Ανάμεσα στα 900 καλύτερα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα, σύμφωνα με τον πίνακα κατάταξης «Performance Ranking of Scientific Papers for World Universities»
Το φως της δημοσιότητας είδε η είδηση ότι το Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ) βρίσκεται στην 206η θέση στον κόσμο για το 2020, δηλαδή ανάμεσα στα 900 καλύτερα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα, σύμφωνα με τον πίνακα κατάταξης «Performance Ranking of Scientific Papers for World Universities».
Βρίσκεται δηλαδή μεταξύ των 900 καλύτερων πανεπιστημίων του κόσμου, σειρά που προέκυψε από προ-αξιολόγηση 4.000 πανεπιστημίων.
Στην 362η θέση παγκοσμίως και (2η μεταξύ των ελληνικών Πανεπιστημίων) βρίσκεται το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ) για το έτος 2020.
Η λίστα κατάταξης «Performance Ranking of Scientific Papers for World Universities» βασίζεται αποκλειστικά στις επιστημονικές δημοσιεύσεις των Καθηγητών και ερευνητών των Πανεπιστημίων και στην απήχηση που έχουν αυτές στη διεθνή επιστημονική κοινότητα.
Αλλά τι τα θέλετε όλα αυτά; Στην Ελλάδα ισχύει το "δόγμα Κεραμέως - Διγαλάκη", όπου η χρηματοδότηση των πανεπιστημίων είναι εγγυημένη κατά 80% (αντικειμενικά κριτήρια), ενώ το υπόλοιπο 20% ΘΑ το λάβει αν είναι ψηλά στους δείκτες αξιολόγησης που κάνει (δήθεν) η νέα δική της Αρχή!!
Την ίδια στιγμή, όλα τα Ιδρύματα διαμαρτύρονται για χαμηλή χρηματοδότηση, έλλειψη προσωπικού, ενώ υπάρχουν ΑΕΙ που δεν έχουν ακόμα λάβει κονδύλια για βασικές δαπάνες, όπως καθαριότητα, φύλαξη κ.ά.
Τούτων δοθέντων, χθες η Σύγκλητος του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών στη συνεδρίασή της, μεταξύ πολλών άλλων:
1. Εκφράζει τη δυσαρέσκειά της για τη μείωση των θέσεων διδασκόντων, σύμφωνα με το Π.Δ. 407/1980, από 31 (για το ακαδημαϊκό 2019-20) σε 24 (για το ακαδημαϊκό έτος 2020-21), όταν μάλιστα αυτή την περίοδο οι ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό είναι αυξημένες λόγω της πανδημία.
2. Θεωρεί ότι η κατανομή στα Τμήματα/Σχολές του Ιδρύματος διακοσίων δεκαεπτά (217) υποτροφιών σε μεταπτυχιακούς φοιτητές και υποψήφιους διδάκτορες για την παροχή επικουρικού διδακτικού έργου με σκοπό την υποστήριξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας των προγραμμάτων σπουδών Α΄ κύκλου, δεν είναι επαρκής για τις σημερινές ανάγκες του Ιδρύματος.
3. Επισημαίνει για άλλη μια φορά τα μεγάλα κενά σε μέλη ΔΕΠ και λοιπό εκπαιδευτικό προσωπικό, τα οποία έχουν συσσωρευτεί κατά την τελευταία δεκαετία, με σοβαρές επιπτώσεις στην εκπαιδευτική διαδικασία, καθώς το πρόβλημα δεν είναι μόνο ποσοτικό, αλλά χάνονται και πολλά γνωστικά αντικείμενα.
4. Τονίζει ότι οι δυσχέρειες υλοποίησης ποιοτικών προγραμμάτων σπουδών στα Πανεπιστήμια, λόγω των τεράστιων κενών από τη μη αναπλήρωση των αποχωρούντων μελών ΔΕΠ, εντείνονται ακόμη περισσότερο κατά την περίοδο της πανδημίας, η οποία προκαλεί, λόγω των υγειονομικών πρωτοκόλλων, αύξηση των εκπαιδευτικών αναγκών σε προσωπικό.
5. Ζητά την άμεση κατανομή του συνόλου των θέσεων των μελών ΔΕΠ που αφυπηρέτησαν στις 31/8/2019, όπως και όσων θέσεων μελών ΔΕΠ κενώνονται για οποιοδήποτε άλλο λόγο (π.χ. παραιτήσεις, θάνατοι), καθώς έχει ήδη διανυθεί ένα ακαδημαϊκό έτος με τις θέσεις αυτές κενές.
6. Ζητά, επίσης, τη δέσμευση του Υπουργείου Παιδείας για την κατανομή, την 1/1/2021, όλων των θέσεων των μελών ΔΕΠ που αφυπηρέτησαν τον Αύγουστο 2020.
7. Επανέρχεται σε προηγούμενες αποφάσεις της για διάθεση κονδυλίων από το Υπουργείο Υγείας στο Υπουργείο Παιδείας για προκήρυξη θέσεων μελών ΔΕΠ στις Σχολές Επιστημών Υγείας της χώρας. Το αίτημα αυτό καθίσταται επιτακτικό και εν’ όψει της συνεχιζόμενης πανδημίας COVID-19.
8. Επανέρχεται σε προηγούμενες αποφάσεις της σχετικά με τη διάθεση θέσεων των κλάδων ΕΤΕΠ, ΕΔΙΠ, ΕΕΠ και διοικητικών για την κάλυψη των εκπαιδευτικών, ερευνητικών και διοικητικών αναγκών των ΑΕΙ της χώρας. Τα Πανεπιστήμια έχουν ανάγκη από μόνιμο προσωπικό με αξιοπρεπείς μισθούς, όπως αναφέρει.
Και μερικά ακόμη, με κορυφαίο την έντονη ανησυχία της για τις επιπτώσεις που θα έχει στην υψηλή αξία από ακαδημαϊκή και επαγγελματική άποψη των πτυχίων του ΕΚΠΑ και των άλλων δημόσιων Πανεπιστημίων α) η αναγνώριση επαγγελματικής ισοτιμίας σε πτυχία κολεγίων, τα οποία δεν ελέγχονται για την τήρηση όρων ποιότητας εκπαίδευσης και ακαδημαϊκότητας και β) η ύπαρξη πτυχίων χωρίς αναγνωρισμένα επαγγελματικά δικαιώματα.
Η αποτυχία Κεραμέως στα ΑΕΙ είναι παροιμιώδης. Εχει γκρεμίσει μέσα σε ένα χρόνο τα πάντα. Το κλίμα γίνεται εκρηκτικό για την πιο αποτυχημένη Υπουργό Παιδείας στην ιστορία της χώρας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου