Για τη συμβολή του στη χρηματοδότηση της Ελλάδας, με 1,7 δισ, ευρώ από
την ΕΕ προκειμένου να αντιμετωπισθεί η προσφυγική κρίση, ευχαρίστησε τον
Πρόεδρο της Δημοκρατίας Πρ. Παυλόπουλο, ο πρόεδρος της Ένωσης
Περιφερειών Ελλάδας Κ. Αγοραστός στη συνάντηση που είχαν σήμερα το πρωί
οι δυο άνδρες στο Προεδρικό Μέγαρο.
Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας επαίνεσε τη συμβολή της Τοπικής Αυτοδιοίκησης τόσο σε ό,τι αφορά την εξοικονόμηση ευρωπαϊκών πόρων, όσο και σε ό,τι αφορά τη διαχείριση του προσφυγικού ζητήματος, αφού οι δήμοι και οι Περιφέρειες είναι οι δομές της Δημόσιας Διοίκησης που πρώτες καλούνται να διαχειρισθούν τις εκατοντάδες χιλιάδες προσφύγων που εισρέουν συνεχώς στη χώρα. Αυτές είναι ουσιαστικά υπεύθυνες για την υποδοχή τους.
Όπως συγκεκριμένα είπε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, «η Τοπική Αυτοδιοίκηση εκεί (σ.σ. στο προσφυγικό) απέδειξε ότι ξέρει να χειρίζεται αυτό το μείζον θέμα. Και με τρόπο, ο οποίος βοηθάει τους κατοίκους στις συγκεκριμένες περιοχές να αντιμετωπίσουν αυτό το μεγάλο πρόβλημα, αλλά και προστατεύει τον Άνθρωπο, την αξία του, την αξιοπρέπειά του. Γιατί εμείς, οι Έλληνες, έχουμε αποδείξει, με βάση τον Πολιτισμό μας και την Ιστορία μας, ότι πριν απ?όλα είναι ο Άνθρωπος. Και σ' αυτόν τον τομέα έχουμε δώσει μαθήματα, στην κυριολεξία, και σε ευρωπαϊκό επίπεδο».
Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας επαίνεσε τη συμβολή της Τοπικής Αυτοδιοίκησης τόσο σε ό,τι αφορά την εξοικονόμηση ευρωπαϊκών πόρων, όσο και σε ό,τι αφορά τη διαχείριση του προσφυγικού ζητήματος, αφού οι δήμοι και οι Περιφέρειες είναι οι δομές της Δημόσιας Διοίκησης που πρώτες καλούνται να διαχειρισθούν τις εκατοντάδες χιλιάδες προσφύγων που εισρέουν συνεχώς στη χώρα. Αυτές είναι ουσιαστικά υπεύθυνες για την υποδοχή τους.
Όπως συγκεκριμένα είπε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, «η Τοπική Αυτοδιοίκηση εκεί (σ.σ. στο προσφυγικό) απέδειξε ότι ξέρει να χειρίζεται αυτό το μείζον θέμα. Και με τρόπο, ο οποίος βοηθάει τους κατοίκους στις συγκεκριμένες περιοχές να αντιμετωπίσουν αυτό το μεγάλο πρόβλημα, αλλά και προστατεύει τον Άνθρωπο, την αξία του, την αξιοπρέπειά του. Γιατί εμείς, οι Έλληνες, έχουμε αποδείξει, με βάση τον Πολιτισμό μας και την Ιστορία μας, ότι πριν απ?όλα είναι ο Άνθρωπος. Και σ' αυτόν τον τομέα έχουμε δώσει μαθήματα, στην κυριολεξία, και σε ευρωπαϊκό επίπεδο».
Αντιφασιστική συγκέντρωση στη Λέσβο - Ανεπιθύμητη η ΧΑ στο νησί
Αντιφασιστική κινητοποίηση οργάνωσαν φορείς στη Μυτιλήνη (πλατεία
Σαπφούς), σήμερα Σάββατο, στις 6 το απόγευμα, με αφορμή την επίσκεψη του
βουλευτή της Χ.Α. Ιωάννη Λαγού.
Σε συμμετοχή στην κινητοποίηση καλούσαν, ο ΣΥΡΙΖΑ, η ΛΑΕ και η ΑΝΤΑΡΣΥΑ. Επίσης, ο Σύλλογος Νοσοκομειακών Γιατρών Λέσβου, η ΑΔΕΔΥ και η Ένωση Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης του νησιού.
Σε ανακοίνωσή του ο ΣΥΡΙΖΑ Λέσβου ανέφερε μεταξύ άλλων:
«Η εγκληματική οργάνωση Χρυσή Αυγή εκμεταλλευόμενη την προσφυγική κρίση, προσπαθεί να εισχωρήσει στην κοινωνία της Λέσβου. Στέλνει τον υπόδικο Λαγό να χύσει λάδι στη φωτιά του ρατσισμού και της ξενοφοβίας.
»Το ‘ ενδιαφέρον' της επικεντρώνεται στα χωριά του Βόρειου τμήματος του νησιού. Είναι τα σημεία τα οποία δέχονται τη μεγαλύτερη προσφυγική πίεση. Μέχρι τώρα και ανεξάρτητα από πολιτικές επιλογές ή προτιμήσεις οι πολίτες της Λέσβου έχουν τιμήσει τις πολιτιστικές και δημοκρατικές παραδόσεις του νησιού.
» Παρά τις δυσκολίες, τις ανεπάρκειες και τις αρνητικές επιπτώσεις που το τεράστιο κύμα των προσφυγικών ροών επέφερε στην κοινωνία της Λέσβου, αυτή κατάφερε να αναδείξει μια ισχυρή κοινωνία πολιτών με τεράστια αποθέματα κοινωνικού κεφαλαίου και να αναδειχθεί στις συνειδήσεις των λαών της Ευρώπης ως Πανευρωπαϊκή Πρωτεύουσα ανθρωπιάς και αλληλεγγύης.
» Δεν πρέπει να επιτρέψουμε, σε αυτήν την εγκληματική οργάνωση να αμαυρώσει, να ευτελίσει αυτόν τον τίτλο τιμής, που έχει απονεμηθεί από τη παγκόσμια κοινότητα στους κατοίκους αυτής της παραμεθορίου περιοχής».
Και τέλος κατέληγε: «Ο ρατσισμός, η βία, το μίσος, η δολοφονία και όλα αυτά που χαρακτηρίζουν, που συγκροτούν την εικόνα και την ουσία της Χρυσής Αυγής δεν έχουν θέση στην κοινωνία μας. Έξω η Χρυσή Αυγή από το σπίτι μας. Έξω η Χρυσή Αυγή από τη Λέσβο».
Σε σχετική ανακοίνωσή της η ΑΔΕΔΥ Λέσβου τόνιζε:
«Το Σάββατο 17 Οκτώβρη έρχεται στη Μυτιλήνη για να μιλήσει σε εκδήλωση ο βουλευτής της Χρυσής Αυγής Γ. Λαγός, σύνδεσμος της ηγεσίας της οργάνωσης με τα δολοφονικά τάγματα εφόδου του Πειραιά και στις τρεις βασικές υποθέσεις που συνεκδικάζονται αυτήν την περίοδο:
1. τη δολοφονία του Π . Φύσσα,
2. τη δολοφονική επίθεση στους συνδικαλιστές του ΠΑΜΕ στο Πέραμα
3. την δολοφονική στους Αιγύπτιους αλιεργάτες.
Επιδιώκουν να εκμεταλλευτούν το πρόβλημα που αντικειμενικά δημιουργείται από τη συσσώρευση χιλιάδων προσφύγων κάθε μέρα στο νησί, κηρύσσοντας το ρατσιστικό τους μίσος, καθώς και να συστηματοποιήσουν ρατσιστικές επιθέσεις, όπως αυτή που έγινε αυτήν την εβδομάδα σε βάρος προσφύγων μέσα στη θάλασσα.
Η επίσκεψη αυτή είναι πρόκληση και ένα crash test για όλο τον δημοκρατικό κόσμο του νησιού. Η πλειοψηφία των κατοίκων του νησιού έχει αντιμετωπίσει ως σήμερα με τεράστια ανοχή και αλληλεγγύη το προσφυγικό πρόβλημα και δεν θα ανεχτεί να επωαστεί το αυγό του φιδιού στην περιοχή μας. Η πρόκληση αυτή δεν μπορεί να μείνει αναπάντητη· ο Λαγός είναι ανεπιθύμητος!
Εβδομήντα χρόνια από την απελευθέρωση της Ελλάδας από τους Γερμανούς δεν θα επιτρέψουμε στους νοσταλγούς των ναζί να ξαναζωντανέψουν τη φρίκη του φασισμού!
Καλούμε όλο το Λεσβιακό Λαό, τους πρωτοβάθμιους συλλόγους και τους εργαζόμενους σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας-καταγγελίας στην Πλατεία Σαπφούς το Σάββατο 17/10 και ώρα 6:00 μμ».
Στο δικό της κάλεσμα η ΕΛΜΕ Λέσβου τονίζει:
«Το Σάββατο 17 Οκτώβρη έρχεται στη Μυτιλήνη για να μιλήσει σε εκδήλωση ο βουλευτής της Χρυσής Αυγής Γ. Λαγός, σύνδεσμος της ηγεσίας της οργάνωσης με τα δολοφονικά τάγματα εφόδου του Πειραιά και στις τρεις βασικές υποθέσεις που συνεκδικάζονται αυτήν την περίοδο: τη δολοφονία του Π. Φύσσα, τη δολοφονική επίθεση στους συνδικαλιστές του ΠΑΜΕ στο Πέραμα και στους Αιγύπτιους αλιεργάτες.
Οι συμμορίτες της εγκληματικής οργάνωσης της Χρυσής Αυγής επιδιώκουν να εκμεταλλευτούν το πρόβλημα που αντικειμενικά δημιουργείται από τη συσσώρευση χιλιάδων προσφύγων κάθε μέρα στο νησί, κηρύσσοντας το ρατσιστικό τους μίσος, καθώς και να συστηματοποιήσουν ρατσιστικές επιθέσεις, όπως αυτή που έγινε αυτήν την εβδομάδα σε βάρος προσφύγων μέσα στη θάλασσα.
Η επίσκεψη αυτή είναι πρόκληση για όλο τον δημοκρατικό κόσμο του νησιού. Η πλειοψηφία των κατοίκων του νησιού έχει αντιμετωπίσει ως σήμερα με τεράστια ανοχή και αλληλεγγύη το προσφυγικό πρόβλημα και δεν θα ανεχτεί να επωαστεί το αυγό του φιδιού στην περιοχή μας. Η πρόκληση αυτή δεν μπορεί να μείνει αναπάντητη ο Λαγός είναι ανεπιθύμητος! Εβδομήντα ένα χρόνια από την απελευθέρωση της Ελλάδας από τους Γερμανούς δεν θα επιτρέψουμε στους νοσταλγούς των ναζί να ξαναζωντανέψουν τη φρίκη του φασισμού!
Καλούμε όλους τους εργαζόμενους στην αντιφασιστική συγκέντρωση των σωματείων και συλλογικοτήτων στην Πλατεία Σαπφούς το Σάββατο 17/10 και ώρα 6:00 μ.μ.».
Σε ανακοίνωσή της με τίτλο «Να τσακίσουμε τους «λαγούς» του φασισμού», η ΑΝΤ.ΑΡ.ΣΥ.Α. Λέσβου δήλωσε ότι «συμμετέχει στην αντιφασιστική διαδήλωση σωματείων, οργανώσεων και συλλογικοτήτων το Σάββατο 17/10 και ώρα 6:00 μ.μ. στην πλατεία Σαπφούς με αφορμή την επίσκεψη στο νησί του υπόδικου εγκληματία βουλευτή της Χρυσής Αυγής Γ. Λαγού».
Μεταξύ άλλων επισημαίνει πως: «Η διαδήλωση αυτή οφείλει να θυμίσει σε όλους ότι η Χρυσή Αυγή δεν είναι ένα «νόμιμο κοινοβουλευτικό κόμμα» αλλά μια ναζιστική εγκληματική οργάνωση που είχε ως σήμερα θύματα τον Παύλο Φύσσα και τον Σαχζάτ Λουκμάν, που αποπειράθηκε να δολοφονήσει συνδικαλιστές του ΠΑΜΕ στο Πέραμα και Αιγύπτιους αλιεργάτες στο Κερατσίνι, που διέπραξε δεκάδες ρατσιστικές επιθέσεις σε μετανάστες, επιθέσεις σε συνδικαλιστές, αντιφασίστες, αριστερούς αγωνιστές, σε στέκια και κοινωνικούς χώρους κ.λπ.
Σε πολλές από τις παραπάνω υποθέσεις είναι άμεσα ανεμειγμένος ο Λαγός, ως βουλευτής Β΄Πειραιά και σύνδεσμός της ηγεσίας με τα τάγματα εφόδου.
Ταυτόχρονα η συγκέντρωση πρέπει να τσακίσει τη ρατσιστική τους προπαγάνδα ενάντια στους μετανάστες και τους κατατρεγμένους και θαλασσοπνιγμένους πρόσφυγες που προσπαθώντας να ξεφύγουν από το θάνατο φτάνουν στην Ελλάδα. Η δημοκρατική Λέσβος, που έχει σταθεί έως σήμερα αλληλέγγυα στο δράμα των μεταναστών, δεν πρέπει να επιτρέψει να διαδοθεί το κήρυγμα ρατσιστικού μίσους της Χρυσής Αυγής».
Για την κινητοποίηση στη Λέσβο, η κίνηση ενωμένοι ενάντια στο ρατσισμό και τη φασιστική απειλή – ΚΕΕΡΦΑ και αφού καταγγέλλει τον Ι. Λαγό για τη χθεσινή παρουσία του στο επεισόδιο που έγινε στη Βουλή, αναφέρει: «Χαιρετίζουμε την απόφαση του εργατικού κινήματος στη Λέσβο να διαδηλώσει κατά της παρουσίας του Λαγού στο νησί της αλληλεγγύης στους πρόσφυγες, της αντίστασης στα μνημόνια. Σωστά τον χαρακτηρίζουν ανεπιθύμητο.
Σε συμμετοχή στην κινητοποίηση καλούσαν, ο ΣΥΡΙΖΑ, η ΛΑΕ και η ΑΝΤΑΡΣΥΑ. Επίσης, ο Σύλλογος Νοσοκομειακών Γιατρών Λέσβου, η ΑΔΕΔΥ και η Ένωση Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης του νησιού.
Σε ανακοίνωσή του ο ΣΥΡΙΖΑ Λέσβου ανέφερε μεταξύ άλλων:
«Η εγκληματική οργάνωση Χρυσή Αυγή εκμεταλλευόμενη την προσφυγική κρίση, προσπαθεί να εισχωρήσει στην κοινωνία της Λέσβου. Στέλνει τον υπόδικο Λαγό να χύσει λάδι στη φωτιά του ρατσισμού και της ξενοφοβίας.
»Το ‘ ενδιαφέρον' της επικεντρώνεται στα χωριά του Βόρειου τμήματος του νησιού. Είναι τα σημεία τα οποία δέχονται τη μεγαλύτερη προσφυγική πίεση. Μέχρι τώρα και ανεξάρτητα από πολιτικές επιλογές ή προτιμήσεις οι πολίτες της Λέσβου έχουν τιμήσει τις πολιτιστικές και δημοκρατικές παραδόσεις του νησιού.
» Παρά τις δυσκολίες, τις ανεπάρκειες και τις αρνητικές επιπτώσεις που το τεράστιο κύμα των προσφυγικών ροών επέφερε στην κοινωνία της Λέσβου, αυτή κατάφερε να αναδείξει μια ισχυρή κοινωνία πολιτών με τεράστια αποθέματα κοινωνικού κεφαλαίου και να αναδειχθεί στις συνειδήσεις των λαών της Ευρώπης ως Πανευρωπαϊκή Πρωτεύουσα ανθρωπιάς και αλληλεγγύης.
» Δεν πρέπει να επιτρέψουμε, σε αυτήν την εγκληματική οργάνωση να αμαυρώσει, να ευτελίσει αυτόν τον τίτλο τιμής, που έχει απονεμηθεί από τη παγκόσμια κοινότητα στους κατοίκους αυτής της παραμεθορίου περιοχής».
Και τέλος κατέληγε: «Ο ρατσισμός, η βία, το μίσος, η δολοφονία και όλα αυτά που χαρακτηρίζουν, που συγκροτούν την εικόνα και την ουσία της Χρυσής Αυγής δεν έχουν θέση στην κοινωνία μας. Έξω η Χρυσή Αυγή από το σπίτι μας. Έξω η Χρυσή Αυγή από τη Λέσβο».
Σε σχετική ανακοίνωσή της η ΑΔΕΔΥ Λέσβου τόνιζε:
«Το Σάββατο 17 Οκτώβρη έρχεται στη Μυτιλήνη για να μιλήσει σε εκδήλωση ο βουλευτής της Χρυσής Αυγής Γ. Λαγός, σύνδεσμος της ηγεσίας της οργάνωσης με τα δολοφονικά τάγματα εφόδου του Πειραιά και στις τρεις βασικές υποθέσεις που συνεκδικάζονται αυτήν την περίοδο:
1. τη δολοφονία του Π . Φύσσα,
2. τη δολοφονική επίθεση στους συνδικαλιστές του ΠΑΜΕ στο Πέραμα
3. την δολοφονική στους Αιγύπτιους αλιεργάτες.
Επιδιώκουν να εκμεταλλευτούν το πρόβλημα που αντικειμενικά δημιουργείται από τη συσσώρευση χιλιάδων προσφύγων κάθε μέρα στο νησί, κηρύσσοντας το ρατσιστικό τους μίσος, καθώς και να συστηματοποιήσουν ρατσιστικές επιθέσεις, όπως αυτή που έγινε αυτήν την εβδομάδα σε βάρος προσφύγων μέσα στη θάλασσα.
Η επίσκεψη αυτή είναι πρόκληση και ένα crash test για όλο τον δημοκρατικό κόσμο του νησιού. Η πλειοψηφία των κατοίκων του νησιού έχει αντιμετωπίσει ως σήμερα με τεράστια ανοχή και αλληλεγγύη το προσφυγικό πρόβλημα και δεν θα ανεχτεί να επωαστεί το αυγό του φιδιού στην περιοχή μας. Η πρόκληση αυτή δεν μπορεί να μείνει αναπάντητη· ο Λαγός είναι ανεπιθύμητος!
Εβδομήντα χρόνια από την απελευθέρωση της Ελλάδας από τους Γερμανούς δεν θα επιτρέψουμε στους νοσταλγούς των ναζί να ξαναζωντανέψουν τη φρίκη του φασισμού!
Καλούμε όλο το Λεσβιακό Λαό, τους πρωτοβάθμιους συλλόγους και τους εργαζόμενους σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας-καταγγελίας στην Πλατεία Σαπφούς το Σάββατο 17/10 και ώρα 6:00 μμ».
Στο δικό της κάλεσμα η ΕΛΜΕ Λέσβου τονίζει:
«Το Σάββατο 17 Οκτώβρη έρχεται στη Μυτιλήνη για να μιλήσει σε εκδήλωση ο βουλευτής της Χρυσής Αυγής Γ. Λαγός, σύνδεσμος της ηγεσίας της οργάνωσης με τα δολοφονικά τάγματα εφόδου του Πειραιά και στις τρεις βασικές υποθέσεις που συνεκδικάζονται αυτήν την περίοδο: τη δολοφονία του Π. Φύσσα, τη δολοφονική επίθεση στους συνδικαλιστές του ΠΑΜΕ στο Πέραμα και στους Αιγύπτιους αλιεργάτες.
Οι συμμορίτες της εγκληματικής οργάνωσης της Χρυσής Αυγής επιδιώκουν να εκμεταλλευτούν το πρόβλημα που αντικειμενικά δημιουργείται από τη συσσώρευση χιλιάδων προσφύγων κάθε μέρα στο νησί, κηρύσσοντας το ρατσιστικό τους μίσος, καθώς και να συστηματοποιήσουν ρατσιστικές επιθέσεις, όπως αυτή που έγινε αυτήν την εβδομάδα σε βάρος προσφύγων μέσα στη θάλασσα.
Η επίσκεψη αυτή είναι πρόκληση για όλο τον δημοκρατικό κόσμο του νησιού. Η πλειοψηφία των κατοίκων του νησιού έχει αντιμετωπίσει ως σήμερα με τεράστια ανοχή και αλληλεγγύη το προσφυγικό πρόβλημα και δεν θα ανεχτεί να επωαστεί το αυγό του φιδιού στην περιοχή μας. Η πρόκληση αυτή δεν μπορεί να μείνει αναπάντητη ο Λαγός είναι ανεπιθύμητος! Εβδομήντα ένα χρόνια από την απελευθέρωση της Ελλάδας από τους Γερμανούς δεν θα επιτρέψουμε στους νοσταλγούς των ναζί να ξαναζωντανέψουν τη φρίκη του φασισμού!
Καλούμε όλους τους εργαζόμενους στην αντιφασιστική συγκέντρωση των σωματείων και συλλογικοτήτων στην Πλατεία Σαπφούς το Σάββατο 17/10 και ώρα 6:00 μ.μ.».
Σε ανακοίνωσή της με τίτλο «Να τσακίσουμε τους «λαγούς» του φασισμού», η ΑΝΤ.ΑΡ.ΣΥ.Α. Λέσβου δήλωσε ότι «συμμετέχει στην αντιφασιστική διαδήλωση σωματείων, οργανώσεων και συλλογικοτήτων το Σάββατο 17/10 και ώρα 6:00 μ.μ. στην πλατεία Σαπφούς με αφορμή την επίσκεψη στο νησί του υπόδικου εγκληματία βουλευτή της Χρυσής Αυγής Γ. Λαγού».
Μεταξύ άλλων επισημαίνει πως: «Η διαδήλωση αυτή οφείλει να θυμίσει σε όλους ότι η Χρυσή Αυγή δεν είναι ένα «νόμιμο κοινοβουλευτικό κόμμα» αλλά μια ναζιστική εγκληματική οργάνωση που είχε ως σήμερα θύματα τον Παύλο Φύσσα και τον Σαχζάτ Λουκμάν, που αποπειράθηκε να δολοφονήσει συνδικαλιστές του ΠΑΜΕ στο Πέραμα και Αιγύπτιους αλιεργάτες στο Κερατσίνι, που διέπραξε δεκάδες ρατσιστικές επιθέσεις σε μετανάστες, επιθέσεις σε συνδικαλιστές, αντιφασίστες, αριστερούς αγωνιστές, σε στέκια και κοινωνικούς χώρους κ.λπ.
Σε πολλές από τις παραπάνω υποθέσεις είναι άμεσα ανεμειγμένος ο Λαγός, ως βουλευτής Β΄Πειραιά και σύνδεσμός της ηγεσίας με τα τάγματα εφόδου.
Ταυτόχρονα η συγκέντρωση πρέπει να τσακίσει τη ρατσιστική τους προπαγάνδα ενάντια στους μετανάστες και τους κατατρεγμένους και θαλασσοπνιγμένους πρόσφυγες που προσπαθώντας να ξεφύγουν από το θάνατο φτάνουν στην Ελλάδα. Η δημοκρατική Λέσβος, που έχει σταθεί έως σήμερα αλληλέγγυα στο δράμα των μεταναστών, δεν πρέπει να επιτρέψει να διαδοθεί το κήρυγμα ρατσιστικού μίσους της Χρυσής Αυγής».
Για την κινητοποίηση στη Λέσβο, η κίνηση ενωμένοι ενάντια στο ρατσισμό και τη φασιστική απειλή – ΚΕΕΡΦΑ και αφού καταγγέλλει τον Ι. Λαγό για τη χθεσινή παρουσία του στο επεισόδιο που έγινε στη Βουλή, αναφέρει: «Χαιρετίζουμε την απόφαση του εργατικού κινήματος στη Λέσβο να διαδηλώσει κατά της παρουσίας του Λαγού στο νησί της αλληλεγγύης στους πρόσφυγες, της αντίστασης στα μνημόνια. Σωστά τον χαρακτηρίζουν ανεπιθύμητο.
Ρωσία: Στόχος η καταπολέμηση του ISIS και όχι η υποστήριξη του Άσαντ
Ο σκοπός της στρατιωτικής επιχείρησης της Ρωσίας στη Συρία δεν είναι να
διατηρήσει τον πρόεδρο Μπασάρ αλ Άσαντ στην εξουσία αλλά να νικήσει
τους μαχητές της οργάνωσης Ισλαμικό Κράτος, δήλωσε σήμερα ο ρώσος
πρωθυπουργός Ντμίτρι Μεντβέντεφ.
"Η Ρωσία, οι Ηνωμένες Πολιτείες και όλες οι άλλες χώρες που έχουν συμφέρον να δουν την ειρήνη σε αυτή την περιοχή και στη Συρία, και μια ισχυρή κυβέρνηση, επίσης, θα πρέπει να συζητούν ακριβώς πολιτικά θέματα", είπε ο Μεντβέντεφ σε συνέντευξη που παραχώρησε στο τηλεοπτικό κανάλι Rossiya.
"Δεν έχει πραγματικά σημασία ποιος θα είναι στο πηδάλιο. Δεν θέλουμε το ISIS να κυβερνήσει τη Συρία, έτσι δεν είναι; Θα πρέπει να είναι μια πολιτισμένη και νόμιμη κυβέρνηση. Αυτό είναι που πρέπει να συζητήσουμε", είπε ο Μεντβέντεφ, χρησιμοποιώντας μια άλλη επωνυμία για το Ισλαμικό Κράτος.
Ερωτηθείς κατά πόσον η Συρία πρέπει να κυβερνηθεί από τον Άσαντ, ο Μεντβέντεφ είπε: "Όχι, αναμφίβολα όχι. Επαφίεται στον συριακό λαό να αποφασίσει ποιος θα είναι ο επικεφαλής στη Συρία... Προς το παρόν, λειτουργούμε στη βάση ότι ο αλ-Άσαντ είναι ο νόμιμος πρόεδρος".
Ο Μεντβέντεφ επέκρινε, εξάλλου, την απόφαση των Ηνωμένων Πολιτειών να αρνηθούν να στείλουν αντιπροσωπεία στη Μόσχα προκειμένου να συζητήσει τη συριακή διένεξη και στη συνέχεια να δεχθούν μια (ρωσική) αντιπροσωπεία με τον ίδιον επικεφαλής στην Ουάσινγκτον.
"Πιστεύω πως είναι μια ανόητη στάση", είπε ο Μεντβέντεφ. "Με τις αποφάσεις αυτές και την άρνησή τους να διεξαγάγουν διαπραγματεύσεις, οι Αμερικανοί έδειξαν ακριβώς την αδυναμία τους".
Ο πρωθυπουργός δήλωσε πως η αεροπορική εκστρατεία του συνασπισμού του οποίου ηγούνται οι Ηνωμένες Πολιτείες στη Συρία δεν είχε "πρακτικά καμία" επίδραση στο ΙΚ και πως "μόνο η ρωσική επέμβαση άλλαξε το μοίρασμα των χαρτιών".
"Η Ρωσία, οι Ηνωμένες Πολιτείες και όλες οι άλλες χώρες που έχουν συμφέρον να δουν την ειρήνη σε αυτή την περιοχή και στη Συρία, και μια ισχυρή κυβέρνηση, επίσης, θα πρέπει να συζητούν ακριβώς πολιτικά θέματα", είπε ο Μεντβέντεφ σε συνέντευξη που παραχώρησε στο τηλεοπτικό κανάλι Rossiya.
"Δεν έχει πραγματικά σημασία ποιος θα είναι στο πηδάλιο. Δεν θέλουμε το ISIS να κυβερνήσει τη Συρία, έτσι δεν είναι; Θα πρέπει να είναι μια πολιτισμένη και νόμιμη κυβέρνηση. Αυτό είναι που πρέπει να συζητήσουμε", είπε ο Μεντβέντεφ, χρησιμοποιώντας μια άλλη επωνυμία για το Ισλαμικό Κράτος.
Ερωτηθείς κατά πόσον η Συρία πρέπει να κυβερνηθεί από τον Άσαντ, ο Μεντβέντεφ είπε: "Όχι, αναμφίβολα όχι. Επαφίεται στον συριακό λαό να αποφασίσει ποιος θα είναι ο επικεφαλής στη Συρία... Προς το παρόν, λειτουργούμε στη βάση ότι ο αλ-Άσαντ είναι ο νόμιμος πρόεδρος".
Ο Μεντβέντεφ επέκρινε, εξάλλου, την απόφαση των Ηνωμένων Πολιτειών να αρνηθούν να στείλουν αντιπροσωπεία στη Μόσχα προκειμένου να συζητήσει τη συριακή διένεξη και στη συνέχεια να δεχθούν μια (ρωσική) αντιπροσωπεία με τον ίδιον επικεφαλής στην Ουάσινγκτον.
"Πιστεύω πως είναι μια ανόητη στάση", είπε ο Μεντβέντεφ. "Με τις αποφάσεις αυτές και την άρνησή τους να διεξαγάγουν διαπραγματεύσεις, οι Αμερικανοί έδειξαν ακριβώς την αδυναμία τους".
Ο πρωθυπουργός δήλωσε πως η αεροπορική εκστρατεία του συνασπισμού του οποίου ηγούνται οι Ηνωμένες Πολιτείες στη Συρία δεν είχε "πρακτικά καμία" επίδραση στο ΙΚ και πως "μόνο η ρωσική επέμβαση άλλαξε το μοίρασμα των χαρτιών".
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου