«Τρίτη χρονιά με την εκπαίδευση ''κλειστή'' θα είναι μια παιδαγωγική και κοινωνική καταστροφή»!
Από το Γραφείο Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ - ΠΣ εκδόθηκε η παρακάτω ανακοίνωση της Οργάνωσης Μελών Εκπαιδευτικών του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία Αχαΐας για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, στην οποία τονίζεται:
«Η ανάγκη να λειτουργήσουν κανονικά φέτος τα σχολεία και τα πανεπιστήμια είναι περισσότερο από επιτακτική. Τρίτη χρονιά με την εκπαίδευση ''κλειστή'' θα είναι μια παιδαγωγική και κοινωνική καταστροφή».
Αναλυτικά στο μήνυμα των εκπαιδευτικών του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Αχαΐας αναφέρονται τα παρακάτω:
«Αγαπητοί Μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί,
Σας ευχόμαστε υγεία και δύναμη ενόψει του νέου σχολικού έτους.
Μόλις λίγες ημέρες πριν το άνοιγμα των σχολείων, η κυβέρνηση αποδεικνύει πως δεν έχει διδαχτεί τίποτα από τα τελευταία δύο χρόνια πανδημίας και κλειστών σχολείων. Με την επιστημονική κοινότητα να ανησυχεί και το παράδειγμα των ΗΠΑ -όπου 252.000 παιδιά νόσησαν μετά το 1o κουδούνι- να τρομάζει, το υπουργείο Παιδείας διακινεί και πάλι παραπλανητικά στοιχεία για το μέσο όρο των μαθητών ανά τάξη.
Όμως η δημιουργική στατιστική και ο συμψηφισμός δεν αρκούν ώστε να κρυφτεί η πραγματικότητα: περίπου 1 εκατομμύριο παιδιά, ειδικά στα αστικά κέντρα, στοιβάζονται σε τάξεις των 18-27 μαθητών και το υπουργείο Παιδείας επί 17 μήνες δεν κατάφερε να σπάσει ούτε ένα τμήμα σε όλη τη χώρα .
Αντιθέτως, πέρυσι η κυβέρνηση εν μέσω πανδημίας προχώρησε με νόμο στην αύξηση του αριθμού των μαθητών στα Νηπιαγωγεία και τα Δημοτικά, ενώ φέτος προχωρά σε καταργήσεις και συγχωνεύσεις σχολείων, ακόμα και στην πυρόπληκτη Εύβοια και δεν εγκρίνει τη λειτουργία ολιγομελών τμημάτων σχολείων (37 μόνο στην περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας.)
· Ξανανοίγουν λοιπόν τα σχολεία και τα πανεπιστήμια, μετά την πολύμηνη πανδημία, αλλά όπως ακριβώς είχαν κλείσει: χωρίς κανένα σοβαρό σχεδιασμό για την προστασία της υγείας των παιδιών και των νέων. Χωρίς όλους τους εκπαιδευτικούς στη θέση τους, με χιλιάδες κενά ιδιαίτερα στην Ειδική Αγωγή. Κι ας ανεβαίνει κάθε μέρα ο αριθμός των κρουσμάτων, ακόμα και στις μικρότερες ηλικίες. Οι σχολικές τάξεις και τα πανεπιστημιακά αμφιθέατρα θα παραμείνουν ασφυκτικά γεμάτα και το προσωπικό καθαριότητας ανεπαρκές. Χωρίς δωρεάν τεστ για την εκπαιδευτική κοινότητα, χωρίς την αναγκαία επιδημιολογική επιτήρηση.
· Η πανδημία έφερε την τηλεκπαίδευση όπου και πάλι κλήθηκαν οι εκπαιδευτικοί κάνοντας τα αδύνατα δυνατά, χωρίς καμία στήριξη να τη φέρουν εις πέρας. Πόσα παιδιά όμως είχαν το κατάλληλο περιβάλλον και τον αναγκαίο εξοπλισμό για να την παρακολουθήσουν; Τι έκανε το επιτελικό κράτος της Ν.Δ. για να καλύψει τα μαθησιακά κενά και τις ψυχοκοινωνικές συνέπειες που προκάλεσε η ελλιπής και ανεπαρκής τηλεκπαίδευση; Αδιαφόρησε προκλητικά. Και προχωρά τώρα στην επόμενη χρονιά χωρίς τα αναγκαία παιδαγωγικά μέτρα.
· Και το αποκορύφωμα της αναλγησίας και του παραλογισμού: Αντί να στηρίξει η Νέα Δημοκρατία τη νέα γενιά, τη γενιά που τόσο σκληρά δοκιμάστηκε από την πανδημία, στον αγώνα της για μόρφωση, πήρε μέτρα που τα έκαναν όλα πιο δύσκολα. Πιο δύσκολο να προβιβαστείς από τάξη σε τάξη και να πάρεις απολυτήριο Λυκείου με την Τράπεζα Θεμάτων. Πιο δύσκολο να περάσεις στο πανεπιστήμιο, με τη διπλή ελάχιστη βάση εισαγωγής που θεσμοθέτησε.
· Έτσι δεν είναι καθόλου περίεργο που στις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις σχεδόν διπλασιάστηκε ο αριθμός των υποψηφίων που έμειναν εκτός πανεπιστημίου σε σύγκριση με πέρυσι. Προέκυψε έτσι μια μεγάλη πελατεία για τα ιδιωτικά κολέγια, που αναλαμβάνουν να παρέχουν ισότιμα πλέον πτυχία, με το αζημίωτο φυσικά και χωρίς κανένα περιορισμό εισαγωγής. Ιδού το έγκλημα σε βάρος μιας γενιάς που ταλαιπωρήθηκε όσο καμία άλλη στη Μεταπολίτευση.
· Διατυμπανίζει την αξιολόγηση, δήθεν για να αναβαθμίσει ποιοτικά τη δημόσια εκπαίδευση, ενώ στην ουσία επιδιώκει να φορτώσει πάλι στους εκπαιδευτικούς τη δική της ευθύνη για την άθλια αυτή κατάσταση , αλλά και να διαχωρίσει τα σχολεία με βάση τις επιδόσεις των παιδιών ποδοπατώντας κάθε έννοια κοινωνικής δικαιοσύνης.
Πρόκειται για μια εκπαιδευτική πολιτική που διευρύνει τις ανισότητες στη μόρφωση, υποβαθμίζει την παρεχόμενη εκπαίδευση, προάγει τον αυταρχισμό και την αναξιοκρατία και υπονομεύει συνολικά τη δημόσια εκπαίδευση δίνοντας ζωτικό χώρο στα μεγάλα επιχειρηματικά συμφέροντα.
Η υγειονομικά ασφαλής έναρξη της σχολικής χρονιάς χρειάζεται άμεσες και σοβαρές παρεμβάσεις που θα ενισχύσουν το αίσθημα ασφάλειας των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των οικογενειών τους. Πολύ περισσότερο φέτος που οι ειδικοί προειδοποιούν πως τα σχολεία ενδέχεται να μετατραπούν σε εστίες υπέρ μετάδοσης.
Η ανάγκη να λειτουργήσουν κανονικά φέτος τα σχολεία και τα πανεπιστήμια είναι περισσότερο από επιτακτική. Τρίτη χρονιά με την εκπαίδευση «κλειστή» θα είναι μια παιδαγωγική και κοινωνική καταστροφή.
Καλή σχολική και ακαδημαϊκή χρονιά».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου