αυτός ο διαγωνισμός για να βγει ξανά, για να
χρηματοδοτηθεί, θα πρέπει να εξεταστεί από την αρχή η βιωσιμότητα αυτού του
έργου, όχι της Ολυμπίας Οδού, αλλά του έργου «Πάτρα-Πύργος». Και δουλεύατε
τον κόσμο, οι προηγούμενες κυβερνήσεις ότι έχετε διασφαλίσει και χρηματοδότηση!
- Όπως αποδείχθηκε και από
τις μελέτες βιωσιμότητας που έγιναν στη συνέχεια και με τον Οργανισμό JASPERS,
που είναι ο επίσημος σύμβουλος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, αν δεν είχαμε
εκπτώσεις της τάξης του 50%, αν δεν αυξάναμε τον ανταγωνισμό, αν μέναμε σε αυτά
που υπήρχαν τα προηγούμενα χρόνια, με εκπτώσεις του 0% έως 20% που έδωσαν οι
μεγάλες εταιρείες στον συγκεκριμένο διαγωνισμό, προφανώς, το έργο που θα
εγκρινόταν δεν ήταν αυτοκινητόδρομος, ήταν μία λωρίδα και ΛΕΑ ανά κατεύθυνση
χωρίς διαχωριστικό διάζωμα. Δηλαδή θα ήταν ένας δρόμος που δε θα διασφάλιζε την
ασφάλεια και αυτό που θέλαμε για την περιοχή. Όπως ξέρετε, την έγκριση του μεγάλου έργου τη λάβαμε τον Μάιο του 2018 από την
Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
- Μετά τον Μάιο του 2018 η υπηρεσία κάλεσε τους
μειοδότες να αιτιολογήσουν τις προσφορές τους και οι οποίοι κατέθεσαν
αιτιολογήσεις. Μέχρι στιγμής λοιπόν –όχι
οι πέντε που ρωτάτε- οι έξι ολοκληρώνονται. Οι πέντε έχουν ολοκληρωθεί, για τη
μία τρέχουν οι ημερομηνίες μήπως υπάρχει προσφυγή και τις επόμενες ημέρες η μία
ολοκληρώνεται, από ό,τι μας ενημερώνει η Υπηρεσία και η Επιτροπή Διαγωνισμού.
- Η εταιρεία «Τοξότης» του
κ. Καλογρίτσα έχει φέρει εγγυητική για το τμήμα 4. Μένει το πρακτικό του
τμήματος 1 που είναι μειοδότης. Για τις άλλες δύο απορρίφθηκε από την Επιτροπή.
Και περιμένουμε να δούμε αν ο δεύτερος μειοδότης θα φέρει μια αιτιολόγηση που
θα εγκριθεί από την επιτροπή, αλλιώς θα πάμε στον τρίτο.
- Είναι κατάτμηση; Όχι
βέβαια. Είναι οκτώ διαγωνιστικές
διαδικασίες, αυτοτελείς, όπως προβλέπεται στην ευρωπαϊκή νομοθεσία –γι’ αυτό
και έχει εγκριθεί από παντού- και προφανώς δε θα γίνει το πρώτο τμήμα για να
γίνει το επόμενο. Θα ξεκινήσουν οκτώ εργολαβίες ταυτόχρονα. Δείτε το συνημμένο για περισσότερα.
Ενισχύσεις
ΥΠΕΣ σε ΟΤΑ
Το υπουργείο Εσωτερικών ενέκρινε
επιχορήγηση συνολικού ποσού 6.143.610,39 ευρώ, αποκλειστικά και μόνο για την
εξόφληση υποχρεώσεών τους που προέρχονται από δικαστικές αποφάσεις και διαταγές
πληρωμής που έχουν καταστεί τελεσίδικες έως 19/7/2018 και αφορούν σε αξιώσεις
από προμήθειες αγαθών ή παροχή υπηρεσιών ή εκτέλεση έργων.
Τροπολογία
του Υπ. Δικαιοσύνης για την αναστολή της έναρξης ισχύος της υποχρεωτικότητας
της Διαμεσολάβησης (ανακοίνωση του Υπουργείου Δικαιοσύνης)
Κατατέθηκε σήμερα στο σχέδιο νόμου του
Υπουργείου Εξωτερικών με τίτλο: «Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας
2013/637/ΕΕ του Συμβουλίου της 20ης Απριλίου 2015 (ΕΕL 106/24.4.2015) από
τον Μιχάλη Καλογήρου, τροπολογία με
την οποία αναστέλλεται μέχρι την 16η Σεπτεμβρίου 2019 η έναρξη ισχύος του
άρθρου 182 του ν. 4512/2018, το οποίο αφορά αποκλειστικά στην υποχρεωτικότητα
της υπαγωγής στη διαδικασία της διαμεσολάβησης. Η αναστολή αυτή επιβάλλεται
κατόπιν της γνωμοδότησης 34/2018 της Διοικητικής Ολομέλειας του Αρείου Πάγου
και προκειμένου να υπάρξει καλύτερη προετοιμασία των σχετικών διαδικασιών,
καθώς και διαβούλευση με τους ενδιαφερόμενους φορείς για την αποτελεσματικότερη
εφαρμογή του νόμου. Η προαιρετική διαμεσολάβηση του Ν.4512/2018, που
βρίσκεται ήδη σε ισχύ, προσφέρει τη δυνατότητα στους πολίτες να επιλύσουν
συναινετικά όλες τις αστικές και εμπορικές διαφορές ιδιωτικού δικαίου, ενώ
ταυτόχρονα διασφαλίζεται η παρουσία του δικηγόρου τους για την απόλυτη νομική
προστασία τους. Το Υπουργείο Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων
Δικαιωμάτων, ενεργεί με γνώμονα την ασφάλεια του δικαίου και την παροχή ενός
ποιοτικού και λειτουργικού πλαισίου που θα συντελέσει αποτελεσματικά στην
προώθηση του διεθνώς επιτυχημένου τρόπου εναλλακτικής επίλυσης διαφορών και θα
δικαιώσει τις προσδοκίες που καλλιεργήθηκαν από την εισαγωγή του στο δικαιικό
μας σύστημα.
Για την
Κοινωνική Οικονομία (από τη συνέντευξη
της Θ. Φωτίου)
Μετά τη ψήφιση του νομικού πλαισίου το
2016, δημιουργήθηκαν εκατοντάδες φορείς της Κοινωνικής Οικονομίας με αποτέλεσμα
σήμερα να είναι καταγεγραμμένες στο Μητρώο 1.200 σχήματα κοινωνικής οικονομίας.
Το μοντέλο ανάπτυξης της Κοινωνικής Οικονομίας που ακολουθούμε στην Ελλάδα
μπορεί να αποτελέσει παράδειγμα και για άλλες χώρες, καθώςέλαβε θετικές
κριτικές από τους εκπροσώπους των χωρών που συμμετείχαν στη συζήτηση για την
Κοινωνική οικονομία, στα πλαίσια της ετήσιας γενικής συνέλευση του ΟΗΕ». Πλέον
η Διεθνής Κοινότητας αναγνωρίζει την προτεραιότητα που πρέπει να δοθεί στην
ανάπτυξη της Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας, διότι όλο και περισσότεροι
αντιλαμβάνονται ότι η Κοινωνική Οικονομία μπορεί να συμβάλει στη μείωση
των κοινωνικών και οικονομικών ανισοτήτων και στην διατήρηση της
κοινωνικής συνοχής.
Νέο πλαίσιο για τη μεταφορά των μαθητών (από την ανακοίνωση του
ΥΠΕΣ)
Δημοσιεύτηκε σήμερα η νέα Κοινή Υπουργική Απόφαση,
με την οποία εξορθολογίζεται το πλαίσιο που διέπει τη μεταφορά μαθητών
δημοσίων σχολείων από τις Περιφέρειες. Η νέα ΚΥΑ εισάγει νέες διατάξεις, που
εξασφαλίζουν μεγαλύτερη διαφάνεια, ευελιξία και ορθότερη παρακολούθηση της
εκτέλεσης του έργου, καθώς και την καλύτερη αξιοποίηση των διαθέσιμων πόρων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου