Η ΝΔ έκοψε τη
χρηματοδότηση
ΚΙΝΔΥΝΕΥΕΙ Η ΑΝΑΣΤΟΛΗ
ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΠΟΥ ΕΡΓΟΥ.- ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ ΠΡΟΣ
ΤΟΥΣ ΔΗΜΑΡΧΟΥΣ ΠΑΤΡΕΩΝ Κ. ΠΕΛΕΤΙΔΗ ΚΑΙ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΧΑΪΑΣ ΣΠ. ΜΥΛΩΝΑ!
Ρεβανσιστική στάση του Υπουργού Καραμανλή! Το έργο του
πολύπαθου δρόμου της Πατρών-Πύργου κινδυνεύει να παραπεμφθεί στις καλένδες, καθώς
το Υπουργείου έκοψε την χρηματοδότηση και οι εργολάβοι ζητούν να τους δοθεί η εκ
των συμβάσεων προκαταβολή, με αποτέλεσμα την απειλούμενη νομική προσφυγή και
την σίγουρη δικαίωσή τους που θα στοιχίσει χρήματα τα οποία θα πληρώσει ο
ελληνικός λαός.
Στο πλαίσιο αυτό είναι το νόημα της επιστολής του Μάκη
Μπαλαούρα προς τους δημάρχους Πατρέων και Πύργου, οι οποίοι στέκονται αδρανείς.
Ολόκληρη η επιστολή είναι η παρακάτω:
Του Μάκη Μπαλαούρα(*)
«Αξιότιμοι κύριοι δήμαρχοι, Κ. Πελετίδη και Σπ. Μυλωνά,
Ως ένας απλός, αλλά ενεργός, πολίτης με σημαντική όμως
εμπειρία (και συμβολή) του μείζονος θέματος του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος,
θα ήθελα να απευθυνθώ προς εσάς δημοσίως
για την δυσμενή εξέλιξη του.
Δε χρειάζεται να αναλύσω τις ευθύνες των προηγούμενων
κυβερνήσεων ΝΔ-ΠΑΣΟΚ. Είναι πράγματα που έχουν αναλυτικά ειπωθεί. Το θέμα είναι
οι νέες αρνητικές εξελίξεις, όπως προδιαγράφονται από τις θέσεις του υπουργού
Κ. Καραμανλή και οι παράπλευρες κινήσεις που αναφύονται.
1. Ο υπουργός, προφανώς, είτε για λόγους ρεβανσιστικής σκοπιμότητας είτε (και)
για εξυπηρέτηση συμφερόντων των «εθνικών εργολάβων» προχωρά ακάθεκτος στην
ανατροπή της υλοποίησης του έργου.
2. «Οι καιροί ου μενετοί», όμως. Το έργο έχει αρχίσει: Οι εργολαβίες (5η -7η)
της εταιρίας Ιντερκάτ, για Κάτω Αχαγιά –
ΒΙΠΕ Πάτρας και Βάρδα – Σαγαίικα, η 2η της εταιρίας INTRAKAT για Αμαλιάδα –
Δουνέικα, και της εταιρίας GD Infrastrutture, η 6η και 8η εργολαβία (Σαγαίικα –
Κάτω Αχαγιά και Πάτρα – Μιντιλόγλι).
Μπορείτε να επισκεφτείτε τα 5 εργοτάξια και να ελέγξετε τις εργασίες τους, στο
Γεράκι Αμαλιάδας και στις αχαϊκές περιοχές στα Σαγέικα, και Κ. Αλισσό.
3. Σημειώνω όμως ότι έχουν αναφυεί σοβαρά προβλήματα. Στις, συχνές, επισκέψεις
μου, όπως και πρόσφατα, πέραν των τόνων σκουπιδιών που πέταξαν, ως χωματερή(!),
οι γειτονικοί δήμοι Αχαΐας -Ηλείας, παρουσιάστηκαν επιπρόσθετα. Το υπουργείο,
ενισχύοντας τη ανασφάλεια για την εξέλιξη του έργου, έκοψε τη χρηματοδότηση, μη
χορηγώντας τις, εκ των συμβάσεων προκαταβολές, γεγονός που οδηγεί τις εταιρίες
σε νομικές προσφυγές, όπως πρόσφατα η GD Infrastrutture που με Εξώδικο προς το υπ. Υποδομών, επιρρίπτει την
ευθύνη για τον εκτροχιασμό του χρονοδιαγράμματος του έργου στο Υπουργείο, και
το καλεί να ανακαλέσει εντός 5 ημερών την «αντισυμβατική και παράνομη αναστολή
χορήγησης των ήδη εγκεκριμένων προκαταβολών. Διαφορετικά, προαναγγέλλει ότι θα
καταφύγει στη Δικαιοσύνη.
4. Η Εφορεία Αρχαιοτήτων της Αχαΐας, ανακάλυψε τώρα (;) ότι πρέπει να
υπογραφεί μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ αυτής, υπουργείου και εργολάβων, μπλοκάροντας
και αυτή την εξέλιξη…
5. Υπάρχουν πράγματι οι εκκρεμότητες με τις 2 εργολαβίες του ομίλου Τοξότης- Καλογρίτσα. Έπρεπε ήδη να
έχει ακολουθηθεί η νόμιμη οδός, δηλαδή το υπουργείο να αποταθεί στον μετά τον
Τοξότη επόμενο μειοδότη. Όμως ο νέος υπουργός δεν κίνησε ακόμα τις διαδικασίες,
υπονομεύοντας και με αυτό το τρόπο την υλοποίηση του δρόμου.
6. Είναι σίγουρο πως αν απενταχθεί ξανά ο αυτοκινητόδρομος, οι ανάδοχοι θα
εγείρουν αιτήματα αποζημιώσεων πολλών εκατομμυρίων ευρώ, που θα τα πληρώσει ο
ελληνικός λαός. ‘Ήδη οι εργολάβοι τρίβουν τα χέρια τους. Για το Μετρό
Θεσσαλονίκης για παλιές καθυστερήσεις στον τότε ανάδοχο, του επιδικάστηκαν
200 εκατομμύρια αποζημιώση, γιατί το
Δημόσιο αποδείχτηκε ότι έχει ευθύνη για τις καθυστερήσεις! Επιπλέον, η εκδίκαση
της Δικαιοσύνης θα ξεπεράσει τα 3 χρόνια…
7. Η Κομισιόν σε κάθε περίπτωση για να αποφασίσει στο ερώτημα του υπουργού,
όπως είναι γνωστό, θα χρειαστεί τουλάχιστον 19 μήνες…
Τώρα που βρήκαμε τον Καραμανλή, να θάψουμε 58 + 72 ακόμα;
8. Οι κινήσεις της Κυβέρνησης για τον αυτοκινητόδρομο φαίνεται πως άνοιξαν την
«όρεξη» στο συντονιστικό των Δήμων Πατρέων και Δυτικής Αχαΐας να επαναφέρει
πάλι τη Νότια Χάραξη (Κάτω Αχαΐα – Μιντιλόγλι), σύμφωνα με δημοσιεύματα των ΜΜΕ
Αχαΐας, θέτοντας το στον κ. Φαρμάκη.
Υπενθυμίζω ότι τη Νότια Χάραξη έχει απορρίψει το προηγούμενο Περιφερειακό Συμβούλιο,
καθώς και το Συμβούλιο της Επικρατείας με το σκεπτικό ότι θα έχει ως
συνέπεια την απώλεια της κοινοτικής
χρηματοδότησης! Το συγκεκριμένο τμήμα Κάτω Αχαΐα – Μιντιλόγλι δημοπρατήθηκε και
ήδη έχει εγκατασταθεί εργολάβος.
9. Σας ενημερώνω ότι ήδη οι Δήμοι Πύργου, Ήλιδας και Ανδραβίδας-Κυλλήνης, και από ότι φαίνεται θα ακολουθήσουν οι υπόλοιποι Δήμοι της
Ηλείας, μαζί µε ΕΒΕ, Εργατικά Κέντρα, Επιστημονικούς Φορείς και Συλλόγους Ηλείας,
εκφράζουν την έντονη αντίθεση τους στην όποια καθυστέρηση, καλώντας τον λαό της Ηλείας να αντιδράσει δυναμικά…
Οι πολίτες Αχαΐας-Ηλείας περιμένουν και από εσάς δυναμική
αντίδραση
Κύριοι Δήμαρχοι,
Ο νέος Περιφερειάρχης κ. Φαρμάκης, δήλωσε πρόσφατα, ότι «η κατασκευή του
αυτοκινητόδρομου αποτελεί πάγιο και ίσως το σημαντικότερο αίτημα των κατοίκων της Περιφέρειας και τα
λάθη που έχουν γίνει όλα αυτά τα χρόνια, πρέπει άμεσα να διορθωθούν…»!
Γενικολογίες από αυτές που χόρτασαν οι πολίτες των Νομών Ηλείας-Αχαΐας..
Θα πρέπει να πει την άποψη του, δηλαδή ότι πρέπει να γίνει το ένα ή το άλλο.
Να διεκδικήσει να προχωρήσουν τα έργα και μάλιστα να βοηθήσει να
ξεπεραστούν τα όποια εμπόδια και δυσκολίες.
Κύριοι Δήμαρχοι,
Θα ακολουθήσετε και εσείς τη μέθοδο του «βλέπουμε και κάνουμε» ή συνασπισμένοι,
μαζί με τους Δημάρχους της Ηλείας, θα ηγηθείτε ενός κινήματος που δυναμικά θα
διεκδικήσει την εντατικοποίηση και ολοκλήρωση του έργου; Τότε θα τιμήσετε
αυτούς και αυτές που σας τίμησαν για να γίνετε μπροστάρηδες του τόπου.
Η Αχαΐα συνδέεται ιστορικά, οικονομικά- εμπορικά, τουριστικά με την Ηλεία.
Οι πολίτες και των δύο Νομών περιμένουν (και) από εσάς το αυτονόητο…».
________________
(*) Ο Μάκης Μπαλαούρας είναι οικονομολόγος και πρώην βουλευτής του
ΣΥΡΙΖΑ.
Από τα Λεχαινά Ηλείας. Είναι πτυχιούχος της ΑΣΟΕΕ με Master`s από το
Πανεπιστήμιο Birkbeck του Λονδίνου και έχει εργαστεί ως οικονομολόγος
στη Διεύθυνση Οικονομικών Μελετών της Τράπεζας της Ελλάδος.
Έχει κόρη την αρχιτέκτονα Όλγα Μπαλαούρα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου