Πρωτογενή
πλεονάσματα-διαπραγμάτευση-χρέος (σημεία από την ομιλία του Ε. Τσακαλώτου)
Εάν δεν μειωθούν τα πρωτογενή,
ο συμβιβασμός μεταξύ ΔΝΤ και Ευρωπαίων θα είναι στην πλάτη μας και θα πει το
Eurogroup νομοθετείστε τώρα περισσότερα μέτρα. Αυτό δεν είναι ούτε τίμιο, ούτε
έχει οικονομική λογική. Έχουμε εφαρμόσει κατά γράμμα το πρόγραμμα. Η Ελλάδα δεν
μπορεί να πάρει άλλα μέτρα.
Στα εργασιακά η ελληνική κυβέρνηση
διαπραγματεύεται ακριβώς εντός του μνημονίου που υπογράψαμε το 2015, ότι η
Ελλάδα θα νομοθετήσει με βάση τις βέλτιστες πρακτικές της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Μάλιστα, και η ομόφωνη γνώμη της
«Επιτροπής Σοφών» ήταν υπέρ των κυβερνητικών θέσεων για τις συλλογικές
διαπραγματεύσεις και τις ομαδικές απολύσεις.
Να μην θεωρούν ότι μια χώρα
που είναι σε πρόγραμμα έχει και μειωμένα δικαιώματα. Δεν είναι σωστό
δεοντολογικά. Ο λόγος που θέλουμε τις συλλογικές διαπραγματεύσεις, είναι οι
εργαζόμενοι να συμμετέχουν στα καλά της ανάκαμψης
Ο στόχος για πρωτογενές
πλεόνασμα 3,5% του ΑΕΠ το 2018.
Το 2018 υπήρχε ένα κενό, λόγω
της εφαρμογής του Κοινωνικού Εισοδήματος Αλληλεγγύης που έπρεπε να καλυφθεί. Η
απόσταση καλύφθηκε διαδοχικά και πλέον δεν είναι πάνω από το 0,1% του ΑΕΠ.
Η συνολική κοινωνική δαπάνη
στην Ελλάδα ανά άτομο άνω των 65 ετών είναι στο 65% της Ευρωπαϊκής Ένωσης και
στο 55% της Γερμανίας. Άρα δεν είμαστε γενναιόδωροι, είμαστε από τους
χαμηλότερους σε αυτόν τον τομέα. Και η ανάπτυξη δεν μπορεί να πάει χέρι- χέρι
με την ανισότητα και τον κοινωνικό αποκλεισμό
Για τα πρωτογενή πλεονάσματα
το 2019- 2020
Και η Ελλάδα και το ΔΝΤ και
πολλές ευρωπαϊκές χώρες θεωρούν πως πολύ δύσκολα μπορεί να διατηρηθεί το 3,5%
του ΑΕΠ για πολλά χρόνια.
Λέει το ΔΝΤ ότι αυτή είναι και
η δική του ανάλυση, διότι δημιουργεί ύφεση και λιτότητα. Αλλά το ΔΝΤ λέει και
ότι εάν οι Έλληνες συμφωνήσουν για υψηλά πλεονάσματα, θα τους αναγκάσουμε για
περισσότερα μέτρα. Αντί να τα βάλουν με τους μεγάλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης που
αντιστέκονται σε μέτρα για το χρέος, τα βάζουν με μια χώρα σαν την Ελλάδα, που
είναι σε αδύναμη θέση
Για το χρέος
Όλο και περισσότερο το ESM έχει στρέψει τις δυνατότητες που έχει
στην προσπάθεια να βοηθήσει και να μειώσει το ρίσκο που συνδέεται με το
ελληνικό χρέος. Περιμένουμε με μεγάλο ενδιαφέρον τη συζήτηση μετά από τις 5
Δεκεμβρίου και για μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα μέτρα για το χρέος. Δηλαδή, η
επιδίωξη της ελληνικής κυβέρνησης είναι μετά από τις 5 Δεκεμβρίου και οι τρεις
ενότητες να δέσουν μαζί οπότε το ΔΝΤ θα έχει το τέλος και τα μέτρα και τις
μεταρρυθμίσεις και το χρέος και τους στόχους και τα δημοσιονομικά μέτρα που
χρειάζονται ή δεν χρειάζονται για να πάρει την απόφασή του.
Μοσκοβισί (σημεία από τις δηλώσεις του στη συνάντηση με ΠτΔ)
Θέλω να τονίσω πόσο σημαντική είναι η πρόοδος την οποία έχετε
επιτελέσει. Είναι μια αδιαμφισβήτητη πρόοδος τα τελευταία χρόνια, τουλάχιστον
τα πέντε τελευταία χρόνια που το παρακολουθώ εγώ από μέσα, από την Ευρωπαϊκή
Επιτροπή. Όλες οι μεταρρυθμίσεις έχουν γίνει. Θέλω να πω ότι η πρόοδος την
οποία σημειώσατε είναι ιδιαίτερα ικανοποιητική. Να τονίσω ότι η πρώτη
αξιολόγηση έκλεισε έγκαιρα. Η δεύτερη αξιολόγηση βρίσκεται σε εξέλιξη ακόμη,
αλλά είναι σε πάρα πολύ καλό δρόμο.
Θέλω να πω σε όλους τους Έλληνες ότι τώρα έχει έρθει η
στιγμή για να μιλήσουμε για το θέμα του χρέους. Είναι κάτι το οποίο θα έχω κι
εγώ την ευκαιρία ν’ αναφέρω κατ’ ιδίαν στο Eurogroup την ερχόμενη εβδομάδα.
Θέλω να πω ότι οπωσδήποτε πλέον πρέπει να συζητηθεί το θέμα της αναδιάρθρωσης
του ελληνικού χρέους μέσω βραχυπρόθεσμων και μεσοπρόθεσμων μέτρων.
Πιστεύω ότι το ΔΝΤ πρέπει να έχει κατά νου τις ιδιαίτερες
ευαισθησίες που υπάρχουν σε κάποια ζητήματα. Για παράδειγμα, το ζήτημα του
κοινωνικού διάλογου. Είναι πάρα πολύ σημαντικό να υπάρξουν αυτές οι ευαισθησίες
που θα επιτρέψουν στον κοινωνικό διάλογο να τηρήσει τα μέτρα και τα σταθμά του
ευρωπαϊκού κεκτημένου. Και, επίσης, θα ήθελα να τονίσω ότι ούτε η Ευρωπαϊκή
Επιτροπή και πολύ περισσότερο ούτε ο Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής δεν
πρόκειται ποτέ να αποδεχθούν μέτρα τα οποία θα επιφέρουν πλήγμα ή θα
καταστρέψουν ολωσδιόλου τον ευρωπαϊκό κοινωνικό διάλογο.
Απάντηση Ντράγκι σε ερώτηση Παπαδημούλη
Ο Δημήτρης
Παπαδημούλης, μίλησε εκ μέρους της Ευρωομάδας της Αριστεράς στην Επιτροπή
Οικονομικής και Νομισματικής Πολιτικής
ΕCΟΝ, στο πλαίσιο δημόσιας ακρόασης και ανταλλαγής απόψεων με τον
Πρόεδρο της ΕΚΤ Μάριο Ντράγκι,. Ο Ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, έκανε την ακόλουθη
παρέμβαση:
«Κύριε Ντράγκι, στην εισήγησή σας μας αναφέρατε ότι η
βιωσιμότητα του ελληνικού δημόσιου χρέους είναι προς όφελος και της Ευρωζώνης
και πολύ περισσότερο της Ελλάδας. Καθώς και ότι προσβλέπετε σε μια λύση στο
επόμενο Eurogroup. Όπως είπατε επί
λέξει: προσβλέπετε στην επόμενη συνάντηση του Eurogroup, σε μέτρα ελάφρυνσης του
ελληνικού δημόσιου χρέους, και μακροπρόθεσμα και βραχυπρόθεσμα, και του
δημόσιου και του ιδιωτικού. Ακούμε όμως και δηλώσεις ορισμένων που λένε ότι δεν
χρειάζεται αυτό, και ότι δεν είναι καλό ούτε για την Ευρωζώνη ούτε για την
Ελλάδα ή ότι θα πρέπει να αναβάλλουμε τη συζήτηση για μετά από δυο χρόνια. Ποια
είναι η απάντησή σας σε αυτούς; Και επίσης πώς σχολιάζετε τη σημερινή
ανακοίνωση του ΟΟΣΑ που λέει ότι χρειάζεται πρόσθετη ελάφρυνση του ελληνικού
δημόσιου χρέους».
Ο Μάριο Ντράγκι απάντησε στον Δημ. Παπαδημούλη ως εξής:
Η Ελλάδα έχει
κάνει μεγάλη πρόοδο τους τελευταίους μήνες. Και είναι πολύ σημαντικό το να μη
διαταράξουμε αυτή την πρόοδο. Το καλύτερο που μπορεί να γίνει τώρα είναι να
υπάρξει επιτυχής ολοκλήρωση της αξιολόγησης. Να μη χάσουμε το θετικό μομέντουμ.
Για την υγεία (σημεία από
τη συνέντευξη του Π. Πολάκη)
- Στις 12 Δεκεμβρίου θα εκδοθεί η προκήρυξη
για τις 4.000 θέσεις στο χώρο της υγείας.
- 1 δις και 120 εκ. ευρώ από τη δόση των
ληξιπροθέσμων έχουν ήδη εκταμιευθεί προς τους προμηθευτές πάνω από 850 εκ. ευρώ
ενώ αντίστοιχα και ο ΕΟΠΥΥ έχει εκταμιεύσει πάνω από 400 εκ. ευρώ για τους
δικούς του παρόχους από αμαρτίες παλαιότερων.
- Έχουν αναλάβει από πέρσι τον Οκτώβρη ως
σήμερα υπηρεσία στα νοσοκομεία και τα κέντρα υγείας της χώρας 3.150 άτομα: 220
μόνιμοι γιατροί από παλιές προκηρύξεις, 186 πλήρωμα ΕΚΑΒ, 780 από τους 908
περσινής προκήρυξης και πάνω από 200 από το διαγωνισμό του ΑΣΕΠ του '98. Εκτός
από το μόνιμο προσωπικό που αθροίζεται σε 1400 άτομα είναι 1200 επικουρικοί
γιατροί, 215 νοσηλεύτριες και πάνω από 420 άτομα για λοιπό προσωπικό. Σε
εξέλιξη υπάρχουν προσλήψεις των 690 από την προκήρυξη των 1538 μόνιμου
προσωπικού οι υπόλοιποι 800 από αυτή την προκήρυξη μαζί με άλλους 1200 είναι
σκοπός μας να προκηρυχθούν μέσα στον Δεκέμβριο από τον ΑΣΕΠ. Επίσης έχουν
προκηρυχθεί και βρίσκονται σε εξέλιξη 760 θέσεις μόνιμων γιατρών στο σύστημα,
ενώ το 2017 θα προκηρυχθούν άλλες 2.000 προσλήψεις.
Για την αύξηση του
μισθολογικού κόστους στο Δημόσιο (από συνέντευξη της Ο. Γεροβασίλη)
·
Η αύξηση του μισθολογικού κόστους στο Δημόσιο που αποτυπώνεται
στην τελευταία έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους δεν οφείλεται σε αύξηση
των γραφειοκρατικών μηχανισμών του κράτους, αλλά σε προσλήψεις γιατρών και
εκπαιδευτικών.
·
Έγιναν προσλήψεις και θα γίνουν κι άλλες για να στηρίξουμε την
Υγεία και την Παιδεία
·
Όλες οι προσλήψεις κινούνται στα πλαίσια της συμφωνίας με τους
δανειστές.
Για τον ΟΑΣΘ
(ανακοίνωση ΥΠΟΜΕΔΙ)
Η κυβέρνηση υλοποιεί στο ακέραιο τις δεσμεύσεις της, απέναντι
στους εργαζομένους του ΟΑΣΘ. Ούτε ένα
ευρώ στους εργαζόμενους του δεν εχει καταβάλει ακόμη ο ΟΑΣΘ, παρά τη συμφωνία
για καταβολή του 18% των εισπράξεων του από τα εισιτήρια αποκλειστικά για τα
δεδουλευμένα. Καμία αντίδραση για το συγκεκριμένο θέμα από την ηγεσία του
σωματείου των εργαζομένων.
Εκταμιεύθηκε
προκαταβολικά την Δευτέρα το πρωί ποσό ύψους 3,9 εκατ. ευρώ της δόσης του
Δεκεμβρίου από το ελληνικό δημόσιο προς τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών
Θεσσαλονίκης, υλοποιώντας άμεσα τη ρητή δέσμευση του πρωθυπουργού και της
κυβέρνησης , μετά τη διευρυμένη σύσκεψη των προηγουμένων ημερών στη
Θεσσαλονίκη, ώστε να χρησιμοποιηθεί για την καταβολή δεδουλευμένων στους
εργαζόμενους του Οργανισμού. Ταυτόχρονα, κατατίθεται στη Βουλή η τροπολογία για
τη ρύθμιση του θέματος της διαφοράς στην απόδοση του ΦΠΑ, όπως είχε εδώ και
ημέρες συμφωνηθεί και ανακοινωθεί.
Την ίδια στιγμή που κυβέρνηση υλοποιεί τα συμπεφωνημένα, η διοίκηση
του Οργανισμού (ΟΑΣΘ),ακατανόητα και παρά τη δέσμευσή της, δεν έχει αποδώσει
ούτε ένα λεπτό στους εργαζομένους από το ποσό της τάξης των 2.112.578,01 ευρώ
που αντιστοιχεί στη συμφωνία καταβολής του 18% των εισπράξεων του ΟΑΣΘ από τα
εισιτήρια για την περίοδο 26-08-2016 έως 27-11-2016. Περιέργως η ηγεσία του
σωματείου εργαζομένων στον ΟΑΣΘ, δεν έχει πεί ούτε μία κουβέντα για την μη
τήρηση της συμφωνίας αυτής και τη μη απόδοση των οφειλομένων 2 εκ ευρώ από την
πλευρά της διοίκησης του ΟΑΣΘ.
Γιατί άραγε αυτή η επιλεκτική σιωπή; Ο πρωθυπουργός, η
κυβέρνηση, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, τίμησαν και τιμούν την υπογραφή
και τις δημόσιες δεσμεύσεις τους απέναντι σε εργαζόμενους , αλλά και τους
πολίτες της Θεσσαλονίκης. Η ευθύνη απέναντι στους πολίτες της Θεσσαλονίκης για
την εύρυθμη λειτουργία του ΟΑΣΘ, ανήκει ξεκάθαρα από τη στιγμή αυτή, στη
διοίκηση του οργανισμού και διοίκηση του σωματείου των εργαζομένων. Το πρόβλημα
του ΟΑΣΘ έχει ονοματεπώνυμα: την ηγεσία του συνδικάτου εργαζομένων και τη
διοίκηση του Οργανισμού.
Για το σχέδιο νόμου
«Απλοποίηση διαδικασιών σύστασης επιχειρήσεων, άρση κανονιστικών εμποδίων στον
ανταγωνισμό και λοιπές διατάξεις» (σημεία από την ομιλία του Δ.
Παπαδημητρίου στη
Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής
Το βασικό αντικείμενο του νομοσχεδίου που καταθέτουμε
σήμερα είναι η περαιτέρω απλοποίηση των διαδικασιών σύστασης εταιριών μέσω των
υπηρεσιών μιας στάσης.
Θεωρούμε ότι η ελαχιστοποίηση του διοικητικού βάρους που
αντιμετωπίζει μια επιχείρηση στο στάδιο της σύστασής της αποτελεί βασική
προϋπόθεση για την ομαλή έναρξη της λειτουργίας της και την ταχεία ανάπτυξη των
εργασιών της.
Η εφαρμογή του σχεδιασμού μας θα βασιστεί στις
υφιστάμενες υπηρεσίες μιας στάσης, δηλαδή στα Επιμελητήρια για τις προσωπικές
και τις ιδιωτικές κεφαλαιουχικές εταιρίες και τους συμβολαιογράφους για τις
κεφαλαιουχικές.
Ωστόσο υπάρχουν σημαντικά περιθώρια βελτίωσης σε δύο
επίπεδα: αφενός στην ηλεκτρονικοποίηση των διαδικασιών σύστασης και αφετέρου
στην διεύρυνση των αρμοδιοτήτων των υπηρεσιών μιας στάσης ώστε να μειωθεί ο
αριθμός των δημόσιων υπηρεσιών στις οποίες πρέπει να απευθυνθεί μια επιχείρηση.
Προς αυτή την κατεύθυνση, θεσπίζεται μια πλήρως
ηλεκτρονική διαδικασία σύστασης επιχειρήσεων. Κάθε ενδιαφερόμενος θα υποβάλλει
ηλεκτρονικά όλα τα αναγκαία δικαιολογητικά και θα επιβεβαιώνει μέσω διαδικτύου
τη σύσταση της εταιρίας του. Η συγκεκριμένη διαδικασία δε θα είναι μόνο
λιγότερο χρονοβόρα, αλλά και περισσότερο προσιτή οικονομικά
Στην πλατφόρμα θα αναρτηθούν πρότυπα καταστατικά, μέσω των
οποίων η χρήση συμβολαιογραφικού εγγράφου για την ίδρυση ανώνυμης εταιρίας ή
εταιρίας περιορισμένης ευθύνης θα καταστεί προαιρετική. Με αυτή την ρύθμιση
δημιουργούνται οι προϋποθέσεις για σημαντική μείωση του κόστους σύστασης αυτών
των νομικών μορφών. Τα έσοδα από την ηλεκτρονική σύσταση εταιριών θα
εγγράφονται στον κρατικό προϋπολογισμό.
Αναφορικά με την ενίσχυση των αρμοδιοτήτων των υπηρεσιών
μιας στάσης, το παρόν νομοσχέδιο προβλέπει την χορήγηση κλειδαρίθμων TAXIS στις
νεοσυσταθείσες εταιρίες, καθώς και την διεκπεραίωση της διαδικασίας εγγραφής
των ιδρυτών, όπου αυτό απαιτείται, στον Ενιαίο Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης.
Στόχος μας είναι οι υπουργικές αποφάσεις που θα
εξειδικεύουν τις διατάξεις του νομοσχεδίου να εκδοθούν άμεσα, ώστε η
ηλεκτρονική πλατφόρμα σύστασης να τεθεί σε πιλοτική λειτουργία εντός του
Μαρτίου του 2017.
Το παρόν νομοσχέδιο υλοποιεί ορισμένες συστάσεις του ΟΟΣΑ
σχετικά με τη βελτίωση του ανταγωνισμού στο χονδρικό εμπόριο. Θα σταθώ στην
θέσπιση δυνατότητας μετατροπής ομόρρυθμων σε ετερόρρυθμες εταιρίες. Η
συγκεκριμένη ρύθμιση [είχε ήδη σχεδιαστεί από το Υπουργείο Οικονομίας, πριν ο
ΟΟΣΑ υποβάλλει τη σχετική σύσταση και] αποτελεί πάγιο αίτημα φορέων της αγοράς
και κυρίως των μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Η δυνατότητα αυτή:
·
ενισχύει
την ευελιξία και την προσαρμοστικότητα των επιχειρηματιών,
·
διευκολύνει
την διεύρυνση των επιχειρηματικών σχημάτων και παράλληλα
·
διασφαλίζει απόλυτα τρίτους που συναλλάσσονται με μια
μετατρεπόμενη εταιρεία, καθώς η ευθύνη του ομόρρυθμου εταίρου που καθίσταται ετερόρρυθμος
διατηρείται για πέντε έτη για όσες αξιώσεις έχουν δημιουργηθεί μέχρι τη μέρα
μετατροπής, ακολουθώντας τον κανόνα παραγραφής εμπορικών απαιτήσεων
Γεωργία-κτηνοτροφία (ανακοίνωση ΥΠΑΑΤ)
·
Η
πρόσφατη Υπουργική Απόφαση με την οποία αυξήθηκε το ανώτατο ποσό που μπορούν να
εισπράξουν οι δικαιούχοι Εξισωτικής Αποζημίωσης των Ορεινών Περιοχών, από 100
ευρώ το εκτάριο σε 125 ευρώ το εκτάριο, εξαντλεί το όριο που επιτρέπει το
εγκεκριμένο μέτρο του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης 2014-2020. Οι κύριοι ωφελούμενοι
από την αύξηση της αποζημίωσης είναι οι κτηνοτρόφοι, καθώς η κτηνοτροφία
αποτελεί τη βασική δραστηριότητα στις Ορεινές Περιοχές.
·
Μέσα
στο Δεκέμβριο θα πληρωθεί στους δικαιούχους αγρότες το σύνολο των ενισχύσεων
του 2016 (υπόλοιπο βασικής ενίσχυσης, πρασίνισμα, εξισωτική κ.λπ.)
·
Επανεξετάζεται
όλο το πλέγμα εκκρεμοτήτων για τις πληρωμές ενισχύσεων παλαιότερων χρόνων. Ειδικά οι ενισχύσεις που αφορούν τη βιολογική
γεωργία, θα πληρωθούν, για μεν την περίοδο 2013 – 2014 εντός του Δεκεμβρίου, για
δε το 2015 εντός του πρώτου τριμήνου του 2017.
·
Πρώτη
προτεραιότητα αποτελεί η στελέχωση των περιφερειακών κτηνιατρικών υπηρεσιών και
η προσπάθεια αυτή είναι συνεχής εκ μέρους του Υπουργείου. Επιπλέον όμως, μέσω
του μέτρου αγροτικών συμβούλων του ΠΑΑ, σύντομα οι κτηνοτρόφοι θα έχουν τη
δυνατότητα δωρεάν πρόσβασης σε κτηνιατρικές και άλλες υπηρεσίες σε όλη τη χώρα.
·
Το
ΥΠΑΑΤ σε συνεργασία με τα συναρμόδια υπουργεία εξετάζει τις υπάρχουσες
δυνατότητες για να γίνει ακόμα πιο ευέλικτο το μέτρο της νόμιμης απασχόλησης
αλλοδαπών με εργόσημο.
·
Για
τη θωράκιση του Έβρου από τις ζωονόσους έχει υποβληθεί - και αναμένεται η
έγκριση από την Ε.Ε. – πρόγραμμα προστασίας που θα αφορά τον αφθώδη πυρετό, την
Οζώδη Δερματίτιδα, την Ευλογιά και την Πανώλη των μικρών μηρυκαστικών.
·
Εντός των επόμενων ημερών θα πληρωθούν στους δικαιούχους
κτηνοτρόφους όλες οι εκκρεμείς οικονομικές αποζημιώσεις του 2016 για την Οζώδη
Δερματίτιδα και τα λοιπά προβλήματα υγείας των ζώων, συνολικού ύψους περί τα
5,5 εκατ. ευρώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου