ΑΛΛΑΓΗ EMAIL

Οι φίλοι αναγνώστες μπορεί να στέλνουν τα μηνύματά τους στο εμέηλ gmosxos1@hotmail.com στο οποίο θα προτιμούσε ο διαχειριστής να τα λαμβάνει. Παράλληλα άνοιξε και ισχύει πάλι το εμέηλ gmosxos23.6.1946@gmail.com το οποίο μπορείτε να χρησιμοποιείτε σε περίπτωση που αδυνατείτε να κάνετε χρήση του hotmail.com
ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ 6938.315.657 & 2610.273.901

Δευτέρα 18 Νοεμβρίου 2019

ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΩΝ ΕΡΕΥΝΩΝ



                         ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ
       ΙΣΤΟΡΙΚΟΦΙΛΟΣΟΦΙΚΟΥ ΛΟΓΟΥ
                
                        ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ Λ. ΠΙΕΡΡΗΣ
 
ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ΠΑΤΡΩΝ
ΛΓ΄ ΚΥΚΛΟΣ
                                                                                                
Περίοδος Νοεμβρίου 2019 – Ιουλίου 2020

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΑ 
Συγκριτικές Διαχρονικές Μεταφιλοσοφικές Έρευνες
στην Ανθρώπινη Μοίρα
 
Μέρος Ι
Γενική Μορφολογία της Ύπαρξης

1) Πέμπτη 21 Νοεμβρίου, 8.30 μ.μ.
Τί Είναι η Θρησκεία, Ι:
 το Ιερό, το Αγνό και το Άγιο

2) Πέμπτη 28 Νοεμβρίου, 8.30 μ.μ.
  Τί Είναι η Θρησκεία, ΙΙ:
 Totem και Taboo, το Δυνατό, το Οικείο και το Απαγορευμένο

3) Πέμπτη 5 Δεκεμβρίου, 8.30 μ.μ.
Μίμηση Ι:
      Μαγεία, Λατρεία, Τέχνη και ο Νόμος της Ομοιότητα
       
4) Πέμπτη 12 Δεκεμβρίου, 8.30 μ.μ.
Μίμηση IΙ:
Σκέψη και Μαγεία
Από το Totem στο Σύμβολο
                 
5) Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου, 8.30 μ.μ.
Μίμηση ΙΙΙ:
Σοφία και Φιλοσοφία
Από το Σύμβολο στην Έννοια

6) Πέμπτη 9 Ιανουαρίου, 8.30 μ.μ.
Είναι, Νοείν και Φαίνεσθαι
Παρμενίδης και Δωρική Σκέψη: η Βάση
Τί Είναι η Αλήθεια;
Το Απόλυτο και το Σχετικό, Αντικειμενικότητα και
 Υποκειμενικότητα                                                                                            

7) Πέμπτη 16 Ιανουαρίου, 8.30 μ.μ.
  Η Αρχή της Μίμησης και το Μαγικό Κάτοπτρο:
             Συνείδηση και η Ταυτότητα
  Οντολογίας, Γνωσιολογίας και Αξιολογίας

Μέρος ΙΙ
Ειδική Μορφολογία της Ιστορικότητας

8) Πέμπτη 23 Ιανουαρίου, 8.30 μ.μ.
Είναι και Άνθρωπος:
Τί Είναι ο Άνθρωπος;

9) Πέμπτη 30 Ιανουαρίου, 8.30 μ.μ.
   Είναι και Ιστορία:
  Τί Είναι η Ιστορία;

10) Πέμπτη 6 Φεβρουαρίου, 8.30 μ.μ.
Είναι και Πολιτισμός:
Τί Είναι ο Πολιτισμός;
Ο Άγριος, ο Βάρβαρος και ο Έλλην
                                            ( Schiller)
                 
11) Πέμπτη 13 Φεβρουαρίου, 8.30 μ.μ.
                  Η Παλαιολιθική Τέχνη των Σπηλαίων
              
12) Πέμπτη 27 Φεβρουαρίου, 8.30 μ.μ.
       Η Νεολιθική Επανάσταση:
       Γεωργία, Εργαλεία, Χωριό και Μυστήρια
         Οι Πρώτοι Θεσμοί του Αίματος
           
13) Πέμπτη 5 Μαρτίου, 8.30 μ.μ.
Η Μεταλλική Επανάσταση και η Ιδέα της Κυριαρχίας

14) Πέμπτη 12 Μαρτίου, 8.30 μ.μ.
         Η Γέννηση των Θεών
        
15) Πέμπτη 19 Μαρτίου, 8.30 μ.μ.
Μύθος και Ιεροτελεστία.
Τί Είναι ο Μύθος;            
               
16) Πέμπτη 26 Μαρτίου, 8.30 μ.μ.
 Η Πρωτοδυναστική Αίγυπτος και η Μεσοποταμία του Sumer
                         Πυραμίδες και Ziggurat
                     Τι Είναι Υψηλός Πολιτισμός;
 
17)  Πέμπτη 2 Απριλίου, 8.30 μ.μ.
                                        Η Γεωμετρική Τέχνη
          στις Αρχές της Μεταλλικής και της Άνθινης Επανάστασης
                                       
18)  Πέμπτη 9 Απριλίου, 8.30 μ.μ.
     Ο Κύριος των Ουράνιων Δυνάμεων, ο «Άρχων του Κόσμου τούτου»,
                                           και η Αυτοκρατορία.
                         Το Ασσυριακό Βίωμα και οι Τρόποι του  
                                
19)  Πέμπτη 23 Απριλίου, 8.30 μ.μ.     
                       Ο Άναξ της Μυκηναϊκής και ο Ήρως της Κλασσικής Εποχής:
                                          Τί Είναι ο Ήρως;   
20) Πέμπτη 7 Μαΐου, 8.30 μ.μ.
 Το «Θαύμα» της Ύπαρξης και το «Άγαλμα» του Κάλλους
                 Ο «Κόσμος» και ο Κοσμικός Ανθός
                            “παιδὸς ἡ βασιληίη”
                   Η Τρίτη Επανάσταση: Απόλλων

21) Πέμπτη 14 Μαΐου, 8.30 μ.μ.
                 Η Ελληνική Μορφή
      
22) Πέμπτη 21 Μαΐου, 8.30 μ.μ.
         Η Συμπλοκή και Πάλη Απόλλωνα και Assur.
Η Διαμάχη «Τέλους» και Ισχύος στην 1η Χιλιετία π.Χ.
και η Αυγούστεια Σύνθεση στην Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία  

23) Πέμπτη 28 Μαΐου, 8.30 μ.μ.
Απόλλων, Διόνυσος, Χριστός

24) Πέμπτη 4 Ιουνίου, 8.30 μ.μ.
       Η Ορθοδοξία και η Βυζαντινή Μορφή.
     Από τη Τέχνη της Ύστερης Αρχαιότητας
          στην Παλαιολόγειο Κλασσικότητα,
και από την Παλαιοχριστιανική Βασιλική στην Αγία Σοφία
       και από εκεί στον Υστεροβυζαντινο Ρυθμό
 
25)  Πέμπτη 11 Ιουνίου, 8.30 μ.μ.
                           Το Θεμελιώδες Ευρωπαϊκό Βίωμα της Δύσης:
             η Μοναξιά του Υποκειμένου στην Αλλοτριότητα του Είναι

26)  Πέμπτη 18 Ιουνίου, 8.30 μ.μ.
                                 Η Ευρωπαϊκή (Α)μορφή:
                   Το Υποκείμενο Δημιουργεί τον Κόσμο του
                                             (ex nihilo)  
     [Γοτθικό, Baroque, Ρωμαντισμός, Μοντερνισμοί της Διάρρηξης]

27)  Πέμπτη 25 Ιουνίου, 8.30 μ.μ.     
                               Βούληση, Αυτοπειθαρχία και Ανήσυχη Ένταση:
         η Λατρεία του Τυπικού και το Ανικανοποίητο της Ευρωπαϊκής Ψυχής
                            (ο Πολιτισμός της Ταραγμένης Γροθιάς – Faust)
                                  Έθος και Ήθος, Ηθική και Καλοί Τρόποι  

28)  Πέμπτη 2 Ιουλίου, 8.30 μ.μ.
                          Η Εσχατολογία και ο Ευρωπαϊκός Μεσσιανισμός :
                             τα «Οράματα» και η Γοητεία του Μέλλοντος

29)  Πέμπτη 9 Ιουλίου, 8.30 μ.μ.
                                        Η Μοναδικότητα της Ευρώπης:
                Επιστήμη, Τεχνολογία - και το Ον ως Διαθέσιμο Απόθεμα.
                                                Ο Ά-θεος Πολιτισμός

30)  Πέμπτη 16 Ιουλίου, 8.30 μ.μ.
                                       Ο Διχασμός του Ευρωπαϊκού Πνεύματος:
              η Απομόνωση του Υποκειμένου στην Τεχνητότητα των Κανόνων
                         και ο Έρως του Κλασσικού στο Κάλλος της Μορφής

31)  Πέμπτη 23 Ιουλίου, 8.30 μ.μ.
                            Η Παρακμή της (Ευρωπαϊκής) Δύσεως (Spengler)
                                και η Πολιτισμική Σχετικοποίηση (Toynbee).
                                     Ο Μεταμοντερνισμός και η Νέα Ρώμη.
                   Το 4ο Ειδύλλιο του Βιργιλίου και η Έλευση του Κλασσικού                                                  

Δεν υπάρχουν σχόλια: