ΑΛΛΑΓΗ EMAIL

Οι φίλοι αναγνώστες μπορεί να στέλνουν τα μηνύματά τους στο εμέηλ στο οποίο θα προτιμούσε ο διαχειριστής να τα λαμβάνει. Παράλληλα επειδή η Maicrosoft μας λογόκρινε και μπλόκαρε το μαιηλ gmosxos1@hotmaihl. com άνοιξε και ισχύει πλέον το εμέηλ gmosxos23.6.1946@gmail.com το οποίο μπορείτε να χρησιμοποιείτε .ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ 6938.315.657 & 2610.273.901

Δευτέρα 19 Οκτωβρίου 2015

Απομακρυσμένη φορολογική απάτη από κύκλωμα

 
 
Παρέμβαση στο "Ζ" ταμειακών μηχανών έστελνε χιλιάρικα στα πορτοφόλια επιτηδείων

Μετά την ανακάλυψη των δύο ταμειακών της Σαντορίνης, που σύμφωνα με την ανακοίνωση του Υπουργείου δεν ήσαν συνδεδεμένες στο σύστημα για την απόδωση του ΦΠΑ που καρατούσαν από τους καταναλωτές, ήρθε μια νέα ανακάλυψη να τονίσει την ευρυματικότητα των φοροφυγάδων.



Και ναι μεν στην περίπτωση των δύο της Σαντορίνης, μπορεί αυτοί να ισχυρίζονται ότι απέδιδαν κανονικά τον ΦΠΑ στην Εφορία, δημιουργώντας ωστόσο το ερώτημα επί ποίου ποσού καθοριζόνταν αυτός ο ΦΠΑ, στην παρούσα όμως όπου κύκλωμα φρόντιζε για τα απάληψη χιλιάδων ευρώ καθημερινώς, τι μπορεί να ισχυριστούν οι συλληφθέντες. Είναι χαρακτηριστικός ο τρόπος δράσης τους, που τον περιγράφει δημοσίευμα της εφημερίδας  Ελεύθερος Τύπος της Κυριακής.

Η φοροδιαφυγή του «Ζ» και το λογισμικό που κάνει «αόρατα» τα πραγματικά έσοδα και τα χρωματίζει «μαύρα» με ένα πάτημα στο πληκτρολόγιο υπολογιστή από απόσταση αναδεικνύουν τη μεγάλη «φάμπρικα» απόκρυψης εισπράξεων μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Ταυτόχρονα όμως και την απώλεια εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ για το Ελληνικό Δημόσιο.

Όπως αναφέρει λοιπόν δημοσίευμα του Ελεύθερου Τύπου της Κυριακής, στο κύκλωμα των «μάγων» της φοροαποφυγής, σύμφωνα με αξιωματικούς της Διεύθυνσης Οικονομικής Αστυνομίας, συμμετείχαν ιδιοκτήτες δύο εταιριών λογισμικού έκδοσης αποδείξεων σύγχρονων ταμειακών μηχανών, λογιστές και ιδιοκτήτες επιχειρήσεων και ξενοδοχείων που είχαν αγαστή συνεργασία και ποσοστά επί των μαύρων εσόδων που απέκρυπταν στο τέλος κάθε ημέρας.

Οι ιδιοκτήτες εξαφάνιζαν πολλά… μηδενικά από τα πραγματικά έσοδα, μεγεθύνοντας τα κέρδη από τη μη απόδοση των αναλογούντων φόρων, κάτι που τους οδήγησε στην πλεονεξία, η οποία μετατράπηκε σε «αχίλλειο πτέρνα» τους.

Το κύκλωμα είχε εντοπίσει και εκμεταλλευόταν τη «μαύρη τρύπα» του ανύπαρκτου ελεγκτικού μηχανισμού των αρμόδιων οικονομικών υπηρεσιών, διευρύνοντας το «πάρτι» της φοροδιαφυγής. Είναι χαρακτηριστικό, όπως αποκαλύπτουν υψηλόβαθμα στελέχη της ΕΛ.ΑΣ., πως οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών είχαν εγκρίνει την πώληση των λογισμικών έκδοσης αποδείξεων, των νόμιμων εταιριών προμήθειάς τους, χωρίς να έχουν ζητήσει την κατάθεση του πρωτότυπου προγράμματος και φυσικά χωρίς να έχουν προβεί στον απαραίτητο έλεγχο και μελέτη τρωτότητας του συστήματος.

Το «γαϊτανάκι» της τεράστιας φοροδιαφυγής ξεκινά από τις δύο εταιρίες, οι οποίες εκδίδουν νόμιμα λογισμικά για τη λειτουργία των ταμειακών μηχανών έκδοσης αποδείξεων και έχουν την ευθύνη της συντήρησης και τεχνικής υποστήριξής τους. Πίσω από μία λεπτομέρεια, όμως, κρύβονται ο «διάβολος» της φοροδιαφυγής και η παρανομία, αναφέρουν υψηλόβαθμοι αξιωματικοί της ΕΛ.ΑΣ., οι οποίοι ασχολούνται με τη σοβαρή υπόθεση, που μόλις έχει αρχίσει.

Υπεύθυνοι αυτών των εταιριών φαίνεται να αναζήτησαν και να βρήκαν, σε μία όχι τόσο δύσκολη αναζήτηση, τους «πρόθυμους» επιχειρηματίες για τη διαγραφή μέρους των πραγματικών εσόδων των επιχειρήσεών τους, τα οποία θα κατέληγαν απευθείας στις τσέπες τους χωρίς καμία απόδοση φόρου. Το ίδιο συνέβη και με κάποιους επιχειρηματίες που αναζήτησαν από μόνοι τους εκείνους που μπορούσαν να προβούν σε αυτές τις ενέργειες. Σε κάποιες από τις περιπτώσεις ενδιάμεσοι σε αυτή την επαφή ήταν λογιστές των επιχειρηματιών, που αποζητούσαν την απόκρυψη σημαντικού μέρους των καθημερινών εισπράξεων.

Το κόλπο της απομακρυσμένης παρέμβασης στην ταμειακή

Αφού τελείωναν οι «διαπραγματεύσεις» για το ποσοστό της αμοιβής που θα λάμβανε ο υπεύθυνος της εταιρίας λογισμικού για το «μαύρισμα» των εσόδων, το οποίο καθοριζόταν από το ύψος τον χρηματικού ποσού που θα απέκρυπταν, ξεκινούσε η διαδικασία.

Στο τέλος κάθε ημέρας, και ενώ οι υπάλληλοι της επιχείρησης έκοβαν κανονικά αποδείξεις καθ' όλη τη διάρκειά της, ο ιδιοκτήτης έκανε «ταμείο» υπολογίζοντας τα έσοδα και αποφάσιζε το ύψος τον ποσού που ήθελε να αποκρύψει. Στη συνέχεια επικοινωνούσε με τον «καθαριστή», στον οποίο ανακοίνωνε τα πραγματικά έσοδα και έπειτα το ποσό που ήθελε να αποκρύψει.

Ο υπεύθυνος της εταιρίας παρενέβαινε ηλεκτρονικά στο λογισμικό έκδοσης του τελικού «Ζ», δηλαδή της ημερήσιας καταγραφής των εσόδων, και αφαιρούσε το ποσό που επιθυμούσε ο «πελάτης» παράλληλα με την ηλεκτρονική εξαφάνιση των αποδείξεων που αθροιστικά συμπλήρωναν το επιθυμητό χρηματικό ποσό. Στο «Ζ» απεικονίζονται ο συνολικός τζίρος και ο ΦΠΑ που αναλογεί στις πωλήσεις, εκδίδεται καθημερινά και ενημερώνει τα βιβλία της εφορίας κάθε μήνα, ενώ από αυτό προκύπτουν και τα δημοτικά τέλη.

Για παράδειγμα, ο ιδιοκτήτης που είχε 1.000 ευρώ ημερήσια είσπραξη με μία απλή και απομακρυσμένη ηλεκτρονική παρέμβαση του «συνεργάτη» του μπορούσε να «φάει» ένα μηδενικό, να φαίνονται δηλαδή 100 ευρώ και τα 900 να μπαίνουν αφορολόγητα στην τσέπη του, αφαιρώντας το ποσό της αμοιβής εκείνου που βοήθησε στη διαγραφή.

Η έρευνα της σοβαρής υπόθεσης που θα συγκλονίσει την κοινή γνώμη τους επόμενους μήνες με τα αποτελέσματά της ξεκίνησε τον περασμένο Αύγουστο, από στελέχη της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων και της Διεύθυνσης Οικονομικής Αστυνομίας, αξιοποιώντας σχετικές ττληροφορίες.

Δεν υπάρχουν σχόλια: