ΑΛΛΑΓΗ EMAIL

Οι φίλοι αναγνώστες μπορεί να στέλνουν τα μηνύματά τους στο εμέηλ στο οποίο θα προτιμούσε ο διαχειριστής να τα λαμβάνει. Παράλληλα επειδή η Maicrosoft μας λογόκρινε και μπλόκαρε το μαιηλ gmosxos1@hotmaihl. com άνοιξε και ισχύει πλέον το εμέηλ gmosxos23.6.1946@gmail.com το οποίο μπορείτε να χρησιμοποιείτε .ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ 6938.315.657 & 2610.273.901

Τετάρτη 13 Μαΐου 2015

Σημεία εισήγησης του Πρωθυπουργού στο ΚΣ κ.α.



* «Το αποτέλεσμα της χθεσινής συνεδρίασης του Eurogroup κατέγραψε τη σημαντική πρόοδο στις διαπραγματεύσεις».

* «Η ελληνική πλευρά, μέχρι στιγμής έχει ανταποκριθεί στο ακέραιο σε όσα προβλέπει η απόφαση του Eurogroup της 20ης του Φλεβάρη. Έχει κάνει όσα περισσότερα βήματα είναι δυνατόν να γίνουν προς τη πλευρά των Ευρωπαίων εταίρων, δείχνοντας έμπρακτα το σεβασμό στις διαδικασίες, στους νόμους και στο πλαίσιο λειτουργίας της ευρωζώνης. Τώρα είναι η σειρά και των εταίρων να κάνουν τα απαραίτητα βήματα προκειμένου και αυτοί να αποδείξουν έμπρακτα το σεβασμό τους στη δημοκρατική ετυμηγορία των λαών, εντός του κοινού ευρωπαϊκού πλαισίου».  


* Ο Πρωθυπουργός επανέλαβε τις κόκκινες γραμμές της κυβέρνησης τονίζοντας ότι πρέπει «να προστατεύσουμε τους εργαζόμενους και τους συνταξιούχους. Να προστατέψουμε τη λαϊκή οικογένεια που πέντε χρόνια τώρα λεηλατήθηκε από την ατελέσφορη λιτότητα του μνημονίου».

* Τέλος ο Αλέξης Τσίπρας τόνισε ότι «διαπραγματευόμαστε σκληρά, διασφαλίζοντας πάντα την ομαλή λειτουργία της χώρας»,

Δήλωση του Υπουργού Οικονομικών, κ. Γιάνη Βαρουφάκη, μετά τη συνεδρίαση του Eurogroup στις Βρυξέλλες 

Τους τελευταίους μήνες η κυβέρνησή μας πασχίζει, διαπραγματεύεται, εργάζεται νυχθημερόν για να πετύχει μια λυτρωτική συμφωνία, για να βρει, στο πλαίσιο του Eurogroup, τον κοινό τόπο μεταξύ του προηγούμενου μνημονιακού προγράμματος και του μεταρρυθμιστικού μεταμνημονιακού προγράμματος, το οποίο ενέκρινε ο ελληνικός λαός την 25η Ιανουαρίου.
Προφανώς δεν είναι εύκολη υπόθεση. Ποτέ δεν πιστέψαμε ότι θα ήταν εύκολη. Πολιτικές διαφορές, αλλά και διαφορές όσον αφορά τη διαπραγματευτική διαδικασία που ταιριάζει σε ένα ανεξάρτητο ευρωπαϊκό κράτος, ήταν σημαντικές. Το τελευταίο 15νθήμερο υπήρξε μεγάλη σύγκλιση στο πλαίσιο του Brussels Group, κυρίως λόγω της δικής μας υπερπροσπάθειας και των μεγάλων υποχωρήσεων που κάναμε, πάντα εντός του πλαισίου του σεβασμού, της βασικής αρχής να μην συμβιβαστούμε σε πολιτικές που συνολικά αναπαράγουν την κρίση.
Σήμερα το Eurogroup κατέγραψε τη σύγκλιση και σημείωσε τις προσπάθειές μας σε ένα γενικά θετικό κλίμα. Παράδειγμα, οι συνάδελφοί μου Υπουργοί Οικονομικών που συμμετέχουν στο Eurogroup καταδίκασαν τις απαράδεκτες και εντελώς ανακριβείς «διαρροές» στο προηγούμενο Eurogroup της Ρίγα.
Η προσπάθεια για εξεύρεση στο αμέσως επόμενο διάστημα μια συμφωνίας επίλυσης της κρίσης, άνευ νέων κοινωνικών αδικιών και υφεσιακών επιπτώσεων, συνεχίζεται. Και συνεχίζεται σε καλό κλίμα.


Για τον διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδας

- Η δυσαρμονία μεταξύ του Γ. Στουρνάρα και της κυβέρνησης είναι ορατή.

- Η στάση του διοικητή δεν βοηθά το έργο της κυβέρνησης. Ο Γ. Στουρνάρας τείνει να συμπεριφέρεται ως πολιτευτής και όχι ως διοικητής της τράπεζας.

Νίκος Βούτσης:Δεν υπάρχει η βοήθεια που θα θέλαμε. Τόσο ο Γ. Στουρνάρας όσο και μια σειρά ακόμα στελέχη σε διάφορους οργανισμούς “έχουν συνηθίσει να θεωρούν το κράτος ως τσιφλίκι και ως εκ τούτου να έχουν και άμεσες σχέσεις θεσμικού χαρακτήρα και όταν υπάρχει μια κυβέρνηση σαν τη σημερινή με διαφορετική στρατηγική, δεν είναι εύκολο να υπάρξει αρμονία. Φαινόμενα σαν αυτά που εμφανίζονται στην ΤτΕ μπορεί κανείς να τα εντοπίσει παντού, στο ΓΛΚ κλπ, είναι λίγα αυτά τα φαινόμενα αλλά υπάρχουν παντού”.

Νίκος Φίλης: “Υπάρχει πρόβλημα με τον Γ. Στουρνάρα, καθώς φαίνεται να υποσκάπτει τις διαπραγματεύσεις της χώρας και να λειτουργεί ως πολιτικός αντίπαλος, πέρα από τις αρμοδιότητές του ως Διοικητή της ΤτΕ”, τόνισε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ. Και πρόσθεσε: “Δεν είναι δυνατόν ο αρχιτραπεζίτης της χώρας στο πλαίσιο αυτών των σκληρών διαπραγματεύσεων να υπονομεύει, ουσιαστικά, την κυβέρνηση λειτουργώντας ως αντιπολίτευση”. 


Σχετικά με το νομοσχέδιο για την Παιδεία και τις αντιδράσεις της αντιπολίτευσης

- Το ν/σ επιχειρεί τον εκδημοκρατισμό της εκπαίδευσης και την απαλλαγή της από τη βαθμοθηρία και το εξετασιοκεντρικό μοντέλο, το οποίο, μεταξύ άλλων, επιβαρύνει οικονομικά τα νοικοκυριά.

Η περίφημη τράπεζα θεμάτων οδήγησε 65.000 μαθητές στις επαναληπτικές εξετάσεις του Σεπτεμβρίου.

- Τα ελληνικά πανεπιστήμια δεν κινδυνεύουν από... “grexit. Το υπουργείο Παιδείας έχει λάβει πλήρως υπόψη του το Ευρωπαϊκό Σύστημα Μεταφοράς και Συσσώρευσης Πιστωτικών Μονάδων (ECTS).

- Οι αντιδράσεις της... “κοινωνίας των πολιτών”, δηλαδή του μετώπου ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-Ποτάμι και των ιδιοκτητών των κολεγίων και των μεγάλων ιδιωτικών σχολείων, επιχειρούν να προασπίσουν τη διάλυση της δημόσιας εκπαίδευσης, που κορυφώθηκε κατά τη μνημονιακή περίοδο.


Αυξήθηκαν οι θέσεις εργασίας στον ιδιωτικό τομέα

Αύξηση της μισθωτής απασχόλησης στον ιδιωτικό τομέα τον Απρίλιο του 2015, αλλά και μια σειρά ακόμη ιδιαίτερα ενθαρρυντικά χαρακτηριστικά σχετικά με την απασχόληση, αποτυπώνονται στην τελευταία Έκθεση του Πληροφοριακού Συστήματος «ΕΡΓΑΝΗ», με τα στοιχεία να είναι τα καλύτερα της τελευταίας 15ετίας.

Τα στοιχεία του «ΕΡΓΑΝΗ» καταγράφουν θετικό ισοζύγιο απασχόλησης (σχέση προσλήψεων – «αποχωρήσεων») τον Απρίλιο του 2015 κατά 80.223 θέσεις εργασίας, έναντι 60.600 θέσεων τον Απρίλιο του 2014, με συνέπεια την δημιουργία και διατήρηση επιπλέον 19.623 θέσεων εργασίας. Οι μηνιαίες αυτές επιδόσεις είναι οι καλύτερες από τον Ιανουάριο του 2001 (15ετία).

Από την Τοποθέτηση του Υπ. Εργασίας Π. Σκουρλέτη στην Ολομέλεια της ΟΚΕ

Σήμερα, αυτό που κάνουμε, δεν είναι να λύσουμε το σύνολο των προβλημάτων, αλλά να καθαρίσουμε λίγο, να εξυγιάνουμε - θα έλεγε ένας μηχανικός- το «έδαφος», πάνω στο οποίο πρέπει να ανοίξει μία συζήτηση, έτσι ώστε να δούμε το μείζον θέμα των εργασιακών σχέσεων σε όλο του το εύρος, όχι επαναφέροντας διατάξεις των προηγούμενων δεκαετιών.

Το πρώτο καλό νέο είναι τα στοιχεία που αφορούν την απασχόληση, τα οποία βγήκαν χτες από το σύστημα «ΕΡΓΑΝΗ», όπου για πρώτη φορά έχουμε ένα τόσο θετικό ισοζύγιο στην απασχόληση. Παρ’ όλο που είχαν ακουστεί φωνές ότι και μόνο η εξαγγελία του «751» και μόνο ότι θα επαναφέρουμε τις συλλογικές συμβάσεις, θα οδηγήσει σε δεκάδες απολύσεις και έλεγαν «τι πάτε και κάνετε». Φαίνεται, τελικά, ότι υπάρχει ωριμότητα και παρά τις δύσκολες, ασφυκτικές καταστάσεις για τις επιχειρήσεις, την αγορά και τους εργαζόμενους, υπάρχουν και κάποιοι που αντιδρούν ψύχραιμα και σωστά.

Το δεύτερο καλό νέο στοιχείο είναι η πολύ θετική ανταπόκριση αυτοαπασχολούμενων και επιχειρήσεων – που κι αυτή δεν έχει προηγούμενο- στις ρυθμίσεις των οφειλών προς το δημόσιο και τα ασφαλιστικά Ταμεία. Παρ’ όλες τις δύσκολες συνθήκες και το δύσκολο ψυχολογικό κλίμα, πράγμα που μας δείχνει ότι όταν γίνονται ενέργειες που πιάνουν τον «σφυγμό» των μεγάλων προβλημάτων, μεγάλων κατηγοριών του πληθυσμού, μπορούν να προχωρούν.

Δεν υπάρχουν σχόλια: