ΑΛΛΑΓΗ EMAIL

Οι φίλοι αναγνώστες μπορεί να στέλνουν τα μηνύματά τους στο εμέηλ στο οποίο θα προτιμούσε ο διαχειριστής να τα λαμβάνει. Παράλληλα επειδή η Maicrosoft μας λογόκρινε και μπλόκαρε το μαιηλ gmosxos1@hotmaihl. com άνοιξε και ισχύει πλέον το εμέηλ gmosxos23.6.1946@gmail.com το οποίο μπορείτε να χρησιμοποιείτε .ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ 6938.315.657 & 2610.273.901

Τετάρτη 5 Φεβρουαρίου 2020

Μείζον εθνικό ζήτημα η αναδιοργάνωση της Πολιτικής Προστασίας




Ο ΣΥΡΙΖΑ απαντά  για το σ/ν για την πολιτική προστασία που βρίσκεται υπό συζήτηση στη Βουλή κα.


«Η αναδιοργάνωση της Πολιτικής Προστασίας είναι ένα Μείζον Εθνικό Ζήτημα. Διεθνώς διαπιστώνεται αύξηση στο πλήθος, την ένταση και την έκταση των φυσικών και ανθρωπογενών καταστροφών, κυρίως εξαιτίας της κλιματικής κρίσης. Η χώρα μας έχει δυστυχώς βιώσει τις τραγικές συνέπειες. Επομένως,  χρειαζόμαστε ένα σύγχρονο, ευέλικτο, ολιστικό και αποτελεσματικό Εθνικό Μηχανισμό Διαχείρισης Κρίσεων και Αντιμετώπισης Κινδύνων με κάθετη οργάνωση. Προτεραιότητα  πρέπει να είναι η ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής, της περιουσίας, του φυσικού πλούτου και της πολιτιστικής κληρονομιάς.

Το ισχύον Σύστημα Πολιτικής Προστασίας, ωστόσο είναι απαρχαιωμένο. Είναι απαραίτητη επομένως η αναθεώρηση του θεσμικού πλαισίου, ώστε να συγκλίνουν οι επιτελικές, επιχειρησιακές, και υποστηρικτικές δομές πολιτικής προστασίας. Ιδιαίτερα, πρέπει να αποσαφηνιστούν οι αρμοδιότητες και τα καθήκοντα σε όλα τα επίπεδα διοίκησης (κεντρικό, περιφερειακό και τοπικό επίπεδο) και για όλους τους εμπλεκόμενους φορείς. Πρέπει να ξεκαθαριστεί η διαδικασία λήψης αποφάσεων και ανάληψης δράσεων σε στρατηγικό, επιχειρησιακό και τακτικό επίπεδο. Είναι αναγκαιότητα να καταπολεμηθεί η γραφειοκρατία.

Τί από όλα αυτά όμως επιτυγχάνει το σ/ν της ΝΔ;
--Επιλύει τη γραφειοκρατία; ΌΧΙ.
--Επιτυγχάνει το συντονισμό και την οργάνωση των συναρμόδιων φορέων; ΟΧΙ
--Ξεκαθαρίζει τις αρμοδιότητες; ΟΧΙ
--Ξεκαθαρίζεται ποιος αποφασίζει για την κλιμάκωση του επιπέδου ετοιμότητας για τη διαχείριση κρίσεων; ΟΥΤΕ ΚΑΝ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ!-
-Προβλέπεται η διαβούλευση με την επιστημονική κοινότητα κατά τη διαχείριση έκτακτων συμβάντων ή πριν την κήρυξη κατάστασης έκτακτης ανάγκης; ΟΧΙ
--Αναβαθμίζεται το Επιχειρησιακό Κέντρο της Πολιτικής Προστασίας; Δυστυχώς υποβαθμίζεται και υπάγεται στο Πυροσβεστικό Σώμα ενώ η Πολιτική Προστασία έχει ευρύτερες αρμοδιότητες.

Επομένως, το σ/ν της ΝΔ:
--Είναι δαιδαλώδες, γραφειοκρατικό και ακολουθεί ανορθολογική προσέγγιση. Αντί να οργανώνει το σύστημα πολιτικής προστασίας πρωτίστως σε τοπικό επίπεδο (δηλαδή στους Δήμους) και σε περιφερειακό επίπεδο, όπως ζητάει ξεκάθαρα τόσο η ΕΝΠΕ όσο και η ΚΕΔΕ και όπως προέβλεπε η συναφής Πρόταση Νόμου του ΣΥΡΙΖΑ. Η κυβέρνηση απλά τοποθετεί κομματικούς μετακλητούς ως Συντονιστές στις Περιφέρειες και σε αυτούς στηρίζει τον επιχειρησιακό σχεδιασμό της Χώρας!
--Ακολουθεί συγκεντρωτικές πρακτικές για το ΕΣΠΑ και προβλέπει απόρρητα κονδύλια αντί να δίνει πόρους στην τοπική αυτοδιοίκηση ενώ αφήνει ποινικά υπεύθυνους τους Δήμαρχους και τους Περιφερειάρχες!
--Δεν αξιοποιεί τον σοβαρότατη δουλειά που είχε γίνει επί διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ (και αποτυπώνεται στη συναφή πρόταση νόμου) και δεν επιδιώκει διακομματική συνεννόηση σε  ένα τόσο κρίσιμο και δύσκολο ζήτημα όπως αυτό της πολιτικής προστασίας
--Πρόκειται για σ/ν που η κυβέρνηση δεν το έχει διαβουλευθεί με κανέναν, που δεν το έχει επεξεργαστεί η επιστημονική κοινότητα, που εκτός της πολιτικής προστασίας αναδιοργανώνει συλλήβδην την Πυροσβεστική με τραγικές ωστόσο παραλείψεις (αναφέρουμε χαρακτηριστικά ότι καταργείτε ο Συντονιστής Επιχειρήσεων Πυροσβεστικού Σώματος Κρήτης και τον μεταφέρετε με έδρα στη Σάμο!).

Πρόκειται για απίστευτη ανευθυνότητα του κ. Μητσοτάκη και της κυβέρνησής του που κάθε μέρα που περνά επιβεβαίωνουν ότι νοιάζονται πολύ περισσότερο για την επικοινωνία παρά για την ουσία».

Επί διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, τι πρωτοβουλίες λάβατε για την πολιτική προστασία; 

«Επί διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, μετά και το πόρισμα Γκολντάμερ και έπειτα από δημόσια διαβούλευση (2-16 Μαΐου 2019), καταρτίστηκε ένα μεθοδολογικά άρτιο, συνεκτικό και καλά δομημένο νομοθέτημα για τη δημιουργία Εθνικής Άρχής Πολιτικής Προστασίας. Το νομοθέτημα αυτό έφτασε προ της νομοθέτησης, η οποία ανεβλήθηκε λόγω της πρόωρης προκήρυξης εθνικών εκλογών.  Όμως η δουλειά που είχε γίνει ήταν κεφαλαιώδης και έτσι καταθέσαμε το νομοσχέδιο αυτό ως Πρόταση Νόμου τον περασμένο Νοέμβριο.

Θυμίζουμε ότι τόσο ΚΕΔΕ όσο και οι ειδικές υπηρεσίες του Υπουργείου Εσωτερικών, η Μόνιμη Επιτροπή Ελέγχου Αρμοδιοτήτων Τοπικής Αυτοδιοίκησης του Υπουργείου Εσωτερικών, όλοι οι συναρμόδιοι και εμπλεκόμενοι φορείς συνέβαλλαν καθοριστικά και επικρότησαν το εν λόγω εγχείρημα ως «ένα καλά δομημένο κείμενο που ενσωματώνει ευρωπαϊκά πρότυπα και επιστημονική τεκμηρίωση» (ΚΕΔΕ). Θετικότατα ήταν και τα σχόλια από το Συμβούλιο της Ευρώπης.

Το σχέδιο νόμου ΣΥΡΙΖΑ δεν ήρθε μόνο να καλύψει το νομοθετικό κενό εικοσαετίας στην πολιτική προστασία και να ορίσει για πρώτη φορά τι είναι ο «Κίνδυνος Πολιτικής Προστασίας» και η «Καταστροφή», αλλά έκανε κάτι παραπάνω: επιχείρησε μια βαθιά τομή και έβαλε τάξη στο Χάος!  Αξιοποίησε στην πράξη (κι όχι κατ’ όνομα, όπως το σ/ν της ΝΔ) τις υπάρχουσες οργανικές δομές σε δήμους και περιφέρειες, δίνοντάς τους συνεκτικό ρόλο στο Σύστημα Πολιτικής Προστασίας, θεσπίζοντας ρητά ότι ενισχύονται σε προσωπικό και μέσα, και ότι αυτοί είναι οι βασικοί φορείς συντονισμού. Αντί για δυσκίνητες επιτροπές αιρετών και συλλογικά όργανα, που στην ώρα της κρίσης απουσιάζουν, το σ/ν ΣΥΡΙΖΑ προβλέπει την λειτουργία Συντονιστικών Κέντρων Έκτακτης Ανάγκης από τους υπηρεσιακούς παράγοντες σε όλα τα επίπεδα (Τοπικό, Κεντρικό και Περιφερειακό) και χωρίς να καταπατά τις αρμοδιότητες των ΟΤΑ Α’ και Β’ Βαθμού. Ταυτόχρονα, για πρώτη φορά οργανώνονταν οι συναρμόδιοι φορείς και θεσπίζονταν τα αναγκαία εργαλεία συντονισμού μεταξύ τους, δηλαδή τα «Πρωτόκολλα Συντονισμού», περνώντας από το αποστεωμένο σύστημα με βάση τις αρμοδιότητες σε ένα σύστημα που δομείται με βάσει Λειτουργίες Έκτακτης Ανάγκης «ΛΕ.Ε.Α.». Δυστυχώς, τίποτα αυτά όμως δεν υπάρχει στο σ/ν της κυβέρνησης ΝΔ».

Δεν υπάρχουν σχόλια: