ΑΛΛΑΓΗ EMAIL

Οι φίλοι αναγνώστες μπορεί να στέλνουν τα μηνύματά τους στο εμέηλ στο οποίο θα προτιμούσε ο διαχειριστής να τα λαμβάνει. Παράλληλα επειδή η Maicrosoft μας λογόκρινε και μπλόκαρε το μαιηλ gmosxos1@hotmaihl. com άνοιξε και ισχύει πλέον το εμέηλ gmosxos23.6.1946@gmail.com το οποίο μπορείτε να χρησιμοποιείτε .ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ 6938.315.657 & 2610.273.901

Πέμπτη 11 Ιουνίου 2020

Στα χαρτιά θα μείνει το Ν/Σ της Κεραμέως για την Παιδεία


Γιατί καταψηφίζετε το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας;

Το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο της ΝΔ περιγράφει το σχολείο του μέλλοντος με όρους του παρελθόντος. Συνιστά μία συντηρητική οπισθοδρόμηση που μοναδικό στόχο έχει την ενίσχυση των ιδιωτικών συμφερόντων και την αποδυνάμωση του δημόσιου σχολείου, γιαυτό και είμαστε αντίθετοι λένε κύκλοι του ΣΥΡΙΖΑ μιλώντας για την Παιδεία.

Και τονίζουν τα παρακάτω:


Η κυβέρνηση έχει αποφασίσει να μην ακούσει. Να μην ακούσει τη φωνή των εκπαιδευτικών, τη γνώμη των ειδικών, την επιθυμία της κοινωνίας για ένα εκπαιδευτικό σύστημα σύγχρονο, δυναμικό, που θα έχει στο επίκεντρο του τις ίσες ευκαιρίες για όλους και όλες.

Το εκπαιδευτικό όραμα της Νέας Δημοκρατίας εξαντλείται στην επαναφορά της διαγωγής, στην απαρχαιωμένη διδασκαλία, στην αύξηση των εξεταζόμενων μαθημάτων. Περιγράφει ένα σχολείο-εξεταστικό κέντρο, με περισσότερους μαθητές ανά τάξη και την εμπέδωση πολλαπλών ταχυτήτων μεταξύ των σχολικών μονάδων.

Το νομοσχέδιο της κυρίας Κεραμέως θα μείνει στα χαρτιά.

Πλήρως απομονωμένη από την εκπαιδευτική κοινότητα και από όλες τις πολιτικές δυνάμεις στη Βουλή, η κυβέρνηση βρίσκεται σε κραυγαλέα αναντιστοιχία με τις ανάγκες του σύγχρονου σχολείου και την κοινωνική απαίτηση για αποφασιστική ενίσχυση του δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος.

Για να το πούμε στη μόνη γλώσσα που καταλαβαίνει η υπουργός, ‘κυρία Κεραμέως, δώσατε εξετάσεις και για μια ακόμα φορά αποτύχατε


Γιατί διαφωνείτε με το νομοσχέδιο για την Παιδεία;

Πριν αναφέρουμε τις επιμέρους αρνητικές ρυθμίσεις του νομοσχεδίου, αξίζει να σημειώσουμε ότι η διαφωνία μας εδράζεται κυρίως στη φιλοσοφία που διέπει το νομοσχέδιο αλλά και στη διαδικασία με την οποία νομοθετεί η υπουργός παιδείας.

Όσον αφορά στη φιλοσοφία, το νομοσχέδιο αυτό δείχνει ότι στην εκπαίδευση και στο μέλλον της νέας γενιάς συγκρούονται δύο διαφορετικά πολιτικά σχέδια. Ο αποκλεισμός συγκρούεται με τη συμπερίληψη. Η γιγάντωση των ανισοτήτων με το σχολείο ισότητας και ποιότητας. Τα άριστα σχολεία για τους υποτιθέμενους άριστους με τα άριστα σχολεία για όλους. Ο ανταγωνισμός με τη συνεργατικότητα. Το αυταρχικό μοντέλο της διαγωγής και της τιμωρίας με ένα δημοκρατικό σχολείο που προετοιμάζει συνειδητούς και υπεύθυνους πολίτες. Όλα αυτά δεν είναι λόγια, αποδείχθηκαν με πράξεις. Θυμίζουμε ότι επί διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, στις 8 Ιουνίου 2015, δημοσιεύθηκε το ΦΕΚ που επανέφερε στην εκπαίδευση τους 2.700 εκπαιδευτικούς των ΕΠΑΛ που είχαν κριθεί διαθέσιμοι για απόλυση το 2013 από τον κ. Αρβανιτόπουλο και τον κ. Μητσοτάκη, υπουργό, τότε, Διοικητικής Μεταρρύθμισης, στην κυβέρνηση Σαμαρά. Μια από τις πιο φωτεινές στιγμές της διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, μια από τις πιο ντροπιαστικές σελίδες για τη ΝΔ και τον κ. Μητσοτάκη προσωπικά. Μια σελίδα που προτιμάει να μην τη θυμάται και να μην τη θυμίζει. Το ίδιο και οι υμνητές του στα ΜΜΕ. 

Όσον αφορά τη διαδικασία νομοθέτηση, υπογραμμίζουμε ότι καμιά μεταρρύθμιση δεν γίνεται χωρίς διάλογο. Και η υπουργός Παιδείας δυστυχώς βρίσκεται σε καραντίνα από την κοινωνία, τα κόμματα, τον εκπαιδευτικό κόσμο. Δεν έλαβε υπόψη της τις χιλιάδες αρνητικές παρατηρήσεις στη Διαβούλευση, οι περισσότερες τεκμηριωμένες. Δεν έλαβε υπόψη της τι είπαν οι φορείς των εκπαιδευτικών στη συζήτηση στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων. Δεν κατόρθωσε να πετύχει την ελάχιστη συναίνεση στο Κοινοβούλιο.  Μιλάει βέβαια με τους μεγαλοσχολάρχες -οι μόνοι εξάλλου που υπερασπίστηκαν την καταστροφική αναβάθμιση των κολεγίων. Μιλάει με τους ιδιοκτήτες των μεγάλων ιδιωτικών σχολείων και φροντιστηρίων -οι μόνοι και πάλι που υπερασπίστηκαν το νομοσχέδιό της. Είναι υπουργός ιδιωτικών κολλεγίων, μεγαλοσχολαρχών, μεγαλοφροντιστών και εκκλησιαστικών παραγόντων. Και, εσχάτως, υπουργός καμερών και εκατοντάδων χιλιάδων απουσιών: η μόνη υπουργός Παιδείας που θα τη συνοδεύουν ως εικόνα τα ανοιχτά αλλά άδεια Γυμνάσια και κυρίως Λύκεια. 

Ποια είναι τα επιμέρους αρνητικά στοιχεία του νομοσχεδίου του υπουργείου παιδείας;

Το νομοσχέδιο διαπνέεται από πλήθος αρνητικών ρυθμίσεων. Ενδεικτικά, αναφέρουμε τις ακόλουθες:

Διαγωγή: Αναχρονισμός και επικίνδυνη οπισθοδρόμηση η επαναφορά της αναγραφής της στα απολυτήρια, δημιουργεί συνθήκες στιγματισμού των αποφοίτων στο διηνεκές. Η διαγωγή συνοδεύει τον πρώην μαθητή σε όλη του τη ζωή. Το απολυτήριο είναι τίτλος σπουδών για να βρει δουλειά. Ποιοι ειδικοί τη ζήτησαν; Δεν γνωρίζει η πολιτική ηγεσία ότι θα καταπέσει σε τυχόν προσφυγή; Το ξέρει, αλλά εκείνο που τη νοιάζει είναι το μήνυμα που στέλνει στο συντηρητικό εκλογικό της ακροατήριο. 

Λατινικά VS Κοινωνιολογία: Καταλαβαίνουμε την αξία των κλασικών σπουδών και της διδασκαλίας των λατινικών, αλλά με σύγχρονο -όχι απαρχαιωμένο και βαρετό τρόπο. Η γνώση τους, ίσως και η εξέτασή τους, είναι αναγκαία για τα παιδιά που θέλουν να ακολουθήσουν φιλολογία, ιστορία, αρχαιολογία. Τα παιδιά όμως που θέλουν να σπουδάσουν άλλες θεωρητικές επιστήμες, διεθνείς σπουδές, κοινωνιολογία, ψυχολογία, πρέπει να διδαχθούν και να εξεταστούν στο μάθημα της κοινωνιολογίας. Η μάχη που δίνει το υπουργείο υπέρ των λατινικών και κατά της κοινωνιολογίας, έχει συμβολικό χαρακτήρα, είναι μήνυμα από το σκοτεινό παρελθόν, θυμίζει τα φαντάσματα που είχαν εναντιωθεί πριν από μισό αιώνα στην εκπαιδευτική μεταρρύθμιση Παπανούτσου. 

Νηπιαγωγεία: Το νομοσχέδιο διασπά τον ενιαίο τύπο Ολοήμερου Νηπιαγωγείου που καθιέρωσε ο ΣΥΡΙΖΑ. Οι πρόεδροι 28 Παιδαγωγικών Τμημάτων της χώρας, το επικρίνουν ομόφωνα για «σχολειοποίηση» του Νηπιαγωγείου που δημιουργεί πλείστα όσα μαθησιακά και λειτουργικά προβλήματα. Κι ενώ, παρά τη γνώμη των ειδικών, προστίθενται αγγλικά στο νηπιαγωγείο, ξεχνάει το υπουργείο τα νηπιαγωγεία της μειονότητας στη Θράκη. Εκεί, υποκύπτοντας σε εθνικιστικές πιέσεις κατήργησε τον πετυχημένο θεσμό όπου πλάι στους νηπιαγωγούς είχαν τοποθετηθεί βοηθοί που γνώριζαν την τουρκική ή την πομακική γλώσσα, για να προχωρούν αυτά τα παιδιά, να ξεφεύγουν από τις ασφυκτικές αγκάλες άλλων παραγόντων, που τα προτιμούν εκτός νηπιαγωγείων. 

Δημοτικά: Το νομοσχέδιο προβλέπει αύξηση του αριθμού των μαθητών στα τμήματα των δημοτικών στα 25 (όπως και στα νηπιαγωγεία), από 22 που είχε καθιερώσει ξεκινώντας από την Α δημοτικού η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ. Είναι παιδαγωγικό μέτρο; Είναι μέτρο για άριστα δημοτικά σχολεία, ή μέτρο που σπρώχνει τους γονείς να επιλέξουν την ιδιωτική εκπαίδευση;

Γυμνάσια: Με το νομοσχέδιο αυξάνονται τα εξεταζόμενα μαθήματα από 4 σε 7 και μειώνεται η διάρκεια του σχολικού έτους, που είχε ενισχυθεί από την κυβέρνησή μας. Χάρη, προφανώς, των φίλιων φροντιστηριακών δυνάμεων -που υπερθεματίζουν στις τοποθετήσεις τους- όπως χάρη αυτών επιστρέφουν οι εξετάσεις μετεξεταστέων πίσω στο Σεπτέμβριο. 

Λύκεια: Επαναφορά της περιβόητης Τράπεζας Θεμάτων, που όταν εφαρμόστηκε, μαζί με άλλες δυσμενείς ρυθμίσεις οι οποίες κι αυτές εν μέρει επανέρχονται, εκτόξευσε τη σχολική αποτυχία από το 4% στο 23%! Καθιερώνεται μάλιστα σε όλες τις τάξεις του Λυκείου, ώστε, τα παιδιά να υποχρεωθούν να παρακολουθούν, τουλάχιστον, από την Α΄ λυκείου, φροντιστήριο και να οδηγούνται, μέσω της αυξημένης αποτυχίας, και πάλι στις φιλικές ιδιωτικές δομές κατάρτισης.

Πρότυπα: Προϊόντα της βαθιάς και στρεβλής νεοφιλελεύθερης αντίληψης περί «αριστείας», την οποία δικαιωματικά αξίζουν τα παιδιά των οικονομικών και πολιτικών ελίτ, συμπεριλαμβανομένων, των ανώτερων στρωμάτων της μεσαίας τάξης. Η Αριστερά δεν έχει κανένα πρόβλημα με την έννοια της αριστείας. Στη δική μας αντίληψη όμως, η εκπαίδευση δομείται πρωτογενώς πάνω στα προτάγματα της νεωτερικότητας, με στόχο την εξάλειψη των κοινωνικών διακρίσεων και την άμβλυνση των κοινωνικών ανισοτήτων, εντός του σχολείου. Ώστε, στη συνέχεια, από την ίδια αφετηρία παιδιά διαφορετικών κοινωνικών στρωμάτων να πραγματώσουν τα όνειρά τους. 

Πειραματικά: Ο ΣΥΡΙΖΑ, παρά το γεγονός ότι η κυβέρνηση παρεμβαίνει με εντελώς λάθος τρόπο στη λειτουργία τους, εξομοιώνοντάς τα με τα Πρότυπα, ειδικά στο σκέλος της αξιολόγησης, τάσσεται από θέση αρχής υπέρ της επέκτασης των Πειραματικών σχολείων και της εισαγωγής σε αυτά τυχαίου δείγματος μαθητών, ώστε, να έχει νόημα και παιδαγωγική υπόσταση ο πειραματισμός και η διάδοση σε όλα τα σχολεία των νέων μεθόδων και των καλών πρακτικών. 

Καταθέσατε στη Βουλή τρεις τροπολογίες για την Παιδεία. Σε τι αφορούν αυτές;

Οι τρεις τροπολογίες αφορούν κατάργηση πρόσφατων νομοθετικών επιλογών της κυβέρνησης ΝΔ που έχουν βλάψει σοβαρά σχολεία και πανεπιστήμια. Ειδικότερα, με τις τροπολογίες αυτές: 

(α) Ζητείται η κατάργηση της επαίσχυντης τροπολογίας για «κάμερες στην τάξη» που συμπεριέλαβε αιφνιδιαστικά σε άσχετο νομοσχέδιο η κα Κεραμέως και στην ουσία δεν υλοποιήθηκε, τουλάχιστον στα δημόσια σχολεία και στα περισσότερα ιδιωτικά, μετά την εύλογη αντίδραση γονέων και εκπαιδευτικών. Άλλο βέβαια (έχει τονιστεί πολλές φορές) η εξ αποστάσεως εκπαίδευση, όπως από ανάγκη υλοποιήθηκε δυο και πλέον μήνες, άλλο η μετατροπή της τάξης σε reality, με ζωντανή μετάδοση -άρα βορά στα μάτια όλων- όσων συζητούν οι μαθητές με τους καθηγητές τους. 

(β) Ζητείται η κατάργηση της περίφημης διάταξης για τα «κολέγια», με την οποία υποβαθμίστηκαν τα προσόντα των υποψηφίων για πρόσληψη ή διορισμό στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Στόχος της νομοθέτησης ήταν να αποκτήσουν πρόσβαση στο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα και οι κάτοχοι μη διαβαθμισμένων και μη αναγνωρισμένων πτυχίων ιδιωτικών κολεγίων. Εξάλλου και αυτή η ρύθμιση δεν έχει εφαρμοστεί, αφού δεν την έκανε δεκτή το ΑΣΕΠ στις τρέχουσες προκηρύξεις για τους εκπαιδευτικούς, που ξεκίνησε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ. Αυτονόητο είναι ότι τα πτυχία που χορηγούνται από εκπαιδευτικά ιδρύματα της αλλοδαπής πρέπει να γίνονται αποδεκτά μόνο εφόσον έχουν τύχει ακαδημαϊκής αναγνώρισης από τον αρμόδιο κρατικό οργανισμό (τον ΔΟΑΤΑΠ) όπως ίσχυε ως σήμερα. 

(γ) Ζητείται να δοθεί στα ΑΕΙ η δυνατότητα να προσφέρουν δωρεάν διετή προγράμματα επαγγελματικής εκπαίδευσης στους αποφοίτους των ΕΠΑΛ. Η σχετική ρύθμιση ανεστάλη χωρίς καμία ακαδημαϊκή αιτιολόγηση, μόνο και μόνο γιατί αποτελούσε πετυχημένη πρωτοβουλία της προηγούμενης κυβέρνησης, που είχαν αγκαλιάσει τα ελληνικά πανεπιστήμια. Αφενός έδινε διέξοδο στους νέους αποφοίτους της δημόσιας επαγγελματικής εκπαίδευσης, εφοδιάζοντάς τους με αναβαθμισμένα προσόντα, και αφετέρου οδηγούσε στη βελτίωση της ποιότητας παρεχόμενων υπηρεσιών στα ελληνικά νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις.

Δεν υπάρχουν σχόλια: