Επιτροπή επεξεργάζεται το νέο πλαίσιο για τα τέλη
κυκλοφορίας, το οποίο θα περιλαμβάνει αλγόριθμους που θα συνεκτιμούν
παλαιότητα, αξία, ρύπους, κυβικά, ώστε τελικά να υπάρχει αναλογικότερη
επιβάρυνση στους ιδιοκτήτες και να επιστρέψουν στην κυκλοφορία
ακινητοποιημένα οχήματα, είπε η υφυπουργός Οικονομικών Κ. Παπανάτσιου Στο Κόκκινο. Το ταχύτερο δυνατό η ολοκλήρωση, ώστε να ξέρει και η αγορά τι θα ισχύσει, υπογράμμισε η ίδια.
Σε εξέλιξη είναι η επεξεργασία του νέου πλαισίου για τα τέλη κυκλοφορίας από επιτροπή, με στόχο αυτά να γίνουν πιο αναλογικά, όπως είπε η κ. Παπανάτσιου, «για την παλαιότητα, την αξία, τις εκπομπές ρύπων, τα κυβικά ... με αλγόριθμους που θα συμπεριλάβουν όλα αυτά για να δώσουν κάποιο πιο αναλογικό αποτέλεσμα σε σχέση με σήμερα», είπε η κ.Παπανάτσιου.
«Η προσδοκία μας είναι αυτό να ολοκληρωθεί όσο γίνεται πιο γρήγορα, ώστε να ξέρει και η αγορά πώς θα κινηθεί σε σχέση με το αυτοκίνητο», σημείωσε η υφυπουργός Οικονομικών.
Μάλιστα, προσέθεσε ότι επιδίωξη είναι με το νέο πλαίσιο για τα τέλη κυκλοφορίας «κάποιοι να πάρουν τις πινακίδες πίσω», για οχήματα που τα προηγούμενα χρόνια επέλεξαν να ακινητοποιήσουν λόγω του υψηλού κόστους.
Δεν είναι δικαιολογία η απουσία POS για το αφορολόγητο
Για το θέμα της εισαγωγής των POS και της χρήσης πλαστικού χρήματος και ηλεκτρονικών συναλλαγών για το «χτίσιμο» του αφορολόγητου, η κ.Παπανάτσιου ανέφερε ότι «η πρώτη ομάδα επαγγελματιών θα πρέπει να έχει υποχρεωτικά αυτές τις δυνατότητες ηλεκτρονικής πληρωμής μέχρι τις 30 Ιουνίου. Ήδη η ΚΥΑ Οικονομικών και Οικονομίας είναι σχεδόν έτοιμη, στις τελευταίες διορθώσεις και εντός της εβδομάδας ή στις αρχές της άλλης θα έχει κοινοποιηθεί», όπως είπε.
Στο θέμα των προμηθειών που επιβάλλουν οι τράπεζες, «η κυβέρνηση κάνει ήδη κάποια συνεννόηση» με τις τράπεζες. Οι προμήθειες κατά την ίδια «έχουν μειωθεί κατά πολύ από το προηγούμενο διάστημα ... η αγορά θα μειώσει το ποσοστό προμήθειας. Ήδη υπάρχουν διαφορές μεταξύ των τραπεζών ... όσο επεκτείνεται η χρήση του πλαστικού χρήματος, τόσο θα μειώνεται η προμήθεια», όπως εκτίμησε.
Σχολιάζοντας εξάλλου το αν επηρεάζεται η δυνατότητα του φορολογούμενου να χτίσει το αφορολόγητο με τέτοιες συναλλαγές ενώ δεν έχει επιβληθεί η πλήρης χρήση POS και άλλων τέτοιων μέσων, η κ.Παπανάτσιου σημείωσε ότι «δεν έχει κανείς αυτή τη δικαιολογία ... είναι πολύ μικρό το ποσό που θα πρέπει κανείς να καλύψει ... 15% των συνολικών δαπανών». Το POS είναι εργαλείο περισσότερο πάταξης της φοροδιαφυγής, παρά για το χτίσιμο του αφορολόγητου, όπως διευκρίνισε.
ΕΝΦΙΑ: Και φέτος στόχος η ελάφρυνση των ασθενέστερων
Απέφυγε εξάλλου να κάνει συγκεκριμένες προβλέψεις για την πιθανή αλλαγή παραμέτρων στον ΕΝΦΙΑ, στο πλαίσιο των «αντίμετρων» που θα προκύψουν από τη διαπραγμάτευση με τους δανειστές για το κλείσιμο της δεύτερης αξιολόγησης. «Σίγουρα υπάρχει θέληση και προσανατολισμός, όπως και το προηγούμενο διάστημα όταν μειώθηκε ο ΕΝΦΙΑ ... στα ακίνητα χαμηλής αξίας ... έτσι και φέτος θα δούμε ποιες κατηγορίες μπορούμε να επιβαρύνουμε λιγότερο. Είναι μέσα στην προοπτική και το σχεδιασμό του οικονομικού επιτελείου», όπως είπε η ίδια.
Αντίστοιχα, η κ.Παπανάτσιου απέφυγε να προβλέψει εξελίξεις και αλλαγές στο θέμα των έμμεσων φόρων, τον ΦΠΑ και τους φορολογικούς συντελεστές, αν και υπενθύμισε ότι ειδικά «στην παροχή υπηρεσίας ήταν πάντα υψηλός ο συντελεστής, δεν ήταν πολύ χαμηλότερος ... ήταν στον υψηλό συντελεστή από την ημέρα «γέννησης» του ΦΠΑ ... το πρόβλημα είναι στα είδη που ήταν στους χαμηλούς συντελεστές και τα είδη πρώτης ανάγκης που μεταφέρθηκαν από το χαμηλό στον υψηλό συντελεστή, όχι στην παροχή υπηρεσίας», όπως είπε.
Ειδική αναφορά έκανε η υφυπουργός Οικονομικών στο υπό σχεδιασμό περιουσιολόγιο, που «θα ξεκινήσει να προετοιμάζεται μέσα στο 2017 και από την αρχή του 2018 θα μπει σε εφαρμογή. Όλη η κινητή και ακίνητη περιουσία του καθενός θα είναι στο περιουσιολόγιο, που θα χρησιμοποιείται για το πόθεν έσχες, για να δικαιολογήσει δαπάνες, οτιδήποτε μπορεί να συγκρίνει και το κράτος και η Ανεξάρτητη Αρχή και το ΥΠΟΙΚ, εισοδήματα, περιουσία και δοσοληψίες.
Το 80% των ληξιπρόθεσων οφειλών στο Δημόσιο δημιουργήθηκε μέχρι το 2014
Σχολιάζοντας το γεγονός ότι σήμερα εκτιμάται ότι 4 εκατ. φορολογούμενοι έχουν οφειλές προς το Δημόσιο, η κ.Παπανάτσιου σημείωσε ότι «όσον αφορά τις ληξιπρόθεσμες οφειλές προς το Δημόσιο ... το 90% των χρημάτων αφορούν πολύ μικρό ποσοστό, τα πολύ υψηλά ποσά που οφείλονται είναι το 90%» του συνόλου.
Για τους υπόλοιπους, «σε πρώτη φάση, με τον εξωδικαστικό συμβιβασμό θα δούμε πώς αυτοί οι άνθρωποι θα μπορέσουν να ρυθμίσουν τις οφειλές τους, τι θα μείνει και από κει και μετά πώς θα προχωρήσουμε στους φορολογούμενους με μικροοφειλές», διευκρίνισε.
Η υφυπουργός Οικονομικών τόνισε ότι «ο ρυθμός αύξησης των ληξιπρόθεσμων οφειλών μειώθηκε κατά 35% το 2016, έναντι του 2014 ... τα 94 δισ. ευρώ που ακούγονται για τις ληξιπρόθεσμες οφειλές, ξεκίνησαν με 38 δισ. ευρώ το 2010. Το 40% είχε δημιουργηθεί πριν την κρίση. Άλλο ένα 40% δημιουργήθηκε μέχρι το 2014 και το υπόλοιπο στη διετία 2015-2016». «Είναι σημαντικό ότι έχουμε αύξηση εισπράξεων ληξιπρόθεσμων οφειλών το 2015, έναντι του 2014», όπως υπογράμμισε.
Για τα μικροποσά που οφείλουν φορολογούμενοι στο Δημόσιο, «σίγουρα θα προσπαθήσουμε να βρούμε μία λύση, αλλά σε αυτή τη φάση πρέπει να τελειώσουμε πρώτα με την αξιολόγηση, να μπει σε ένα κανονικό ρυθμό η οικονομία, να τελειώσουμε και με τον εξωδικαστικό συμβιβασμό, να δούμε τι ποσά θα μας μείνουν και από 'κεί και πέρα πώς θα βοηθήσουμε και τους μικροοφειλέτες να μπορέσουν να κάνουν κάποια διευθέτηση των χρεών τους.
Σε εξέλιξη είναι η επεξεργασία του νέου πλαισίου για τα τέλη κυκλοφορίας από επιτροπή, με στόχο αυτά να γίνουν πιο αναλογικά, όπως είπε η κ. Παπανάτσιου, «για την παλαιότητα, την αξία, τις εκπομπές ρύπων, τα κυβικά ... με αλγόριθμους που θα συμπεριλάβουν όλα αυτά για να δώσουν κάποιο πιο αναλογικό αποτέλεσμα σε σχέση με σήμερα», είπε η κ.Παπανάτσιου.
«Η προσδοκία μας είναι αυτό να ολοκληρωθεί όσο γίνεται πιο γρήγορα, ώστε να ξέρει και η αγορά πώς θα κινηθεί σε σχέση με το αυτοκίνητο», σημείωσε η υφυπουργός Οικονομικών.
Μάλιστα, προσέθεσε ότι επιδίωξη είναι με το νέο πλαίσιο για τα τέλη κυκλοφορίας «κάποιοι να πάρουν τις πινακίδες πίσω», για οχήματα που τα προηγούμενα χρόνια επέλεξαν να ακινητοποιήσουν λόγω του υψηλού κόστους.
Δεν είναι δικαιολογία η απουσία POS για το αφορολόγητο
Για το θέμα της εισαγωγής των POS και της χρήσης πλαστικού χρήματος και ηλεκτρονικών συναλλαγών για το «χτίσιμο» του αφορολόγητου, η κ.Παπανάτσιου ανέφερε ότι «η πρώτη ομάδα επαγγελματιών θα πρέπει να έχει υποχρεωτικά αυτές τις δυνατότητες ηλεκτρονικής πληρωμής μέχρι τις 30 Ιουνίου. Ήδη η ΚΥΑ Οικονομικών και Οικονομίας είναι σχεδόν έτοιμη, στις τελευταίες διορθώσεις και εντός της εβδομάδας ή στις αρχές της άλλης θα έχει κοινοποιηθεί», όπως είπε.
Στο θέμα των προμηθειών που επιβάλλουν οι τράπεζες, «η κυβέρνηση κάνει ήδη κάποια συνεννόηση» με τις τράπεζες. Οι προμήθειες κατά την ίδια «έχουν μειωθεί κατά πολύ από το προηγούμενο διάστημα ... η αγορά θα μειώσει το ποσοστό προμήθειας. Ήδη υπάρχουν διαφορές μεταξύ των τραπεζών ... όσο επεκτείνεται η χρήση του πλαστικού χρήματος, τόσο θα μειώνεται η προμήθεια», όπως εκτίμησε.
Σχολιάζοντας εξάλλου το αν επηρεάζεται η δυνατότητα του φορολογούμενου να χτίσει το αφορολόγητο με τέτοιες συναλλαγές ενώ δεν έχει επιβληθεί η πλήρης χρήση POS και άλλων τέτοιων μέσων, η κ.Παπανάτσιου σημείωσε ότι «δεν έχει κανείς αυτή τη δικαιολογία ... είναι πολύ μικρό το ποσό που θα πρέπει κανείς να καλύψει ... 15% των συνολικών δαπανών». Το POS είναι εργαλείο περισσότερο πάταξης της φοροδιαφυγής, παρά για το χτίσιμο του αφορολόγητου, όπως διευκρίνισε.
ΕΝΦΙΑ: Και φέτος στόχος η ελάφρυνση των ασθενέστερων
Απέφυγε εξάλλου να κάνει συγκεκριμένες προβλέψεις για την πιθανή αλλαγή παραμέτρων στον ΕΝΦΙΑ, στο πλαίσιο των «αντίμετρων» που θα προκύψουν από τη διαπραγμάτευση με τους δανειστές για το κλείσιμο της δεύτερης αξιολόγησης. «Σίγουρα υπάρχει θέληση και προσανατολισμός, όπως και το προηγούμενο διάστημα όταν μειώθηκε ο ΕΝΦΙΑ ... στα ακίνητα χαμηλής αξίας ... έτσι και φέτος θα δούμε ποιες κατηγορίες μπορούμε να επιβαρύνουμε λιγότερο. Είναι μέσα στην προοπτική και το σχεδιασμό του οικονομικού επιτελείου», όπως είπε η ίδια.
Αντίστοιχα, η κ.Παπανάτσιου απέφυγε να προβλέψει εξελίξεις και αλλαγές στο θέμα των έμμεσων φόρων, τον ΦΠΑ και τους φορολογικούς συντελεστές, αν και υπενθύμισε ότι ειδικά «στην παροχή υπηρεσίας ήταν πάντα υψηλός ο συντελεστής, δεν ήταν πολύ χαμηλότερος ... ήταν στον υψηλό συντελεστή από την ημέρα «γέννησης» του ΦΠΑ ... το πρόβλημα είναι στα είδη που ήταν στους χαμηλούς συντελεστές και τα είδη πρώτης ανάγκης που μεταφέρθηκαν από το χαμηλό στον υψηλό συντελεστή, όχι στην παροχή υπηρεσίας», όπως είπε.
Ειδική αναφορά έκανε η υφυπουργός Οικονομικών στο υπό σχεδιασμό περιουσιολόγιο, που «θα ξεκινήσει να προετοιμάζεται μέσα στο 2017 και από την αρχή του 2018 θα μπει σε εφαρμογή. Όλη η κινητή και ακίνητη περιουσία του καθενός θα είναι στο περιουσιολόγιο, που θα χρησιμοποιείται για το πόθεν έσχες, για να δικαιολογήσει δαπάνες, οτιδήποτε μπορεί να συγκρίνει και το κράτος και η Ανεξάρτητη Αρχή και το ΥΠΟΙΚ, εισοδήματα, περιουσία και δοσοληψίες.
Το 80% των ληξιπρόθεσων οφειλών στο Δημόσιο δημιουργήθηκε μέχρι το 2014
Σχολιάζοντας το γεγονός ότι σήμερα εκτιμάται ότι 4 εκατ. φορολογούμενοι έχουν οφειλές προς το Δημόσιο, η κ.Παπανάτσιου σημείωσε ότι «όσον αφορά τις ληξιπρόθεσμες οφειλές προς το Δημόσιο ... το 90% των χρημάτων αφορούν πολύ μικρό ποσοστό, τα πολύ υψηλά ποσά που οφείλονται είναι το 90%» του συνόλου.
Για τους υπόλοιπους, «σε πρώτη φάση, με τον εξωδικαστικό συμβιβασμό θα δούμε πώς αυτοί οι άνθρωποι θα μπορέσουν να ρυθμίσουν τις οφειλές τους, τι θα μείνει και από κει και μετά πώς θα προχωρήσουμε στους φορολογούμενους με μικροοφειλές», διευκρίνισε.
Η υφυπουργός Οικονομικών τόνισε ότι «ο ρυθμός αύξησης των ληξιπρόθεσμων οφειλών μειώθηκε κατά 35% το 2016, έναντι του 2014 ... τα 94 δισ. ευρώ που ακούγονται για τις ληξιπρόθεσμες οφειλές, ξεκίνησαν με 38 δισ. ευρώ το 2010. Το 40% είχε δημιουργηθεί πριν την κρίση. Άλλο ένα 40% δημιουργήθηκε μέχρι το 2014 και το υπόλοιπο στη διετία 2015-2016». «Είναι σημαντικό ότι έχουμε αύξηση εισπράξεων ληξιπρόθεσμων οφειλών το 2015, έναντι του 2014», όπως υπογράμμισε.
Για τα μικροποσά που οφείλουν φορολογούμενοι στο Δημόσιο, «σίγουρα θα προσπαθήσουμε να βρούμε μία λύση, αλλά σε αυτή τη φάση πρέπει να τελειώσουμε πρώτα με την αξιολόγηση, να μπει σε ένα κανονικό ρυθμό η οικονομία, να τελειώσουμε και με τον εξωδικαστικό συμβιβασμό, να δούμε τι ποσά θα μας μείνουν και από 'κεί και πέρα πώς θα βοηθήσουμε και τους μικροοφειλέτες να μπορέσουν να κάνουν κάποια διευθέτηση των χρεών τους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου