![]() |
| Η κα Αχτσιόγλου υπουργός Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης διαβεβαίωσεότι οι συντάξεις δεν θα κοπούν. |
Οι συντάξεις δεν θα κοπούν, όλα τα θετικά μέτρα που εξήγγειλε ο
πρωθυπουργός στη ΔΕΘ θα εφαρμοστούν
«Διαμορφώνονται οι συναινέσεις που χρειαζόμαστε. Οι εταίροι μας έχουν αποδεχθεί ότι το μέτρο της περικοπής των συντάξεων δεν είναι διαρθρωτικό, ότι επιτυγχάνουμε τους στόχους μας για το πρωτογενές πλεόνασμα. Αυτό που συζητάμε αφορά το δημοσιονομικό χώρο και την αξιοποίησή του. Υπάρχει σύγκλιση για την εφαρμογή όλων των θετικών μέτρων που εξήγγειλε ο πρωθυπουργός στη ΔΕΘ. Υπάρχουν μικρές αποκλίσεις οι οποίες είναι επιλύσιμες.
Τις επόμενες μέρες θα αναληφθούν νομοθετικές πρωτοβουλίες για να προχωρήσουν αυτά τα μέτρα. Έχει σημασία να αισθανθούν οι πολίτες ότι η έξοδος από τα μνημόνια δεν είναι μια τυπική ημερομηνία, αλλά μια νέα πραγματικότητα» σημείωσε μιλώντας στο ραδιόφωνο News 24/7.
Αναφερόμενη στο θέμα των δικαστικών αποφάσεων σχετικά με τις αναδρομικές διεκδικήσεις συνταξιούχων η υπουργός Εργασίας σημείωσε: «Το 2012 με νόμους του κ. Κουτρουμάνη και του κ. Βρούτση περικόπηκαν εκ νέου, μετά το 2010 και το 2011, οριζοντίως οι συντάξεις. Το 2015 το ΣτΕ με μία απόφαση-πιλότο έκρινε ότι αυτές οι νέες περικοπές του 2012 ήταν αντισυνταγματικές και είπε, ωστόσο, ότι η απόφασή του δεν έχει αναδρομική ισχύ, άρα ότι δεν θα καταβληθούν αναδρομικά στους συνταξιούχους πριν το 2015, αλλά ότι η απόφασή του ισχύει για το μέλλον, από το 2015 και μετά».
Η παρούσα κυβέρνηση το 2016, επισήμανε η υπουργός Εργασίας, «συμμορφούμενη απολύτως με τις αρχές του Συντάγματος προχώρησε σε μία μεγάλη ασφαλιστική μεταρρύθμιση που όρισε ενιαίους κανόνες υπολογισμού εισφορών και συντάξεων για όλους τους ασφαλισμένους και τους συνταξιούχους, συνέδεσε για πρώτη φορά τις εισφορές που καταβάλλει ένας άνθρωπος με τη σύνταξή του και διαμόρφωσε έτσι ένα καθαρό πεδίο, το οποίο εναρμονίζεται απολύτως με τις συνταγματικές αρχές, προστατεύοντας παράλληλα τις καταβαλλόμενες συντάξεις. Επομένως από την πλευρά της η παρούσα κυβέρνηση έκανε θεσμικά και πολιτικά αυτό που έπρεπε, με αίσθημα ευθύνης για το ασφαλιστικό σύστημα και γι’ αυτό σήμερα το ασφαλιστικό σύστημα είναι βιώσιμο και μπορούμε να κάνουμε και διορθωτικές παρεμβάσεις διαρκώς».
Αναφορικά με την απόφαση μονομελούς πρωτοδικείου της Θεσσαλονίκης, η κ. Αχτσιόγλου δήλωσε ότι «πριν από λίγους μήνες υπήρξε μία απόφαση ενός μονομελούς πρωτοδικείου στη Θεσσαλονίκη το οποίο έκρινε ενάντια στην απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας ότι θα πρέπει να δοθούν αναδρομικά και πριν το 2015 σε συνταξιούχο. Αυτή η απόφαση αντιβαίνει στην απόφαση του ΣτΕ και έχουν ασκηθεί όπως είναι υποχρεωτικό τα ένδικα μέσα, η έφεση, προκειμένου να εξελιχθεί δικαστικά. Αυτά αφορούν το δικαστικό δρόμο τον οποίο παρακολουθούμε».
Για τη στάση της αντιπολίτευσης σχετικά με το θέμα η υπουργός Εργασίας τόνισε: «Είναι το λιγότερο θρασύ από την αξιωματική αντιπολίτευση να κουνάει το δάχτυλο όταν έχει δημιουργήσει ένα τεράστιο πρόβλημα στο ασφαλιστικό σύστημα».
Η αξιωματική αντιπολίτευση «σε συνεργασία με το ΠΑΣΟΚ τις περιόδους που συγκυβερνούσαν, είχαν προβεί σε διαδοχικές περικοπές των συντάξεων και παρ’ όλα αυτά παρέδωσαν το ασφαλιστικό σύστημα με ένα έλλειμμα 1,1 δισ. ευρώ και εκατοντάδες χιλιάδες απλήρωτες συντάξεις», σημείωσε η κ. Αχτσιόγλου και πρόσθεσε ότι «πραγματοποίησαν ένα τεράστιο αρνητικό θαύμα, γιατί πραγματικά αναρωτιέμαι πως γίνεται να κόβεις τόσες φορές τις συντάξεις και να παραδίδεις το ασφαλιστικό με τέτοιο έλλειμμα».
Η υπουργός Εργασίας επισήμανε ότι έκοψαν τις συντάξεις «με έναν τρόπο που κρίνεται ακραία αντισυνταγματικός από το ΣτΕ και θεωρούν ότι μπορούν να κουνούν το δάχτυλο στην παρούσα κυβέρνηση, η οποία ακριβώς παρενέβη και διόρθωσε το σύστημα» και τόνισε ότι «στην πραγματικότητα κάναμε μια συνολική διόρθωση του συστήματος για να υπάρχουν δίκαιοι κανόνες, προστατεύοντας τις καταβαλλόμενες συντάξεις και αυτή τη στιγμή έχουμε ένα σύστημα που στέκεται στα πόδια του».
Ο τηλεοπτικός σταθμός ΣΚΑΪ διαστρεβλώνει
«Ο τηλεοπτικός σταθμός ΣΚΑΪ διαστρεβλώνοντας, για μία ακόμη φορά, πλήρως την πραγματικότητα απέδωσε, με τίτλο στο δελτίο ειδήσεών του, φράση την οποία ουδέποτε είπε η υπουργός Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, Έφη Αχτσιόγλου, σε σημερινή συνέντευξή της», σημειώνει το υπουργείο Εργασίας.
Στην ίδια ανακοίνωση τονίζεται ότι ο τίτλος του σταθμού ανέφερε «ΑΧΤΣΙΟΓΛΟΥ: ΔΕΝ ΘΑ ΔΟΘΟΥΝ ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΑ ΣΤΟΥΣ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΥΣ».
«Η συγκεκριμένη φράση ποτέ δεν ειπώθηκε από την υπουργό Εργασίας στη συνέντευξή της στο ραδιόφωνο “News 247” την οποία χρησιμοποίησε ο ΣΚΑΪ» υπογραμμίζει το υπουργείο Εργασίας.
«Είναι προφανές ότι ο συγκεκριμένος τηλεοπτικός σταθμός για να εξυπηρετήσει αντιπολιτευτικές σκοπιμότητες δεν διστάζει να διαστρεβλώσει πλήρως την αλήθεια, ακόμα και να επινοήσει δηλώσεις που ποτέ δεν έγιναν».
Τέλος, το υπουργείο χαρακτηρίζοντας ως φερέφωνο της ΝΔ τον ΣΚΑΪ, τονίζει ότι «οφείλει τουλάχιστον να είναι συνεπής στην πιστή απόδοση των δηλώσεων και των πραγματικών γεγονότων».

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου