«Η Θεσσαλία στο σημείο μηδέν» - Συνέντευξη των Θεσσαλών βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ – Π.Σ Βασίλη Κόκκαλη και Αλέξανδρου Μεϊκόπουλου
Βασίλης Κόκκαλης: «Υπάρχουν ανικανοποίητες αιτήσεις πλημμυροπαθών πρώτης αρωγής, για την αντιμετώπιση των πρώτων βιοτικών αναγκών και απλών επισκευαστικών εργασιών, ή/και αντικατάσταση οικοσκευής. Εκκρεμούν προκαταβολές αποζημιώσεων. Οι πλημμυροπαθείς της Γιάννουλης αναμένουν τις αποζημιώσεις ενώ η Κυβέρνηση απαξιώνει ακόμη και να τους συναντήσει. Οι κάτοικοι του Βλοχού παραμένουν κλιματικοί πρόσφυγες, όμηροι της Κυβερνητικής αναλγησίας εν αναμονή της λήψης αποφάσεων για το θέμα της μετεγκατάστασης τους.
Δεν έχει καταβληθεί η επιδότηση προσωρινής στέγασης στην πλειονότητα των δικαιούχων ενώ υπολείπεται ακόμα μεγάλος αριθμός των απαραίτητων οικίσκων.
Οι πλημμυροπαθείς συνεχίζουν να επιβαρύνονται με έξοδα ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης, συμμετοχής σε φάρμακα και διαγνωστικές εξετάσεις καθώς η δωρεάν παροχή τους ήταν μόλις για έξι μήνες (έληξε 31/3/24).
Ουδεμία μέριμνα έχει ληφθεί για τους πλημμυροπαθείς μαθητές. Τα πλημμυρισμένα κι ακατοίκητα σπίτια λαμβάνουν λογαριασμούς ρεύματος και ΕΝΦΙΑ.
Παραμένουν ανεκτέλεστες βλάβες στο αρδευτικό δίκτυο εξαιτίας της έλλειψης προσωπικού και εξοπλισμού, από τον ΔΕΔΔΗΕ και οι σοδειές κινδυνεύουν να χαθούν από την αδυναμία άρδευσης τους.
Η σιδηροδρομική γραμμή Βόλου – Λάρισας, η μόνη σιδηροδρομική σύνδεση της Μαγνησίας με τον κεντρικό σιδηροδρομικό άξονα παραμένει εκτός λειτουργίας ενώ η Μαγνησία θα παραμείνει χωρίς σιδηροδρομική σύνδεση μέχρι το 2025.
Οι πληττόμενες επιχειρήσεις περιμένουν ακόμη την ολοκλήρωση των διαδικασιών αυτοψίας και τα πορίσματα εκτίμησης των ζημιών τους.
Οι πληγέντες επαγγελματίες δε γνωρίζουν τα μέτρα για την στήριξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και βιομηχανιών που επλήγησαν από τις καταστροφικές πλημμύρες.
Τα πορίσματα εκτίμησης των ζημιών των καλλιεργειών δεν έχουν ακόμη ολοκληρωθεί, όπως και οι διαδικασίες αυτοψίας των πληττόμενων αγροτικών εκμεταλλεύσεων. Παραμένει ακόμα αβέβαιη η αποζημίωση του έγγειου κεφαλαίου για την αποκατάσταση του.
Για την απώλεια ζωικού κεφαλαίου καταβλήθηκε προκαταβολή της τάξεως του 70% με το υπόλοιπο 30% να εκκρεμεί. Για τις ζημίες που έχουν υποστεί οι κτηνοτροφικές τους εκμεταλλεύσεις οι πληγέντες κτηνοτρόφοι έχουν μέχρι σήμερα λάβει μόνο το ποσό των 2.000 ως πρώτη προκαταβολή.
Οι αγρότες αγνοούν τις προϋποθέσεις αποζημίωσης των για την αποκατάσταση των πλημμυρισμένων καλλιεργειών τους καθώς και τις δυνατότητες ανασύστασης των κτημάτων τους. Δεν γνωρίζουν ποια ακριβώς είναι τα μέτρα στήριξης για τις καλλιέργειες των οποίων η παραγωγή θα είναι μειωμένη τα επόμενα χρόνια.
Απροσδιόριστος παραμένει ο τρόπος με τον οποίο θα εξασφαλιστεί η συνέχιση της πλήρους καταβολής των κοινοτικών ενισχύσεων στους δικαιούχους που λόγω ανωτέρου βίας αδυνατούν να τηρήσουν τις υποχρεώσεις που απορρέουν από τη εφαρμογή της ΚΑΠ.
Ουδείς γνωρίζει πότε και με ποιο τρόπο θα γίνει η αποστράγγιση των πλημμυρισμένων χωραφιών της επανασχηματισθείσας λίμνης Κάρλας.
Άγνωστες παραμένουν οι Κυβερνητικές προθέσεις για την επικαιροποίηση των Σχεδίων Διαχείρισης Κινδύνων Πλημμύρας».
Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος: «Αν εξειδικεύσουμε στο νομό Μαγνησίας η εικόνα που παρουσιάζει οκτώ μήνες μετά τις καταστροφές, δεν αφήνει περιθώρια ελαφρυντικών για την κυβέρνηση. Υπάρχουν ακόμη πολίτες που δεν έχουν λάβει την αποζημίωσή τους, υπάρχουν ολόκληρες περιοχές στο Πήλιο οι οποίες παραμένουν χωρίς νερό. Υπάρχουν βασικές υποδομές του νομού και ιδιαίτερα του Δήμου Βόλου ακόμη κατεστραμμένες. Το βασικό αναπτυξιακό εργαλείο για την περιοχή που είναι το λιμάνι του Βόλου, μέχρι και σήμερα αδυνατεί να εξυπηρετήσει τον οικονομικό σκοπό του. Νομίζω ότι το κύριο μέτωπο αυτή τη στιγμή εστιάζει στο νότιο και στο ανατολικό Πήλιο όπου επί της ουσίας στο οδικό δίκτυο υπάρχουν βλάβες, καθιζήσεις και κατακρημνίσεις… Το δεύτερο σημαντικό που αφορά το Πήλιο είναι οι κατεστραμμένες υποδομές εντός χωριών και οικισμών. Υπάρχουν πάρα πολλά χωριά στα οποία βασικές υποδομές δεν έχουν ακόμη επιεικώς αποκατασταθεί…
Οι εξαγγελίες από το αρμόδιο υπουργείο για τις αποκαταστάσεις πράγματι αγγίζουν τα όρια τις φαιδρότητας. Δηλαδή αμιγώς τουριστικές περιοχές του Πηλίου θα κάνουν σεζόν επί της ουσίας με εργοτάξια.
Το δεύτερο πολύ μεγάλο μέτωπο έχει να κάνει με το λιμάνι του Βόλου. Νομίζω ότι υπάρχουν δραματικές καθυστερήσεις στις αναγκαίες εκβαθύνσεις, τεράστιες απώλειες εσόδων από την κρουαζιέρα. Η κυβέρνηση μας ενημέρωσε ότι οι εργασίες θα διαρκέσουν τουλάχιστον έναν χρόνο, ενδεχομένως και παραπάνω. Ήδη λοιπόν η απώλεια του τζίρου από τις ακυρώσεις κρουαζιέρας φθάνει μέχρι και το 1 εκ. ευρώ…»
Μαρίνα Κοντοτόλη: «Όπου κι αν πας, σε όποιο δήμο των Τρικάλων, σε όποιο χωριό, θα συναντήσεις μία εντελώς αδικαιολόγητη κατάσταση ζημιών και εγκατάλειψης. Θα συναντήσεις συμπολίτες μας που ακόμη μένουν έξω από τα σπίτια τους. Άλλους που μένουν σε δομή προσφύγων και άλλους που μένουν ακόμη σε γείτονες, συγγενείς ή ακόμα και σε άλλες πόλεις. Θα συναντήσεις συμπολίτες μας που ακόμη δεν έχουν αποζημιωθεί για τις ζημιές που υπέστησαν. Θα συναντήσεις αγρότες και κτηνοτρόφους, που μόνοι τους και εντελώς αβοήθητοι προσπαθούν να ξανασταθούν στα πόδια τους, μετά τις μεγάλες καταστροφές που είχαν σε ζωικό και φυτικό κεφάλαιο. Θα συναντήσεις επιχειρήσεις και Δήμους που ακόμη δεν έχουν λάβει πίσω όσα ξόδεψαν για τη σίτιση και τη φροντίδα των πλημμυροπαθών. Θα συναντήσεις χωριά ακόμα αποκομμένα, με δρόμους σπασμένους και χωρίς σταθερή τηλεφωνία. Θα συναντήσεις γεφύρια ακόμα πεσμένα, όπως το γεφύρι της Διάβας και μία ανυπολόγιστη καθημερινή ταλαιπωρία για χιλιάδες κατοίκους και δεκάδες επιχειρήσεις».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου