ΑΛΛΑΓΗ EMAIL

Οι φίλοι αναγνώστες μπορεί να στέλνουν τα μηνύματά τους στο εμέηλ στο οποίο θα προτιμούσε ο διαχειριστής να τα λαμβάνει. Παράλληλα επειδή η Maicrosoft μας λογόκρινε και μπλόκαρε το μαιηλ gmosxos1@hotmaihl. com άνοιξε και ισχύει πλέον το εμέηλ gmosxos23.6.1946@gmail.com το οποίο μπορείτε να χρησιμοποιείτε .ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ 6938.315.657 & 2610.273.901

Τρίτη 6 Νοεμβρίου 2018

Κυβερνητικό Καλειδοσκόπιο της 5-11-2018


Για τις αντιδράσεις της ΝΔ και του ΚΙΝΑΛ στον χώρο της υγείας

Αντί να μιλούν σε ΝΔ και ΚΙΝ.ΑΛ για «λάσπη στον ανεμιστήρα» αναφορικά με το πόρισμα της εξεταστικής, ας εξηγήσουν πρώτα γιατί βρέθηκαν χτισμένα έγγραφα και τιμολόγια του ΚΕΕΛΠΝΟ και στη συνέχεια να απαντήσουν σε συγκεκριμένα ερωτήματα:

- Είναι «λάσπη στον ανεμιστήρα» ότι το Ερρίκος Ντυνάν κατέληξε μέσα από μεθοδευμένες νομοθετικές παρεμβάσεις τους σε ιδιωτικά συμφέροντα, παρά το γεγονός ότι ήταν Κοινωφελές Ίδρυμα και ως τέτοιο απαγορευόταν εκ του Συντάγματος να εκποιηθεί;
- Είναι «λάσπη στον ανεμιστήρα» ότι ο Αντιπρόεδρος της ΝΔ, κ. Γεωργιάδης, ως υπουργός Υγείας, υπέγραψε μνημόνιο συνεργασίας με την Τράπεζα Πειραιώς για να βγει σε πλειστηριασμό το Κοινωφελές Ίδρυμα;
- Είναι «λάσπη στον ανεμιστήρα» ότι ο κ. Βορίδης ως υπουργός Υγείας πέρασε νομοθετικές ρυθμίσεις, με τις οποίες εξασφάλιζε ασυλία στα μέλη του Δ.Σ. του Ερυθρού Σταυρού και «παρέσχε» άδεια ιδρύσεως στην Ημιθέα ΑΕ;
- Είναι λάσπη στον ανεμιστήρα ότι ο κ. Βορίδης με νομοθετική παρέμβαση «βάφτισε» ένα δημόσιο νοσοκομείο ως ιδιωτική κλινική;
- Είναι λάσπη στον ανεμιστήρα ότι ο κ. Λοβέρδος κατέθεσε ψευδώς στην Εξεταστική Επιτροπή για τον χρόνο σύνταξης της τροπολογίας, με την οποία άνοιξε το δρόμο για την πώληση του Κοινωφελούς Ιδρύματος;
Με λίγα λόγια, το πόρισμα της Εξεταστικής επιβεβαιώνει με λεπτομέρειες τις σαφείς πολιτικές ευθύνες ΝΔ και ΠΑΣΟΚ για το ξεπούλημα του Ερρίκος Ντυνάν. Αυτό ωστόσο που δημιουργεί πραγματικά άγχος σε ΝΔ και ΚΙΝ.ΑΛ, είναι ότι επιπλέον ζητάει από τη Δικαιοσύνη να διερευνήσει το σύνολο της υπόθεσης και τυχόν ποινικές ευθύνες των υπουργών τους.
Για τη συνταγματική αναθεώρηση
Η  συνταγματική αναθεώρηση απαιτεί ευρύτερες συγκλίσεις και συναινέσεις,  στη βάση όμως ενός συγκροτημένου πολιτικού πλαισίου. Αντίθετα, η εμμονή του κ. Μητσοτάκη στο να κριθούν αναθεωρητέα όλα τα άρθρα του Συντάγματος που εισηγούνται τα κόμματα είναι, όχι μόνο αδιανόητη αλλά και συγκρούεται με τη λογική του Συντάγματος.  Σύμφωνα με το Σύνταγμα, απαιτούνται δύο ψηφοφορίες σε δύο διαδοχικές κοινοβουλευτικές περιόδους, που χρειάζεται η πρώτη να έχει 151 και η δεύτερη 180 ή 180 η πρώτη και 151 η δεύτερη. Η λογική Μητσοτάκη δεν εστιάζει στη σύνθεση και στη συναίνεση, αλλά ταιριάζει περισσότερο σε τζογαδόρο, ενώ  εκφράζει τη θεσμική ανευθυνότητα του ίδιου, ακόμα  και στο κορυφαίο ζήτημα της αναθεώρησης του Συντάγματος.
Η «τολμηρή αναθεώρηση» στην οποία αναφέρεται η ΝΔ δεν είναι τίποτα άλλο παρά η συνταγματοποίηση του ακραίου νεοφιλελευθερισμού. Για αυτό και ο κ. Μητσοτάκης εχθρεύεται οτιδήποτε ενδυναμώνει τη λαϊκή παρέμβαση, όπως το αναλογικό εκλογικό σύστημα και τα δημοψηφίσματα, ή προστατεύει τους εργαζόμενους και τα δημόσια αγαθά. Για αυτό και έχει ως πρωταρχικό του στόχο την αναθεώρηση του άρθρου 16 και την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων.
Εντύπωση μας προκαλεί η παράλειψη κάθε αναφοράς στο άρθρο 86 και στο νόμο περί ευθύνης υπουργών στο non paper της ΝΔ, όταν τις τελευταίες ημέρες ο κ. Μητσοτάκης αυτοπαρουσιάζεται ως ο σύγχρονος Δον Κιχώτης που έδινε μόνος του «μάχες» κατά του συγκεκριμένου άρθρου. Τις οποίες μόνο ο ίδιος θυμάται.
Όσο για τις αναφορές περί «προεκλογικού χρόνου» της αναθεώρησης, μόνο θυμηδία προκαλούν όταν εκστομίζονται από τον άνθρωπο που από το 2016 έχει ζητήσει εκατοντάδες φορές εκλογές, ενώ άλλες τόσες τις έχει κερδίσει κιόλας στο μυαλό του.

Δείτε εδώ το non paper της ΝΔ.
Για την αναπτυξιακή στρατηγική της κυβέρνησης (σημεία από τη δήλωση του Γ. Δραγασάκη)

- Η «Αναπτυξιακή Στρατηγική» διαμορφώθηκε μέσα από διαδοχικούς κύκλους επεξεργασιών και διαβουλεύσεων σε πολλά επίπεδα με κορυφαία, κατά την τελική φάση, τη διαδικασία των Περιφερειακών Αναπτυξιακών Συνεδρίων που πραγματοποιήθηκαν σε όλες τις περιφέρειες της χώρας την περίοδο 2017-2018.
Στόχος της Αναπτυξιακής Στρατηγικής δεν είναι η αναπαραγωγή του πριν από την κρίση καθεστώτος ή απλώς η ανάκαμψη της οικονομίας, αλλά ο μετασχηματισμός του παραγωγικού υποδείγματος και η μετάβαση σε ένα μοντέλο διατηρήσιμης ανάπτυξης, δίκαιης, βιώσιμης και ανθεκτικής, έναντι εξωγενών αναταράξεων και κινδύνων. Για το λόγο αυτό η Αναπτυξιακή Στρατηγική υιοθετεί την ολιστική αντίληψη για την ανάπτυξη και ενσωματώνει τις τρεις διαστάσεις της -οικονομική, κοινωνική, περιβαλλοντική- όπως ορίζονται στους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ.
- Η Αναπτυξιακή Στρατηγική γίνεται, ήδη, πράξη. Το πιστοποιούν οι 142 δράσεις στις οποίες εξειδικεύεται το περιεχόμενό της στο χώρο ευθύνης του Υπουργείου μας. Πρόκειται για δράσεις που έχουν ως αποδέκτη την κοινωνία και ως στόχο τη δημιουργία των προϋποθέσεων για την ικανοποίηση των αναγκών της με βιώσιμο και διατηρήσιμο τρόπο.
- Από τις εξαγγελίες που έγιναν στα περιφερειακά συνέδρια, οι 89 αφορούσαν αντικείμενα του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης, οι 60 δράσεις έχουν ήδη ολοκληρωθεί, 11 υλοποιούνται και 18 βρίσκονται στο στάδιο της προετοιμασίας για να υλοποιηθούν.  Συνεπώς, το Υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης έχει ήδη ολοκληρώσει πάνω από το 67% όλων των δράσεων που εξαγγέλθηκαν από τον Πρωθυπουργό στο σύνολο των Συνεδρίων και το αφορούν. Δείτε εδώ ολόκληρη τη δήλωση του Γ. Δραγασάκη. Επιπλέον, δείτε εδώ το κείμενο για τον προγραμματισμό των δράσεων του υπουργείου Ανάπτυξης.  

Για την επιστροφή αναδρομικών στους συνταξιούχους

Το 2015 το Συμβούλιο της Επικρατείας εκδίδοντας μία απόφαση-πιλότο έκρινε ως αντισυνταγματικές τις οριζόντιες περικοπές στις συντάξεις, που επέβαλαν οι νόμοι της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ το 2011 και το 2012. Το ΣτΕ όρισε σαφώς το 2015 ότι αυτή η πιλοτική απόφασή του δεν είχε αναδρομική ισχύ, αλλά θα ίσχυε από την έκδοσή της και για το μέλλον. Πρακτικά, δηλαδή, αν και αναγνώριζε την αντισυνταγματικότητα των περικοπών δεν έκανε δεκτή τη διεκδίκηση αναδρομικών πριν το 2015. Υπενθυμίζεται ότι οι κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ επέβαλαν οριζόντιες περικοπές στις συντάξεις έως και 50%, συνολικού ύψους 45 δισ. ευρώ, και παρέδωσαν το ασφαλιστικό σύστημα με έλλειμμα 1,1 δισ. Ευρώ. Η παρούσα κυβέρνηση εναρμονιζόμενη και συμμορφούμενη απολύτως με τις αρχές του Συντάγματος, προχώρησε στη διαρθρωτική ασφαλιστική μεταρρύθμιση το 2016. Έθεσε ενιαίους κανόνες για όλους τους ασφαλισμένους και όλους τους συνταξιούχους, χωρίς διακρίσεις, προστατεύοντας τα καταβαλλόμενα ποσά των συντάξεων. Παράλληλα, εξασφάλισε τη βιωσιμότητα του ασφαλιστικού συστήματος μετατρέποντας το έλλειμμα σε πλεόνασμα.Επομένως η παρούσα κυβέρνηση αντιμετώπισε πολιτικά και θεσμικά το ζήτημα με αίσθημα ευθύνης απέναντι στους ασφαλισμένους και τους συνταξιούχους και με απόλυτο σεβασμό προς το Σύνταγμα. Όσον αφορά τις δικαστικές αγωγές και τις δικαστικές αποφάσεις για αναδρομικά:
Το Δημόσιο υποχρεούται σε αυτές τις περιπτώσεις να εξαντλεί τα ένδικα μέσα, τα οποία κατατίθενται από την αρμόδια νομική υπηρεσία, υπό την εποπτεία του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους (ΝΣΚ). Οι γνωμοδοτήσεις του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους καθώς και η άσκηση εφέσεων από το Δημόσιο, στο πλαίσιο της υποχρέωσής του να εξαντλεί τα ένδικα μέσα, είναι διαδικασίες στις οποίες δεν υπάρχει καμία πολιτική εμπλοκή ή παρέμβαση. Όσον αφορά δικαστικές αποφάσεις μονομελών πρωτοδικείων που έρχονται σε προφανή αντίθεση με την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας (π.χ. επιδικάζουν αναδρομικά πριν το 2015), το αν τελικά θα ευδοκιμήσουν θα κριθεί σε επόμενο δικαστικό βαθμό. Η μοναδική περίπτωση όπου το ΝΣΚ δεν έκρινε σκόπιμη την άσκηση έφεσης, αφορά απόφαση μονομελούς πρωτοδικείου που εναρμονιζόταν με την απόφαση-πιλότο του ΣτΕ. Η κρίση αυτή του ΝΣΚ σε καμία περίπτωση δεν προεξοφλεί την εξέλιξη αντίστοιχων περιπτώσεων, καθώς καθεμιά έχει ειδικά χαρακτηριστικά. Από την πλευρά μας παρακολουθούμε τη δικαστική εξέλιξη των υποθέσεων.

Σχετικά με δημοσιεύματα για το αεροδρόμιο Ιωαννίνων

Η σημερινή κυβέρνηση και η σημερινή ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι αυτή που αναβίωσε, υλοποίησε και ολοκληρώνει το βαλτωμένο από το 2007 έργο του εκσυγχρονισμού του Αεροδρομίου. Είναι αυτή που έλυσε, με πρωτοβουλία και του ίδιου του Πρωθυπουργού, κ. Αλέξη Τσίπρα, το ζήτημα της παροχής καυσίμων στο Αεροδρόμιο. Είναι αυτή που διαμορφώνει για πρώτη φόρα στη χώρα Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών και σε αυτό συμπεριλαμβάνονται και οι Αεροπορικές Μεταφορές. Είναι αυτή που με όλα αυτά τα βήματα και σε συνεργασία και με τους τοπικούς φορείς προσπαθεί να ενισχύσει και το Αεροδρόμιο Ιωαννίνων ως βασικό μοχλό ανάπτυξης της Ηπείρου και οι εξελίξεις αποδεικνύουν πως αυτό επιτυγχάνεται. Η πρόσφατη απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη, αφορά τη κατάρτιση ενός σχεδίου αξιοποίησης των 23 Αεροδρομίων των οποίων η διαχείριση και η λειτουργία ανήκει στην ΥΠΑ. Ότι δηλαδή οφείλει να κάνει κάθε σοβαρή πολιτεία προκειμένου να λειτουργεί με μακροχρόνιο σχεδιασμό, στόχους και μετρήσιμα αποτελέσματα. Αυτός ο σχεδιασμός θα καταλήξει σε συγκεκριμένα βήματα αξιοποίησης με κάθε νόμιμο και αποδοτικό τρόπο.


Μέτρα διευκόλυνσης για τους σεισμόπληκτους της Ζακύνθου

Παρατείνονται μέχρι και την 28.01.2019 οι προθεσμίες καταβολής των βεβαιωμένων οφειλών των φυσικών και νομικών προσώπων και οντοτήτων με κύρια κατοικία ή εγκατάσταση (έδρα) στην Περιφερειακή Ενότητα Ζακύνθου της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων, που λήγουν ή έληξαν από 26.10.2018 μέχρι και την 28.01.2019. Έως την ίδια ημερομηνία και για τις ίδιες οφειλές και πρόσωπα, παρατείνονται και οι προθεσμίες καταβολής των δόσεων ρυθμίσεων/διευκολύνσεων τμηματικής καταβολής βεβαιωμένων οφειλών.  Αναστέλλεται μέχρι και την 28.01.2019 η πληρωμή των βεβαιωμένων και ληξιπρόθεσμων την 26.10.2018 οφειλών, των ανωτέρω προσώπων και οντοτήτων. Παράλληλα, σημειώνεται ότι με σχετική απόφαση του Διοικητή της ΑΑΔΕ Γιώργου Πιτσιλή την 30.10.2018, παρατείνεται –για τα ανωτέρω πρόσωπα και οντότητες- μέχρι την 30.11.2018 η υποβολή των δηλώσεων ΦΠΑ που θα υποβάλλονταν την 31.10.2018 και η καταβολή των τυχόν αναλογούντων ποσών.

Για τη στήριξη των πολιτών οι οποίοι επλήγησαν από τις ισχυρές βροχοπτώσεις και τις καταστροφικές πλημμύρες που σημειώθηκαν στο Μαντούδι Ευβοίας μετά την 29.09.2018:
Παρατείνονται μέχρι και την 01.04.2019 οι προθεσμίες καταβολής των βεβαιωμένων οφειλών των φυσικών και νομικών προσώπων και οντοτήτων με κύρια κατοικία ή εγκατάσταση (έδρα) στις Δημοτικές Ενότητες Κηρέως, Ελυμνίων και Νηλέως του Δήμου Λίμνης-Μαντουδίου-Αγίας Άννας της Περιφερειακής Ενότητας Εύβοιας της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας που λήγουν ή έληξαν από 29.09.2018 μέχρι και την 01.04.2019. Έως την ίδια ημερομηνία και για τις ίδιες οφειλές και πρόσωπα, παρατείνονται και οι προθεσμίες καταβολής των δόσεων ρυθμίσεων/διευκολύνσεων τμηματικής καταβολής βεβαιωμένων οφειλών.  Αναστέλλεται μέχρι και την 01.04.2019 η πληρωμή των βεβαιωμένων και ληξιπρόθεσμων την 29.09.2018 οφειλών, των ανωτέρω προσώπων και οντοτήτων.

Από την ανακοίνωση του ΥΠΕΣ

Την πρώτη εβδομάδα του Οκτωβρίου, το Υπουργείο Εσωτερικών ενέκρινε το ποσό των 650.000 ευρώ στο Δήμο Μαντουδίου-Λίμνης-Αγίας Άννας, για την αντιμετώπιση των ζημιών και καταστροφών που προκλήθηκαν από την ακραία κακοκαιρία, ενώ για την αντιμετώπιση προβλημάτων που δημιουργήθηκαν από τη λειψυδρία, εγκρίθηκε επιπλέον ποσό ύψους 200.000 ευρώ, με το συνολικό ποσό των έκτακτων χρηματοδοτήσεων να ανέρχεται στα 850.000 ευρώ. Παράλληλα, στο πλαίσιο του Προγράμματος «ΦιλόΔημος» του ΥΠΕΣ, έχουν ενταχθεί έργα ύδρευσης και συντήρησης σχολείων συνολικού προϋπολογισμού 1.400.000,00 και 41.000,00 ευρώ αντίστοιχα.

Για τα σχολικά γεύματα (από τη συνέντευξη της Θ. Φωτίου)

Ξεκίνησε από σήμερα, Δευτέρα 5 Νοεμβρίου, η σταδιακή διανομή των σχολικών γευμάτων σε ολόκληρη την επικράτεια. Το πρόγραμμα απευθύνεται σε 153.250 μαθητές που φοιτούν σε 950 σχολεία σε όλη τη χώρα. Είναι πια κρατικός θεσμός αφού έχει μπει στον κρατικό προϋπολογισμό, και διατίθενται για την εφαρμογή και την υλοποίηση του 50 εκατομμύρια ευρώ. Η Νέα Δημοκρατία δεν το ψήφισε διότι θεωρεί ότι τα σχολικά γεύματα είναι σχολικά συσσίτια. Το πρόγραμμα είναι αυξημένο κατά 20% σε σχέση με πέρυσι, ενώ έχουν ενταχθεί σε αυτό όλα τα σχολεία των πυρόπληκτων περιοχών. Όλες οι πολιτικές μας για τα παιδιά έχουν δώσει από 800 εκ. που παραλάβαμε το 2015, οι προϋπολογισμοί έχουν αυξηθεί σε 1.3 δις σε τρία χρόνια και συνεχίζουμε. Και μόνο αυτό δείχνει πόσο μεγάλες πολιτικές κάνουμε για το κοινωνικό κράτος και για τα παιδιά όλου του κόσμου.

Για τη συνάντηση της Ο. Γεροβασίλη με  εκπροσώπους LGBTQI οργανώσεων

Υποβλήθηκε υπόμνημα με προτάσεις για αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο. Το υπόμνημα υποβλήθηκε από τους εκπροσώπους LGBTQI οργανώσεων, με τις προτάσεις να αποτελούν συναρμοδιότητα περισσότερων υπουργείων, ενώ παράλληλα ζητήθηκε η πλήρης διαλεύκανση της υπόθεσης του τραγικού θανάτου του ακτιβιστή Ζακ Κωστόπουλου. Η Όλγα Γεροβασίλη επισήμανε ότι είναι υπό διερεύνηση όλες οι πτυχές της υπόθεσης και θα χυθεί άπλετο φως σε ό,τι αφορά τη συμπεριφορά όλων των εμπλεκομένων στο τραγικό αυτό γεγονός. Πρόσθεσε δε, ότι παρακολουθεί και ενημερώνεται για την υπόθεση, τονίζοντας ότι «τίποτα δεν θα πέσει κάτω». Υπογράμμισε, επίσης, ότι στόχος του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη είναι να αντιμετωπίζονται με ευαισθησία ζητήματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων και να ελέγχονται περιστατικά με βίαιες ή ρατσιστικές συμπεριφορές.

Για τις μεταρρυθμίσεις στη χωροταξία (από την ομιλία του Γ. Σταθάκη)

Η παρούσα κυβέρνηση έκανε τόσες μεταρρυθμίσεις στη χωροταξία όσες είχαν να γίνουν για πολλές δεκαετίες και έκανε πράγματα που φάνταζαν αδύνατα. Αναρτημένους και κυρωμένους δασικούς χάρτες, που από το 1% όταν τους παραλάβαμε το 2015, θα φθάσουν στο 90% μέχρι το τέλος του 2019. Κατ΄ αρχήν ανάρτηση της γραμμής των αιγιαλών μέχρι το τέλος του 2018, ώστε η χώρα να αποκτήσει οριοθετημένους αιγιαλούς μέχρι το τέλος του 2019. Μετά από 25 χρόνια μάχης και δήθεν μεταρρυθμιστικών κυβερνήσεων, παραλάβαμε το Κτηματολόγιο στο 25% και φιλοδοξούμε το 2020 να έχει ολοκληρωθεί το 90% της ελληνικής επικράτειας, θεσμοθετώντας έναν ενιαίο φορέα, με την ενοποίηση των υποθηκοφυλακείων με τα κτηματολογικά γραφεία.

Σχετικά με την ανακοίνωση του ΚΙΝΑΛ για τη φοίτηση  των παιδιών προσφύγων και μεταναστών (άτυπη ενημέρωση του ΥΜΕΠΟ)
 
Η φοίτηση όλων των παιδιών προσφύγων και μεταναστών σε σχολεία στην Ελλάδα είναι αναμφισβήτητα υποχρεωτική και διασφαλισμένη από την ελληνική Πολιτεία.  Η επίμαχη ανακοίνωση του ΔΟΜ δημοσιεύτηκε το απόγευμα της Παρασκευής 2 Νοεμβρίου και έπειτα από σχετική επισήμανση του ΥΜΕΠΟ και αφού δόθηκαν οι απαραίτητες εξηγήσεις και διαβεβαιώσεις από πλευράς του οργανισμού ότι επρόκειτο για λάθος εκ παραδρομής, η ανακοίνωση διορθώθηκε άμεσα, ήδη από το πρωί του Σαββάτου 3/11. Ποιο το νόημα και το αντικείμενο της σημερινής ανακοίνωσης του ΚΙΝΑΛ, δύο ημέρες μετά τη δημοσίευση της διορθωμένης ανακοίνωσης του ΔΟΜ;

Δεν υπάρχουν σχόλια: