ΑΛΛΑΓΗ EMAIL

Οι φίλοι αναγνώστες μπορεί να στέλνουν τα μηνύματά τους στο εμέηλ στο οποίο θα προτιμούσε ο διαχειριστής να τα λαμβάνει. Παράλληλα επειδή η Maicrosoft μας λογόκρινε και μπλόκαρε το μαιηλ gmosxos1@hotmaihl. com άνοιξε και ισχύει πλέον το εμέηλ gmosxos23.6.1946@gmail.com το οποίο μπορείτε να χρησιμοποιείτε .ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ 6938.315.657 & 2610.273.901

Παρασκευή 16 Οκτωβρίου 2015

Πιθανή βελτίωση για τα ανταποδοτικά των Δήμων

Διευκρινίσεις του γ.γ. ΥΠ.ΕΣ. Κώστα Πουλάκη για το επίμαχο Άρθρο 13
Οι παραχωρησιούχοι δεν θα απαλλάσσονται από όλες συλλήβδην τις αμοιβές που χαρακτηρίζονται «τέλη»
Ανοιχτό άφησε το ενδεχόμενο περαιτέρω βελτίωσης του επίμαχου Άρθρου 13 του Πολυνομοσχεδίου, για τα ανταποδοτικά τέλη των Δήμων, ο Γ.Γ. του Υπουργείου Εσωτερικών, Κώστας Πουλάκης, σε γραπτή ανακοίνωσή του.

Στην ίδια ανακοίνωση, ο κ. Πουλάκης κάνει σαφές ότι, οι παραχωρησιούχοι δεν θα απαλλάσσονται από όλες συλλήβδην τις αμοιβές που χαρακτηρίζονται «τέλη», ενώ η όποια απαλλαγή είναι «δυνητική» και θα πρέπει να υπάρχει ρητή δήλωση του αναδόχου στην οικεία σύμβαση, πως θα αναλαμβάνει να παρέχει μόνος του τις αντίστοιχες υπηρεσίες.

Αναλυτικά, η δήλωση του γ.γ. του ΥΠ.ΕΣ. έχει ως εξής:

«Σε συνέχεια των φόβων και των ενστάσεων που διατυπώθηκαν ως προς το άρθρο 13 του υπό ψήφιση πολυνομοσχεδίου, σχετικά με τα ανταποδοτικά τέλη των Ο.Τ.Α., θα πρέπει να διευκρινιστεί ότι:

- Πρώτον, είναι σαφές με βάση τη διατύπωση της διάταξης ότι οι παραχωρησιούχοι δεν θα απαλλάσσονται από όλες συλλήβδην τις αμοιβές που χαρακτηρίζονται «τέλη», αλλά μόνο από όσες είναι πράγματι ανταποδοτικές σε σύνδεση με συγκεκριμένη υπηρεσία.

- Δεύτερον, η απαλλαγή είναι δυνητική και θα πρέπει να προβλέπεται ρητά στην οικεία σύμβαση ότι ο ανάδοχος αναλαμβάνει να παρέχει μόνος του τις αντίστοιχες υπηρεσίες.

Άλλωστε, υπενθυμίζεται ότι ήδη – με παρέμβαση του Υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης – η διάταξη βελτιώθηκε αισθητά σε σχέση με την αρχική της διατύπωση, ενώ είναι δεδομένο ότι μέχρι την τελευταία στιγμή το Υπουργείο είναι σε ανοιχτή επικοινωνία με τους φορείς της Αυτοδιοίκησης και θα εξαντλήσει κάθε περιθώριο βελτίωσης τυχόν ασαφών ή προβληματικών διατυπώσεων».

Τροπολογία από  Υπ. Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Π. Κουρουμπλή

Βουλή: Τροπολογία για ειδικές περιπτώσεις ανταποδοτικών των ΟΤΑ
Τροπολογία στη διάταξη του πολυνομοσχεδίου, που αφορά τη μη καταβολή ανταποδοτικών τελών εκ μέρους των αναδόχων σε συμβάσεις παραχώρησης με το Ελληνικό Δημόσιο, το ΤΑΙΠΕΔ ή τους ΟΤΑ, στις περιπτώσεις εκείνες που - βάσει των όρων της οικείας σύμβασης παραχώρησης - δεν παρέχονται εκ μέρους του οικείου Δήμου οι υπηρεσίες έναντι των οποίων επιβάλλονται τα τέλη, κατέθεσε ο Υπουργός Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Παναγιώτης Κουρουμπλής. Σύμφωνα με την τροπολογία, «τέλη και συναφή πρόστιμα που με τελεσίδικες δικαστικές αποφάσεις έχει αναγνωριστεί, η υποχρέωση να καταβληθούν στον οικείο ΟΤΑ εξαιρούνται από τη ρύθμιση και εισπράττονται κανονικά».


Τα διατρέξαντα ενωρίτερα στην ΚΕΔΕ

Στην Βουλή και το Υπουργείο Εσωτερικών, προκειμένου να επιδώσουν Ψήφισμα, στο οποίο τεκμηριώνεται η απόφαση του Δ.Σ. της ΚΕΔΕ, να αποσυρθεί το Άρθρο 13 του Πολυνομοσχεδίου, που αναφέρεται στα έσοδα από τα ανταποδοτικά τέλη των Δήμων, αποφάσισε να κατευθυνθεί αντιπροσωπεία των Δημάρχων, επισπεύδοντας τη σημερινή συνεδρίαση του οργάνου.

Ο Πρόεδρος της ΚΕΔΕ, Γιώργος Πατούλης, αφού πρώτα άκουσε τις τοποθετήσεις των επικεφαλής των Παρατάξεων, αλλά και Προέδρων Π.Ε.Δ. επί του θέματος, προχώρησε στην έκδοση της σχετικής απόφασης, με τον επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης, Δήμαρχο Αμφιλοχίας Απόστολο Κοιμήση να προτείνει την διακοπή του Δ.Σ. και την κατεύθυνση των Δημάρχων προς τη Βουλή, προκειμένου να συμπαρασταθούν στους 4 Δημάρχους της Αττικής, που πραγματοποιούν κοινή παράσταση διαμαρτυρίας, κατά της απαλλαγής της διαχειρίστριας εταιρίας του Διεθνούς Αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος» από την καταβολή δημοτικών τελών, επισημαίνοντας πως, το θέμα αφορά όλους τους Δημάρχους και ότι, το Άρθρο 13 αφορά το σύνολο των τελών. 

Τις συνέπειες του Άρθρου 13 στα οικονομικά των Δήμων, που αφορούν στο σύνολο των εισπραττομένων τελών από τους Δήμους, τεκμηρίωσε και ανέλυσε ο νομικός σύμβουλος της ΚΕΔΕ, Π. Ζυγούρης. 



H απόφαση 

Το Δ.Σ. της Κ.Ε.Δ.Ε. συνεδρίασε σήμερα Παρασκευή 16 Οκτωβρίου 2015 και συζήτησε το περιεχόμενο του άρθρου 13 που περιλαμβάνεται στο Πολυνομοσχέδιο με τίτλο «Μέτρα για την Εφαρμογή της Συμφωνίας Δημοσιονομικών Στόχων και Διαρθρωτικών Μεταρρυθμίσεων» και άλλων διατάξεων αυτού.

Μετά από διεξοδική συζήτηση μεταξύ όλων των παριστάμενων μελών, αλλά και των εκπροσώπων των Π.Ε.Δ. που παραβρέθηκαν στη συνεδρίαση αποφασίζει

Ζητά την άμεση απόσυρση του Άρθρου 13.

Η απόσυρση του συγκεκριμένου άρθρου κρίνεται επιβεβλημένη γιατί:

1. Στερεί από τους Δήμους σε ετήσια βάση θεσμοθετημένους πόρους ύψους δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ, όπως προκύπτει από την Ειδική Έκθεση που συνοδεύει το Πολυνομοσχέδιο.
2. Δημιουργεί συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού που ευνοεί τα μεγάλα επιχειρηματικά συμφέροντα, σε βάρος των υπόλοιπων πολιτών. Το άρθρο 13 προβλέπει την απαλλαγή των παραχωρησιούχων του Δημοσίου, των ΟΤΑ και του ΤΑΙΠΕΔ από το σύνολο των  ανταποδοτικών τελών συλλήβδην. Δηλαδή από τα τέλη καθαριότητας και φωτισμού (άρθρο 25 Ν.1828/1989), από το τέλος ακίνητης περιουσίας (άρθρο 24 Ν.2130/1993), από τα τέλη χρήσης κτημάτων ή υπηρεσιών (άρθρο 19 ΒΔ από 24.09.1958), τέλος χρήσεως ακίνητης περιουσίας κ.λ.π.
3. Υποχρεώνει τους Δήμους να καλύπτουν τα έξοδα των ανταποδοτικών υπηρεσιών τους από μειωμένο αριθμό υπόχρεων και αυτό θα έχει ως ουσιαστικό αποτέλεσμα την αύξηση της επιβάρυνσης με ανισομερή και άδικο τρόπο των νοικοκυριών και των υπόλοιπων επιχειρήσεων που θα εξακολουθούν να υπόκεινται στο καθεστώς πληρωμής ανταποδοτικών τελών.
4. Η συγκεκριμένη διάταξη δημιουργεί και ζητήματα συνταγματικότητας, αφού ξεκάθαρα παραβιάζονται οι συνταγματικά κατοχυρωμένες αρχές για οικονομική και διοικητική αυτοτέλεια των ΟΤΑ (άρθρο 102 του Συντάγματος) και η ίση μεταχείριση (άρθρο 4 του Συντάγματος). 

Παράλληλα, το Δ.Σ. της Κ.Ε.Δ.Ε. ζητά πάνω στο περιεχόμενο του παραπάνω Πολυνομοσχεδίου τα παρακάτω: 

· Η δυνατότητα ενοποίησης και μεταφοράς των διαθεσίμων σε ένα λογαριασμό με απόφαση του ΥΠ.ΟΙΚ. να μην περιλαμβάνει τους Ο.Τ.Α., τα Νομικά Πρόσωπα, τις Επιχειρήσεις και τα Συλλογικά Όργανα αυτών.
· Ότι αναφέρεται σε ευθύνες, αρμοδιότητες και υποχρεώσεις των προϊστάμενων οικονομικών υπηρεσιών να μην περιλαμβάνει τους Ο.Τ.Α., τα Νομικά Πρόσωπα, τις Επιχειρήσεις και τα Συλλογικά τους Όργανα.
· Η υποχρέωση κατάρτισης συνοπτικού προϋπολογισμού έως 31 Ιουλίου από το ΥΠ.ΕΣ. να μην συνιστά υποχρέωση των ΟΤΑ να καταρτίσουν ανάλογα σχέδια, αλλά μόνον εκτιμήσεις και προβλέψεις στοιχείων.
· Το ότι το Υπουργείο Οικονομικών συμπράττει υποχρεωτικά στην έκδοση Κανονιστικών Διοικητικών Πράξεων που προκαλούν δαπάνη και απώλεια εσόδων να μην περιλαμβάνει τους ΟΤΑ, τα Νομικά Πρόσωπα, τις Επιχειρήσεις και τα Συλλογικά Όργανα αυτών, δεδομένου ότι ο έλεγχος αυτός ασκείται ήδη κατά νόμο από τις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις.

epoli.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: