ΑΛΛΑΓΗ EMAIL

Οι φίλοι αναγνώστες μπορεί να στέλνουν τα μηνύματά τους στο εμέηλ gmosxos1@hotmail.com στο οποίο θα προτιμούσε ο διαχειριστής να τα λαμβάνει. Παράλληλα άνοιξε και ισχύει πάλι το εμέηλ gmosxos23.6.1946@gmail.com το οποίο μπορείτε να χρησιμοποιείτε σε περίπτωση που αδυνατείτε να κάνετε χρήση του hotmail.com
ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ 6938.315.657 & 2610.273.901

Πέμπτη 18 Ιουλίου 2024

Κατερίνα Λιβιτσάνου-Ντάνου: «Τα όνειρα ταξιδεύουν νύχτα»

Κατερίνα Λιβιτσάνου-Ντάνου

 

«Συνεχίζοντας τη συνεργασία μου με τις Εκδόσεις Βακχικόν, κυκλοφορούν από αρχές Μάη του 2024 δύο νέα μου βιβλία»

Από μικρή ηλικία αισθανόμουν όμορφα, όταν διάβαζα βιβλία ή έβρισκα χρόνο να αποτυπώνω τις σκέψεις μου στο χαρτί. Στο Δημοτικό, ένας από τους δασκάλους μου, ο αείμνηστος Νίκος Βλάχος, μου είχε τονίσει πως έχω ταλέντο στον γραπτό λόγο, ενώ αργότερα ο φιλόλογός μου Κώστας Φωτεινός μού έδωσε θάρρος και ευκαιρίες να συμμετάσχω σε διαγωνισμούς και να αποσπάσω κάποια λογοτεχνικά βραβεία. 

Λόγω καταγωγής μου, το πρώτο βιβλίο που αγόρασα με δικά μου χρήματα (τα μάζευα σιγά-σιγά από το χαρτζιλίκι των γονιών μου) ήταν τα Άπαντα του Αριστοτέλη Βαλαωρίτη. Τον θαύμαζα, αποστήθιζα ποιήματά του, γι’ αυτό και τα πρωτόλεια δικά μου ποιήματα είναι σε δεκαπεντασύλλαβο ομοιοκατάληκτο στίχο. Άλλοτε δανειζόμουν από τη βιβλιοθήκη του σχολείου βιβλία, που πιεζόμουν να τα διαβάσω και να τα επιστρέψω, μιας και δεν υπήρχαν πολλά.

Τυχερή, λοιπόν, που στον δρόμο μου βρέθηκαν ωραίοι δάσκαλοι! Και περήφανη για τη λογοτεχνική μου διαδρομή. Διαβάζω πολύ, ελληνική και ξένη λογοτεχνία, ποίηση και πεζογραφία, και γράφω κριτικές σεβόμενη τους δημιουργούς, αλλά και γιατί δε θέλω να ξεχνάω το περιεχόμενο των βιβλίων με το πέρασμα των χρόνων.

Συνεχίζοντας τη συνεργασία μου με τις Εκδόσεις Βακχικόν, κυκλοφορούν από αρχές Μάη του 2024 δύο νέα μου βιβλία: Τα όνειρα ταξιδεύουν νύχτα (διηγήματα) και Κόντρα στα κύματα (ποίηση). Είναι το 4ο και 5ο βιβλίο μου στο Βακχικόν και το 10ο και 11ο προσωπικό μου βιβλίο, μιας και υπάρχουν κείμενά μου και σε αρκετά συλλογικά έργα. Από τα 30 διηγήματα που περιέχονται στη συλλογή Τα όνειρα ταξιδεύουν νύχτα έχουν βραβευτεί 7 (αναφέρονται στο τέλος του βιβλίου οι φορείς που βράβευσαν), ενώ από τα 53 ποιήματα που περιέχονται στο Κόντρα στα κύματα  έχουν βραβευτεί 4.

Τα δύο βιβλία γράφτηκαν παράλληλα (2021-2024), με ποικίλη θεματολογία, στην πανδημία και μετά, με πολέμους που ταλαιπωρούν την ανθρωπότητα, με προβλήματα στην καθημερινότητα, με κυρίαρχο το οργανωμένο έγκλημα, τη βία, τον ρατσισμό και την κοινωνική ανισότητα, με κρίση στις ανθρώπινες σχέσεις και στον θεσμό της οικογένειας, με σοβαρές αλλαγές στο φυσικό περιβάλλον λόγω ανθρώπινης παρέμβασης. Έτσι, κυκλοφόρησαν μαζί, κάτι που γίνεται για δεύτερη φορά, αφού και με τα δύο προηγούμενα βιβλία μου (Ο άνθρωπος που μιλούσε με τον ήλιο  –ποίηση– και Δραπέτες της καθημερινότητας –διηγήματα– από τον ίδιο εκδοτικό οίκο) είχε γίνει το ίδιο.

Χαίρομαι πολύ που «τα διδυμάκια μου», όπως τα λέω, ταξιδεύουν μαζί! Οι δύο παρουσιάσεις που έγιναν τον Μάη στο Αγρίνιο και στου Παπάγου δείχνουν πως άρεσαν οι τίτλοι, το περιεχόμενο με τα πυκνά νοήματα, η ποικίλη θεματολογία, τα εξώφυλλα και τα μηνύματα. Έτσι μου λένε οι φίλοι που με τίμησαν με την παρουσία τους και τα αγόρασαν με χαρά. Αισιοδοξώ μέσα στον Αύγουστο να καταφέρω να κάνω παρουσίαση και στην πατρίδα μου, τη Λευκάδα. Τώρα έχω ξεκινήσει να γράφω κάτι διαφορετικό, θέλω όμως πολύ τα νέα μου βιβλία να αγαπηθούν από τους αναγνώστες και να βγει μέσα από αυτά η φωνή διαμαρτυρίας μου για τα κακώς κείμενα αυτού του κόσμου.

Επιθυμώ να επινοεί ο καθένας μας τρόπους να πηγαίνει κόντρα στα κύματα και τις δυσκολίες, που απρόβλεπτα η ζωή μάς στέλνει. Και να βγαίνει νικητής, συνεχίζοντας το δύσκολο καθημερινό του ταξίδι. Ως προς τα όνειρα, τους στόχους, τις φιλοδοξίες, ναι, να υπάρχουν σε όλους μας, ειδικά στους νέους, και να βρίσκουμε χρόνο και δύναμη, για να γίνονται πραγματικότητα και στάση ζωής. Καλή πορεία, λοιπόν, στα δύο νέα βιβλία μου και καλά αναγνωστικά ταξίδια στους φίλους των βιβλίων, τόσο της ποίησης όσο και της πεζογραφίας...

Τα όνειρα ταξιδεύουν νύχτα
Κατερίνα Λιβιτσάνου-Ντάνου
Εκδόσεις Βακχικόν
170 σελ.
ISBN 978-618-231-066-3
Τιμή €13,78
001 patakis eshop

 

 

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: