ΑΛΛΑΓΗ EMAIL

Οι φίλοι αναγνώστες μπορεί να στέλνουν τα μηνύματά τους στο εμέηλ στο οποίο θα προτιμούσε ο διαχειριστής να τα λαμβάνει. Παράλληλα επειδή η Maicrosoft μας λογόκρινε και μπλόκαρε το μαιηλ gmosxos1@hotmaihl. com άνοιξε και ισχύει πλέον το εμέηλ gmosxos23.6.1946@gmail.com το οποίο μπορείτε να χρησιμοποιείτε .ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ 6938.315.657 & 2610.273.901

Τετάρτη 6 Νοεμβρίου 2013

Έφυγαν οι ξένοι από την κατασκευή των δρόμων, αλλά κρατούν τα διόδια και ο Χαν ελπίζει στον Νοέμβρη

Από τις 15 Σεπτεμβρίου του 2011, το σωματείο εργαζομένων της Vinsi είχε προειδοποιήσει από την Πάτρα, ότι οι Γάλλοι ενδιαφέρονται μόνον για τα διόδια και όχι για την κατασκευή του έργου. (Στη φωτογραφία στο μέσον ο πρόεδρος Θόδωρος Τσελεπής).


«Περιμένω το κείμενο των τελικών συμβάσεων. Εγώ θα υπογράψω αμέσως μόλις λάβω την τεκμηριωμένη συμφωνία» είπε από τα Ιωάννινα

Στην Ολυμπία Οδό, παρά τις προκαταβολές και τα πριμ επανεκκίνησης, που επιβαρύνουν τον Έλληνα φορολογούμενο, οι εργασίες θεωρούνται υποτυπώδεις και σύμφωνα με μαρτυρίες περιορίζονται στην κατασκευή των νέων σταθμών διοδίων μετά το Ξυλόκαστρο. Δηλαδή στο εισπρακτικό μέρος.


Στην Ιόνια Οδό προβλέπεται να ξεκινήσουν κάποιες πρόδρομες εργασίες το επόμενο διάστημα, αφού πληρώθηκε και η προκαταβολή των 25,8 εκατ. ευρώ. Ανάλογη πορεία λέγεται ότι δρομολογείται και για τον Ε65, η κατασκευή του οποίου θα περιοριστεί κατά 50%.

Κι ενώ όλοι αναρωτούνταν τι γίνεται με τα έργα που είχε διακηρυχθεί πομπωδώς πέρυσι τον Απρίλιο ότι επανεκκινούν ο Επίτροπος Χαν δήλωνε: «Περιμένω το κείμενο των τελικών συμβάσεων. Ξέρω ότι βρίσκεται προς το τέλος. Εγώ θα υπογράψω αμέσως μόλις λάβω την τεκμηριωμένη συμφωνία. Πιστεύω ότι εντός του Νοεμβρίου η συμφωνία θα έχει υπογραφεί», δήλωσε σχετικά ο κ. Χαν χθες Τρίτη 5-11-13 από τα Ιωάννινα.

Ωστόσο, μέχρι τώρα, υπόθεση τεσσάρων ελληνικών εταιρειών έχει γίνει η κατασκευή των αυτοκινητόδρoμων μετά την άτακτη φυγή των ευρωπαϊκών μεγαθηρίων από τα παγωμένα οδικά έργα. O όμιλος Ελλάκτωρ, συμφερόντων του κ. Γιώργου Μπόμπολα, η J&P Αβαξ των κυρίων Παρασκευαΐδη - Ιωάννου, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ του κ. Γιώργου Περιστέρη και η ΙΝΤRΑΚΑΤ του κ. Σωκράτη Κόκκαλη καλούνται να οργανώσουν τις εργασίες που παράστησαν οι αποχωρήσασες εταιρείες, για να ολοκληρωθούν οι αυτοκινητόδρομοι μετά την απόφαση των ξένων να κόψουν δραστικά τα έξοδα προσωπικού, να περιορίσουν την έκθεσή τους στα έργα στην Ελλάδα και να μείνουν στις παραχωρήσεις. 

Πρόσθετο βάρος για τις ελληνικές τεχνικές εταιρείες αποτελεί το να πείσουν τις ελληνικές τράπεζες να αναλάβουν το κόστος χρηματοδότησης των έργων, εκεί που οι ξένες στυλώνουν τα πόδια και επιλέγουν την έξοδο από τα έργα.

Τις μεγάλες αλλαγές που κυοφορούνταν από καιρό στους αυτοκινητόδρομους επισφραγίζει το οριστικό διαζύγιο που πήραν από την κατασκευή της Ιόνιας Οδού και του Ε65 οι ισπανικοί όμιλοι Dragados-Ferrovial, τους οποίους ακολουθούν κατά πληροφορίες και οι ισπανικές τράπεζες.  Με μια απόφαση που θεωρείται άμεσα συνδεδεμένη με τα προβλήματα των δύο συμβάσεων παραχώρησης, αλλά και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν διεθνώς οι εκπρόσωποι της Ιβηρικής χερσονήσου στα μεγάλα έργα, οι δύο κατασκευαστικοί όμιλοι προχωρούν σε αλλαγή πορείας στα οδικά έργα στην Ελλάδα. 

Την κατασκευή των δύο αυτοκινητόδρομων αναλαμβάνει πλέον εξολοκλήρου η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η οποία είναι απολύτως βέβαιο ότι θα αναζητήσει τη συνδρομή και άλλων τεχνικών εταιρειών ή υπεργολάβων για να αντιμετωπίσει τον όγκο εργασιών.

Ανάλογο δρόμο φημολογείται από καιρό ότι θα ακολουθήσουν οι Γάλλοι της Vinci στην Ολυμπία Οδό που κατασκευάζει την Κορίνθου-Πατρών, δίνοντας πιθανότατα την κατασκευή υπεργολαβία στον Ακτωρα. Η εγκατάλειψη της κατασκευής και η παραμονή των ξένων στις εταιρείες παραχώρησης που έχουν αναλάβει τη λειτουργία, τη συντήρηση και την είσπραξη διοδίων συνδέονται με τις μεγάλες καθυστερήσεις που σημειώθηκαν στα οδικά έργα την τελευταία τριετία, τη διεθνή κρίση, αλλά και την πολιτική διαχείριση του θέματος που δημιούργησε τριγμούς στις ελληνικές αλλά και τις ευρωπαϊκές κατασκευαστικές εταιρείες. 

Πληροφορίες αναφέρουν ότι στην εταιρεία παραχώρησης οι Ισπανοί θα κρατήσουν ένα ποσοστό που θα τους επιτρέπει να έχουν δικαίωμα βέτο και το οποίο θα είναι χαμηλότερο σε σχέση με το αρχικό λόγω της μείωσης  της χρηματικής συμβολής τους στα έργα.

Δούλευαν 400 άτομα στη Vinci που θεωρήθηκαν εμπόδιο!


Δημοσίευμα της εφημερίδας ΑΥΓΗ τον Σεπτέβρη του 2011.
Την περίοδο της πλήρους κατασκευής των αυτοκινητοδρόμων η Vinci απασχολούσε στην Ολυμπία Οδό περίπου 350-400 άτομα προσωπικό, από τα οποία περίπου 80 ήταν Γάλλοι. «Οι ξένοι θέλουν να ελαχιστοποιήσουν τα γενικά έξοδα προσωπικού, που γι’ αυτούς λόγω των μισθών στη Γαλλία είναι πολύ ακριβότερα απ’ ό,τι αν απασχολούσαν προσωπικό στην Ελλάδα. 

Δεν είναι όμως μόνο οι μισθοί, αλλά και τα έξοδα διαμονής, τα σχολεία των παιδιών τους κ.ά.», εξηγούν ανωνύμως αρμόδια στελέχη του υπουργείου Υποδομών, θέλοντας να δικαιολογήσουν την εταιρεία, στην οποία παραχώρησαν ακόμη και το δικαίωμα του επιβλέποντος για την εξέλιξη του έργου, εκ μέρους του δημοσίου. 

Οπως σημειώνουν, η Vinci έχει ολοκληρώσει μεγάλο κομμάτι των έργων της Κορίνθου-Πατρών, εν αντιθέσει με τους Ισπανούς που οι εργασίες στις οποίες δραστηριοποιήθηκαν ήταν περιορισμένες καθώς χρησιμοποίησαν πολλούς υπεργολάβους -κυρίως δεύτερης κατηγορίας- στην κατασκευή. 

Πάντως η θέση του σωματείου των εργαζομένων είναι ότι από καιρό η Vinci ζητούσε επαναδιαπραγμάτευση του οδικού άξονα από Πάτρα μέχρι Τσακώνα, παρόλο που το ελληνικό δημόσιο έχει πληρώσει ότι του αναλογούσε σε συμμετοχή. Κι αυτό έχει αποκαλυφθεί μετά από συνέντευξη του σωματείου στο ΕΚ Πάτρας, από τον πρόεδρο Θόδ. Τσελεπή!

Έτσι το βάρος της χρηματοδότησης θα πρέπει να πέσει στο εγχώριο τραπεζικό σύστημα, που λόγω της αναδιάρθρωσης περιορίζεται πλέον στις τέσσερις συστημικές τράπεζες. Το ερώτημα που διατυπώνεται είναι εάν οι ελληνικές τράπεζες μπορούν να σηκώσουν το βάρος της χρηματοδότησης, καθώς στην περίπτωση της Ολυμπίας Οδού τη δανειοδότηση μπορούν να εγγυηθούν τα ξένα πιστωτικά ιδρύματα λόγω της ισχυρής παρουσίας των Vinci και Hochtief στο σχήμα.

Συνεχείς αναβολές στην επανέναρξη των έργων

Η επιβίωση των μεγάλων οδικών αξόνων εξακολουθεί να αποτελεί προτεραιότητα της κυβέρνησης, δεν ακολουθεί όμως τη θετική αύρα που άφηναν οι πανηγυρισμοί του περασμένου Απριλίου παρουσία του πρωθυπουργού στην Ολυμπία Οδό. Ακόμη και ο νυν υπουργός Υποδομών κ. Μιχάλης Χρυσοχοΐδης έχει εκφράσει στο παρελθόν απογοήτευση από τον εκτροχιασμό των συμβάσεων παραχώρησης και δεν έχει διστάσει να μιλήσει για υποτυπώδεις εργασίες στα έργα. Και απέχει μακρυά από την πραγματικότητα.

Η Κομισιόν περνά από κόσκινο τις αναθεωρημένες συμβάσεις και ο... περίπατος για τις εγκρίσεις από τις Βρυξέλλες αποδεικνύεται ένας δύσκολος δρόμος που θα πάρει χρόνο, με τις αρμόδιες υπηρεσίες να ζητούν συνεχώς διευκρινίσεις. Ολοι όσοι εμπλέκονται με τα έργα μεταθέτουν το χρονοδιάγραμμα επανεκκίνησης προς τα τέλη του χρόνου καθώς εκκρεμούν η κύρωση των συμβάσεων από τη Βουλή, το μίγμα της χρηματοδότησης, αλλά και η οριστική συμφωνία με τις τράπεζες. Πράγματα που ακόμη συζητούνται.

«Περιμένω το κείμενο των τελικών συμβάσεων. Ξέρω ότι βρίσκεται προς το τέλος. Εγώ θα υπογράψω αμέσως μόλις λάβω την τεκμηριωμένη συμφωνία. Πιστεύω ότι εντός του Νοεμβρίου η συμφωνία θα έχει υπογραφεί», δήλωσε σχετικά ο κ. Χαν χθες Τρίτη 5-11-13 από τα Ιωάννινα.
Επί του παρόντος τα μόνα έργα που φαίνεται να μην επηρεάζονται άμεσα από τα προβλήματα που υπάρχουν στα οδικά έργα είναι το Μαλιακός-Κλειδί, που σύμφωνα με το υπουργείο κινείται σε εντατικούς ρυθμούς εργασιών και το Κόρινθος-Τρίπολη Καλαμάτα. Το έργο έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό πάνω από 75%, περιορίζοντας το δρομολόγιο από Αθήνα-Καλαμάτα στις 2 ώρες. 

Απομένει η περιμετρική της Καλαμάτας και το Λεύκτρο-Σπάρτη, όπου από τα 46 χιλιόμετρα έχουν ολοκληρωθεί τα 38, αλλά δεν έχουν παραδοθεί ακόμη καθώς δεν δημιουργούν σημαντικό όφελος για τους οδηγούς. Εγκλωβισμένα λόγω ενστάσεων της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας θα παραμείνουν 7 χιλιόμετρα, με αποτέλεσμα το έργο να εκτιμάται ότι μπορεί να παραδοθεί συνολικά το φθινόπωρο 2014.

Δεν υπάρχουν σχόλια: