ΑΛΛΑΓΗ EMAIL

Οι φίλοι αναγνώστες μπορεί να στέλνουν τα μηνύματά τους στο εμέηλ στο οποίο θα προτιμούσε ο διαχειριστής να τα λαμβάνει. Παράλληλα επειδή η Maicrosoft μας λογόκρινε και μπλόκαρε το μαιηλ gmosxos1@hotmaihl. com άνοιξε και ισχύει πλέον το εμέηλ gmosxos23.6.1946@gmail.com το οποίο μπορείτε να χρησιμοποιείτε .ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ 6938.315.657 & 2610.273.901

Παρασκευή 21 Σεπτεμβρίου 2018

Προτάσεις του Εμπορικού Εισαγωγικού Συλλόγου Πατρών


Στην ημερίδα: «Κυκλοφοριακό στο ιστορικό κέντρο της Πάτρας»
Η πόλη αλλάζει. Πεζοδρομήσεις, μονοδρομήσεις, αλλαγή φοράς οδών και άλλες αλλαγές που εδώ και χρόνια έχουν τεθεί επί τάπητος. Οι αλλαγές γίνονται φυσικά με σκοπό κυρίως την επίλυση προβλημάτων όπως το κυκλοφοριακό που συζητάμε σήμερα.

Πέρα όμως από τις βελτιωτικές καταστάσεις ενδεχομένως να υπάρξουν και αρνητικές επιπτώσεις στην τοπική οικονομία. Για παράδειγμα η πεζοδρόμηση της Ρήγα Φερραίου επέφερε επιπλέον σημαντικές αλλαγές. Πέραν του ότι άλλαξε τη ροή της πόλης, άλλαξε και ο χαρακτήρας της οδού, η οποία μεταβλήθηκε σε οδό εστίασης ενώ είχε καθαρά εμπορικό χαρακτήρα. Παρουσίασε επίσης ιδιαίτερα αυξημένη κίνηση μετά την πεζοδρόμησή της,  λόγω της γενικότερης  έλλειψης πεζοδρόμων στην πόλη, με αποτέλεσμα να ερημώσουν άλλες κεντρικές οδοί π.χ. Υψηλάντου, Καραϊσκάκη. Επίσης παρατηρήθηκαν υπέρογκα ενοίκια, επανεμφάνιση του «αέρα» και αλλαγή της εμπορικής φύσης των οδών.
Επιβάλλεται λοιπόν πριν από οποιαδήποτε αλλαγή να έχει εξασφαλισθεί η εκπόνηση επιστημονικής μελέτης η οποία θα αποτυπώνει όχι μόνο τις τεχνικές αλλαγές που θα εφαρμοστούν αλλά και τις επιπτώσεις που θα επιφέρουν αυτές στην τοπική οικονομία και πως θα επηρεάσουν τους επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στα εξεταζόμενα σημεία.
Έρευνα που έγινε από τον ΕΕΣΠ σε συνεργασία με την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, στους τρεις Νομούς Αχαΐας, Αιτωλοακαρνανίας και Ηλείας έδειξε ότι οι πολίτες του Νομού μας αλλά και των όμορων Νομών, κατά ποσοστά 85% αποφεύγουν να επισκεφθούν την πόλη μας λόγω έλλειψης παρκινγκ και έντονου κυκλοφοριακού. Παρ’ όλα αυτά, τη θεωρούν εμπορικό μητροπολιτικό κέντρο ευρωπαϊκών προδιαγραφών που θέλουν να επισκεφθούν και να πραγματοποιήσουν τις αγορές τους.
Στο κέντρο είναι ελάχιστοι οι κοινόχρηστοι χώροι που έχουν σχεδιαστεί από τον 19ο αιώνα, ενώ οι πεζόδρομοι σήμερα είναι μόνιμα κατειλημμένοι με αυτοκίνητα, μηχανάκια ή τραπεζοκαθίσματα. Το ίδιο έντονο πρόβλημα επεκτείνεται και στις συνοικίες καθώς η πόλη απλώνεται άναρχα και αυθαίρετα καταστρέφοντας ό,τι ανήκει στη φύση, χωρίς να υπάρχει μέριμνα για υλοποίηση νέων κοινόχρηστων χώρων υποδομών και εξυπηρετήσεων. Η πόλη γίνεται ξένη, εχθρική για τους πολίτες που συνθλίβονται στην καθημερινότητά της: μποτιλιάρισμα, κατεστραμμένα πεζοδρόμια, έλλειψη πρασίνου, αφιλόξενους δημόσιους χώρους κλπ. Για την εικόνα αυτή δεν είναι φυσικά υπεύθυνοι οι έμποροι – επαγγελματίες όπως ίσως ήθελε να εμφανιστεί για κάλυψη των ευθυνών των Δημοτικών Αρχών.
Η έλλειψη ελεγχόμενης στάθμευσης τα προηγούμενα χρόνια στην πόλη μας είχε τις επιπτώσεις και παρενέργειές της στον εμπορικό κόσμο καθώς η αναρχία στους δρόμους αποτρέπει τους πολίτες να την επισκεφθούν. Η ενεργοποίηση της ελεγχόμενης στάθμευσης δημιουργεί νέα δεδομένα χωρίς να σημαίνει ότι από μόνη της λύνει το πρόβλημα. Η διάνοιξη της Κανακάρη, η ολοκλήρωση της μικρής περιμετρικής, η απόδοση του παραλιακού μετώπου και η επέκταση του προαστιακού στις νότιες συνοικίες της Αχαΐας το προσεχές διάστημα, μας δίνουν  νέα δεδομένα για μια πόλη φιλόξενη, φιλική και ελκυστική για τους πολίτες της και τους επισκέπτες της. Ο σχεδιασμός δεν μπορεί παρά να συμπεριλάβει τις μεγάλες αυτές αλλαγές.
Η Δημοτική Αρχή άμεσα πρέπει να προχωρήσει στην διεκδίκηση των παρακάτω:
1.   Επέκταση του προαστιακού από Ψαθόπυργο έως Καμίνια και επανασχεδιασμός των δρομολογίων του Αστικού ΚΤΕΛ με κορμό το τρένο ή σταθμούς μεταφόρτωσης και μεταφορά στο κέντρο με ευέλικτα minibus.
2.   Δημιουργία και λειτουργία των πάρκινγκ Τερψιθέας και απέναντι από το νοσοκομείο Αγ. Ανδρέας για την εξυπηρέτηση όλης της πόλης.
3.   Ολοκληρωμένη μελέτη για τους χώρους που διεξάγονται οι λαϊκές αγορές με αναζήτηση χώρων για οργανωμένες, στεγασμένες λαϊκές αγορές όπως γίνεται σε κάθε  ευρωπαϊκή πόλη. Είμαστε η μόνη πόλη στη χώρα που δεν έχουμε Δημοτική Αγορά. Άμεσα να απομακρυνθεί η λαϊκή αγορά του Σαββάτου από το κέντρο της πόλης. Η πρότασή μας είναι να μεταφερθεί προσωρινά στον Μώλο, στο τμήμα Αγίου Νικολάου προς Γούναρη. Προτείνουμε δύο χώρους για στεγασμένη Δημοτική Αγορά: Στις αποθήκες ΟΣΕ επί της Αγ. Ανδρέα και Αγ. Διονυσίου.
4.   Επανεξέταση του συστήματος των φωτεινών σηματοδοτών και κατάργηση ορισμένων εξ’ αυτών (Ερμού & Όθ. Αμαλίας, Πατρέως & Ρήγα Φερραίου, Γούναρη & Ρήγα Φερραίου) και επανεξέταση  της φοράς οδών (Ερμού).
5.   Οι παρεμβάσεις πεζοδρομήσεων και  μονοδρομήσεων  να γίνονται με επιστημονικά κριτήρια σχεδιασμών και όχι μεμονωμένα, λαμβάνοντας υπόψη τη γνώμη των χρηστών αφού αυτοί επηρεάζονται από τις όποιες επιπτώσεις των αποφάσεων. Όπως προαναφέρθηκε, τέτοιου είδους παρεμβάσεις θα πρέπει να συνοδεύονται από ειδικές μελέτες οι οποίες θα εξασφαλίζουν ότι η οποιαδήποτε αλλαγή δεν θα επιφέρει αρνητικές συνέπειες στην οικονομία της πόλης και στους επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στην περιοχή όπου εφαρμόζεται η αλλαγή.
6.   Ανταποδοτικά, εφόσον προχωρήσει η μελέτη της αντιδρόμησης να γίνει και η αντίστοιχη διαπλάτυνση των πεζοδρομίων της Κανακάρη και της Κορίνθου όπου το πλάτος του δρόμου το επιτρέπει.
7.   Διαχείριση της φορτοεκφόρτωσης. Η κίτρινη διαγράμμιση της φορτοεκφόρτωσης να συνεχίζεται έως την αρχή της γωνίας του δρόμου με τοποθέτηση κώνων ειδικά όταν πρόκειται για διασταύρωση για να διευκολύνονται στο παρκάρισμα τα φορτηγά και για να μην καταλαμβάνονται οι θέσεις ελεύθερης ζώνης από ΙΧ. Η εκχώρηση θέσεων φορτοεκφόρτωσης να παραχωρείται σε συγκεκριμένες οδούς με ειδική σήμανση για να διευκολύνονται τα καταστήματα που πωλούν βαρέα αντικείμενα.
 8.   Εφαρμογή του οποιουδήποτε σχεδιασμού σύμφωνα με τις Χρήσεις Γης, την Εμπορική Πολεοδομία και σωστή διαχείριση των αδειών για οχλήζουσες επιχειρήσεις. Επιδότηση εισιτηρίου από την πολιτεία όπως εφαρμόζεται στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη) και ανανέωση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς.
9.   Δημοτικό Γραφείο Πολεοδομικού – Κυκλοφοριακού Σχεδιασμού & Δόμησης , ελεγχόμενο από πολίτες και συλλογικούς φορείς, δεσμευτικό για τα σχέδια κάθε Δημοτικής Αρχής (όχι σε ευκαιριακές επεμβάσεις, έρμαιο μεγάλων οικονομικών συμφερόντων ή μικροσυμφερόντων άσχετων με τις ουσιαστικές κοινωνικές ανάγκες κλπ)
10.               Ένταξη ειδικών σεμιναρίων για την κυκλοφοριακή αγωγή στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και κίνητρα μέσω εκθέσεων ή άλλων συνεργειών σχετικών με το θέμα. Επίσης να ενταθεί η τηλεοπτική και ραδιοφωνική καμπάνια που προτρέπει τους πολίτες να χρησιμοποιούν τα ελεύθερα πάρκινγκ και τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς τα οποία παρέχονται δωρεάν, αποφεύγοντας έτσι την χρήση των ΙΧ οχημάτων.
11.               Οριοθέτηση θέσεων παρκινγκ για δίκυκλα. Να οριστούν προκαθορισμένα επιπλέον σημεία για την στάθμευση των δικύκλων και να απαγορευθεί να σταθμεύουν οπουδήποτε.
12.               Οι θέσεις στάθμευσης των μονίμων κατοίκων να καταλαμβάνουν τις κάθετες οδούς και όχι τις οριζόντιες. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα οι κεντρικοί άξονες να παραμένουν ελεύθεροι για στάθμευση από τους επισκέπτες. 
13.               Η διάρκεια της στάθμευσης να καθοριστεί στις δύο (2) ώρες αντί για μία (1) ώρα, ούτως ώστε να καλύπτονται επαρκώς οι ανάγκες των πολιτών και των καταναλωτών.
14.               Αυστηρή τήρηση του ωραρίου από τους δημοτικούς υπαλλήλους και έλεγχοι για την έκδοση εισιτηρίων ώστε να εναλλάσσονται οι θέσεις στάθμευσης και να εξυπηρετούνται όσο το δυνατόν περισσότεροι οδηγοί γιατί αλλιώς ακυρώνεται το έργο της τροχαίας.
15.               Έναρξη δρομολογίων λεωφορείων στις 7.30 με πέρας στις 21.30.
16.               Βελτιώσεις στα πάρκινγκ (π.χ. ασφαλτόστρωση κλπ).
17.               Να εξακολουθήσει η καλή συνεργασία με την Τροχαία.
18.               Οι στάσεις των μέσων συγκοινωνίας να είναι κλειστού τύπου ώστε να προφυλάσσουν τους πολίτες από τις καιρικές συνθήκες.
19.               Τέλος δηλώνουμε ότι πρέπει να παταχθεί το διπλοπαρκάρισμα γιατί πιστεύουμε ότι είναι βαθιά αντικοινωνική συμπεριφορά. Φυσικά η εύκολη ερμηνεία ότι γίνεται από τον επισκέπτη στα εμπορικά καταστήματα, είναι λάθος. Γίνεται από τον επισκέπτη μιας σειράς επαγγελματικών κλάδων  που δραστηριοποιούνται στην πόλη. Αυτό εύκολα διαπιστώνεται καθώς διπλοπαρκάρισμα έχουμε και Δευτέρα  και Τετάρτη απόγευμα που τα εμπορικά καταστήματα είναι κλειστά. Το κυκλοφοριακό αφορά όλη την πόλη, το ιστορικό κέντρο και τις συνοικίες (Μποζαΐτικα, Ακρωτηρίου, Έλληνος Στρατιώτου κ.ά). Ο Εμπορικός & Εισαγωγικός Σύλλογος Πατρών καλεί  τους συναδέλφους εμπόρους αλλά και τους συνεργάτες μας εμποροϋπαλλήλους, να αφήνουν τα αυτοκίνητά τους στα παρκινγκ ώστε οι θέσεις να εξυπηρετούν τους πολίτες, τους επισκέπτες και τους καταναλωτές.
Εν κατακλείδι, ο Εμπορικός Εισαγωγικός Σύλλογος Πατρών τονίζει δύο βασικά σημεία: Να δοθεί στην κυκλοφορία η Μικρή Περιμετρική και να προηγείται  της οποιαδήποτε αλλαγής (αντιδρόμηση της Κανακάρη  ή πεζοδρόμηση της Μαιζώνος) επιστημονική μελέτη  η οποία θα προβλέπει τις επερχόμενες αλλαγές και τις τυχόν οικονομικές επιπτώσεις στον επιχειρηματικό κόσμο που δραστηριοποιείται στις συγκεκριμένες οδούς.

Δεν υπάρχουν σχόλια: