Για
τον Προϋπολογισμό του 2017 (ανακοίνωση ΥΠΟΙΚ)
Οι κύριοι στόχοι της Δημοσιονομικής Πολιτικής του έτους
2017, όπως αποτυπώνονται στην Εισηγητική Έκθεση του Προϋπολογισμού, είναι:
I.
Η
διατήρηση της δημοσιονομικής ισορροπίας, ώστε να ολοκληρωθεί η ανάκτηση της
αξιοπιστίας της χώρας και να καταστεί δυνατή η έξοδος της από το Πρόγραμμα
Δημοσιονομικής Προσαρμογής το ταχύτερο δυνατό και
II.
Ο
δίκαιος επιμερισμός του κόστους προσαρμογής και η κοινωνικά δίκαιη κατανομή του
οφέλους της ήδη δρομολογημένης ανάκαμψης.
Πιο συγκεκριμένα, το 2017 προβλέπεται ότι θα υπερκαλυφθεί
ο στόχος του πρωτογενούς πλεονάσματος του 1.75% του Ακαθάριστου Εγχώριου
Προϊόντος. Πρόκειται για την τρίτη
συνεχόμενη χρονιά, κατά την οποία η Κυβέρνηση θα επιτύχει τους δημοσιονομικούς
στόχους της, γεγονός που οφείλεται κυρίως στην χρηστή δημοσιονομική διαχείριση,
στην σταδιακή αποκατάσταση της οικονομικής δραστηριότητας και στη βελτίωση στον τομέα των φορολογικών
εσόδων.
Πέρα ωστόσο από τη δημοσιονομική υπευθυνότητα και τους
περιορισμούς που απορρέουν από το Πρόγραμμα Δημοσιονομικής Προσαρμογής,
θεμελιώδης προτεραιότητα της Κυβέρνησης παραμένει η ενίσχυση και θωράκιση της
κοινωνικής προστασίας και η τόνωση των
δημοσίων επενδύσεων. Για το σκοπό αυτό ο προϋπολογισμός του 2017 ενσωματώνει
μία σειρά από κρίσιμες παρεμβάσεις:
·
Την
πλήρη επέκταση του Κοινωνικού Εισοδήματος Αλληλεγγύης (KEA) με πιστώσεις που ανέρχονται
σε 760 εκατ. ευρώ. Το ΚΕΑ προβλέπεται ότι θα καλύψει πάνω από 250 χιλιάδες
νοικοκυριά που διαβιούν σε συνθήκες φτώχειας.
·
Την
ενίσχυση των τομέων της Υγείας και Περίθαλψης, της Παιδείας και της Κοινωνικής
Προστασίας με την επιπλέον πρόβλεψη 300 εκατ. ευρώ, που θα διατίθενται για την
κάλυψη αναγκών που υπερβαίνουν τις υπάρχουσες εγγεγραμμένες πιστώσεις.
·
Την
συνεισφορά 100 εκατ. ευρώ για τις ρυθμίσεις μη εξυπηρετούμενων δανείων των
υπερχρεωμένων νοικοκυριών με προκαθορισμένα εισοδηματικά και περιουσιακά
κριτήρια.
·
Την
αύξηση του εθνικού σκέλους του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων κατά 250 εκατ.
ευρώ, ώστε να αντισταθμιστεί πλήρως η προβλεπόμενη μείωση του
συγχρηματοδοτούμενου σκέλους.
Για
τις εργασιακές σχέσεις
(από τη συνέντευξη του Δ. Τζανακόπουλου)
- Η επαναρύθμιση της αγοράς
εργασίας στη χώρα η οποία στα χρόνια ειδικά του μνημονίου μετατράπηκε σε
απόλυτη ζούγκλα, είναι μια από τις προτεραιότητες αυτής της κυβέρνησης. Και γι
αυτόν ακριβώς τον λόγο, παρά το γεγονός ότι το ΔΝΤ ειδικά, επιμένει σε μια
σειρά μεταρρυθμίσεων οι οποίες κατά τη γνώμη μας δεν θα βοηθήσουν καν την
ανταγωνιστικότητα της ελληνικής οικονομίας. Εμείς βάζουμε ως πρώτιστο στόχο να
έχουμε μια επαναρύθμιση της αγοράς εργασίας, δηλαδή, να επανακτήσουμε το
καθεστώς των συλλογικών διαπραγματεύσεων όπως ισχύει σε ολόκληρη την Ευρώπη.
Κατά κύριο λόγο δηλαδή να επανακτήσει η ελληνική αγορά εργασίας το θεσμό της
επεκτασιμότητας των συλλογικών συμβάσεων. Αυτό είναι ένα θέμα στο οποίο κάποιοι
από τους δανειστές ακούν. Φυσικά, υπάρχει πάντα το ΔΝΤ, το οποίο έχει μια
εντελώς διαφορετική αντίληψη για αυτά τα πράγματα.
Για τη συνάντηση της Ε.
Αχτσιόγλου με τους εκπροσώπους των εργοδοτικών οργανώσεων (ανακοίνωση
Υπουργείου Εργασίας)
Η υπουργός Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης
και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, Έφη
Αχτσιόγλου, συναντήθηκε σήμερα,
με τους εκπροσώπους των εργοδοτικών οργανώσεων (ΣΕΒ, ΕΣΕΕ, ΓΣΕΒΕΕ, ΣΕΤΕ). Κατά
τη συνάντηση, οι εκπρόσωποι των εργοδοτικών οργανώσεων, επαναβεβαίωσαν τις
θέσεις που είχαν διατυπώσει στην κοινή δήλωση των εθνικών Κοινωνικών Εταίρων
της 19ης Ιουλίου 2016.
Υπενθυμίζεται ότι η κοινή δήλωση των
εθνικών Κοινωνικών Εταίρων της 19ης Ιουλίου 2016 επιβεβαίωσε εκ νέου τα συμφωνηθέντα στις τριμερείς συναντήσεις που
διεξήχθησαν υπό την αιγίδα της ΔΟΕ την 30η Σεπτεμβρίου 2014 στη Γενεύη και την
26η Νοεμβρίου 2015 στο Ζάππειο. Στη
συμφωνία της Γενεύης, οι εθνικοί Κοινωνικοί Εταίροι υποστήριξαν τη θέση της
Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας (ILO), ότι
το ισχύον νομικό πλαίσιο στο πεδίο των ομαδικών απολύσεων εναρμονίζεται με τα
κοινοτικά και διεθνή εργασιακά πρότυπα. Η συμφωνία του Ζαππείου
τονίζει, μεταξύ άλλων, την ανάγκη αποκατάστασης της επεκτασιμότητας των κλαδικών
συμβάσεων, για λόγους ίσης μεταχείρισης
των εργαζομένων και αποφυγής αθέμιτου ανταγωνισμού μεταξύ των επιχειρήσεων.
Για
τη συμμετοχή του ΔΝΤ στο πρόγραμμα (από τη συνέντευξη του Δ. Τζανακόπουλου)
Το κύριο πράγμα το οποίο
θέλουμε εμείς από το ΔΝΤ είναι να σταματήσει να πατά σε δύο βάρκες. Δηλαδή, να
μας πει αν είναι μέσα ή έξω από το πρόγραμμα. Αυτό είναι το κύριο, το οποίο
είναι θέμα του ΔΝΤ να αποφασίσει. Από εκεί και πέρα, από τη στιγμή που θα
αποφασίσει εάν είναι εντός ή εκτός θα συζητήσουμε με πιο τρόπο θα συμμετέχει το
ΔΝΤ στο πρόγραμμα.
Για
τις δηλώσεις του Β. Σόιμπλε (από τη συνέντευξη
του Δ. Τζανακόπουλου)
- Οι θέσεις του κ. Σόιμπλε για
την Ελλάδα είναι γνωστές από το 2010 και μετά. Αυτό το οποίο έχει αλλάξει δεν
είναι οι θέσεις του κ. Σόιμπλε αλλά είναι το κλίμα μέσα στο οποίο γίνονται
αυτές οι δηλώσεις. Το τελευταίο διάστημα βλέπετε ότι στην Ευρώπη υπάρχει μια
πολιτική κινητικότητα σε ό,τι αφορά και τη λιτότητα, σε ό,τι αφορά και το
ελληνικό πρόγραμμα. Δηλαδή ο κ. Σόιμπλε δεν τα βάζει μόνο με την Ελλάδα. Έχετε
δει ότι τα έβαλε με τον κ. Ομπάμα, τα έβαλε με την Κομισιόν, τα έβαλε με την
Ελλάδα, η οποία είναι συνηθισμένη να ακούει εν πάση περιπτώσει, αυτά τα οποία
λέει.
- Εκτιμώ ότι υπάρχει μια
μετατόπιση στο συσχετισμό δυνάμεων. Η έκθεση της Κομισιόν που λέει ότι η
λιτότητα δεν μπορεί να αντιμετωπίσει τις σημερινές προκλήσεις, οι δηλώσεις του
κυρίου Ντάισελμπλουμ, ο οποίος είπε ότι στο Eurogroup της 5ης Δεκέμβρη υπάρχει δυνατότητα για ρύθμιση του
ελληνικού χρέους, η στάση της Ιταλίας…
Για τους
ισχυρισμούς της αντιπολίτευσης περί «ρεκόρ» της ανεργίας επί Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ
Δείτε το
συνημμένο ενημερωτικό σημείωμα του Υπουργείου Εργασίας με απαντήσεις που
μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως αντίλογος
Για
το προσφυγικό και τις εξελίξεις στη Χίο (σημεία από τη συνέντευξη του Ν. Τόσκα)
- Αυτοί οι άνθρωποι ξεκίνησαν
μία πορεία που ανακόπηκε για τους γνωστούς λόγους, έχουν μείνει χωρίς ελπίδα
και χωρίς χρήματα και πλέον από την άλλη μεριά προσπαθούν να εκμεταλλευτούν την
κατάσταση κάποια ακροδεξιά στοιχεία και κάποιοι που νομίζουν ότι έτσι είτε θα
εισπράξουν ψήφους, είτε παρασύρονται από ένα κλίμα φοβικό.
- Από την άλλη μεριά σαν
συνέχεια αυτών που έλεγε ο κύριος Κικίλιας βλέπω κάτι δηλώσεις του κυρίου
Βαρβιτσιώτη που είναι στη γνωστή λογική της Νέας Δημοκρατίας του να
διαχωρίζονται άμεσα οι πρόσφυγες από τους μετανάστες και όλα αυτά τα πράγματα.
Ανορθολογικά πράγματα που δεν γίνονται και μία περιγραφή κατάστασης που
προσπαθεί να δημιουργήσει ένα φόβο και απορώ: Πού ποντάρουν; Ποιος θα
επωφεληθεί από αυτό το φόβο; Δεν θα επωφεληθούν ούτε οι ίδιοι για να μιλήσουμε
έτσι κυνικά και ρεαλιστικά.
Σχετικά
με το πρωτοσέλιδο της εφημερίδας “Documento”
για το ΚΕΕΛΠΝΟ (ανακοίνωση το Υπουργείου
Υγείας)
Η ηγεσία του Υπουργείου Υγείας
σε καμία περίπτωση δεν υιοθετεί δημοσιεύματα στηριζόμενα σε ανώνυμες
καταγγελίες και δεν είναι αρμόδια να αξιολογήσει τα παρατιθέμενα στοιχεία.
Όμως, σε κάθε περίπτωση, επειδή τα όσα καταγγέλλονται στο δημοσίευμα της ως άνω
αναφερόμενης εφημερίδας έχουν σχέση με την καταστρατήγηση του δημοσίου
συμφέροντος και συμπίπτουν με πλήθος άλλων καταγγελιών και συμπερασμάτων σε
πορίσματα κρατικών ελεγκτικών υπηρεσιών, τα οποία έχουν ήδη διαβιβαστεί στην
Εισαγγελία και επειδή βρίσκονται σε εξέλιξη περαιτέρω έλεγχοι, τόσο του Σώματος
Επιθεωρητών Υπηρεσιών Υγείας Πρόνοιας (ΣΕΥΥΠ), όσο και της Εισαγγελίας, η
Ελληνική Δικαιοσύνη έχει χρέος απέναντι στους πολίτες της χώρας να εξετάσει τη
γνησιότητα των στοιχείων, να διερευνήσει σε βάθος την υπόθεση και να απονείμει
Δικαιοσύνη.
Για τη στελέχωση των
Διοικητικών Συμβουλίων των Οργανισμών Λιμένων (ανακοίνωση Υπουργείου Ναυτιλίας)
Σχετικά με το από 20/11/2016
άρθρο της Κυριακάτικης Καθημερινής με τον τίτλο «Το λιμάνι του Βόλου έχει
μεγαλύτερο συμβούλιο από του Αμβούργου» το οποίο αναφέρεται γενικά στη
στελέχωση των Οργανισμών Λιμένων ΑΕ επισημαίνονται τα ακόλουθα:
Ο αριθμός των μελών των Διοικητικών Συμβουλίων των
Οργανισμών Λιμένων Α.Ε. ορίζεται από το Καταστατικό τους. Στο Καταστατικό αυτό
προβλέπεται ότι το Διοικητικό Συμβούλιο απαρτίζεται από 7(επτά) έως 11(έντεκα)
μέλη εκ των οποίων οι 2 (δύο) είναι εκπρόσωποι των εργαζομένων, ένας εκπρόσωπος
του Επιμελητηρίου, ένας εκπρόσωπος του μετόχου (ΤΑΙΠΕΔ) και οι υπόλοιποι
ορίζονται από το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ. Ο μόνος έμμισθος εκ των
προαναφερθέντων είναι ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος, ενώ τα υπόλοιπα μέλη
της διοίκησης συμμετέχουν αμισθί. Ως εκ τούτου οι αναφορές του δημοσιεύματος σε
«απειλές» για την οικονομική βιωσιμότητα των Οργανισμών Λιμένων από
«κομματικούς διορισμούς» είναι εντελώς αβάσιμες, διότι «παραβλέπουν» την άμισθη
σχέση των συμμετεχόντων στις διοικήσεις.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου