Ο Κυρ. Μητσοτάκης μετά την σύσκεψη με τον Πιερρακάκη του Υπ.Παι. ανήγγειλε Νέο ποινολόγιο, Αποβολές μαθητών, Πρόστιμα στους γονείς και την... μεγάλη απόφαση για τα κινητά!
ΟΧΙ ΔΕΝ ΜΙΛΗΣΕ ΓΙΑ
ΕΠΑΝΑΦΟΡΑ ΤΩΝ ΘΕΣΜΩΝ ΤΟΥ ΠΗΛΗΚΙΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΜΑΘΗΤΙΚΗΣ ΠΟΔΙΑΣ... ΘΑ ΕΡΘΟΥΝ ΚΑΙ ΑΥΤΑ!
Παρέκαμψε τις σημαντικές ελλείψεις που αντιμετωπίζει η εκπαιδευτική κοινότητα και τα σοβαρά προβλήματα που απορρέουν από τη στεγαστική κρίση και να ασχοληθεί με τα κινητά των μαθητών, επέλεξε ο πρωθυπουργός κατά τη διάρκεια σημερινής σύσκεψης με την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού.
Κήρυξε πόλεμο κατά των κινητών, λες και αυτό είναι το πρώτο ζήτημα που απασχολεί την κοινωνία της Εκπαίδευσης! Εδώ σχολεία κλείνουν ή συγχωνεύονται, καθηγητές διορίζονται στα νησιά, αλλά δεν αναλαμβάνουν την θέση καθώς όλος ο μισθός τους πρέπει να πάει για νοίκι διαμονής, με την ασύδοτη ακρίβεια που ταλανίζει τον τόπο. Ή αναγκάζονται να κοιμηθούν στο αυτοκίνητό τους, εάν δεν βρουν άλλους συμπάσχοντες για να νοικιάσουν από κοινού καμιά τρώγλη να μείνουν! Τα νησιά βογκούν από αυτήν την πληγή!
Δεν ξέχασε όμως να κάνει «ξεχωριστή μνεία» όπως χαρακτηριστικά σημείωσε «σε μία μεγάλη προσπάθεια, την οποία θα ξεκινήσουμε από φέτος και που «έχει να κάνει με το γεγονός ότι τα κινητά δεν πρέπει να έχουν θέση στα σχολεία». Όχι δεν μίλησε για επαναφορά του θεσμού του πηλήκιου και της μαθητικής ποδιάς!
«Τέλος, θέλω να κάνω μία ξεχωριστή μνεία σε μία μεγάλη προσπάθεια, την οποία θα ξεκινήσουμε από φέτος ουσιαστικά και στην οποία θέλουμε τη στήριξη όλων των μαθητών, των γονέων, αλλά και των εκπαιδευτικών. Και η προσπάθεια αυτή έχει να κάνει με το γεγονός ότι τα κινητά δεν πρέπει να έχουν θέση στα σχολεία. Το κινητό μπορεί ο μαθητής να το φέρνει στο σχολείο, αλλά πρέπει να είναι στην τσάντα κατά τη διάρκεια όλης της σχολικής ημέρας» είπε.
Κι αναρωτιέται κανείς, δηλαδή θα χτυπήσει το κινητό μέσα στην τσάντα κια δεν θα το ανοίξει ο μαθητής; Το πίστευε αυτό που το είπε έτσι ανάλαφρα ή μας παραμύθιαζε σε πανελλήνια μετάδοση;
«Το κινητό μπορεί ο μαθητής να το φέρνει στο σχολείο, αλλά πρέπει να είναι στην τσάντα κατά τη διάρκεια όλης της σχολικής ημέρας» σημείωσε ορθά ο πρωθυπουργός!
Ωστόσο αμέλησε να ασχοληθεί με τα όσα σημαντικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα νοικοκυριά με την αύξηση των τιμών στα σχολικά είδη. Αλά γι αυτό μερίμνησε με την θέσπιση του Καλαθιού του μαθητή Και οι επιχειρηματίες θα απαντήσουν με την έμμεση ακρίβεια των σχολικών ειδών!
Μίλησε και για τα επιστημονικά δεδομένα
«για το πώς η χρήση του κινητού κατά τη διάρκεια της ημέρας στο σχολείο επηρεάζει την ίδια τη μαθησιακή διαδικασία». Και για την «διάσπαση προσοχής μέχρι άλλα σημαντικά ζητήματα» για να υποστηρίξει «ότι το κινητό δεν έχει θέση στο σχολείο την ώρα της ημέρας»
αλλά μπορεί να το έχει μέσα στην τσάντα του ο μαθητής, κι αυτό είναι που ο Μητσοτάκης κλείνει πονηρά το μάτι, σαν να λέει ας λέω εγώ, εσείς μην ακούτε, εκλογές θα έχουμε σε λίγο! Και απευθύνομαι στο συντηρητικό κοινό της χώρας!
«“Το κινητό στην τσάντα”, λοιπόν, είναι το σύνθημα με το οποίο θέλουμε να ανοίξουν τα σχολεία αυτή την ακαδημαϊκή χρονιά. Είναι μια νέα προσπάθεια. Θέλω να το τονίσω ότι πολλές ευρωπαϊκές χώρες κινούνται σε αυτή την κατεύθυνση. Δεν έχουμε κατά ανάγκη την απαίτηση να έχουμε 100% συμμόρφωση από την πρώτη στιγμή, αλλά θέλουμε να εξηγήσουμε και στα παιδιά και στους γονείς και στους εκπαιδευτικούς γιατί είναι σημαντικό ο μαθητής, η μαθήτρια στο σχολείο να είναι απολύτως προσηλωμένοι στην εκπαιδευτική διαδικασία».
Κατά τα άλλα ο Κ. Μητσοτάκης αναφέρθηκε σε 11 αλλαγές που φέρνει η κυβέρνηση και σύμφωνα με τον ίδιο θα βελτιώσουν τη διδακτική διαδικασία και τη σχολική ζωή το προσεχές σχολικό έτος, το οποίο αρχίζει στις 11 Σεπτεμβρίου.
Ο νέος κανονισμός λειτουργίας των σχολείων προβλέπει αυστηροποίηση των παιδαγωγικών και πειθαρχικών μέτρων. Ενδεικτικά, ο διευθυντής του σχολείου μπορεί να αποφασίσει έως και τριήμερη αποβολή, από μία ημέρα που ίσχυε έως σήμερα. Επίσης, ο Σύλλογος Διδασκόντων μπορεί να αποφασίσει έως πενθήμερη αποβολή από τρεις ημέρες που είχε έως τώρα τη δυνατότητα, ενώ στην ευχέρειά του είναι και η αλλαγή τμήματος ή σχολικού περιβάλλοντος καθώς και ο αποκλεισμός από δράσεις, πολιτιστικές ή αθλητικές εκδηλώσεις, εκπαιδευτικές εκδρομές και μετακινήσεις.
Από την φετινή σχολική χρονιά ενεργοποιείται και μια νέας μορφής επιβολή τιμωρίας εν είδει προστίμου που θα καλούνται να καταβάλλουν οι γονείς μαθητών. Ειδικότερα σε περιπτώσεις φθοράς/καταστροφής, μερικής ή ολικής, σχολικών κτιρίων, χώρων και υλικοτεχνικής υποδομής που αποδίδονται σε συγκεκριμένο μαθητή/μαθήτρια, η δαπάνη αποκατάστασης βαραίνει τον ίδιο (αν είναι ενήλικος) ή τους γονείς και κηδεμόνες του. Αφού πρώτα καθοριστεί το ποσό της δαπάνης αποκατάστασης οι γονείς / κηδεμόνες οφείλουν να καλύψουν το κόστος. Αν δεν συναινέσουν, η δαπάνη βεβαιώνεται και ακολουθεί η διαδικασία είσπραξής της.
Μεταξύ άλλων Κ. Μητσοτάκης είπε:
«Έχουμε σήμερα σύσκεψη με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού για να συζητήσουμε τις σημαντικές αλλαγές στα σχολεία μας ενόψει της επόμενης εκπαιδευτικής χρονιάς.
«Αν έπρεπε να κάνω μία προσπάθεια να κατηγοριοποιήσω τις πολύ σημαντικές 11 αλλαγές, για τις οποίες ο υπουργός και η υφυπουργός θα έχουν την ευκαιρία να μιλήσουν πιο αναλυτικά τις επόμενες μέρες, θα τις χώριζα σε τρεις διακριτές κατηγορίες.
Η πρώτη αφορά το ανθρώπινο δυναμικό: 10.000 νέες προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών για την επόμενη ακαδημαϊκή χρονιά, οι οποίες προστίθενται στις 27.500 προσλήψεις οι οποίες έχουν ήδη γίνει από το 2019» είπε, αλλά δεν μίλησε για τους εκπαιδευτικούς που βγήκαν στην σύνταξη χωρίς να έχουν αναπληρωθεί οι κενές θέσεις τους!.
Ο δεύτερος τομέας στον οποίο το υπουργείο επενδύει πολύ είναι συνολικά ο τομέας της τεχνολογίας. Έχουν ήδη εγκατασταθεί 28.500 διαδραστικοί πίνακες στα σχολεία της χώρας μας, από την Ε’ Δημοτικού μέχρι και την Γ’ Λυκείου, και αναμένουμε την εγκατάσταση των υπολοίπων έως ότου να φτάσουμε στον αριθμό των 36.000 μέχρι το τέλος του χρόνου.
Θέλω να θυμίσω ότι και αυτή η παρέμβαση είναι μία παρέμβαση η οποία χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και ταυτόχρονα εμπλουτίζουμε σημαντικά το εκπαιδευτικό περιεχόμενο με εξαιρετικό υλικό, το οποίο τίθεται πια στην διάθεση των εκπαιδευτικών έτσι ώστε το μάθημα από την Ε’ Δημοτικού να γίνεται πολύ πιο ουσιαστικό, πολύ πιο διαδραστικό και πολύ πιο ενδιαφέρον και για τους εκπαιδευτικούς και για τα παιδιά.
Θέλω, επίσης, να σταθώ ξεχωριστά στην εφαρμογή του ψηφιακού φροντιστηρίου, το οποίο θα αρχίσει να λειτουργεί από τις 16 Σεπτεμβρίου για τα παιδιά της Γ’ Λυκείου. Δίνουμε τη δυνατότητα ενός δωρεάν ψηφιακού φροντιστηρίου με εξαιρετικούς εκπαιδευτικούς, καλύπτοντας όλα τα εξεταζόμενα μαθήματα των πανελλαδικών εξετάσεων. Ένα, πιστεύω, πολύ χρήσιμο εργαλείο και για τους συμπολίτες μας οι οποίοι δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να στείλουν τα παιδιά τους στα φροντιστήρια, αλλά και για τις απομονωμένες περιοχές της χώρας όπου απαιτείται σημαντικός χρόνος και σημαντική προσπάθεια μετακίνησης των παιδιών, εάν αυτά επιθυμούν να έχουν πρόσθετη υποστήριξη από κάποιο φροντιστήριο.
Η τρίτη κατηγορία στην οποία θέλω να σταθώ αφορά γενικότερα τα ζητήματα εκπαιδευτικής διαδικασίας και συμπεριφορών. Αλλά θέλω να σταθώ, επίσης, και στις γενικότερες αλλαγές τις οποίες κάνουμε σε ζητήματα συμπεριφοράς. Κάποιος θα το έλεγε αυστηροποίηση, εγώ θα το έλεγα εξορθολογισμό του τρόπου με τον οποίο αντιμετωπίζουμε τις παραβατικές συμπεριφορές στο σχολείο. Είναι κάτι το οποίο μας το ζητούσαν μετ’ επιτάσεως και καθηγητές αλλά και γονείς. Η επαναφορά, ας πούμε, της πενθήμερης αποβολής ή και, σε εξαιρετικές περιπτώσεις, της αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος, θεωρούμε ότι είναι παρεμβάσεις οι οποίες στην παρούσα συγκυρία είναι απολύτως επιβεβλημένες.
Τέλος, θέλω να κάνω μία ξεχωριστή μνεία σε μία μεγάλη προσπάθεια, την οποία θα ξεκινήσουμε από φέτος ουσιαστικά και στην οποία θέλουμε τη στήριξη όλων των μαθητών, των γονέων, αλλά και των εκπαιδευτικών. Και η προσπάθεια αυτή έχει να κάνει με το γεγονός ότι τα κινητά δεν πρέπει να έχουν θέση στα σχολεία. Το κινητό μπορεί ο μαθητής να το φέρνει στο σχολείο, αλλά πρέπει να είναι στην τσάντα κατά τη διάρκεια όλης της σχολικής ημέρας.
Και ο λόγος για τον οποίο θέλουμε να επιμείνουμε πολύ σε αυτή την προσπάθεια είναι πολύ απλός. Τα επιστημονικά δεδομένα πια για το πώς η χρήση του κινητού κατά τη διάρκεια της ημέρας στο σχολείο επηρεάζει την ίδια τη μαθησιακή διαδικασία είναι καταλυτικά. Από την διάσπαση προσοχής μέχρι άλλα σημαντικά ζητήματα είναι σαφές ότι το κινητό δεν έχει θέση στο σχολείο την ώρα της ημέρας.
“Το κινητό στην τσάντα”, λοιπόν, είναι το σύνθημα με το οποίο θέλουμε να ανοίξουν τα σχολεία αυτή την ακαδημαϊκή χρονιά. Είναι μια νέα προσπάθεια. Θέλω να το τονίσω ότι πολλές ευρωπαϊκές χώρες κινούνται σε αυτή την κατεύθυνση. Δεν έχουμε κατά ανάγκη την απαίτηση να έχουμε 100% συμμόρφωση από την πρώτη στιγμή, αλλά θέλουμε να εξηγήσουμε και στα παιδιά και στους γονείς και στους εκπαιδευτικούς γιατί είναι σημαντικό ο μαθητής, η μαθήτρια στο σχολείο να είναι απολύτως προσηλωμένοι στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Με τη χρήση tablets, όποτε αυτό χρειάζεται, αλλά χωρίς τη διάσπαση προσοχής που δυστυχώς προκαλείται αναπόφευκτα όταν οι μαθητές περνούν πολλές ώρες σε πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης. Και νομίζω ότι όλοι οι γονείς αντιλαμβάνονται απόλυτα αυτό το οποίο λέω.
Οπότε ξεκινάμε αυτή τη μεγάλη προσπάθεια με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς και πιστεύω ότι είναι κάτι το οποίο μόνο θετικά οφέλη μπορεί να έχει συνολικά για την εκπαιδευτική διαδικασία στα σχολεία μας.
Ο υπουργός και η υφυπουργός θα έχουν την ευκαιρία τις επόμενες μέρες, πολύ πιο αναλυτικά, να παρουσιάσουν τις καινοτομίες των σχολείων μας για την επόμενη σχολική χρονιά. Και πάλι να συγχαρώ όλη την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας για την πολύ σημαντική δουλειά η οποία γίνεται στον τομέα αυτόν».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου