ΑΛΛΑΓΗ EMAIL

Οι φίλοι αναγνώστες μπορεί να στέλνουν τα μηνύματά τους στο εμέηλ στο οποίο θα προτιμούσε ο διαχειριστής να τα λαμβάνει. Παράλληλα επειδή η Maicrosoft μας λογόκρινε και μπλόκαρε το μαιηλ gmosxos1@hotmaihl. com άνοιξε και ισχύει πλέον το εμέηλ gmosxos23.6.1946@gmail.com το οποίο μπορείτε να χρησιμοποιείτε .ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ 6938.315.657 & 2610.273.901

Παρασκευή 23 Οκτωβρίου 2020

Πατρών - Πύργου: Η Κομισιόν ξεσκεπάζει την κοροϊδία της ΝΔ

Αυτοκινητόδρομος Πατρών - Πύργου.
Η εγκατάλειψη των έργων του Πατρών-Πύργου.
 

«Κόλαφο» για την κυβέρνηση της ΝΔ αποτελεί η απάντηση της Κομισιόν για τις εξελίξεις στην υλοποίηση του οδικού άξονα Πάτρα - Πύργος, σύμφωνα με το avgi.gr.

Η επίτροπος Περιφερειακής και Αστικής Πολιτικής, Ελίζα Φερέιρα απαντώντας στους ευρωβουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ - Προοδευτική Συμμαχία Δημήτρη Παπαδημούλη και Ελένη Κουντουρά αναφέρει ότι οι ελληνικές αρχές της έχουν αποστείλει μόνο μερικές αρχικές πληροφορίες - άρα όχι πλήρη φάκελο ή κάποια ολοκληρωμένη μελέτη, όπως λέει δημόσια ο Κ. Καραμανλης - για τις αλλαγές που θέλει να κάνει η ΝΔ στον τρόπο κατασκευής του έργου του αυτοκινητοδρόμου Πατρών - Πύργου.

Υπενθυμίζεται ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ σχεδίασε, βρήκε χρηματοδότηση και το έργο του αυτοκινητοδρόμου ξεκίνησε στο μεγαλύτερο μέρος του. Ωστόσο, μετά τις εκλογές του 2019, άρχισαν οι καθυστερήσεις στην υλοποίηση του έργου και τον Μάρτιο του 2020 σταμάτησε οριστικά. Το έργο έχει πλέον παγώσει.

Από τότε ο Κ. Καραμανλής διατείνεται ότι βρίσκεται σε διαβουλεύσεις με την Κομισιόν για την έγκριση του έργου. Κάτι που διαψεύδει η απάντησή της στους ευρωβουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ - Προοδευτική Συμμαχία.

Αναλυτικά η απάντηση της Κομισιόν:

Απάντηση της κ. Ferreira εξ ονόματος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (2.10.2020)

1. Η Επιτροπή  ενέκρινε χρηματοδότηση από το Ταμείο Συνοχής για τον νέο αυτοκινητόδρομο Πάτρας – Πύργου (344 εκατ. ευρώ). Οι αποφάσεις της Επιτροπής για μεγάλα έργα βασίζονται ιδίως στα κοινωνικοοικονομικά πλεονεκτήματα του έργου και καθορίζουν ανώτατο όριο για τη χρηματοδότηση της επένδυσης από την ΕΕ. Η νομιμότητα και η αποτελεσματικότητα του βασικού μοντέλου δημόσιων συμβάσεων παραμένει αρμοδιότητα του κράτους μέλους (ΚΜ) στο πλαίσιο της επιμερισμένης διαχείρισης των Ταμείων μεταξύ των ελληνικών αρχών και της Επιτροπής. Μέχρι στιγμής, δεν έχουν πραγματοποιηθεί πληρωμές από την Επιτροπή στο πλαίσιο της εν λόγω εκτελεστικής απόφασης.

2. Όσον αφορά τις επενδύσεις σε υποδομές, οι αρχές των κρατών μελών έχουν το δικαίωμα να δημοπρατήσουν ξανά ένα έργο ή να ακυρώσουν μια σύμβαση, με την επιφύλαξη ορισμένων όρων που αφορούν, μεταξύ άλλων, τη νομοθεσία για τις δημόσιες συμβάσεις. Οι ελληνικές αρχές διαβίβασαν ορισμένες αρχικές πληροφορίες στην Επιτροπή όσον αφορά την πρόθεσή τους να εγκαταλείψουν ενδεχομένως ένα μοντέλο που βασίζεται σε δημόσια έργα προς ένα μοντέλο που βασίζεται σε συμβάσεις παραχώρησης. Με την επιφύλαξη των απόψεων που μπορεί να έχει σχετικά η Επιτροπή, εναπόκειται στις ελληνικές αρχές να διασφαλίσουν ότι κάθε διαδικασία ανάθεσης για την υλοποίηση του εν λόγω έργου διεξάγεται σύμφωνα με το δίκαιο της ΕΕ. Σε περίπτωση αλλαγής του μοντέλου για τη σύναψη συμβάσεων , πρέπει να ενημερώνεται η Επιτροπή. Αυτό θα μπορούσε να έχει ως αποτέλεσμα να χρειάζεται τροποποίηση της απόφασης της Επιτροπής για τη χορήγηση χρηματοδότησης του έργου. Το κράτος μέλος πρέπει επίσης να αξιολογήσει κατά πόσον το έργο που προκηρύσσεται συνεπάγεται κρατική ενίσχυση και, εάν ναι, να ενημερώσει σχετικά την Επιτροπή .

3. Η Επιτροπή έχει ήδη εγκρίνει τη συγχρηματοδότηση από την ΕΕ του μεγάλου έργου του αυτοκινητοδρόμου Πάτρας – Πύργου. Σε περίπτωση που το κράτος μέλος επιθυμεί να τροποποιήσει το μοντέλο της σύναψης συμβάσεων ή να προχωρήσει σε μια μορφή σύμπραξης δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, η Επιτροπή είναι έτοιμη να παράσχει συμβουλές σχετικά με τη συμμόρφωση με το κεκτημένο.

Δεν υπάρχουν σχόλια: