Κατατέθηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο για τις άδειες των τηλεοπτικών καναλιών, το οποίο όπως αποφασίστηκε στη διάσκεψη των προέδρων, θα συζητηθεί στις επιτροπές αύριο Τρίτη και μεθαύριο Τετάρτη και στην Ολομέλεια την Πέμπτη και το Σάββατο, οπότε και αναμένεται να ψηφιστεί.

Και όπως είναι φυσικό, με την συγκρότηση των νέων κανόνων στο τηλεοπτικό τοπίο, μετά από δυόμισι δεκαετίες έρχεται η λήξη της αυθαιρεσίας των βαρόνων των ΜΜΕ, που σήμερα οχυρωμένοι πίσω από τηλεοπτικούς σταθμούς χρησιμοποιούν την προεξέχουσα θέση τους για να προσδιορίζουν το πολιτικό γίγνεσθαι και να εκκολάπτουν πολιτικούς του σωλήνα και να πατρωνάρουν κόμματα μίας χρήσης, που εξαρτούν την επιβίωσή τους, στο πολιτικό στερέωμα, από το πόσες φορές την εβδομάδα θα τους επιτρέψουν να εμφανιστούν οι πάτρωνές τους!  

Οι κανόνες λειτουργίας, που προβλέπονται και το "σπάσιμο"  της αποκλειστικότητας των βαρόνων των ΜΜΕ, στην χρήση του δικαιώματος ψηφιακών παρόχων με την ανάληψη του και από την Δημόσια Τηλεόραση, είναι η καρδιά  της σύλληψης του νοήματος για επιβολή συγκεκριμένων όρων λειτουργίας των τηλεοπτικών σταθμών με την επιβεβλημένη καταβολή της οικονομικής συνεισφοράς επί του 20% των εσόδων από διαφημίσεις, κάτι που οι μιντιάρχες αμφισβητούσαν φθάνοντάς την αμφισβήτησή τους μέχρι την ανώτατη δικαστική ιεραρχία και αφού απερρίφθη η αξίωσή τους με την συνέχιση του θράσους τους ώθησαν μέχρι την αναμενόμενη παραίτηση της Γ.Γ. Εσόδων, που παρανόμησε, προκειμένου να τους εξυπηρετήσει, όπως έκανε και ο τ. προϊστάμενος της Χ. Θεοχάρης, βουλευτής του Ποταμιού σήμερα!  Τώρα όμως και για την ισχύ των βαρόνων του τηλεοπτικού χώρου ήρθε η ώρα του Τετέλεσται!

Το νομοσχέδιο έχει τίτλο: «Αδειοδότηση παρόχων περιεχομένου επίγειας ψηφιακής τηλεόρασης τηλεοπτικής ευρυεκπομπής ελεύθερης λήψης - Ίδρυση συνδεδεμένης με την ΕΡΤ Α.Ε. ανώνυμης εταιρίας για την ανάπτυξη δικτύου επίγειας ψηφιακής ευρυεκπομπής - Ρύθμιση θεμάτων Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (Ε.Ε.Τ.Τ.) - Εθνική Επικοινωνιακή Πολιτική, Οργάνωση της Επικοινωνιακής Διπλωματίας - Σύσταση Εθνικού Κέντρου Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας και Μητρώου Επιχειρήσεων Ηλεκτρονικών Μέσων Ενημέρωσης - Τροποποίηση διατάξεων Ν. 4070/2012 (ΦΕΚ Α 82/2012) και άλλες διατάξεις».

Αναλυτικά:

Αιτιολογική - Εισηγητική έκθεση
Τροποποιούμενες ή καταργούμενες διατάξεις
Διατάξεις σχεδίου
Έκθεση ΓΛΚ
Έκθεση αξιολόγησης συνεπειών της ρύθμισης
Έκθεση δημόσιας διαβούλευσης

Νωρίτερα, σε δηλώσεις της, στο ΑΜΠΕ, η κυβερνητική εκπρόσωπος Όλγα Γεροβασίλη τόνισε ότι «η κυβέρνηση είναι έτοιμη να προχωρήσει στην υλοποίηση της δέσμευσής της, προκειμένου να αποκατασταθεί ένα τοπίο καθαρό και διαφανές, όπως αρμόζει για τη διαχείριση ενός δημόσιου αγαθού, όπως είναι οι συχνότητες».

Επιπλέον, η κυβερνητική εκπρόσωπος επεσήμανε ότι «ο αριθμός των αδειών θα είναι μικρός, προσαρμοσμένος στους όρους της ελληνικής αγοράς».