Σημεία
από την ομιλία του Αλ. Τσίπρα στην Ευρω-Αραβική Διάσκεψη
Για το
χρέος
Η επιτυχής ολοκλήρωση της
πρώτης και πιο δύσκολης αξιολόγησης απέδειξε ότι υπάρχει μεταρρυθμιστική
βούληση στην Ελλάδα. Οι μεταρρυθμίσεις όμως είναι μεν αναγκαία προϋπόθεση για
την ανάκαμψη της οικονομίας, όχι, όμως, και ικανή.
Γνωρίζουμε όλοι ότι το υψηλό
δημόσιο χρέος δυνητικά θα αποτελέσει ανασχετικό παράγοντα. Για αυτό και
επιδιώξαμε η Συμφωνία να συνδυάζει τις μεταρρυθμίσεις με τις απαραίτητες
ενέργειες, τις πρωτοβουλίες, τα συγκεκριμένα μέτρα για την ελάφρυνση του
δημόσιου χρέους.
Οι εταίροι μας δεσμεύτηκαν
να προβούν στις απαραίτητες ενέργειες για τη διασφάλιση της βιωσιμότητας του
ελληνικού δημόσιου χρέους, τόσο βραχυπρόθεσμα όσο και μέσο-μακροπρόθεσμα. Και σήμερα
βρισκόμαστε ακριβώς σε αυτό το σημείο. Στο σημείο, όπου οι αποφάσεις πρέπει να
ληφθούν.
Τον Δεκέμβριο, λοιπόν, θα
αποφασιστούν τα άμεσα μέτρα παρεμβάσεων στο δημόσιο χρέος και σταθερή μας άποψη
είναι ότι αμέσως μετά πρέπει να ξεκινήσει η συζήτηση για τις μελλοντικές
αναγκαίες παρεμβάσεις σε σχέση με το ύψος των πρωτογενών πλεονασμάτων από το
2018 και μετά.
Παράλληλα – και αυτό είναι
εξαιρετικά σημαντικό, θα είναι ένα πολύ ισχυρό σήμα στις αγορές, στην παγκόσμια
επενδυτική κοινότητα – παράλληλα, λοιπόν, θα ανοίξει ο δρόμος για τη συμμετοχή
και της Ελλάδας στο πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης της ΕΚΤ. Ένα πολύ σημαντικό
βήμα για την επιστροφή της Ελλάδας στις αγορές. Μια επιστροφή που πρέπει να
προετοιμαστεί και θα προετοιμαστεί σωστά, αλλά και για την οριστική απεμπλοκή
της Ελλάδας από τις δανειακές συμβάσεις που συνοδεύονται από μνημόνια.
Για την
κατάσταση στην οικονομία
Η Ελλάδα επιστρέφει στην
ανάπτυξη. Βήμα-βήμα, με δυσκολίες, αλλά βήμα-βήμα καταφέραμε να
σταθεροποιήσουμε την οικονομία μας και να δημιουργήσουμε τις προϋποθέσεις, ώστε
η διαφαινόμενη ανάκαμψη, που όλοι προβλέπουν ότι την επόμενη χρονιά θα έρθει με
υψηλούς ρυθμούς, να είναι μια ανάκαμψη, μια ανάπτυξη, που θα έχει μόνιμα και
όχι ευκαιριακά χαρακτηριστικά. Με σημαντικότερο στόχο την ανάκτηση της
εργασίας, τη σταθερή δηλαδή αποκλιμάκωση της υψηλής ανεργίας.
Γι’ αυτό τον λόγο είμαστε
αποφασισμένοι να εφαρμόσουμε δραστικές μεταρρυθμίσεις στο κράτος και στην
οικονομία, ώστε να παταχθεί η γραφειοκρατία και η αναποτελεσματικότητα.
Μειώνουμε δραστικά τον
χρόνο αδειοδότησης επιχειρήσεων και επενδύσεων.
Ο νέος αναπτυξιακός νόμος
που σταθεροποιεί τους φορολογικούς συντελεστές για σημαντικές επενδύσεις δίνει
σημαντικά κίνητρα σε ξένους επενδυτές αυξάνοντας τη ρευστότητα και τις
ευκαιρίες συμμετοχής σε επενδυτικά εγχειρήματα.
Ενώ, για πρώτη φορά,
αντιμετωπίζουμε το λαθρεμπόριο, τη φοροδιαφυγή και τη σπατάλη των φορέων του
δημοσίου, έχοντας ήδη τα πρώτα θετικά αποτελέσματα.
Τα δημόσια οικονομικά μας
είναι πλέον σε μια τάξη. Ισχυροποιήσαμε το τραπεζικό μας σύστημα, όπως
πιστοποιούν οι εποπτικοί μηχανισμοί της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας.
Εισάγουμε ένα πλαίσιο διαχείρισης των επισφαλών δανείων που θα δώσει ανάσα,
ευελιξία στη διαχείριση των τραπεζικών χαρτοφυλακίων και θα διευκολύνει τη
ζωτική, για την ανάπτυξη, πιστωτική επέκταση. Οι καταθέσεις επιστρέφουν
σταδιακά στο τραπεζικό μας σύστημα κι' αυτό αποτελεί σημαντική ένδειξη της
ανάκτησης εμπιστοσύνης.
Το ίδιο σηματοδοτούν και
οι δείκτες οικονομικού κλίματος, καθώς είναι από τους υψηλότερους στην
Ευρωζώνη.
Για την
ομιλία του Κ. Μητσοτάκη στην Ευρώ-αραβική Διάσκεψη (ανακοίνωση του Γραφείου
Τύπου του Πρωθυπουργού)
Ο κ. Μητσοτάκης
εμφανίστηκε σήμερα στην Ευρω-αραβική Σύνοδο «Εταίροι για την ανάπτυξη», για να
πει ότι η ελληνική οικονομία βρίσκεται σε λάθος δρόμο και ότι η κατάσταση
μπορεί να αλλάξει μόνο με εκλογές. Δεν ξέρουμε αν ο κ. Μητσοτάκης αδυνατεί να
ξεχωρίσει ένα διεθνές κοινό επενδυτών από μια συνάθροιση κομματικών φίλων της
ΝΔ, ή αν συνειδητά θέτει τις πολιτικές επιδιώξεις του κόμματός του πάνω από τα
συμφέροντα της χώρας και της οικονομίας. Σε κάθε περίπτωση, η υπονομευτική αυτή
τακτική τον εκθέτει στα μάτια ολόκληρου του ελληνικού λαού.
Όσο για την ουσία των
«ανησυχιών» που με κάθε ευκαιρία εκφράζει, είναι προφανές ότι όσο πιο ορατή
γίνεται η προοπτική ανάκαμψης της οικονομίας και η έξοδος από την κρίση, τόσο
περισσότερο ο κ. Μητσοτάκης θα ανησυχεί.
Προσωρινά
έσοδα Οκτωβρίου (ανακοίνωση ΥΠΟΙΚ)
Νέα σημαντική υπέρβαση των εσόδων
καταγράφηκε για τον μήνα Οκτώβριο 2016, όπως προκύπτει από τα προσωρινά
στοιχεία της ΓΓΔΕ.
Σύμφωνα με τα προσωρινά στοιχεία (Πίνακας 3):
α) Τα καθαρά έσοδα για τον μήνα Οκτώβριο ξεπέρασαν κατά 835 εκατομμύρια ευρώ τον στόχο του Προϋπολογισμού.
β) Σε επίπεδο 10μηνου (Ιανουάριος- Οκτώβριος) τα
έσοδα ξεπέρασαν τον στόχο του Προϋπολογισμού κατά 2 δισ. ευρώ. Συγκεκριμένα
είναι 2,32 δισ. ευρώ πάνω από το στόχο του Προϋπολογισμού για το 10μηνο.
γ) Σε επίπεδο Οκτωβρίου
τα καθαρά έσοδα είναι 21,37% πάνω από το στόχο του Προϋπολογισμού.
δ) Σε επίπεδο 10μηνου
(Ιανουαρίου- Οκτωβρίου) τα καθαρά έσοδα είναι 6,16% πάνω από το στόχο του
Προϋπολογισμού.
Για τις
τηλεοπτικές άδειες (σημεία από την ομιλία του Ν. Παππά στη Βουλή)
- Το πρώτο ζήτημα, η πρώτη
τροπολογία αφορά τη μεταφορά αρμοδιοτήτων από το ΕΣΡ στη Γενική Γραμματεία
Ενημέρωσης. Θέλω να θυμίσω στο σώμα ότι η τροπολογία η περιβόητη πια η 2Α
μετέφερε για την πρώτη και μόνη εφαρμογή για αυτό και μόνο είδος αδειών την
αρμοδιότητα διεξαγωγής του διαγωνισμού από το ΕΣΡ στη Γενική Γραμματεία
Ενημέρωσης.
Καθώς φαίνεται, όπως
πληροφορούμαστε, αυτή η τροπολογία γέννησε διοικητικές πράξεις οι οποίες έχουν
κριθεί με οριακή πλειοψηφία αντισυνταγματικές. Κι έρχεται αυτή η κυβέρνηση
ακόμα πριν τη δημοσίευση της απόφασης του ΣτΕ να προσαρμόσει τη νομοθεσία σε
σχέση με αυτό το ζήτημα στις αποφάσεις του ΣτΕ. Ορθώς ο Πρόεδρος της Βουλής
υπογράμμισε ότι δεν ήταν αυτή η πρακτική. Δεν ήταν αυτή η πρακτική διότι η δική
μας κυβέρνηση κινήθηκε, νομοθέτησε ακριβώς για να θεραπεύσει τις κραυγαλέες αντισυνταγματικότητες
μπροστά στις οποίες βρισκόμασταν σε σχέση με το τηλεοπτικό πεδίο. Υπήρχαν
τηλεοπτική σταθμοί χωρίς άδεια και κάτι έπρεπε να κάνουμε και υπήρχε ΕΣΡ του
οποίου η νόμιμη σύνθεση έχει αμφισβητηθεί και από το Νομικό Συμβούλιο του
Κράτους και από το ΣτΕ.
Ερχόμαστε λοιπόν να
αναστείλουμε την εφαρμογή αυτής της τροπολογίας η οποία θα ήθελα να υπογραμμίσω
ότι είναι σχεδόν εκ του περισσού, διότι ακριβώς αυτή η τροπολογία προέβλεπε την
εφαρμογή, τη διεξαγωγή του διαγωνισμού από τη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης για
μία μόνη και πρώτη φορά. Είναι προφανές, είναι πρόδηλο ότι οποιοσδήποτε
διαγωνισμός γίνει από δω και μπρος θα διεξαχθεί από το ΕΣΡ στα πλαίσια της
ισχύουσας νομοθεσίας. Άρα νομίζω είναι ένα βήμα στο οποίο πρέπει σήμερα να
προστρέξουμε και καλώ και τα κόμματα της αντιπολίτευσης αυτήν την τροπολογία να
την ψηφίσουν.
Η δεύτερη τροπολογία, η
δεύτερη τροπολογία αφορά τον αριθμό των αδειών. Θέλω να θυμίσω για άλλη μία
φορά στο Σώμα ότι σε όλα τα προηγούμενα νομοθετήματα ο αριθμός των αδειών ήταν
ζήτημα Υπουργικής Απόφασης και στο λεγόμενο νόμο «Βενιζέλου» και στο νόμο
«Ρουσόπουλου» και στις ρυθμίσεις που έφερε ο κύριος Βορίδης και ενσωματώθηκαν
στον 4070 του 2012, Υπουργική απόφαση με γνώμη του ΕΣΡ.
Αυτή η ρύθμιση ήταν σχεδόν
αυτόματη, σχεδόν αυτονόητη για τις προηγούμενες νομοθεσίες. Δυστυχώς αποτέλεσε
την πέτρα του σκανδάλου και την αφορμή για σφοδρή -θα έλεγα και ανήθικη
ορισμένες φορές- κριτική.
Τα σημερινά που ακούστηκαν
για τον ομιλούντα και για την Κυβέρνηση τηρουμένων των αναλογιών είναι πάρα
πολύ σεμνές και μετριοπαθείς τοποθετήσεις. Σας καλώ όλους μαζί να θυμηθούμε τι
έχει ακουστεί γι’ αυτή τη ρύθμιση.
Φέρνουμε λοιπόν τη ρύθμιση
όπου η αιτιολογημένη γνώμη του ΕΣΡ γίνεται σύμφωνη γνώμη. Είναι ένα γενναίο
βήμα από την Κυβέρνηση και καλώ και τα κόμματα της αντιπολίτευσης αυτό να το
ψηφίσουν. Αιτιολογημένη γνώμη σημαίνει ότι προφανώς θα ανοίξει μια συζήτηση. Η
θέση της κυβερνητικής παράταξης, της πλειοψηφίας της Βουλής είναι γνωστή για
τον αριθμό των αδειών. Αλλά η αιτιολογημένη γνώμη, αυτό ακριβώς υπογραμμίζει,
ότι εάν υπάρξουν άλλες απόψεις βεβαίως θα είμαστε υποχρεωμένοι πλέον να τις
συζητήσουμε και με όρους σύγκλισης και σύνθεσης να καταλήξουμε σε αυτό το
ζήτημα.
Για τη
σύνθεση του ΕΣΡ
-
Η υπ’ αριθμ. 234-669/25-9-2015
γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, ύστερα από ερώτηση του Υπουργού
Επικρατείας, είναι σαφής: η αντικατάσταση των μελών του ΕΣΡ «πρέπει να
πραγματοποιηθεί μέχρι 16-10-2015, οπότε εκπνέει η
ταχθείσα για την διενέργειά της εξάμηνη προθεσμία, η οποία, ως προαναφέρθηκε,
άρχισε την 15-4-2015. Σε περίπτωση απράκτου αυτής της προθεσμίας το ΕΣΡ δεν θα
έχει νόμιμη συγκρότηση».
-
Ειδικά για την περίπτωση του ΕΣΡ,
η ολομέλεια του ΣτΕ έχει κρίνει (με την υπ’ αριθμ. 3515/2013 απόφασή της) ότι,
μετά την πάροδο εύλογου χρόνου, το Σύνταγμα δεν ανέχεται την παράταση της
θητείας των μελών της ανεξάρτητης αρχής. Συγκεκριμένα, έκρινε ανίσχυρη τη
ρύθμιση που επιτρέπει την αυτοδίκαιη παράταση της θητείας των μελών του ΕΣΡ για
μια ακόμη τετραετία.
-
Μάλιστα, επανειλημμένως το ΣτΕ
ακύρωσε πρόστιμα που επέβαλε το ΕΣΡ σε τηλεοπτικούς σταθμούς, ακριβώς λόγω της
μη νόμιμης σύνθεσής του. [Ενδεικτικές αποφάσεις ακύρωσης προστίμων από το ΣτΕ:
238/2012, 1044/2012, 2977/2012, 4070/2012, 3513/2013, 4164/2013, 4165/2013,
4166/2013, 4172/2014, 899/2015].
Μετά από όλες αυτές τις
τόσο ξεκάθαρες τοποθετήσεις του ΝΣΚ και του ΣτΕ, υπάρχει και η παραμικρή
αμφιβολία ότι, σε περίπτωση που προχωρούσε η αδειοδότηση με την προηγούμενη,
παράνομη σύνθεση του ΕΣΡ, οι άδειες θα ήταν αδύνατο να σταθούν έστω και μία μέρα
στα δικαστήρια;
Για την
προστασία της πρώτης κατοικίας (σημείωμα του Υπουργείου Οικονομικών)
Σε απάντηση σε διάφορα
δημοσιεύματα τελευταίων ημερών, με στόχο την παραπληροφόρηση, σας κοινοποιούμε
συνημμένα την ΠΟΛ.105/12.5.2010, σχετικά με τις προθεσμίες έκδοσης προγράμματος
πλειστηριασμών ακινήτων.
Η υποχρέωση έκδοσης
προγράμματος πλειστηριασμών εντός των προθεσμιών που ορίζει η συγκεκριμένη ΠΟΛ,
δεν υφίσταται εφόσον συντρέχει σπουδαίος λόγος, όπως για παράδειγμα όταν
πρόκειται για ακίνητο του οφειλέτη, το οποίο αποδεδειγμένα αποτελεί την κύρια
και μοναδική του κατοικία και η οποία καλύπτει τις στοιχειώδεις ανάγκες
στέγασης, η αξία της οποίας δεν απέχει σημαντικά από τα όρια που τίθενται από
τις κείμενες διατάξεις για την απαλλαγή Φόρου Μεταβίβασης Ακινήτου ως πρώτης
κατοικίας.
Τα όρια αυτά είναι:
1) Για αγορά κατοικίας από
άγαμο μέχρι 200.000 Ευρώ
2) Για αγορά κατοικίας από
έγγαμο μέχρι 250.000 Ευρώ
3) Για αγορά κατοικίας από
έγγαμο με αναπηρία τουλάχιστον 67% μέχρι 275.000 Ευρώ.
Τα παραπάνω όρια προσαυξάνονται κατά 25.000 Ευρώ για καθένα από τα δύο πρώτα τέκνα αυτού και κατά 30.000 Ευρώ για το τρίτο και καθένα από τα επόμενα τέκνα του.
Για τη
μεταρρύθμιση της ψυχικής υγείας (σημεία από την ομιλία του Αν. Ξανθού σε
ιατρικό συνέδριο)
Το πρώτο βήμα στην
κατεύθυνση αυτή είναι η αλλαγή της διοικητικής δομής του Συστήματος ψυχικής
υγείας. Σήμερα όλες οι αποφάσεις που αφορούν δεκάδες Τομείς Ψυχικής Υγείας και
εκατοντάδες υπηρεσιών λαμβάνονται από τη
Διεύθυνση Ψυχικής Υγείας του Υπουργείου. Το μοντέλο αυτό είναι πολύ
συγκεντρωτικό και δυσλειτουργικό, επηρεάζοντας αρνητικά την ποιότητα και
την αποτελεσματικότητα της διοίκησης . Μετά από εισήγηση της ομάδας
εργασίας, προχωρήσαμε στη σύνταξη Σχεδίου Νόμου με το οποίο επιχειρείται μια
ριζική διοικητική αναδιοργάνωση των υπηρεσιών ψυχικής υγείας. Με το νομοσχέδιο
αυτό που έχει τύχει της ευρύτερης
δυνατής διαβούλευσης και κατατίθεται άμεσα στη Βουλή προς ψήφιση:
i.
Επιχειρείται αποκέντρωση της
διοίκησης των υπηρεσιών ψυχικής υγείας με τη δημιουργία Περιφερειακών
Διοικήσεων Τομέων Ψυχικής Υγείας.
ii.
Αποδίδονται για πρώτη φορά
αποφασιστικές αρμοδιότητες στις Περιφερειακές αυτές Διοικήσεις, πάγιο
διαχρονικό αίτημα των Τομεακών Επιτροπών Ψυχικής Υγείας.
iii.
Σε όλα τα επίπεδα διοίκησης
συμμετέχουν εκπρόσωποι των Ληπτών Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας και των Οικογενειών
τους με δικαίωμα ψήφου.
iv.
Η συγκρότηση των επιτροπών είναι
δημοκρατική και αντιπροσωπευτική.
v.
Στις Τομεακές Επιτροπές
συμμετέχουν για πρώτη φορά εκπρόσωπος της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, ώστε να
διασφαλίζεται η διασύνδεση με κοινωνικές
υπηρεσίες των Δήμων ( Βοήθεια στο Σπίτι, ΚΑΠΗ, ΚΗΦΗ ) καθώς και
εκπρόσωπος των δομών Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, ώστε να διασφαλίζεται η
διασύνδεση με την ΠΦΥ.
vi.
Θωρακίζονται τα δικαιώματα των
ασθενών, καθώς σε κάθε Τομέα Ψυχικής Υγείας συγκροτούνται Επιτροπές Ελέγχου
Προστασίας των Δικαιωμάτων των Ληπτών Ψυχικής Υγείας.
Το Νομοσχέδιο αυτό θα συνοδευτεί από ένα πλήρες και λεπτομερειακό
σχέδιο αναδιοργάνωσης των Τομέων Ψυχικής Υγείας που θα τεθεί σύντομα σε
διαβούλευση με τους ΤΟΨΥ όλων των περιοχών της χώρας, καθώς η κατανομή των υπηρεσιών εντός των Τομέων
παρουσιάζει ακόμη προβλήματα, ιδιαίτερα στην Αττική. Στόχος είναι να
λειτουργούν πλέον όλες οι υπηρεσίες ψυχικής υγείας τομεοποιημένα,
συμπεριλαμβανομένης της ψυχιατρικής εφημερίας στο Λεκανοπέδιο, όπου το
πρόβλημα των ακούσιων νοσηλειών είναι εντονότερο.
Για τις
τσεχικές απόπειρες παραπλάνησης σχετικά με το γιαούρτι (επιστολή του Β.
Αποστόλου σε Andriukaitis και Hogan)
Νέα
επιστολή προς τους Επιτρόπους για την Υγεία και την Ασφάλεια των Τροφίμων
Vytenis Andriukaitis και για την Γεωργία Phil Hogan απέστειλε ο Υπουργός
Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Βαγγέλης Αποστόλου, σχετικά με την πρόθεση των
Τσεχικών Αρχών να θεσμοθετήσουν παραπλανητικούς όρους σήμανσης για το γιαούρτι
παραγωγής τους, που να παραπέμπει στα προϊόντα της χώρας μας. Έχει επίσης
σταλεί αίτημα προκειμένου να συζητηθεί το θέμα στο προσεχές Συμβούλιο Υπουργών
Γεωργίας που θα πραγματοποιηθεί στις 14 Νοεμβρίου στις Βρυξέλλες.
Με
την επιστολή του ο Έλληνας Υπουργός καλεί τους Επιτρόπους να λάβουν
πρωτοβουλίες ώστε στη βάση του ενωσιακού δικαίου, οι Τσεχικές αρχές να
αναθεωρήσουν και την πρόθεσή τους για τη θεσμοθέτηση των όρων «τύπου ελληνικό»,
«στυλ ελληνικό», «συνταγή ελληνική» κτλ. Ο κ. Αποστόλου, αφού χαρακτηρίζει ως θετικό
βήμα την αναγνώριση, με παλαιότερη επιστολή του κ. Andriukaitis, ότι η χρήση του όρου «ελληνικό» σε προϊόντα
γιαούρτης αποτελούν σαφή αναφορά καταγωγής, επισημαίνει ότι με τη χρήση όρων
όπως «ελληνικού τύπου», «ελληνικού στυλ» κτλ, προκύπτει αθέμιτη εκμετάλλευση
της φήμης του ελληνικού στραγγιστού γιαουρτιού αλλά και παραπλάνηση του μέσου
καταναλωτή προξενώντας συνειρμό ισοδυναμίας με το ελληνικό στραγγιστό
γιαούρτι.
«Η
επιχειρούμενη δήλωση ισοδυναμίας, η οποία δεν ανταποκρίνεται στην
πραγματικότητα, ούτε καν ως προς τη μέθοδο παρασκευής, βλάπτει τη φήμη του
ελληνικού στραγγιστού γιαουρτιού. Συνεπώς, η επισήμανση προϊόντων γιαουρτιού ως
«ελληνικού τύπου» ή «ελληνικού στυλ» ή «ελληνικής συνταγής» λειτουργεί
παραπλανητικά για τον καταναλωτή και αντίθετα προς τους κανόνες του
ανταγωνισμού» αναφέρει χαρακτηριστικά στην επιστολή. Ο κ. Αποστόλου επισημαίνει
επίσης, μεταξύ άλλων, ότι: «Οι ενωσιακοί κανόνες πρέπει να χαρακτηρίζονται από
σαφήνεια. Η σαφήνεια επιβάλει ότι οι γεωγραφικοί προσδιορισμοί σημαίνουν γεωγραφία
και οι τεχνικοί όροι σημαίνουν τύπο, στυλ ή συνταγή. Διαφορετική ερμηνεία
μπορεί να οδηγήσει σε αθέμιτες εμπορικές πρακτικές και συνθήκες άνισου και
αθέμιτου ανταγωνισμού».
Εθνικό Κέντρο
Τεκμηρίωσης: Ψηλότερες από κάθε άλλη φορά οι δαπάνες για Έρευνα & Ανάπτυξη
(ανακοίνωση Υπουργείου Παιδείας)
Σε ιστορικό υψηλό 0,96% του ΑΕΠ ανήλθε το ποσοστό
δαπανών για Έρευνα & Ανάπτυξη το 2015, σύμφωνα με τα επίσημα προκαταρκτικά
στοιχεία του Εθνικού Κέντρου Τεκμηρίωσης,
παρουσιάζοντας σημαντική αύξηση συγκριτικά με τα προηγούμενα έτη.
Στο 0,96% ανέρχεται το ποσοστό των δαπανών Έρευνας
& Ανάπτυξης (Ε&Α) επί του ΑΕΠ το 2015, παρουσιάζοντας σημαντική αύξηση
σε σχέση με τα προηγούμενα έτη, σύμφωνα με τα προκαταρκτικά στοιχεία για τους
βασικούς δείκτες Ε&Α (http://metrics.ekt.gr/el/node/331) που
δημοσίευσε το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης (ΕΚΤ) και έχουν αποσταλεί στη Eurostat.
Η δημοσίευση των δεικτών εντάσσεται στο πλαίσιο της τακτικής παραγωγής και
έκδοσης των επίσημων στατιστικών για την Έρευνα, Ανάπτυξη και Καινοτομία στην
Ελλάδα, που πραγματοποιεί το ΕΚΤ σε συνεργασία με την Ελληνική Στατιστική Αρχή.
Αναλυτικότερα, οι δαπάνες για Ε&Α στη χώρα
παρουσιάζουν αυξητική τάση τα τελευταία έτη. Το 2015 οι δαπάνες Ε&Α ανήλθαν
σε 1,64 δισ. ευρώ, από 1,49δις. το 2014 και 1,39 δισ. ευρώ το 2011. Ο δείκτης
"Ένταση Ε&Α", που εκφράζει τις δαπάνες Ε&Α ως ποσοστό του
ΑΕΠ, διαμορφώνεται το 2015 στο 0,96%, από 0,84% το 2014 και 0,67% το 2011,
προσεγγίζοντας το 1% για πρώτη φορά στην Ελλάδα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου