Σαφείς δεσμεύσεις για μια σειρά
θεμάτων που αφορούν την Πάτρα αλλά και τους υπόλοιπους Δήμους της
Αχαΐας ανέλαβε ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας και το κυβερνητικό κλιμάκιο
που τον συνόδευε στο Δημαρχείο της Αχαϊκής πρωτεύουσας.
Ο κ. Τσίπρας χαρακτήρισε δίκαια τα αιτήματα που τέθηκαν και στάθηκε ιδιαίτερα στην απόδοση του θαλασσίου μετώπου της Πάτρας η οποία ολοκληρώνεται καθώς και στη διέλευση του τρένου μέσα από τον αστικό ιστό της πόλης.
Ειδικά για τον σιδηρόδρομο είπε ξεκάθαρα ότι στόχος της κυβέρνησης είναι να μην κοπεί η πόλη στα δύο γι’ αυτό και προωθείται η υπογειοποίηση μεγάλου μέρους της γραμμής. Παράλληλα εξήγησε ότι προχωρούν και οι διαδικασίες για τη δημιουργία τραμ στην Πάτρα, ειδικά στις νότιες και υποβαθμισμένες συνοικίες της πόλης προκειμένου αν εξυπηρετούνται οι κάτοικοι και να αντιμετωπιστεί το κυκλοφοριακό πρόβλημα που αντιμετωπίζει η πόλη.
Πέραν αυτών, απαντώντας σε σχετική ερώτηση είπε ότι το θέμα που αφορά την Παναχαϊκή και σχετίζεται με τα χρέη που είχαν αφήσει στην ομάδα οι προηγούμενες διοικήσεις θα λυθεί το αμέσως προσεχές διάστημα.
Από την πλευρά του ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης Αλέξης Χαρίτσης είπε μεταξύ άλλων ότι για τη δημιουργία των Σταθμών Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων έχει δεσμευθεί στο ΕΣΠΑ 2εκ. ευρώ.
Άλλα τόσα χρήματα έχουν εξασφαλιστεί, από εθνικούς πόρους, και για την βελτίωση-αποκατάσταση του ΧΥΤΑ της Πάτρας.
Αναφορικά με την Μονάδα Επεξεργασίας Απορριμμάτων εξήγησε ότι υπάρχει χαμηλή «ωρίμανση» των μελετών και για τον σκοπό αυτό το Υπουργείο θα εξασφαλίσει χρήματα ώστε να τρέξουν οι διαδικασία ωρίμανσής τους.
Επιπροσθέτως αποκάλυψε ότι από φέτος και σε βάθος τριετίας θα εκταμιευθούν στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος το ποσό των 35εκ. ευρώ για την αποκατάσταση του προβληματικού οδικού δικτύου της περιοχής.
Για το αυτοκινητοδρόμιο της Χαλανδρίτσας που αποτελεί ένα πάγιο αίτημα των φορέων της περιοχής ο κ. Χαρίτσης υπογράμμισε ότι οι μελέτες που υπάρχουν χρειάζονται επικαιροποίηση. Η κυβέρνηση εξασφαλίζει 90.000 ευρώ για να κλείσει θετικά το πρόβλημα αυτό και μετά θα γίνει προσπάθεια ένταξής του στον Αναπτυξιακό Νόμο.
Τέλος για το φράγμα Πείρου-Παραπείρου σημείωσε ότι χρηματοδοτικά το έργο έχει κλείσει, έχει ολοκληρωθεί το 95% του φυσικού αντικειμένου κι εκτίμησε ότι το πρόβλημα που υπάρχει με τον ανάδοχο θα αντιμετωπιστεί το προσεχές διάστημα.
Αλέξης Τσίπρας στο thebest.gr: αυτή θα είναι η τροπολογία για την Παναχαϊκή
Στο Φράγμα αναφέρθηκε και ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπρίτζης ο οποίος επανέλαβε ότι τους επόμενους μήνες θα ολοκληρωθεί το κατασκευαστικό κομμάτι. Για τον Φορέα Διαχείρισης και την διαφωνία που υπάρχει με τους Δήμου για το ποιος θα αναλάβει την λειτουργία του έργου ο υπουργός Υποδομών τόνισε ότι θα βρεθεί η λύση το προσεχές διάστημα.
ΤΑ ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΕΘΕΣΑΝ
Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδος όσο και όλοι οι Δήμαρχοι της περιοχής (πλην του Δημάρχου Πατρέων που είχε κατ’ ιδίαν συνάντηση με τον πρωθυπουργό) έθεσαν στον κ. Τσίπρα και τους δύο υπουργούς μια σειρά ζητημάτων που απασχολούν την Αχαΐα.
Ο Απόστολος Κατσιφάρας αναφέρθηκε στο αίτημα για την έλευση του φυσικού αερίου, την ανάγκη κατασκευής της Πατρών-Πύργου, την έλευση του τρένου, την ολοκλήρωση του Φράγματος, την ανακατασκευή της 111 που συνδέει την Πάτρα με την Τρίπολη, την άρδευση του αχαϊκού κάμπου από τα νερά του Πηνειού και την αναβάθμιση του αεροδρομίου του Αράξου προκειμένου να μεταφέρει και προϊόντα.
Ανάλογα ήταν τα θέματα που έθιξαν και οι Δήμαρχοι.
Ο Χρήστος Νικολάου, Δήμαρχος Δυτικής Αχαΐας, προσέθεσε το ζήτημα της χρηματοδότησης του ΧΥΤΑ Φλόκα.
Ο Δήμαρχος Καλαβρύτων Γιώργος Λαζουράς αναφέρθηκε στην αύξηση της επισκεψιμότητας που επέφερε η Ολυμπία Οδός και ζήτησε την χρηματοδότηση με 15εκ. της αλλαγής των αναβατήρων στο Χιονοδρομικό Κέντρο.
Ο Δήμαρχος Αιγιάλειας Θανάσης Παναγόπουλος μίλησε για την διάβρωση των ακτών, με τον κ. Σπίρτζη να επισημαίνει ότι η σχετική μελέτη προχωράει κανονικά. Επίσης η ο κ. Παναγόπουλος χαρακτήρισε επιτακτική την ανάγκη σύνδεση του λιμανιού του Αιγίου με την Ολυμπία Οδό καθώς και την παράταση των δανείων που είχαν πάρει οι σεισμόπληκτοι και πυρόπληκτοι συμπολίτες του.
Τέλος ο Δήμαρχος Ερυμάνθου Θανάσης Καραπής σχολίασε τα οικονομικά προβλήματα των Δήμων και τις ελλείψεις σε προσωπικό, έβαλε και αυτός το θέμα του Φράγματος Πείρου-Παραπείρου, της οδικής σύνδεσης της Αχαΐας με την ανατολική Πελοπόνησσο, καθώς και την ανάγκη να προχωρήσει η πίστα μηχανοκίνητων αγώνων της Χαλανδρίτσας.
Ο κ. Τσίπρας χαρακτήρισε δίκαια τα αιτήματα που τέθηκαν και στάθηκε ιδιαίτερα στην απόδοση του θαλασσίου μετώπου της Πάτρας η οποία ολοκληρώνεται καθώς και στη διέλευση του τρένου μέσα από τον αστικό ιστό της πόλης.
Ειδικά για τον σιδηρόδρομο είπε ξεκάθαρα ότι στόχος της κυβέρνησης είναι να μην κοπεί η πόλη στα δύο γι’ αυτό και προωθείται η υπογειοποίηση μεγάλου μέρους της γραμμής. Παράλληλα εξήγησε ότι προχωρούν και οι διαδικασίες για τη δημιουργία τραμ στην Πάτρα, ειδικά στις νότιες και υποβαθμισμένες συνοικίες της πόλης προκειμένου αν εξυπηρετούνται οι κάτοικοι και να αντιμετωπιστεί το κυκλοφοριακό πρόβλημα που αντιμετωπίζει η πόλη.
Πέραν αυτών, απαντώντας σε σχετική ερώτηση είπε ότι το θέμα που αφορά την Παναχαϊκή και σχετίζεται με τα χρέη που είχαν αφήσει στην ομάδα οι προηγούμενες διοικήσεις θα λυθεί το αμέσως προσεχές διάστημα.
Από την πλευρά του ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης Αλέξης Χαρίτσης είπε μεταξύ άλλων ότι για τη δημιουργία των Σταθμών Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων έχει δεσμευθεί στο ΕΣΠΑ 2εκ. ευρώ.
Άλλα τόσα χρήματα έχουν εξασφαλιστεί, από εθνικούς πόρους, και για την βελτίωση-αποκατάσταση του ΧΥΤΑ της Πάτρας.
Αναφορικά με την Μονάδα Επεξεργασίας Απορριμμάτων εξήγησε ότι υπάρχει χαμηλή «ωρίμανση» των μελετών και για τον σκοπό αυτό το Υπουργείο θα εξασφαλίσει χρήματα ώστε να τρέξουν οι διαδικασία ωρίμανσής τους.
Επιπροσθέτως αποκάλυψε ότι από φέτος και σε βάθος τριετίας θα εκταμιευθούν στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος το ποσό των 35εκ. ευρώ για την αποκατάσταση του προβληματικού οδικού δικτύου της περιοχής.
Για το αυτοκινητοδρόμιο της Χαλανδρίτσας που αποτελεί ένα πάγιο αίτημα των φορέων της περιοχής ο κ. Χαρίτσης υπογράμμισε ότι οι μελέτες που υπάρχουν χρειάζονται επικαιροποίηση. Η κυβέρνηση εξασφαλίζει 90.000 ευρώ για να κλείσει θετικά το πρόβλημα αυτό και μετά θα γίνει προσπάθεια ένταξής του στον Αναπτυξιακό Νόμο.
Τέλος για το φράγμα Πείρου-Παραπείρου σημείωσε ότι χρηματοδοτικά το έργο έχει κλείσει, έχει ολοκληρωθεί το 95% του φυσικού αντικειμένου κι εκτίμησε ότι το πρόβλημα που υπάρχει με τον ανάδοχο θα αντιμετωπιστεί το προσεχές διάστημα.
Αλέξης Τσίπρας στο thebest.gr: αυτή θα είναι η τροπολογία για την Παναχαϊκή
Στο Φράγμα αναφέρθηκε και ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπρίτζης ο οποίος επανέλαβε ότι τους επόμενους μήνες θα ολοκληρωθεί το κατασκευαστικό κομμάτι. Για τον Φορέα Διαχείρισης και την διαφωνία που υπάρχει με τους Δήμου για το ποιος θα αναλάβει την λειτουργία του έργου ο υπουργός Υποδομών τόνισε ότι θα βρεθεί η λύση το προσεχές διάστημα.
ΤΑ ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΕΘΕΣΑΝ
Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδος όσο και όλοι οι Δήμαρχοι της περιοχής (πλην του Δημάρχου Πατρέων που είχε κατ’ ιδίαν συνάντηση με τον πρωθυπουργό) έθεσαν στον κ. Τσίπρα και τους δύο υπουργούς μια σειρά ζητημάτων που απασχολούν την Αχαΐα.
Ο Απόστολος Κατσιφάρας αναφέρθηκε στο αίτημα για την έλευση του φυσικού αερίου, την ανάγκη κατασκευής της Πατρών-Πύργου, την έλευση του τρένου, την ολοκλήρωση του Φράγματος, την ανακατασκευή της 111 που συνδέει την Πάτρα με την Τρίπολη, την άρδευση του αχαϊκού κάμπου από τα νερά του Πηνειού και την αναβάθμιση του αεροδρομίου του Αράξου προκειμένου να μεταφέρει και προϊόντα.
Ανάλογα ήταν τα θέματα που έθιξαν και οι Δήμαρχοι.
Ο Χρήστος Νικολάου, Δήμαρχος Δυτικής Αχαΐας, προσέθεσε το ζήτημα της χρηματοδότησης του ΧΥΤΑ Φλόκα.
Ο Δήμαρχος Καλαβρύτων Γιώργος Λαζουράς αναφέρθηκε στην αύξηση της επισκεψιμότητας που επέφερε η Ολυμπία Οδός και ζήτησε την χρηματοδότηση με 15εκ. της αλλαγής των αναβατήρων στο Χιονοδρομικό Κέντρο.
Ο Δήμαρχος Αιγιάλειας Θανάσης Παναγόπουλος μίλησε για την διάβρωση των ακτών, με τον κ. Σπίρτζη να επισημαίνει ότι η σχετική μελέτη προχωράει κανονικά. Επίσης η ο κ. Παναγόπουλος χαρακτήρισε επιτακτική την ανάγκη σύνδεση του λιμανιού του Αιγίου με την Ολυμπία Οδό καθώς και την παράταση των δανείων που είχαν πάρει οι σεισμόπληκτοι και πυρόπληκτοι συμπολίτες του.
Τέλος ο Δήμαρχος Ερυμάνθου Θανάσης Καραπής σχολίασε τα οικονομικά προβλήματα των Δήμων και τις ελλείψεις σε προσωπικό, έβαλε και αυτός το θέμα του Φράγματος Πείρου-Παραπείρου, της οδικής σύνδεσης της Αχαΐας με την ανατολική Πελοπόνησσο, καθώς και την ανάγκη να προχωρήσει η πίστα μηχανοκίνητων αγώνων της Χαλανδρίτσας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου