ΑΛΛΑΓΗ EMAIL

Οι φίλοι αναγνώστες μπορεί να στέλνουν τα μηνύματά τους στο εμέηλ στο οποίο θα προτιμούσε ο διαχειριστής να τα λαμβάνει. Παράλληλα επειδή η Maicrosoft μας λογόκρινε και μπλόκαρε το μαιηλ gmosxos1@hotmaihl. com άνοιξε και ισχύει πλέον το εμέηλ gmosxos23.6.1946@gmail.com το οποίο μπορείτε να χρησιμοποιείτε .ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ 6938.315.657 & 2610.273.901

Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου 2014

«Καλάβρυτα, Άνθρωποι και Σκιές» θα προβληθεί στο Φεστιβάλ Aegean Docs στην Μυτιλήνη


Ο Ηλίας Γιαννακάκης στο φιλμ αυτό που περιέχει και σπάνια ντοκουμέντα όπως την επίσκεψη του βασιλέα Παύλου και της Βασίλισσας Φρειδερίκης στα Καλάβρυτα, στα τέλη του ’40 (είχαν ανέβει τότε στην Μαρτυρική κωμόπολη στους πρόποδες του Χελμού) με τον Οδοντωτό σιδηρόδρομο, παρακολουθεί τις ζωές ανθρώπων που επέζησαν από το Ολοκαύτωμα του Δεκέμβρη του 1943 στα Καλάβρυτα και είναι πλέον ηλικιωμένοι. (Φωτογραφία εποχής)
Η ταινία είναι ένα συλλογικό πορτρέτο όσων επέζησαν, οι οποίοι αγωνιωδώς προσπαθούν για 70 χρόνια να κατανοήσουν ποιοί πράγματι είναι και τι τους συνέβη

Την Δευτέρα 15 Σεπτεμβρίου 2014 παρουσιάστηκε στο Ινστιτούτο Γκαίτε, στην Αθήνα το πρόγραμμα του Φεστιβάλ AegeanDocs 2014 που θα διεξαχθεί από το προσεχές Σάββατο 20 Σεπτεμβρίου έως και την Κυριακή 28 Σεπτεμβρίου στη Μυτιλήνη, στο νησί Λέσβος.


Όπως αναφέρει σε ανάρτηση του το σάιτ της εφημερίδας «Το Βήμα», μία μεγάλη επιτυχία του συγκεκριμένου Φεστιβάλ αποτελεί το γεγονός ότι η αυλαία θα σηκωθεί με την ταινία – ντοκιμαντέρ «The act of killing» του Αμερικανού δημιουργού Τζόσουα Οπενχάιμερ, ο οποίος φέτος βραβεύθηκε στο Φεστιβάλ Βενετίας με την «συνέχειά» της, «The look of silence». Αξίζει να προσθέσουμε ότι η ταινία «The Act of Killing» είχε προταθεί και για το βραβείο Όσκαρ αλλά έχασε από το μουσικό φιλμ τεκμηρίωσης «20 Feet from Stardom».


Μιλώντας σε απευθείας σύνδεση με την Κοπεγχάγη, ο Oπενχάιμερ μεταξύ άλλων είπε. «Είναι ιδιαίτερη τιμή για μένα, που θα προβάλλετε, για πρώτη φορά στην Ελλάδα, την πλήρη version της ταινίας μου. Γι’ αυτό το λόγο αποδέχθηκα την πρόσκληση του διευθυντή του Φεστιβάλ, Κώστα Σπυρόπουλου να απαντήσω στις ερωτήσεις του κοινού στη Μυτιλήνη στην έναρξη του Φεστιβάλ αλλά και να πάρω μέρος μαζί με τον editor - μοντέρ Νιλς Παγκ Αντερσεν σε σεμινάριο του Φεστιβάλ την άνοιξη παρουσιάζοντας και την τελευταία μας ταινία "The look of silence"».


Το ιδιαίτερο επίσης στοιχείο του Φεστιβάλ AegaeanDocs (όπου εκ των διοργανωτών είναι και το Πανεπιστήμιο Αιγαίου), που έχει σχέση με την Αχαΐα είναι πως έχει επιλεγεί να προβληθεί σε ενότητα – αφιέρωμα για τον ναζισμό και τις καταστροφές και θηριωδίες στην Ελλάδα, η συγκινητική ερευνητική ταινία «Καλάβρυτα- Άνθρωποι και σκιές».


Ο Ηλίας Γιαννακάκης στο φιλμ αυτό που περιέχει και σπάνια ντοκουμέντα όπως την επίσκεψη του βασιλέα Παύλου και της Βασίλισσας Φρειδερίκης στα Καλάβρυτα, στα τέλη του ’40 (είχαν ανέβει τότε στην Μαρτυρική κωμόπολη στους πρόποδες του Χελμού) με τον Οδοντωτό σιδηρόδρομο, παρακολουθεί τις ζωές ανθρώπων που επέζησαν από το Ολοκαύτωμα του Δεκέμβρη του 1943 στα Καλάβρυτα και είναι πλέον ηλικιωμένοι.


Η ταινία «Kalavryta, people and Shadows» που αξίζει να τονιστεί πως είχε πρωτοπροβληθεί στο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ της Θεσσαλονίκης τον περασμένο Μάρτιο ενώ το πρόβαλλε και στην Πάτρα στο πλαίσιο του φεστιβάλ maydayz 2014 στο Λιθογραφείον τον περασμένο Μάιο ο Νίκος Καββαδίας της ομάδας σινεφίλ «Γυμνός Οφθαλμός», είναι συγκλονιστική και εγείρει πολλά ερωτήματα όπως γιατί οι αντάρτες δεν επενέβησαν και άφησαν να γίνει το απίστευτο αυτό φονικό και τραγωδία με τους εκατοντάδες άνδρες που εκτελέστηκαν από τους Γερμανούς Ναζί στον Λόφο του Καπή, στα Καλάβρυτα.


Όπως αναφέρεται στην περιγραφή του φιλμ ντοκιμαντέρ «Καλάβρυτα-Άνθρωποι και Σκιές» του Ηλία Γιαννακάκη, τα παιδιά που επέζησαν από το Ολοκαύτωμα στα Καλάβρυτα είναι πλέον ηλικιωμένοι. Δεν είναι μόνο η μνήμη του αίματος και της καταστροφής, που τους στοιχειώνει. Είναι οι ερωτήσεις που ρίχνουν μια βαριά σκιά πάνω τους. Τι σημαίνει η λέξη «αντίποινα»; Ή η λέξη «ερήμωση». Κι ακόμα «γιατί εμάς;». Περισσότερο από ένα ιστορικό ντοκιμαντέρ, η ταινία είναι ένα συλλογικό πορτρέτο όσων επέζησαν, οι οποίοι αγωνιωδώς προσπαθούν για 70 χρόνια να κατανοήσουν ποιοί πράγματι είναι και τι τους συνέβη.


Κατά την διάρκεια των εννέα ημερών του Φεστιβάλ AegeanDocs, το Δημοτικό θέατρο Μυτιλήνης, ο κινηματογράφος Αρίων, η αίθουσα Γενικών Λυκείων, κ.α. θα είναι τα σημεία μιας γιορτής πολιτισμού και διασκέδασης με πολυβραβευμένα κινηματογραφικά έργα ποιότητας. Η οργανωτική επιτροπή της φετινής διοργάνωσης αποτελείται από τους Λενιώ Μυριβήλη, Γιάννη Σκοπετέα, Παναγιώτη Ράππα και Κ. Σπυρόπουλο ενώ η είσοδος για το κοινό θα είναι δωρεάν.


Όπως είχε άλλωστε υποσχεθεί ο καλλιτεχνικός διευθυντής του φεστιβάλ, δημοσιογράφος Κώστας Σπυρόπουλος, η φετινή διοργάνωση θα έχει αρκετές θεματικές ενότητες οι οποίες θα αρχίζουν από το ναζιστικό φαινόμενο και τα ανθρώπινα δικαιώματα και θα φτάνουν ως το περιβάλλον, την οικολογία αλλά και τον έρωτα, το σεξ, τον γάμο ακόμα και το φλερτ.


Στο αφιέρωμα για τον ναζισμό έχουν προγραμματιστεί ακόμα το φιλμ «Λευκό αίμα» όπου η Ρεγκίνα Ντούρα από την Γερμανία μας θυμίζει την ιστορία μιας Νοτιοαφρικανής παιδοψυχολόγου που το 1948 όταν ξεκινούσε η εποχή του απαρτχάιντ, ταξίδεψε με πρωτοβουλία ενός πρακτορείου υιοθεσιών, το οποίο είχε ιδρυθεί στη Γερμανία από Μπόερς, κρυπτο-ναζί επιλέγοντας από ορφανοτροφεία, 83 παιδιά Γερμανών. Κριτήριο επιλογής στη μαζική αυτή υιοθεσία ήταν η «ράτσα». Το «άριο αίμα» των αγοριών και κοριτσιών, ηλικίας 2 έως 14 χρονών, θα βοηθούσε τη μειονότητα των Μπόερς στην Νότιο Αφρική ώστε «να παραμείνει λευκή σε μια μαύρη χώρα».


Ακόμα θα παιχθεί το φιλμ τεκμηρίωσης «Mussolini-Hitler: The killers Opera» του Ζαν Κριστόφ Ροζέ, το οποίο καταγράφει τις παράλληλες πορείες του ναζισμού και φασισμού, από τη διπλωματική συμμαχία, ως τον Άξονα και τη μετατροπή των Φασιστών από συμμάχους σε στόχους των Ναζί ενώ το «Ένα διαμέρισμα στο Βερολίνο» της Άλις Αγκνες Κίρσνερ παρακολουθεί τρεις νέους ανθρώπους, από το Ισραήλ καθώς μετακομίζουν σε ένα Βερολινέζικο διαμέρισμα στο οποίο, πριν από το πόλεμο, ζούσε μια Εβραϊκή οικογένεια εμπόρων, θύματα του ολοκαυτώματος.


Τέλος το «Παντρέψου με» (2002) των Ούλι Γκάουλκε, Τζανέτ Εγκερ εστιάζει στον γάμο ενός Γερμανού με μια μιγάδα όταν ο πρώτος έκανε διακοπές στην Κούβα.

Δεν υπάρχουν σχόλια: