Από την
ομιλία του Αλ. Τσίπρα σε συνάντησή του με τους ομογενείς της Νέας Υόρκης
Βγήκαμε από ένα καθεστώς σκληρής
επιτροπείας, που πρόσβαλλε την Ελλάδα και τους Έλληνες όλα τα προηγούμενα
χρόνια. Και σήμερα έχουμε τη δυνατότητα πάνω στους συμφωνημένους στόχους να
είμαστε εμείς, οι εκλεγμένες κυβερνήσεις των Ελλήνων που αποφασίζουν για το μείγμα της
πολιτικής, προκειμένου να πετυχαίνουμε αυτούς τους στόχους.
Όπως συμβαίνει με
όλες τις χώρες της Ε.Ε., της Ευρωζώνης, οι κυβερνήσεις των οποίων υπόκεινται σε
λογοδοσία πάνω στα συμφωνημένα πλαίσια, αλλά είναι αυτές που αποφασίζουν το
μείγμα της πολιτικής. Είμαστε
αποφασισμένοι όχι μόνο να μη γυρίσουμε πίσω στα χρόνια της κρίσης, αλλά
να καταπολεμήσουμε και τις αιτίες εκείνες που μας οδήγησαν σε αυτήν την κρίση.
Την εποχή των μεγάλων ελλειμμάτων, την
οποία θέλουμε να αφήσουμε πίσω μας, μαζί και με τις μεγάλες παθογένειες μιας
δημόσιας διοίκησης μη λειτουργικής, πελατειακών σχέσεων, σπατάλης, διαφθοράς,
διαπλοκής.
Το 2017 οι ρυθμοί ανάπτυξης στην Ελλάδα
ξαναγύρισαν με θετικό πρόσημο. 1,4% το 2017, 2,1% το 2018, πρόβλεψη για 2,5% το
2019. Ταυτόχρονα, καταφέραμε όλα αυτά τα χρόνια να έχουμε μία
εξαιρετικά σημαντική υπεραπόδοση της οικονομίας, έναντι των στόχων που είχαμε
θέσει. Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι,
προκειμένου να επιτευχθεί αυτός ο μικρός άθλος, υπήρξαν κοινωνικά στρώματα, τα
οποία επιβαρύνθηκαν δυσανάλογα. Όμως για αυτή την επιβάρυνση έχει έλθει τώρα το
πλήρωμα του χρόνου να αποκατασταθεί. Γιατί τώρα πια μπορούμε. Έχοντας
προβλέψεις για θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης, όχι απλά να πιάνουμε τους
συμφωνημένους στόχους, αλλά να δημιουργείται και ο δημοσιονομικός χώρος, που η
δική μας δέσμευση είναι ότι, όπως με δικαιοσύνη αποφασίσαμε να μοιράσουμε τα
βάρη, έτσι και τώρα με δικαιοσύνη θα
αποφασίσουμε να μοιράσουμε και τις ελαφρύνσεις εκείνες, με προτεραιότητα σε
εκείνα τα κοινωνικά στρώματα που επιβαρύνθηκαν περισσότερο την περίοδο της
κρίσης.
Δεν άλλαξαν μόνο τα οικονομικά μεγέθη.
Δεν είναι μόνο ότι γυρίσαμε σε θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης, πιάσαμε τους
στόχους, είχαμε υπερπλεονάσματα, μοιράσαμε το περίσσευμα στο τέλος του κάθε
χρόνου σε αυτούς που το έχουν ανάγκη, μειώσαμε την ανεργία από το 27% στο 19%
σήμερα, δεν είναι μόνο τα οικονομικά επιτεύγματα. Αλλά είναι και το γεγονός ότι
η χώρα μας ανάκτησε τον χαμένο της
γεωπολιτικό ρόλο και τη σημασία της ως μια χώρα- πυλώνας σταθερότητας σε μία
ευρύτερα αποσταθεροποιημένη περιοχή. Η Ελλάδα είναι
μία κρίσιμη χώρα για τον διεθνή παράγοντα στη νοτιοανατολική Μεσόγειο και την
Ευρώπη.
Για την
ομιλία του Κυρ. Μητσοτάκη
Το βασικό πρόβλημα με τον κ. Μητσοτάκη δεν είναι ότι πλέον δεν πιστεύει
κανείς την καταστροφολογία του. Είναι ότι την πιστεύει ο ίδιος. Σήμερα όμως
ξεπέρασε τον εαυτό του. Μετά από ένα εικοσάλεπτο λογύδριο καταστροφής ο κ.
Μητσοτάκης είπε επί λέξει: «Δε χρωστάμε σε κανέναν και δε χαρίζουμε τίποτα». Τον καλούμε να προσέχει τι ξεστομίζει γιατί
εάν μαζευτούν όσοι περιμένουν τα δανεικά και αγύριστα της ΝΔ, του Κήρυκα
Χανίων, των offshore, της Novartis και όλων των άλλων σκανδάλων της, θα κλείσει
για ένα μήνα η Πειραιώς. Δείτε
εδώ την ομιλία Μητσοτάκη.
Για τη σύγκριση Τσίπρα-Όρμπαν από τον Κ. Μητσοτάκη
Μόνο να γελάσει μπορεί κανείς όταν ο
κ. Μητσοτάκης, ο οποίος υπερασπίζεται και στο Προσφυγικό και σε όλα τα εθνικά
θέματα μια απολύτως ακροδεξιά γραμμή και έχει γίνει έρμαιο του κ. Γεωργιάδη και
του κ. Βορίδη, ενώ παρουσίαζε τον εαυτό του ως κεντρώο φιλελεύθερο
μεταρρυθμιστή, να κατηγορεί τον Πρωθυπουργό ότι μοιάζει με τον Όρμπαν. Ο κ.
Όρμπαν είναι ο κατ΄ εξοχήν υπερασπιστής των πολιτικών, τις οποίες έχει
υιοθετήσει ο κ. Μητσοτάκης. Το τι είναι κανείς
προσδιορίζεται από το τι κάνει. Προσπαθούσε να παρουσιάσει τον εαυτό του ως
κεντρώο φιλελεύθερο μεταρρυθμιστή, αλλά για λόγους που έχουν να κάνουν με τις
πολιτικές ισορροπίες μέσα στο κόμμα του και μέσα στην κοινοβουλευτική του
ομάδα, ρέπει διαρκώς προς μια ακροδεξιά πολιτική γραμμή.
Για τα δυο
αντιπαρατιθέμενα πολιτικά σχέδια
Υπάρχουν πολύ συγκεκριμένα πολιτικά
διλήμματα στην πολιτική ατζέντα. Έχουμε να κάνουμε με το δίλημμα της συμφωνίας
των Πρεσπών. Έχουμε να κάνουμε με τα διλήμματα, τα οποία προέκυψαν από τις δύο
αντιπαρατιθέμενες ομιλίες στη ΔΕΘ. Από τη μια μεριά, στήριξη του κοινωνικού
κράτους, στήριξη της εργασίας, ενίσχυση της διαπραγματευτικής δύναμης των
εργαζομένων. Και από την άλλη μεριά, μια παραδοσιακή, νεοφιλελεύθερη λογική του
κ. Μητσοτάκη, ο οποίο μας λέει ότι για να γίνουν επενδύσεις στη χώρα και να
δημιουργηθούν δουλειές, πρέπει να απορρυθμίσουμε πλήρως και ολοκληρωτικά την
αγορά εργασίας, να μην υπάρχουν δικαιώματα, η εφαρμογή του εργατικού Δικαίου να
είναι προαιρετική για τους εργοδότες, αν θέλουν να το τηρούν, αν δεν θέλουν να
μη το τηρούν, διότι τους κλείνει τον χώρο για αύξηση της κερδοφορίας.
Για τα capital controls (απόφαση του
Υπουργού Οικονομικών)
Με την απόφαση καταργούνται
πλέον πλήρως οι δύο πυλώνες του οδικού χάρτη των capital controls και απελευθερώνονται έτσι οι
περιορισμοί στην ανάληψη μετρητών και στην κίνηση των κεφαλαίων εντός της χώρας, παράλληλα γίνεται
περαιτέρω σταδιακή άρση των περιορισμών του τρίτου πυλώνα που αφορά στην
μεταφορά κεφαλαίων στο εξωτερικό.
Ειδικότερα:
Επιτρέπονται πλέον από 1η Οκτωβρίου χωρίς
περιορισμό οι κάθε μορφής αναλήψεις μετρητών από τα ιδρύματα στην Ελλάδα.
Επιτρέπονται από 1η Οκτωβρίου οι κάθε μορφής
αναλήψεις μετρητών από τα ιδρύματα στο εξωτερικό έως του ποσού των 5.000 ευρώ
μηνιαίως.
Αυξάνεται με την δημοσίευση της απόφασης το ποσό
μεταφοράς ευρώ ή ξένου νομίσματος στο εξωτερικό από 3.000 ευρώ σε 10.000 ευρώ.
Συγκεκριμένα, επιτρέπεται η μεταφορά χαρτονομισμάτων σε ευρώ ή/ και σε ξένο νόμισμα
ανά φυσικό πρόσωπο και ανά ταξίδι στο εξωτερικό.
Διευκολύνονται με την δημοσίευση της απόφασης και θα διεκπεραιώνονται
απευθείας από το δίκτυο των υποκαταστημάτων οι συναλλαγές
νομικών προσώπων ή επιτηδευματιών προς το εξωτερικό στο πλαίσιο των επιχειρηματικών
τους δραστηριοτήτων, μέσω της αύξησης του ποσού που μπορούν να στείλουν στο
εξωτερικό, από 40.000 ευρώ σε 100.000 ευρώ, για κάθε συναλλαγή ανά πελάτη και
ανά ημέρα.
Επιτρέπεται η
μεταφορά στο εξωτερικό χρηματικών ποσών που αποτελούν κέρδη και μερίσματα
προερχόμενα από κεφάλαια εξωτερικού, που επενδύονται στην Ελλάδα μετά τη δημοσίευση της απόφασης, έως
ποσοστού 100% του επενδεδυμένου κεφαλαίου για κάθε ημερολογιακό έτος.
Για τις επαφές με
αμερικανούς επενδυτές
Έχει φύγει ο παράγων αστάθεια από τον
ορίζοντα και τον δικό τους, και αυτό αποτυπώνεται στο γεγονός ότι και εκ μέρους
των αμερικανικών εταιρειών έχουμε ήδη επενδύσεις στην Ελλάδα. Έχει ανοίξει ο
επενδυτικός κύκλος τον οποίο θέλουμε να ενισχύσουμε. Οι συναντήσεις του
πρωθυπουργού με μεγάλους επενδυτικούς κύκλους έχουν πάει πάρα πολύ καλά,
παραθέτουμε τα μακροοικονομικά και δημοσιονομικά στοιχεία μας τα οποία είναι
εξαιρετικά ενθαρρυντικά, τα μηνύματα είναι πάρα πολύ σαφή: ότι και οι στόχοι
μπορεί να τηρηθούν και να ασκηθεί η κοινωνική πολιτική η οποία είναι απολύτως
αναγκαία. Και αυτό το ταξίδι έρχεται να προστεθεί στις θετικές ειδήσεις που
πυκνώνουν κάθε μέρα για την ελληνική οικονομία και κοινωνία.
Αύξηση τραπεζικών καταθέσεων (στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδας)
Αυξήθηκαν κατά περίπου 1,3 δισ. ευρώ οι
καταθέσεις επιχειρήσεων και νοικοκυριών τον Αύγουστο με αποτέλεσμα το σύνολο τους να φθάσει
τα 131,57 δισ. ευρώ από 130,23 δισ. ευρώ στο τέλος Ιουλίου.
Για τις συντάξεις (από τη συνέντευξη του
Δ. Τζανακόπουλου)
Τη στιγμή που το μέτρο αυτό θεωρείται
δημοσιονομικό, το μόνο που πρέπει να συζητηθεί είναι τα νούμερα και όχι η ιδέα
πίσω από την πολιτική. Με βάση τις προβλέψεις και τις προβολές που έχουμε κάνει
για τη δημοσιονομική πορεία από το 2019 και μετά, το μέτρο αυτό δεν χρειάζεται
για να επιτυγχάνουμε τους στόχους του 3,5%. Η θέση μας, αυτή τη
στιγμή, είναι ότι δεν χρειάζεται να κοπούν οι συντάξεις.
Σχετικά
με το βίντεο της Εφημερίδας των Συντακτών για την υπόθεση του Ζακ
Κωστόπουλου
1. Δήλωση
της Ολ. Γεροβασίλη
Το βίντεο που είδε το φως
της δημοσιότητας εμφανίζει σκηνές που προκαλούν αποτροπιασμό. Πράξεις
και συμπεριφορές που δεν είναι ανεκτές ούτε από την κοινωνία, ούτε από την έννομη
τάξη. Είναι αυτονόητο ότι αμέσως θα προχωρήσει η σχετική έρευνα.
2.
Από τη συνέντευξη του Δ. Τζανακόπουλου
Πρόκειται
για ένα συγκλονιστικό και σοκαριστικό γεγονός. Το μίσος εξαπλώνεται στην
ελληνική κοινωνία. Και το μίσος είναι το ιδεολογικό, το ψυχικό υπόβαθρο για να
αναπτυχθούν φασιστικές λογικές, φασιστικές πρακτικές και να ενισχυθούν και
φασιστικές πολιτικές δυνάμεις. Αυτό αφορά το περαστικό, ως τέτοιο.
Η
ευθύνη της πολιτικής ηγεσίας αυτή τη στιγμή είναι -και είμαι βέβαιος ότι θα το
κάνει- να διερευνήσει εξονυχιστικά την κατάσταση και να αποδοθεί δικαιοσύνη.
Αυτού του τύπου οι συμπεριφορές δεν προσβάλουν μόνο την Αστυνομία, την ελληνική κυβέρνηση, την ελληνική
κοινωνία, προσβάλουν τη δημοκρατική Πολιτεία ως τέτοια. Και η διαφορά αυτής της
κυβέρνησης σε σχέση με άλλες κυβερνήσεις, είναι ότι δεν πρόκειται να
κουκουλώσει, δεν πρόκειται να συγκαλύψει, δεν πρόκειται να υποχωρήσει απέναντι
σε πιέσεις. Αλλά, αντιθέτως, οφείλει, και αυτό θα κάνει, θα διερευνήσει εξονυχιστικά και θα αποδοθεί
δικαιοσύνη. Οι προηγούμενες κυβερνήσεις,
στον πολιτικό τους λόγο, δεν έπαιρναν αποστάσεις από τον αυταρχισμό. Το
αντίθετο συνέβαινε. Σε πολύ μεγάλο βαθμό υπερασπίζονταν αυταρχικές λογικές στο
εσωτερικό των αστυνομικών δυνάμεων. Εμείς, θεωρούμε ότι η στάση της Αστυνομίας
πρέπει να είναι διαφορετική. Πρέπει να σέβεται τα ανθρώπινα δικαιώματα, να
λειτουργεί για την προστασία των πολιτών, δεν πρέπει να καταχράται την εξουσία
της. Η διαφορά αυτής της κυβέρνησης φαίνεται στον τρόπο με τον οποίο
αντιμετωπίζει τέτοιου τύπου καταστάσεις.
Για
τις κατηγορίες Μητσοτάκη περί εγκληματικότητας
Ο
κύριος Μητσοτάκης μιλάει για κατήφορο της χώρας από την πρώτη μέρα που
εκλέχθηκε. Όλο του το πολιτικό αφήγημα, από το 2016 και μετά, αφορούσε την
επερχόμενη καταστροφή. Έχει προβλέψει περίπου 15 καταστροφές της χώρας. Και
κάθε φορά μας λέει «εντάξει, δεν ήρθε την προηγούμενη φορά, θα έρθει την
επόμενη».
Ο τρόπος με τον οποίο έχει κινηθεί η
ελληνική κυβέρνηση στο ευρύτερο πεδίο του σχεδιασμού της αντιεγκληματικής
πολιτικής, αποδεικνύεται ότι έχει αποτελέσματα και στην καταπολέμηση των βίαιων
εγκλημάτων. Από το 2015 και μετά, αποδεικνύεται από τα ίδια τα πράγματα ότι η
κατάσταση βελτιώνεται. Αυτό δεν σημαίνει ότι η μοναδικότητα του κάθε εγκλήματος
δεν είναι συγκλονιστική για αυτόν ο οποίος είναι το θύμα του εγκλήματος. Ωστόσο, αυτό που έχει να κάνει η κυβέρνηση, είναι να βλέπει
και τη μεγάλη εικόνα. Ο δρόμος της ακραίας καταστολής, ο δρόμος του αυταρχισμού
τελικά καταλήγει να έχει τα αντίθετα αποτελέσματα, από αυτά τα οποία
ευαγγελίζονται όσοι υπερασπίζονται μια τέτοια πολιτική.
Για τα
περί συκοφαντικής δυσφήμισης διά του Τύπου
Η εξουσία και του δημοσιογράφου είναι
πολύ μεγάλη, πρέπει να υπάρχει και ένας τρόπος για όσους είναι πρόσωπα δημοσίως
εκτεθειμένα, να προστατεύουν τους εαυτούς τους. Όμως,
δεν μπορούμε να στερούμε και σε κανέναν πολίτη το δικαίωμα να προσφύγει στον
φυσικό του δικαστή. Πρέπει κάθε φορά να τηρούνται πολύ συγκεκριμένες
ισορροπίες. Υπάρχουν πράγματα τα οποία νομίζω ότι η ελληνική κυβέρνηση πρέπει
να συζητήσει. Για την αυτόφωρη διαδικασία
σε περίπτωση συκοφαντικής δυσφήμισης διά του Τύπου, πρέπει να ανοίξει μια δημόσια συζήτηση, για
να δούμε αν εξυπηρετεί σε κάτι. Η προσωπική μου γνώμη είναι ότι δεν εξυπηρετεί.
Θα μπορούσε η αυτόφωρη διαδικασία να καταργηθεί, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν
υπάρχει η δέουσα προστασία στην τιμή και την υπόληψη. Από την άλλη μεριά, και
τα Όργανα των δημοσιογράφων θα πρέπει να λειτουργήσουν προστατευτικά για τη
δεοντολογία.
Για την
απαλλαγή των πληγέντων από φυσικές καταστροφές
Απαλλάσσονται από τα δημοτικά
τέλη καθαριότητας και φωτισμού, τον φόρο ηλεκτροδοτούμενων χώρων και το τέλος
ακίνητης περιουσίας οι πληγέντες κάτοικοι περιοχών της Περιφέρειας Αττικής, τα
ακίνητα των οποίων έχουν υποστεί εκτεταμένες ζημιές και δεν είναι κατοικήσιμα,
από τις πυρκαγιές της 23ης και 24ης Ιουλίου 2018. Η διάταξη αφορά γενικότερα
ακίνητα τα οποία βρίσκονται σε περιοχές που έχουν κηρυχθεί σε κατάσταση
έκτακτης ανάγκης πολιτικής προστασίας όχι μόνον λόγω πυρκαγιάς, αλλά και λόγω
σεισμού ή πλημμύρας και έχουν αποδεδειγμένα ολοσχερώς καταστραφεί ή υποστεί
λειτουργικές ζημιές που τα καθιστούν μη κατοικήσιμα. Στόχος είναι η οικονομική
ανακούφιση των πληγέντων, μέσω της απαλλαγής τους, για όσο χρονικό διάστημα τα
ακίνητά τους δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν, δεδομένου ότι η ανοικοδόμησή τους
συνεπάγεται ήδη ένα σημαντικό οικονομικό βάρος για τους κατόχους τους. Στην
τροπολογία προβλέπεται επίσης, η δυνατότητα των ΟΤΑ α’ βαθμού, που θα παράσχουν
τις εν λόγω απαλλαγές, να αναπληρώσουν το έλλειμμα που θα επέλθει στον
προϋπολογισμό των ανταποδοτικών τους υπηρεσιών, μέσω της εγγραφής άλλων μη
ειδικευμένων εσόδων. Η ρύθμιση ισχύει
αναδρομικά από 23.07.2018.
Καταβολή έκτακτης οικονομικής ενίσχυσης σε πυρόπληκτους
Αύριο Παρασκευή, 28 Σεπτεμβρίου 2018,
πραγματοποιείται από τους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης (ΕΦΚΑ, ΕΤΕΑΕΠ,
ΜΤΠΥ) νέα καταβολή 221 διπλών συντάξεων και μερισμάτων, ύψους 390.989,54€ σε
δικαιούχους συνταξιούχους, βάσει αιτήσεων, στις περιοχές που επλήγησαν από τις
πυρκαγιές στην Αττική στις 23 Ιουλίου 2018.Υπενθυμίζεται ότι στις 14 και
στις 20 Αυγούστου, καθώς και στις 7, 14 και 21 Σεπτεμβρίου καταβλήθηκαν 2.169
διπλές συντάξεις και μερίσματα,
ύψους 3.160.021,54€, σε δικαιούχους συνταξιούχους με κύρια κατοικία
σε περιοχές που επλήγησαν από τις πυρκαγιές στην Αττική στις 23 Ιουλίου 2018. Η
διαδικασία ελέγχου των αιτήσεων και καταβολής της έκτακτης οικονομικής
ενίσχυσης, ίσης με το μεικτό χρηματικό ποσό δύο (2) μηνιαίων συντάξεων,
συνεχίζεται, όπως και η υποβολή αιτήσεων για τις λοιπές κατηγορίες των
δικαιούχων.
Για τις επενδύσεις σε Ελλάδα και ΠΓΔΜ
Στην ερώτησή του ο Δημ. Παπαδημούλης επισημαίνει ότι
«η EBRD σκοπεύει να επενδύσει 900 εκατ. ευρώ ετησίως τα επόμενα τρία
χρόνια στα Δυτικά Βαλκάνια, σύμφωνα με τον Αντιπρόεδρό της», ο οποίος
«αναφέρθηκε ιδιαίτερα σε ενδεχόμενα διασυνοριακά έργα στον τομέα της
ενέργειας και των μεταφορών, που θα μπορούσαν να τονώσουν τις οικονομίες των
δύο χωρών». Ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ ρωτά την Επιτροπή «με ποιον τρόπο εκτιμά
πως θα επηρεάσει η Συμφωνία των Πρεσπών τους ρυθμούς ανάπτυξης, τις επενδύσεις
και την μείωση των περιφερειακών ανισοτήτων στα Δυτικά Βαλκάνια, και ιδιαίτερα
σε Ελλάδα και FYROM», «μέσω ποιων εργαλείων και μηχανισμών μπορεί η
Επιτροπή να συμβάλλει στις επενδύσεις στην περιοχή», και τέλος ζητά να μάθει
«τι επενδυτικά προγράμματα και κονδύλια θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν προς αυτή
την κατεύθυνση εκ μέρους της ΕΕ μέχρι το 2020, αλλά και στο πλαίσιο του
Πολυετούς Δημοσιονομικού Πλαισίου 2020-2027».
Για τις
συμμαχίες στις αυτοδιοικητικές εκλογές
Το ζήτημα των πολιτικών
ανοιγμάτων δεν αφορά μόνο το κεντρικό πολιτικό σκηνικό. Δεν αφορά μόνο
συνεργασίες μεταξύ κομμάτων. Αφορά και συνεργασίες, οι οποίες γίνονται στο
πεδίο της αυτοδιοίκησης, της κοινωνίας
των πολιτών. Αυτός είναι ο πολιτικός στόχος του ΣΥΡΙΖΑ. Ο Πρωθυπουργός είπε ότι
στον αυτοδιοικητικό χάρτη υπάρχουν περιφερειακά σχήματα, τα οποία εμείς
θεωρούμε ότι κινούνται στον ευρύτερο χώρο της Κεντροαριστεράς και με τα οποία ο
ΣΥΡΙΖΑ, ως κόμμα, μπορεί να έχει πολιτικό διάλογο, κοινές πρωτοβουλίες, συγκλίσεις, μπορεί να έχει και κοινή κάθοδο
στις εκλογές.
Για τους
εμβολισμούς (από την απάντηση του Αν. Ξανθού)
Ο εμβολιασμός είναι υποχρεωτικός αλλά βασίζεται και διασφαλίζεται με τη συναίνεση των γονέων.
Τα εμβόλια είναι ένα κρίσιμο μέτρο προστασίας της δημόσιας αλλά και της
ατομικής υγείας όπως προβλέπει η διεθνής επιστημονική βιβλιογραφία και ο
Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ), επομένως δεν τίθεται καν το δίλημμα: ναι ή
όχι στον εμβολιασμό. Δεν υπήρξε ουδεμία «αμφισημία» δήλωσης ή εγκυκλίου που
να δικαιολογεί το θόρυβο περί υποχρεωτικότητας των εμβολιασμών που έχει
δημιουργηθεί το τελευταίο διάστημα. Φέτος δεν άλλαξε απολύτως τίποτα στην
εμβολιαστική πολιτική για τα παιδιά που πηγαίνουν πρώτη φορά στο σχολείο, η
οποία ρυθμίζεται από σχετική εγκύκλιο από το 2010 που όλα αυτά τα χρόνια
επαναλαμβάνεται πριν από την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Ειδικά φέτος, έγινε
ένα βήμα περαιτέρω αυστηροποίησης της εμβολιαστικής πολιτικής, με σύσταση της
Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών και του Υπουργείου Υγείας, μετά την επιδημική
έξαρση της ιλαράς το προηγούμενο διάστημα, με αποτέλεσμα να καθίσταται πλέον
υποχρεωτικός ο εμβολιασμός, έναντι της ιλαράς, για τα παιδιά που εγγράφονται σε
παιδικούς και βρεφονηπιακούς σταθμούς. Οι καμπάνιες του ΚΕΕΛΠΝΟ είχαν ως
αποτέλεσμα να αυξηθεί, πέρυσι, κατά 50% ο
εμβολιασμός των πολιτών για τη γρίπη και να διπλασιαστεί ο εμβολιασμός
του προσωπικού του ΕΣΥ.
Σχετικά με τη δήθεν ένταξη του Νοσοκομείου της Άρτας στο
υπερταμείο
Με έκπληξη διαβάσαμε στον τοπικό
Τύπο την ανακοίνωση της ηγεσίας του Συλλόγου Εργαζομένων στο Νοσοκομείου της
Άρτας, όπου, μεταξύ άλλων, ζητούν από τη Διοίκηση του Νοσοκομείου να απαντήσει
«με ποια κριτήρια εκχώρησε το παλιό Νοσοκομείο της Άρτας στο Υπερταμείο». Έκπληξη,
διότι, της συγκεκριμένης ανακοίνωσης είχε προηγηθεί η ανακοίνωση του αρμόδιου
Υπουργείου, στην οποία, μεταξύ άλλων, ρητά και κατηγορηματικά αναφέρεται ότι
τόσο στο νόμο 4389/2016 όσο και στην Υπουργική Απόφαση, δεν συμπεριλαμβάνονται ακίνητα τα οποία τελούν νομίμως στην
κυριότητα των ΟΤΑ, των ΝΠΔΔ, των
ΝΠΙΔ, των ασφαλιστικών ταμείων, των ΔΕΚΟ κλπ. Σε περίπτωση που η ηγεσία του
Συλλόγου δεν το γνωρίζει, να τους πληροφορήσουμε ότι το παλαιό Νοσοκομείο τελεί
νομίμως στην κυριότητα του Νοσοκομείου Άρτας, το οποίο είναι ΝΠΔΔ.
Για την προστασία του Κυπαρισσιακού κόλπου
Η έκδοση του Π.Δ εξασφαλίζει: Νομικό καθεστώς
προστασίας της περιοχής με τον καθορισμό χρήσεων γης ανάλογα με την σημασία του
προστατευτέου αντικειμένου και τη θέσπιση όρων και περιορισμών με κλιμάκωση
«αυστηρότητας». Στις περιοχές προστασίας της φύσης προβλέπονται ιδιαίτερα
αυστηροί όροι προστασίας, ενώ στην περιφερειακή ζώνη (Ζώνη αγροτικού τοπίου),
δίνεται η δυνατότητα ανάπτυξης κυρίως ήπιων και βιώσιμων μορφών
τουρισμού/αγροτουρισμού, με έμφαση στην συνέχιση και ενίσχυση δραστηριοτήτων
του πρωτογενούς τομέα (γεωργία, αλιεία κ.λ.π). Την απαγόρευση δόμησης στις
περιοχές προστασίας της φύσης (αμμοθίνες και αιγιαλό), καθώς και σε απόσταση
τουλάχιστον 50 μ. από τις αμμοθίνες, ώστε να μειώνονται όσο το δυνατόν
περισσότερο οι ανθρωπογενείς επεμβάσεις σε ιδιαίτερα ευαίσθητα οικοσυστήματα
και είδη. Τον καθορισμό όρων και περιορισμών στην απλή χρήση του αιγιαλού και
της παραλίας από την λειτουργία επιχειρήσεων θαλάσσιας αναψυχής. Επιπλέον, με
τις μεταβατικές διατάξεις, δίνεται η δυνατότητα σε νομίμως υφιστάμενες
δραστηριότητες, να συνεχίσουν τη λειτουργία τους, εφόσον εξασφαλίσουν, όπου
απαιτείται, τους κατάλληλους περιβαλλοντικούς όρους.
Ενισχύσεις ΥΠΕΣ σε ΟΤΑ
Νέες χρηματοδοτήσεις σε Δήμους της χώρας ύψους 10.905.023,95 ευρώ,
στο πλαίσιο των Προσκλήσεων του Προγράμματος «ΦιλόΔημος ΙΙ», για τη συντήρηση
σχολικών κτιρίων και αύλειων χώρων, την αναβάθμιση παιδικών χαρών και την
προμήθεια μηχανημάτων έργου, ενεργοποιούνται με απόφαση του Αλέξη Χαρίτση.
Για τη μονογραφή των
συμβάσεων υδρογονανθράκων
Ουσιαστικά, κλείνει ένας μεγάλος
κύκλος συμφωνιών, όλων των πεδίων υδρογονανθράκων για τα οποία είχε εκδηλωθεί
ενδιαφέρον σε προηγούμενους διαγωνισμούς και στο διαγωνισμό που κάναμε πέρυσι.
Συνεπώς, ανοίγει ένα τεράστιο πεδίο για την έρευνα και τελικά την εξόρυξη
υδρογονανθράκων στην Ελλάδα, που τοποθετεί τη χώρα στο χάρτη των χωρών που
φιλοδοξούν να παράγουν τα επόμενα χρόνια.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου