«Αυτό θα δώσει τη δυνατότητα δημιουργίας, αρχικά ενός στοιχειώδους δικτύου υδατοδρομίων. Ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ είπε για κάποιες μέρες, εκφράζοντας προφανώς την ισχυρή του βούληση να γίνουν όλα αυτά τα πράγματα, εμένα θα μου επιτρέψετε να είμαι λίγο πιο συγκρατημένος. Είμαστε πολύ κοντά, ίσως είναι θέμα εβδομάδων. Πρέπει ακόμα να γίνει η επιθεώρηση των εγκαταστάσεων, να κατέβει δηλαδή η πολιτική αεροπορία και αφού εισηγηθεί και η Π.Α. ότι όλα είναι εντάξει πρέπει να παρθεί η συγκεκριμένη απόφαση από το Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων. Όπως ξέρετε η Περιβαλλοντική Άδεια έχει ήδη ληφθεί κι επομένως είμαστε πάρα πολύ κοντά στη δημιουργία ενός υδατοδρομίου που θα δώσει προστιθέμενη αξία στο λιμάνι μας, αφού θα επιτρέπει νέες παράλληλες, προς τις κύριες δραστηριότητες, όπως είναι αυτή της κίνησης των υδροπλάνων», ανέφερε ο κ. Κοντοές.
Με τα όσα έχουν γίνει έως τώρα γνωστά το υδατοδρόμιο της Πάτρας έχει χωροθετηθεί στην προέκταση της οδού Άστιγγος. Εκεί προβλέπεται η πόντιση ενός πλωτού προβλήτα διαστάσεων 15Χ3 μέτρα για την προσέγγιση και την πρόσδεση των υδροπλάνων, όπως επίσης την αποβίβαση/επιβίβαση των επιβατών. Για την έκδοση εισιτηρίων, τις αποσκευές και άλλα, θα χρησιμοποιηθούν τα κτίσματα που βρίσκονται κάτω από τις γραμμές του τρένου και -φυσικά- εντός του βόρειου λιμανιού. Η μεταφορά των επιβατών από και προς το χώρο ελέγχου θα γίνεται με μικρό λεωφορείο.
«Θα προκηρυχθεί ένας διαγωνισμός για να ανατεθεί σε εταιρία το πτητικό έργο. Πρέπει να ξέρετε ότι για να είναι βιώσιμη μια γραμμή πρέπει να έχει κίνηση, και η κίνηση αυτή αναφέρεται στην Κέρκυρα και τους Παξούς, δεν μπορεί παρά να συμπίπτει με την τουριστική περίοδο. Επομένως λογικά δεν μπορεί να είναι πριν την άνοιξη η λειτουργία του υδατοδρομίου. Μέχρι τότε θα έχουν γίνει όλες οι διαδικασίες και θέλω να πιστεύω ότι η γραμμή θα είναι βιώσιμη. Οι εταιρείες που θα έρθουν να διαγωνιστούν θα δώσουν ένα τίμημα και από εκεί και πέρα θα έχουν, ελπίζω, προσιτό, εισιτήριο».
Με την αδειοδότηση λοιπόν αρχικά στο χέρι ο ΟΛΠΑ θα προκηρύξει το διαγωνισμό με την ελπίδα, εφόσον ο διαγωνισμός τελεσφορήσει, από την άνοιξη να μπει σε λειτουργία μια βιώσιμη γραμμή. Όπως εξήγησε ο κ. Κοντοές ενδιαφέρον έχει εκφραστεί από εταιρείες αλλά όπως έσπευσε να διευκρινίσει αυτό το ενδιαφέρον μένει να πιστοποιηθεί με την προσέλευσή τους στο διαγωνισμό.
«Και άλλα νησιά όπως η Ζάκυνθος και η Κεφαλονιά έχουν υποβάλει φακέλους, βέβαια βρίσκονται λίγο πιο πίσω, αλλά έχω την εντύπωση ότι και με τη νομοθετική παρέμβαση που γίνεται αυτές της ημέρες, νομίζω πως η διαβούλευση έχει ολοκληρωθεί και το νομοσχέδιο οδεύει προς τη Βουλή για ψήφιση, θα διευκολυνθούν οι διαδικασίες. Θέλω να σας πως ότι μια ατέρμονα διαδικασία, μια γραφειοκρατική διαδικασία στην αδειοδότηση των υδατοδρομίων έχει κρατήσει αυτή της δραστηριότητα λίγο πίσω. Αρκεί να σας πως ότι η αίτηση για το υδατοδρόμιο της Πάτρας έχει υποβληθεί από το 2013», πρόσθεσε ο κ. Κοντοές.
Τέλος, ερωτηθείς, για τα έσοδα που προσδοκά ο ΟΛΠΑ από την επένδυση και της λειτουργία της γραμμής ήταν συγκρατημένος, θέλοντας πρώτα να δει στην πράξη πως θα εξελιχθούν τα πράγματα και μετά να αναφερθεί σε νούμερα.
«Δεν θα ήθελα να αναφερθώ σε νούμερα γιατί υπάρχει ο κίνδυνος να μην είμαι ακριβής. Είναι πολύ νωρίς, πιστεύω ότι θα είναι βιώσιμη η γραμμή, υπάρχουν πάρα πολλοί παράγοντες. Μελέτες δείχνουν ότι είναι βιώσιμη, αλλά ξέρετε αυτά πρέπει να αποδειχθούν και στην πράξη, θέλω να είμαι επιφυλακτικός. Με την έναρξη της λειτουργίας θα φανεί προς τα πού πάνε και τότε θα είμαι πιο κοντά ώστε να μπορέσω να προσεγγίσω και οικονομικά τα ζητήματα. Για την ώρα λέμε ότι το υδατοδρόμιο θα προσθέσει στο λιμάνι μας καθώς του δίνει την ευκαιρία να έχει μια παράλληλη δραστηριότητα η οποία είναι συμπληρωματική στην κύρια δραστηριότητά του», επισήμανε ο κ. Κοντοές.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου