Δύο πορείες, χιλιάδες μαθητές, κοινά και σαφή αιτήματα. Το πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο στο κέντρο της Αθήνας, την επαύριο των κινητοποιήσεων σε σχολεία όλης της χώρας και της καταστολής με το ξυλοφόρτωμα των φίλων τους, ήταν το δικό τους "δεν σας φοβόμαστε". Το κέντρο γέμισε από συνθήματα με τα "θέλω" των μαθητών. "Θέλω" που προέκυψαν από την καθημερινότητα κι όχι γιατί τους "τα υπαγόρευσε κάποιος". Στα πανό τους έβλεπες τους λόγους που κατέβαιναν: Τα κενά σε καθηγητές, τα ασυντήρητα σχολικά κτήρια, το καταπιεστικό 'νέο Λύκειο'". Στο πλευρό τους βρέθηκαν φοιτητές, διοικητικοί υπάλληλοι, εκπαιδευτικοί και γονείς. "Αυτό ακριβώς φοβούνται" μας λέει μια μαθήτρια από το Λύκειο του Καρέα. "Φοβούνται ότι θα ενωθούμε και θα ξεσπάσει ένα κίνημα που θα τους ανατρέψει".

Κλιμάκωση κινητοποιήσεων αποφάσισε το συντονιστικό

Τα καλέσματα για τις πορείες ήταν δύο. Το πρώτο ήταν στις 12 στα Προπύλαια, στο οποίο διαδήλωσαν μόνο μαθητές. Με κεντρικό σύνθημα "θέλουμε παιδεία που να μορφώνει και όχι να εξοντώνει", μαθητές από λύκεια και γυμνάσια της Αττικής άρχισαν να δονούν με τις φωνές του το κέντρο. "Εεε, οοο, βάλτε πανελλήνιες και στο δημοτικό" τραγουδούσαν περιπαικτικά όταν έφτασαν έξω από τη Βουλή. Όταν έφτασε εκεί η πορεία εκπρόσωποι των 15μελών μίλησαν στη μικροφωνική διαμηνύοντας ότι "οι κινητοποιήσεις θα συνεχιστούν", ενώ η διαμαρτυρία συνεχίστηκε κατευθυνόμενη προς τη λεωφόρο Συγγρού.

Στη συνέχεια τα μαθητικά μπλοκ επέστρεψαν στα Προπύλαια, εκεί όπου συνάντησαν κι άλλους μαθητές και τους υπόλοιπους διαδηλωτές. "Στα όνειρα κυβέρνησης - Φορτσάκη, θα γίνουμε εφιάλτες τους" έγραφαν οι φοιτητές σ' ένα από τα πανό τους. Συνολικά 28 φοιτητικοί σύλλογοι έδωσαν το "παρών", ενώ στο συντονιστικό που ακολούθησε αποφασίστηκε η κλιμάκωση των κινητοποιήσεων. Που συνεπάγεται γενικές συνελεύσεις, διαδηλώσεις και εκδηλώσεις που θα συνδέουν το τότε με το τώρα, έχοντας άξονα τα γεγονότα του Πολυτεχνείου. Η πορεία πέρασε από την Ομόνοια, σταμάτησε έξω από τη Βουλή στο Σύνταγμα και κατέληξε στα Προπύλαια, χωρίς να σημειωθούν εντάσεις.

"Εγώ υποκίνησα τις καταλήψεις"

Στο μεταξύ έχει ξεκινήσει να διαδίδεται μαζικά επιστολή που απαντά στο κυβερνητικό επιχείρημα για υποκίνηση των καταλήψεων. "Εγώ υποκίνησα τις καταλήψεις..." ξεκινούν οι συντάκτες της επιστολής που μέσα σε λίγες φράσεις κατορθώνουν και συμπυκνώνουν την ανώμαλη πορεία του εκπαιδευτικού συστήματος, όπως: "Εγώ υποκίνησα τις καταλήψεις γιατί πέρασα μέσα σε 12 χρόνια έξι διαφορετικά συστήματα εισαγωγικών εξετάσεων". "Εγώ υποκίνησα τις καταλήψεις" έχουν αρχίσει να γράφουν στα social media ο ένας μετά τον άλλο οι μαθητές ξεκαθαρίζοντας ότι οι κινητοποιήσεις τους βασίζονται σε ανάγκες και όχι πολιτικές σκοπιμότητες. "Είμαστε μαθητές, όχι διαπλεκόμενα πολιτικά στελέχη" τόνιζαν.

"H ύλη που καλούμαστε να διδαχτούμε είναι υπερβολικά μεγάλη. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι καθηγητές να βιάζονται να καλύψουν μια ογκώδη ύλη, την οποία οι μαθητές δεν κατορθώνουν λόγω έλλειψης χρόνου να εμπεδώσουν", μας είπε ο Θανάσης, μαθητής του 5ου ΓΕΛ Αχαρνών, σχολιάζοντας τις αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα. Στο ίδιο μήκος κύματος και τα λεγόμενα μαθητή από το 9ο ΓΕΛ Πετραλώνων: "Δεν είναι μόνο ότι έχει αυξηθεί κατακόρυφα ο αριθμός των μαθητών που μένουν μετεξεταστέοι. Ακόμα και αριστούχοι μαθητές αντιμετωπίζουν σημαντικές δυσκολίες, που φαίνονται στους βαθμούς τους".

"Δεν μπορούν οι γονείς μας να πληρώνουν φροντιστήρια"

Υπ' αυτές τις προϋποθέσεις οι καθηγητές αναγκάζονται να καταφύγουν νωρίτερα απ' ό,τι συνέβαινε στο παρελθόν στα φροντιστήρια, αναφέρει στην "Α" μαθητής της Α' Λυκείου: "Όλοι οι συμμαθητές μου πηγαίνουν σε φροντιστήρια. Δεν γίνεται να ανταποκριθούμε αλλιώς σε τέτοιες απαιτήσεις". Το ίδιο υποστήριξε και μαθητής του 9ου ΓΕΛ Πετραλώνων: "δεν υπάρχει δωρεάν παιδεία. Είναι άδικο για τα παιδιά που οι γονείς τους δεν μπορούν να ανταποκριθούν οικονομικά στο να τους στείλουν σε φροντιστήριο" αναφέρει, τονίζοντας παράλληλα πως: "Δεν έχεις τύχη στο λύκειο αν δεν πηγαίνεις σε φροντιστήριο". Όσο για την Τράπεζα Θεμάτων: "Είναι σύστημα ρουλέτα" αναφέρει χαρακτηριστικά μαθητής από το 2 ΓΕΛ Χαϊδαρίου, ενώ συμμαθητής του συμπληρώνει πως "οι εξετάσεις έχουν δυσκολέψει πολύ με αυτό το σύστημα. Με το να υπάρχει και επιλογή θεμάτων που γίνεται τυχαία, το σύστημα αυτό μετατρέπεται από υπερβολικά απαιτητικό σε κατάφωρα άδικο".

"Το νέο σύστημα δεν αποβλέπει στην γενική μόρφωση των μαθητών" κατήγγειλε στην «Α» ο μαθηματικός του 3ου Γενικού Λυκείου Δάφνης Βασίλης Τσιάνος και στάθηκε στο παράδειγμα μαθήτριας, η οποία πέρυσι, αν και έβγαλε μέσο όρο 16,1, έμεινε μετεξεταστέα καθώς έγραψε κάτω από τη βάση στην άλγεβρα. Τόνισε ακόμα ότι "όταν ξεκίνησε η εφαρμογή του Νέου Λυκείου, το 40% των μαθητών έμειναν μετεξεταστέοι". Ο εκπαιδευτικός επισημαίνει πως "η Τράπεζα Θεμάτων δεν έχει καμία σχέση με την εκπαιδευτική διαδικασία, το κάθε σχολείο έχει διαφορετικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Δεν μπορεί να τα βάζουν όλα στο ίδιο τσουβάλι", καταγγέλλοντας πως "οι μαθητές της δευτέρας λυκείου, κυρίως της θετικής κατεύθυνσης, δεν γνωρίζουν ακόμα με ποιον τρόπο θα εξεταστούν στις πανελλαδικές εξετάσεις".

ΡΕΠΟΡΤΑΖ για την ΑΥΓΗ: