Ο υπουργός προτρέπει του Διευθυντές Σχολείων για τις εορταστικές εκδηλώσεις της 28ης Οκτωβρίου- Μία πρόταση του Istologiou
Σίγουρα είναι μία θετική στάση που παράγει την αύρα του ευγενούς πατριωτισμού, χωρίς να εκτρέπεται σε σωβινισμούς, η προτροπή του υπ. Παιδείας Ν. Φίλη προς τους Διευθυντές και τους Συλλόγους Διδασκόντων, να λάβουν υπόψη τις μαρτυρίες επιζώντων του Αlβανικού Έπους.
Όμως εδώ υπάρχει ένα ζήτημα. Ο φθοροποιός χρόνος έχει φροντίσει για μας, πριν από εμάς και μετά από επτάμισι δεκαετίες όρισε το τέλος της συντριπτικής πλειοψηφίας των πρωτεργατών, απλών στρατιωτών, που δημιούργησαν αυτό το Έπος, το ανεπανάληπτο. Οι λιγοστοί που έχουν απομείνει διάγουν τα μισά της εννάτης δεκαετίας του βίου τους με επόμενο σταθμό την Αχερουσία των αθανάτων.
Πως θα μπορούσε να υλοποιηθεί η ιδέα του Υπουργού, που είναι και αίτημα των εναπομεινάντων αγωνιστών;
Μόνον ένας τρόπος υπάρχει. Να κωδικοποιηθούν υπάρχουσες αφηγήσεις και εικόνες από αυτή την επική πορεία των έξι μηνών, προάγγελο αυτής των 42 μηνών, που ακολούθησε και να παρουσιαστούν σε μεγάλες βιντεο-οθόνες, με την επεξηγηματική συμβολή ανθρώπων που έχουν μελετήσει το θέμα και με τρόπο εκλαϊκευμένο να το κάνουν πνευματική τροφή για τα παιδιά! Σε αυτό μπορεί να συμβάλει το Υπ. Παιδείας αναζητώντας τα σχετικά αρχεία, όπου αυτά σήμερα είναι καταχωρημένα.
Και ι εορτασμός να γίνει με την συμβολή φυσικά και τις μαρτυρίες των ελάχιστων επιζώντων του Αλβανικού Έπους και των Αγωνιστών της Εθνικής Αντίστασης, τους οποίους θα εντάξουν στις εκδηλώσεις για την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου, όπως ακριβώς προτρέπει ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Νίκος Φίλης, τους Διευθυντές και τους Συλλόγους Διδασκόντων.
Καταλαβαίνει κανείς, πως ο χρόνος για τέτοια αναζήτηση είναι λίγος έως την 28η Οκτωβρίου. Ας αρχίσουμε όμως και ας το υλοποιήσουμε το σχέδιο αυτό τον επόμενο χρόνο.
Στην εγκύκλιο του ο Υπουργός, που απευθύνεται προς όλες τις σχολικές μονάδες αναφέρει:
«Στο πλαίσιο των εορταστικών εκδηλώσεων που θα πραγματοποιηθούν στα σχολεία την παραμονή της εθνικής επετείου, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στις σχετικές διατάξεις, παρακαλούνται οι Διευθυντές και οι Σύλλογοι Διδασκόντων των σχολικών μονάδων όπως λάβουν υπόψη και αξιοποιήσουν μαρτυρίες επιζώντων του Αλβανικού Έπους, καθώς και επιζώντων Αγωνιστών της Εθνικής Αντίστασης».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου