ΑΛΛΑΓΗ EMAIL

Οι φίλοι αναγνώστες μπορεί να στέλνουν τα μηνύματά τους στο εμέηλ στο οποίο θα προτιμούσε ο διαχειριστής να τα λαμβάνει. Παράλληλα επειδή η Maicrosoft μας λογόκρινε και μπλόκαρε το μαιηλ gmosxos1@hotmaihl. com άνοιξε και ισχύει πλέον το εμέηλ gmosxos23.6.1946@gmail.com το οποίο μπορείτε να χρησιμοποιείτε .ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ 6938.315.657 & 2610.273.901

Τετάρτη 21 Απριλίου 2021

Ο ΟΛΠΑ απαντά στις καταγγελίες του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Αχαΐας


Από τον ΟΛΠΑ ΑΕ εκδόθηκε η παρακάτω ανακοίνωση-απάντηση, στην καταγγελία του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ για επικείμενη ιδιωτικοποίηση του Λιμανιού και κατάληψη δημοτικού χώρου από τον παραχωρηθέντα επί κυβερνήσεως ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ στους πολίτες της Πάτρας.

Στην καταγγελία του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ μεταξύ άλλων αναφέρονται τα παρακάτω:

«Θα αγωνιστούμε σθεναρά από κοινού με όλους τους συμπολίτες μας για να αποτρέψουμε τα σχέδια της κυβέρνησης για την – καταστροφική για τα συμφέροντα της πόλης μας – παραχώρηση του λιμανιού μας στα μεγάλα ιδιωτικά συμφέροντα.

Καλούμε τη διοίκηση του ΟΛΠΑ και τους συμπολίτες μας που συμμετέχουν σε αυτή να κάνουν την αναγκαία υπέρβαση και μαζί με τους εργαζομένους στον οργανισμό και τους πολίτες της Πάτρας, να συνταχθούν με το συμφέρον της πόλης.

Τους προσκαλούμε στον αγώνα ενάντια στη ιδιωτικοποίηση καθώς και να συμμετάσχουν σε μια παραγωγική συζήτηση, που σύντομα θα ανοίξουμε, για τις απαιτούμενες υποδομές, για το μέλλον και τις προοπτικές του λιμανιού μας, για μια νέα εποχή ισχυρής ανάπτυξής του που είναι εφικτή, προς όφελος της κοινωνικής πλειοψηφίας των συμπολιτών μας, του Δημοσίου συμφέροντος και της οικονομίας του τόπου μας».

 

Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΟΛΠΑ

«Οι συζητήσεις για το μέλλον του Λιμένα της Πάτρας δεν μπορούν παρά να ικανοποιούν την διοίκηση του ΟΛΠΑ ΑΕ έστω και αν υπάρχουν διαφορετικές οπτικές ή επιδιώξεις στην προσέγγιση του θέματος.

Σχετικά με τις εκτιμήσεις που εξέφρασε ο ΣΥΡΙΖΑ Αχαΐας περί επικείμενης ιδιωτικοποίησης του Λιμένα είναι γνωστό πως οι αποφάσεις αυτές λαμβάνονται από την Κυβέρνηση.

Ωστόσο, ο ΟΛΠΑ ΑΕ αισθάνεται την ανάγκη να καταστήσει σαφές ότι στα ζητήματα που άπτονται της αρμοδιότητάς του δεν υπάρχει καμία απολύτως καθυστέρηση. Αν και το βάρος έχει πέσει στην διαχείριση της πανδημίας, συμβαίνει το αντίθετο. Δεν έχει μείνει πίσω κανένα από τα σημαντικά θέματα του λιμανιού.

Ειδικότερα:

Ø Παρά το γεγονός ότι έχει δοθεί παράταση μέχρι το τέλος του 2021 για τις μελέτες του προγράμματος POSEIDON MED II και την χρήση του LNG ως ναυτιλιακό καύσιμο, ο ΟΛΠΑ ΑΕ έχει ήδη υποβάλει την Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για έγκριση στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

Ø Επικαιροποιήθηκαν οι μελέτες για το Εμπορικό Τμήμα και κατατέθηκαν στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, προκειμένου να εξευρεθεί χρηματοδοτικό εργαλείο.

Ø Συντάχθηκαν μελέτες για την κατασκευή υποδομών που θα επιτρέψουν στο Λιμάνι να υποδέχεται κρουαζιερόπλοια από χώρες εκτός της Συνθήκης Σένγκεν και υποβλήθηκε αίτημα στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την χρηματοδότησή τους. 

 

ΟΙ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΣΤΗ ΛΙΜΕΝΙΚΗ ΖΩΝΗ

Από την πρώτη στιγμή που ανέλαβε καθήκοντα η διοίκηση του ΟΛΠΑ ΑΕ έθεσε ως βασική προτεραιότητα να βάλει τάξη σε μια σειρά από ζητήματα που εκκρεμούσαν. Στο πλαίσιο αυτό συντάχθηκε εισήγηση από τις Τεχνικές Υπηρεσίες του ΟΛΠΑ ΑΕ, την οποία υιοθέτησε ο Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού κ. Παναγιώτης Τσώνης, και προτάθηκαν συγκεκριμένες τροποποιήσεις-διορθώσεις σε ορισμένα σημεία της λιμενικής ζώνης του Νότιου και του Βόρειου Λιμένα, καθώς και στο Ρίο.

Ο κ. Τσώνης πρότεινε στη Δημοτική Αρχή της Πάτρας και τους επικεφαλής των δημοτικών παρατάξεων να γίνει κοινή ενημέρωση για όλα τα θέματα μέσω τηλεδιάσκεψης. Τελικά, επιλέχθηκε να γίνει δια ζώσης ενημέρωση στον Δήμαρχο Πατρέων κ. Κώστα Πελετίδη (παρέστησαν ακόμα στη συνάντηση ο Αντιδήμαρχος κ. Χρήστος Κορδάς και ο Διευθυντής Τεχνικών Υπηρεσιών του ΟΛΠΑ ΑΕ, κ. Φώτης Σμυρνής). Ο κ. Τσώνης θεώρησε για λόγους ηθικής τάξης να ακολουθήσουν κατ’ ιδίαν ενημερωτικές συναντήσεις του με τους επικεφαλής των παρατάξεων. Όπως και έγινε.

Το περιεχόμενο των προτεινόμενων τροποποιήσεων-διορθώσεων είναι το παρακάτω:

ü Νότιο Λιμάνι: Στην προέκταση της Ελευθερίου Βενιζέλου και πάνω από τον εγκιβωτισμένο χείμαρρο Διακονιάρη υπάρχει ένας χωματόδρομος που εφάπτεται του Νότιου Πάρκου. Ο ΟΛΠΑ ΑΕ ζητάει από την Κτηματική Υπηρεσία του Δημοσίου να δημιουργήσει στην προέκταση του δρόμου έναν κυματοθραύστη για τις ανάγκες προστασίας των πλοίων που ελλιμενίζονται, καθώς παρατηρείται έντονος κυματισμός. Ο κυματοθραύστης προτείνεται να κατασκευαστεί από τον ΟΛΠΑ ΑΕ, θα φωταγωγηθεί και φυσικά θα δοθεί σε ελεύθερη χρήση στους πολίτες, δηλαδή θα είναι επισκέψιμος. Η κατασκευή του κυματοθραύστη από τον ΟΛΠΑ ΑΕ θα επιτρέψει να αγκυροβολούν εκεί τα σκάφη της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, του Λιμενικού Σώματος κ.ά., τα οποία ελλιμενίζονται σήμερα στην προβλήτα της Γούναρη. Έτσι, ο ΟΛΠΑ ΑΕ θα ικανοποιήσει το σχετικό αίτημα του Δήμου Πατρέων.  

ü Βόρειο Λιμάνι: Εύλογα ο ΟΛΠΑ ΑΕ πρότεινε να τροποποιηθεί-διορθωθεί η γραμμή της λιμενικής ζώνης πλάτους 3 μέτρων από την στιγμή που ο ποδηλατόδρομος τον οποίο κατασκευάζει ο Δήμος Πατρέων, θα περάσει εκτός του φράκτη του Λιμένα. Διαπιστώνοντας ότι ο Δήμος Πατρέων έχει άλλα σχέδια, όπως μεταφέρθηκε στον ΟΛΠΑ ΑΕ, ο Διευθύνων Σύμβουλος κ. Παναγιώτης Τσώνης έκρινε σκόπιμο να μην προχωρήσει η συγκεκριμένη τροποποίηση-διόρθωση. Ωστόσο, οφείλουμε να επισημάνουμε ότι στο παρελθόν είχε εκφραστεί διαφορετική προσέγγιση στο θέμα από την παράταξη της σημερινής Δημοτικής Αρχής.

ü Πορθμείο Ρίου: 1) Στην Ανατολική προβλήτα προτείνεται να υποχωρήσει το όριο της λιμενικής ζώνης προς την πλευρά της θάλασσας, ώστε να δοθεί η δυνατότητα στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδα να προχωρήσει στη συντήρηση του οδοστρώματος που ανήκει στην αρμοδιότητά της. Επίσης, προτείνεται ο καθορισμός των θαλάσσιων ορίων δικαιοδοσίας του ΟΛΠΑ ΑΕ να είναι τα 100 μ., 2) Στη Δυτική προβλήτα προτείνεται να τροποποιηθούν-διορθωθούν τα όρια, ώστε να βγει ο αρχαιολογικός χώρος του Κάστρου εκτός της λιμενικής ζώνης και να δημιουργηθεί δρόμος πλάτους 7,5 μ. που να οδηγεί στην παραλία που βρίσκεται πίσω από το Κάστρο. Παράλληλα, προτείνεται η διόρθωση του ορίου της λιμενικής ζώνης κάτω από την Γέφυρα για να διευκολυνθεί η κυκλοφορία των οχημάτων που επιβιβάζονται και αποβιβάζονται.

Τονίζεται ότι για όλα τα παραπάνω δεν ήταν απαραίτητο από την κείμενη νομοθεσία να ληφθεί απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου. Παρόλα αυτά, ο ΟΛΠΑ ΑΕ και ο κ. Τσώνης προσωπικά ως Πατρινός, θεώρησαν ότι είναι ηθικά υποχρεωμένοι να ενημερώσουν την Δημοτική Αρχή και τις παρατάξεις για τις προτεινόμενες τροποποιήσεις-διορθώσεις, καθώς αποτελεί αδιαπραγμάτευτη αρχή της Διοίκησης του Οργανισμού να συζητούνται όλα τα θέματα πάνω από το τραπέζι και να μην υπάρχει «κρυφή ατζέντα». Η πάγια και αδιαπραγμάτευτη θέση του ΟΛΠΑ ΑΕ  είναι: Λιμάνι ανοικτό στην πόλη και τους πολίτες». 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:

Μεθόδευση για να ιδιωτικοποιήσουν το Λιμάνι Πάτρας

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: