Το Τεχνικό Επιμελητήριο Δυτικής
Ελλάδος ζητά την διοργάνωση ημερίδας από το Δήμο Πατρέων, ενώ παράλληλα
επισημαίνει στην ανακοίνωσή του ότι είναι αναγκαία η υλοποίηση έργων,
πριν ισχύσουν οι κυκλοφοριακές αλλαγές.
«Κάναμε την μίνι περιμετρική για να διοχετεύεται το μεγαλύτερο μέρος
της κυκλοφορίας από τα νοτιοδυτικά στα ανατολικά, για να μην περνούν
μέσα από το κέντρο της πόλης τα ι.χ. Πιστεύουμε ότι θα πάρει αρκετό
κυκλοφοριακό φόρτο, και αυτή είναι προτεραιότητα, για αυτό πρώτα η μίνι
περιμετρική να δοθεί στην λειτουργία και μετέπειτα να υπάρξει η
οποιαδήποτε ενέργεια στην Κανακάρη και την Κορίνθου» σημείωσε ο πρόεδρος
του ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδος, Βασίλης Αϊβαλής μιλώντας «Στο Κόκκινο Πάτρας 107.7»,
με αφορμή την ανακοίνωση, που εξέδωσε το Τεχνικό Επιμελητήριο της
περιφέρειας, αναφορικά με την παράδοση της οδού Κανακάρη και τα νέα
δεδομένα που διαμορφώνονται για την πόλη, στο πλαίσιο και των υπολοίπων
κυκλοφοριακών αλλαγών, όπως αυτή που αφορά, στην επερχόμενη πεζοδρόμηση
της οδού Μαιζώνος.
Το επιμελητήριο ουσιαστικά επισημαίνει την ανάγκη ολοκλήρωσης άλλων
σημαντικών έργων, όπως είναι η Μίνι Περιμετρική, πριν τεθεί σε εφαρμογή η
αντιδρόμηση της οδού Κανακάρη. «Εφόσον θέλουμε να γίνει η πεζοδρόμηση
στο κέντρο, οι οδοί, που υπάρχουν, της Κορίνθου και της Κανακάρη, όπως
είναι φυσικό θα πάρουν την κυκλοφορία, εάν όμως είναι η Κανακάρη
είσοδος, όπως είναι τώρα, και η Κορίνθου έξοδος, δημιουργείται ένα
επιπλέον δίπλωμα στον κόμβο του Κουρτέση για τα αυτοκίνητα, που θα
πρέπει να διοχετευτούν στην νέα εθνική οδό. Αυτό, δεν μπορεί να γίνει.
Εφόσον όμως θέλουμε σε αυτές τις οδούς να διοχετεύεται όλη η κυκλοφορία ,
θα πρέπει η Κανακάρη να γίνει έξοδος και η Κορίνθου είσοδος» επισήμανε ο
κ. Αϊβαλής.
Σαν τεχνικός σύμβουλος της πολιτείας, που είναι το ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδος,
όπως σημειώνει και ο πρόεδρος Βασίλης Αϊβαλής, αποφάσισαν να κάνουν ένα
κάλεσμα προς την δημοτική αρχή , ώστε ο Δήμος Πατρώων να προχωρήσει σε
μια τεχνική ημερίδα παρουσία όλων των εμπλεκομένων τεχνικών υπηρεσιών
του δήμου, της περιφέρειας, της αποκεντρωμένης, κ.α., όσων στην ουσία
εγκρίνουν το συγκεκριμένο έργο, ώστε να καταγραφούν τα προβλήματα,
καθώς και οι τεχνικές λύσεις, που υπάρχουν και πως μπορούν να
αντιμετωπιστούν. «Προσπαθήσαμε να βάλουμε την κοινή λογική, τις γνώσεις
τις τεχνικές και τις επιστημονικές, που υπάρχουν , και πήραμε μια
ομόφωνη απόφαση , δεν υπήρχε διαφοροποίηση σε κάτι. Το έργο της
αντιδρόμησης δεν είναι ένα αποσπασματικό έργο. Να προχωρήσουμε τον
σχεδιασμό, αλλά βήμα- βήμα , βλέποντας και τα προβλήματα, τα οποία
υπάρχουν » . Στην περίπτωση, όμως, που η δημοτική αρχή δεν συναινέσει
στην δημιουργία αυτής της τεχνικής ημερίδας, ο κ. Αϊβαλής τονίζει ότι θα
αναλάβουν οι ίδιοι την πρωτοβουλία, αν και ο πρωτίστως αρμόδιος σε
αυτές τις περιπτώσεις είναι ο Δήμος Πατρέων .
Αναφορικά με την γεωμετρία της Κανακάρη, τις κατά τόπους μεγάλες
υψομετρικές διαφορές και τις έντονες κλίσεις, που παρουσιάζει ο δρόμος,
το ΤΕΕ συμπεραίνει ότι απαιτείται ευρεία συναίνεση για να δοθεί σε
πλήρη χρήση. «Οι κάτοικοι έχουν δίκιο σε αυτό, που λένε και για αυτό
εμείς βάλαμε συγκεκριμένες παραμέτρους. Πράγματι υπάρχουν υψομετρικές
διαφορές , η γεωμετρία του δρόμου σε κάποια σημεία παρουσιάζει
στενώσεις, υπάρχουν ελλείψεις σε θέσεις σταθμεύσεις, όλα αυτά τα έχουμε
διαπιστώσει και εμείς και αρκετά τα επισημαίνουμε στην επιστολή μας»
ανέφερε ο κ. Αϊβαλής.
Αναφορικά με την πεζοδρόμηση της Μαιζώνος, ο πρόεδρος του ΤΕΕ Δυτικής
Ελλάδος ξεκαθάρισε ότι «αντιδρομώντας αυτούς τους δυο δρόμους
(Κανακάρη-Κορίνθου) , λύνοντας αρκετά προβλήματα, που υπάρχουν , πριν
προχωρήσουμε στην αντιδρόμιση , δεν θα πρέπει αμέσως να ξεκινήσουμε την
πεζοδρόμηση της Μαιζώνος. Να δούμε πως θα λειτουργήσει αυτή η
αντιδρόμιση και εφόσον δούμε ότι είναι ικανοποιητική η πορεία
διοχέτευσης των οχημάτων, και μπορεί να διαχειριστεί ο κυκλοφοριακός
φόρτος, τότε να πάμε στο επόμενο βήμα. Αυτό επιτάσσει η κοινή λογική».
Επίσης το ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδος προτείνει να υπάρξει κατάλληλη μέριμνα
κατασκευών για την προσβασιμότητα ΑμεΑ στα πεζοδρόμια (ράμπες ΑμεΑ) και
ύπαρξη αντίστοιχων θέσεων στάθμευσης για ΑμεΑ, αλλά και σαφής χωροθέτηση
σημείων τοποθέτησης κάδων απορριμμάτων, απαγόρευση στάθμευσης μπροστά
από χώρους στάθμευσης και θέση στάθμευσης μπροστά από φωτεινούς
σηματοδότες, παρόδια δενδροφύτευση. Παράλληλα θα πρέπει να υπάρξει
μέριμνα διέλευσης των λεωφορείων αστικής συγκοινωνίας από και προς το
κέντρο της Πάτρας, ενώ θα πρέπει να δοθεί προσοχή στο θέμα που
σχετίζεται με τις θέσεις στάθμευσης. Τέλος, εκτιμά ότι θα πρέπει να
υπάρξει εκ των προτέρων στον κυκλοφοριακό σχεδιασμό εναλλακτικός τρόπος
άμεσης διευθέτησης της κυκλοφορίας της οδού, για περιπτώσεις εκτάκτου
ανάγκης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου