ΑΛΛΑΓΗ EMAIL

Οι φίλοι αναγνώστες μπορεί να στέλνουν τα μηνύματά τους στο εμέηλ gmosxos1@hotmail.com στο οποίο θα προτιμούσε ο διαχειριστής να τα λαμβάνει. Παράλληλα άνοιξε και ισχύει πάλι το εμέηλ gmosxos23.6.1946@gmail.com το οποίο μπορείτε να χρησιμοποιείτε σε περίπτωση που αδυνατείτε να κάνετε χρήση του hotmail.com
ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ 6938.315.657 & 2610.273.901

Πέμπτη 18 Ιουλίου 2024

Εύλογη απορία για την διαρροή περί τρένου

 


Αλλά ξαφνικά μαθαίνουμε πως ακυρώνεται για δεύτερη φορά η υπόγεια διέλευση ηλεκτρικής αμαξοστοιχίας  από Ρίο μέχρι τον νέο λιμένα Πατρών

Προκαλεί απορία η διαρροή συζητήσεων μεταξύ της πρώην υπουργού Υποδομών Χριστίνας Αλεξοπούλου και του δημάρχου Πατρέων Κώστα Πελετίδη, που έφεραν ως σίγουρη της υπόγεια διέλευση του ηλεκτρικο΄τρένου από το Ρίο μέχρι την Πάτρα και συνέχεια στο νέο λιμάνι.

Κι είναι να ρωτήσει κάποιος, ήταν τόσο, καλά τεκμηριωμένη η πρόταση του υπουργείου προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, που γεννούσε σιγουρία για την έγκριση του .έργου ή μήπως επρόκειτο περί ενός μεγάλου παραμυθιού, που η δημοσιοποίησή του βόλευε και τις δύο- πλευρές;

Και κατέληξε σήμερα η Πάτρα, η πρωτεύουσα του Μοριά, μετά από τριών δεκαετιών αναζητήσεων να βρίσκεται με δύο κύρια έργα, ζωτικής σημασίας για την ανάπτυξη της πόλης,  (ΝΕΟ Πατρών-Πύργου και υπόγεια διέλευση ηλεκτρικού τρένου) να βρίσκονται στον αέρα, με ευθύνη της Νέας Δημοκρατίας και του πολιτικού της προσωπικού. Και βλέπουμε να διαρρέονται φήμες περί συζήτησης για τα προβλήματα της Πάτρας από τους νυν υπουργό Υποδομών και της πρώην υπουργού του ίδιου υπουργείου μεταξύ οίνου και άρτου σε γνωστό κατάστημα εστίασης.

Και την ίδια στιγμή, όπως αναφέρει η τοπική εφημερίδα ''Πελοπόννησος'' προσκείμενη στο κυβερνητικό σχήμα, να μας ενημερώνει ότι:  

«Κόπηκε ξανά από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή η χρηματοδότηση μέσω του μηχανισμού CEF II (Connecting Europe Facility II) του έργου υπογειοποίησης της νέας διπλής ηλεκτροκίνητης σιδηροδρομικής γραμμής, από το Ρίο μέχρι το νότιο λιμάνι της Πάτρας.

Πρόκειται για τη δεύτερη στη σειρά απόρριψη του συγκεκριμένου έργου από το ανταγωνιστικό πρόγραμμα της ΕΕ. Να σημειωθεί ότι την ώρα που απορριπτόταν το αίτημα της Πάτρας, ανακοινωνόταν από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών η ένταξη στο CEF II των εξής 4  σιδηροδρομικών έργων, προϋπολογισμού άνω του μισού δις. ευρώ:

1. Αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας στο τμήμα Μουριές-Προμαχώνας (112.075.200 ευρώ).

2. Αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής ΣΚΑ- Οινόη (192.142.704 ευρώ).

3. Αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής Πύθιο-Ορμένιο (ΕΡΓΟΣΕ) (186.667.916,75 ευρώ)

4 Νέο σύστημα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης στο τμήμα ΣΚΑ-Κιάτο (27.979.200 ευρώ).

Πρόκειται για την κατασκευή νέας διπλής σιδηροδρομικής  γραμμής Ρίο - νέος λιμένας Πατρών μήκους 10,2 χλμ., με υπογειοποίηση σε μήκος περίπου 5,2 χλμ., από Κανελλοπούλου έως Αγ. Ανδρέα, με κατασκευή οκτώ στάσεων, εκ των οποίων οι πέντε στο υπόγειο τμήμα.

Τον Ιανουάριο του 2024, υποβλήθηκε αίτηση για χρηματοδότηση από τον «Μηχανισμό Συνδέοντας την Ευρώπη» 2021-2027, η οποία είχε αρνητική τροπή για δεύτερη συνεχόμενη φορά, μετά την πρώτη απόρριψη που είχε γίνει το καλοκαίρι του 2022».

Δεν υπάρχουν σχόλια: