Για την σημαντική άνοδο στις εξαγωγές
των ελληνικών προϊόντων μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2017, αλλά και για
την προώθηση των τοπικών προϊόντων σε νέες αγορές του εξωτερικού μίλησε
το πρωί της Τρίτης 23-5-2017, «Στο Κόκκινο Πάτρας 107,7» ο πρόεδρος του Οργανισμού
Enterprise Greece Χρήστος Στάϊκος, ο οποίος βρέθηκε στην Πάτρα, με
αφορμή ημερίδα για την προώθηση των προϊόντων της Δυτικής Ελλάδος. «Έχουμε συνεργαστεί την τελευταία περίοδο στην περιοχή με
εταιρείες του οίνου και των υπόλοιπων ποτών, οι οποίες χαράσσουν μια
πολιτική μέσα από τον ίδιο τον κλάδο τους, άρα έχουν μια στρατηγική, την
οποία προσπαθούμε εμείς να ενισχύσουμε συνολικά, αλλά και
εξατομικευμένα, όπως να τους βοηθήσουμε στο τι χρειάζεται κάποιος να
είναι εξαγωγέας», δήλωσε μεταξύ άλλων ο κ. Στάϊκος.
Αναλυτική η συνέντευξη του Χ. Στάϊκου στην εκπομπή «Ποντάρω Κόκκινο»
και τους δημοσιογράφους Βίκυ Δρακούλη και Θάνο Χριστακόπουλο, έχει ως
εξής:
-Παρά τις δύσκολες πιέσεις και τις ασφυκτικές συνθήκες, που
υπάρχουν από διάφορες πλευρές, η επιχειρηματικότητα φαίνεται να
αντιστέκεται., κάτι το οποίο φάνηκε και από τα συμπεράσματα της
εκδήλωσης της Δευτέρας.
«Η εκδήλωση εντάσσεται, στο πλαίσιο από την πλευρά του Οργανισμού
Enterprise Greece αντίστοιχων εκδηλώσεων και δράσεων, που προσπαθούμε να
κάνουμε σε όλη την Ελλάδα, πρώτα πρώτα για να ενημερώσουμε τοπικές
επιχειρήσεις, κυρίως τις μικρές και τις μεσαίες, για τις δυνατότητες,
που προσφέρει ο οργανισμός, για να εκπαιδευτούν και να γίνουν εξαγωγικές
, και να δουν τι εργαλεία μπορούν να αξιοποιήσουν, ώστε να βρεθούν με
τον οργανισμό σε διεθνείς δράσεις, που κάνουμε, αλλά και στο εσωτερικό
της χώρας.
Την προηγούμενη εβδομάδα είχαμε φέρει αγοραστές από 10 Αραβικές χώρες , Ευρώπη, Ιαπωνία, Κορέα, για να συναντήσουν στην Ελλάδα επιχειρήσεις, κάτι, που τους δίνει την δυνατότητα άμεσα να μπορούν να αναπτύξουν σχέσεις, καθώς και να συνδιαμορφώσουμε σε μεγάλο βαθμό ένα πλαίσιο σχέσεων και δράσεων , βάση των αναγκών των μικρομεσαίων επιχειρήσεων για να ενισχύσουν την εξωστρέφειά τους. Σκοπός του οργανισμού είναι να παρουσιάσει τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα της χώρας σε τομείς και κλάδους της οικονομίας , που εμείς θεωρούμε ότι έχουμε πλεονεκτήματα, και να ενισχύσει την ίδια στιγμή την εξωστρέφεια των επιχειρήσεων, δηλαδή να ενισχύσει τις εξαγωγές των προϊόντων και των υπηρεσιών με υψηλή προστιθέμενη αξία για την ελληνική οικονομία».
-Ποιοι είναι οι τομείς, που προβάλετε;
«Αυτό, που προσπαθούμε να παρουσιάσουμε, είναι η γενικότερη στρατηγική
της χώρας , η οποία εργάζεται στην αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού
της, στην γεωγραφική της θέση, στις υποδομές, καθώς και στους κλάδους ,
οι οποίοι θεωρούμε ότι έχουμε ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και αυτοί είναι,
ο αγροτοδιατροφικός τομέας , η ενέργεια, ο τουρισμός, η εφοδιαστική
αλυσίδα, οι επιστήμες υγείας , κλάδοι, που πιστεύουμε ότι μπορεί να
υπάρξει προσέλκυση επενδύσεων σε αυτή την κατεύθυνση, αλλά και κλάδοι,
στους οποίους θεωρούμε, ότι μπορεί να υπάρξει παραγωγή προϊόντων μέσα
από συνεργασίες , μέσα σε ένα διαφορετικό παραγωγικό μοντέλο , που ήδη
αρχίζει να διαμορφώνεται και θα είναι αυτό, που θα μας πάει στην επόμενη
ημέρα της ελληνικής οικονομίας.
Μέσα από συνεργασίες μικρότερων και μεσαίων επιχειρήσεων ή ομάδων παραγωγών, θα μπορούμε να παρουσιάσουμε τον κάθε κλάδο της ελληνικής οικονομίας, για να ενισχύσει τις εξαγωγές της. Κι αυτό το λέω, γιατί τα τελευταία δυο χρόνια είχαμε ρεκόρ εξαγωγών, και ήδη το πρώτο τρίμηνο του 2017 έχουμε μια σημαντική άνοδο , γεγονός, που μπορεί να βοηθήσει και στην εικόνα της χώρας στο εξωτερικό , αλλά και αν ενισχύσει περαιτέρω τις εξαγωγές, δείχνοντας με αυτό τον τρόπο ότι υπάρχουν δυνατότητες σε μια νέα φάση , να μπορούμε να παρουσιάσουμε καλύτερα και την χώρα μας και τους κλάδους, τους οποίους υποστηρίζουμε».
Μέσα από συνεργασίες μικρότερων και μεσαίων επιχειρήσεων ή ομάδων παραγωγών, θα μπορούμε να παρουσιάσουμε τον κάθε κλάδο της ελληνικής οικονομίας, για να ενισχύσει τις εξαγωγές της. Κι αυτό το λέω, γιατί τα τελευταία δυο χρόνια είχαμε ρεκόρ εξαγωγών, και ήδη το πρώτο τρίμηνο του 2017 έχουμε μια σημαντική άνοδο , γεγονός, που μπορεί να βοηθήσει και στην εικόνα της χώρας στο εξωτερικό , αλλά και αν ενισχύσει περαιτέρω τις εξαγωγές, δείχνοντας με αυτό τον τρόπο ότι υπάρχουν δυνατότητες σε μια νέα φάση , να μπορούμε να παρουσιάσουμε καλύτερα και την χώρα μας και τους κλάδους, τους οποίους υποστηρίζουμε».
-Πως το Enterprise Greece μπορεί να βοηθήσει έναν Πατρινό
επιχειρηματία ή παραγωγό , σε πρακτικό κομμάτι, ώστε να έρθει σε επαφή
με πιθανούς αγοραστές και να του ανοίξει δρόμους, για να προωθήσει τα
προϊόντα του;
«Έχουμε συνεργαστεί την τελευταία περίοδο στην περιοχή και με εταιρείες
του οίνου και των υπόλοιπων ποτών, οι οποίες χαράσσουν μια πολιτική
μέσα από τον ίδιο τον κλάδο τους, άρα έχουν μια στρατηγική, την οποία
προσπαθούμε εμείς να ενισχύσουμε συνολικά, αλλά και εξατομικευμένα, όπως
να τους βοηθήσουμε στο τι χρειάζεται κάποιος να είναι εξαγωγέας. Το ένα
είναι να απευθυνθούν σε εμάς, για να τους δώσουμε την όποια πληροφόρηση
και κατεύθυνση για αυτό, που χρειάζονται. Το δεύτερον, εμείς στις
δράσεις, που κάνουμε, είτε αυτές είναι διεθνείς, να παρουσιαστούμε σε
μια έκθεση, είτε να στοχεύσουμε σε κάτι πιο συγκεκριμένο, σε μια
συγκεκριμένη αγορά. Εμείς κοινοποιούμε αυτήν την δράση και είμαστε σε
επαφή με τις εταιρείες , που έχουμε συναντηθεί την προηγούμενη περίοδο,
και τρίτον, είχαμε φέρει αγοραστές για να μιλήσουν με ελληνικές
επιχειρήσεις , opinion leaders του οίνου από την Ιαπωνία και την Κορέα,
και είχαν επισκεφθεί οινοποιείο της Αχαΐας».
-Αυτή την στιγμή η Ελλάδα μπορεί να ανταποκριθεί στις νέες
τάσεις της αγοράς και να σταθεί ουσιαστικά ανταγωνιστικά στο παγκόσμιο
επιχειρηματικό στερέωμα;
«Αυτό είναι ένα πολύ κρίσιμο ερώτημα. Το θέμα είναι να αποφασίσουμε
εμείς με ποιους όρους και σε ποιους κλάδους μπορούμε να έχουμε προϊόντα
με υψηλή προστιθέμενη αξία. Θεωρώ ότι έχουμε τις κλάδους της οικονομίας,
που μπορούμε να το κάνουμε αυτό, χρειάζεται περισσότερη συνεργασία ,
εξωστρέφεια, αλλά και τα όποια εργαλεία , τα οποία θα μπορούν να
αξιοποιηθούν με τέτοιους όρους , που εμείς μπορούμε να ανταγωνιστούμε
στην ποιότητα των προϊόντων. Σιγά σιγά και χρόνο με τον χρόνο , όσο
διαμορφώνουμε και ενισχύουμε αυτή την τάση και τους κλάδους, που έχουν
δυναμική, βγαίνοντας στο εξωτερικό με μια ενιαία στρατηγική, ότι
μπορούμε να παρουσιάσουμε αυτά τα προϊόντα και να έχουν ανταπόκριση,
θεωρώ ότι μπορούμε να σταθούμε στους συγκεκριμένους κλάδους οικονομίας ,
χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν θα θέλει μια συνεχή επίμονη προσπάθεια».
-Όσον αφορά το γενικότερο πολιτικό κλίμα, αυτή η αβεβαιότητα,
που επικρατεί, με την ασυμφωνία των δανειστών για το χρέος, φοβάστε ότι
κρατά λίγο «μαγκωμένους» τους ξένους, όσον αφορά την Ελλάδα;
«Από τον Σεπτέμβριο του 2015 και σήμερα, όσο εμπεδώνεται η οικονομική
και πολιτική σταθερότητα , βήματα, που έχουν γίνει από τότε και είμαστε
σήμερα καλύτερα, τόσο ενισχύεται και το επενδυτικό επιχειρηματικό
προφίλ για την χώρα μας. Το κλείσιμο της αξιολόγησης και η αναδιάρθρωση
του χρέους , θεωρώ ότι μπορούν να λειτουργήσουν θετικά για την ελληνική
οικονομία, και άρα υπάρχει η προοπτική σε αυτή την κατεύθυνση και
είμαστε αισιόδοξοι, ότι μπορούμε να αξιοποιήσουμε αυτές τις δυνατότητες
και ήδη το βλέπουμε, και στο επενδυτικό και στην προσέλκυση των ξένων
επενδύσεων , αλλά και στην ενίσχυση της εικόνας της χώρας μας μέσα από
την αύξηση των εξαγωγών».
-Βλέπουμε ότι υπάρχουν επιχειρηματίες, οι οποίοι λόγω της
υψηλής φορολογίας ή της γραφειοκρατίας, προτιμούν να επενδύσουν αντί για
την χώρα τους στο εξωτερικό, που υπάρχουν χαμηλότεροι φόροι, μικρότερα
τα μεροκάματα, κ.α. Αυτό σας προβληματίζει ; Έχετε πάρει κάποιες
πρωτοβουλίες με κάποιες κινήσεις προς την κυβέρνηση ή την πολιτεία να το
δει;
«Θέλουμε και προσέλκυση επενδύσεων σε τομείς και κλάδους, που έχουμε
συγκριτικό πλεονέκτημα, αλλά για να γίνει αυτό καλύτερο, θέλουμε να
φτιαχτεί κτηματολόγιο, να ξέρουμε τις χρήσεις γης, να μπορούν να
παίρνουν πιο γρήγορα οι αποφάσεις στο επίπεδο της δικαιοσύνης. Αυτά
θεωρώ ότι είναι τα πιο βασικά. Εμείς θέλουμε να μπούμε σε μια νέα
περίοδο και οι επενδύσεις να γίνονται για να καινοτομήσουν οι
επιχειρήσεις και να αξιοποιηθεί το ανθρώπινο δυναμικό. Δεν θέλουμε να
συγκριθούμε με χώρες , όπως η Βουλγαρία ή άλλες, που δεν είναι το δικό
μας μοντέλο, σε αυτή την στρατηγική θέλουμε να επενδύσουμε και σε αυτή
επενδύουμε με τις όποιες δυσκολίες».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου