Σειρά
παραβάσεων από Εταιρείες Ενημέρωσης Οφειλετών κατά τη διάρκεια του
πρώτου εξαμήνου του 2018, εντόπισε η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και
Προστασίας Καταναλωτή. Πρόκειται συνήθως για εταιρείες που ενοχλούν παραπλανητικά ή και εκβιαστικά χρεοφειλέτες κυρίως μικρών ποσών προς τράπεζες και άλλες επιχειρήσεις, οι οποίες εταιρείες πιέζουν φορτικά από την πρώτη ημέρα μη καταβολή του χρεωστούμενου ποσού!
Συνολικά επιβλήθηκαν 21 διοικητικές
κυρώσεις ύψους 160.500 ευρώ, που κυρίως αφορούν παραβάσεις για συχνότητα
κλήσεων, παραπλανητική πληροφόρηση, παρέκκλιση των εντολών των
δανειστών - καθώς συχνά καλούν σε τηλέφωνα επικοινωνίας που δεν τα είχαν
δηλώσει οι οφειλέτες, αλλά τα βρήκαν συνήθως από δημόσια προσβάσιμους
τηλεφωνικούς καταλόγους -, κλήση σε τηλέφωνο εργασίας χωρίς να είναι το
μοναδικό τηλέφωνο επικοινωνίας, όχληση για οφειλές στις οποίες δεν έχουν
παρέλθει 10 ημέρες από τότε που αυτές κατέστησαν ληξιπρόθεσμες,
ενημέρωση χωρίς να έχει προηγηθεί η ταυτοποίηση του οφειλέτη, χρέωση
ποσού για εξώδικη ενημέρωση κ.λ.π.
Παράλληλα η Γενική Γραμματεία Εμπορίου
και Προστασίας Καταναλωτή συγκροτεί ομάδα εργασίας με σκοπό να
προσδιοριστούν οι ανάγκες για τη βελτίωση του θεσμικού πλαισίου (ν.
3758/2009 «Εταιρείες Ενημέρωσης Οφειλετών για ληξιπρόθεσμες απαιτήσεις
και άλλες διατάξεις», όπως τροποποιήθηκε με το ν. 4038/2012). Το πόρισμα
της ομάδας θα τεθεί σε διαβούλευση με τους ενδιαφερόμενους φορείς, ώστε
οι διατάξεις να κατατεθούν στη Βουλή το φθινόπωρο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου