ΑΛΛΑΓΗ EMAIL

Οι φίλοι αναγνώστες μπορεί να στέλνουν τα μηνύματά τους στο εμέηλ στο οποίο θα προτιμούσε ο διαχειριστής να τα λαμβάνει. Παράλληλα επειδή η Maicrosoft μας λογόκρινε και μπλόκαρε το μαιηλ gmosxos1@hotmaihl. com άνοιξε και ισχύει πλέον το εμέηλ gmosxos23.6.1946@gmail.com το οποίο μπορείτε να χρησιμοποιείτε .ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ 6938.315.657 & 2610.273.901

Τρίτη 12 Δεκεμβρίου 2017

Αναφορές στον προϋπολογισμό, στον απολογισμό και στον σχεδιασμό του ΥΠΑΑΤ



1. Η αναφορά του προϋπολογισμού για το ΥΠΑΑΤ είναι προσγειωμένη.
Προσγειωμένη στις σημερινές δημοσιονομικές συνθήκες και δυνατότητες , στις αναγκαίες φυσιολογικές απαιτήσεις καθώς και στις απαραίτητες ανελαστικές δαπάνες.
Προσγειωμένη ταυτόχρονα στις αναπτυξιακές προτεραιότητες.

Δεν θα εισέρθουμε σε ανάλυση των αριθμών. Είναι ορθολογικά αποτυπωμένοι.
Αναφέρουμε μόνο πως διασφαλίζεται πλήρως η χρηματοδότηση της λειτουργίας του ΥΠΑΑΤ  και των φορέων του , τόσο σε επίπεδο του υφιστάμενου προσωπικού όσο και σε επίπεδο καθημερινής διαχείρισης , έστω και αν οι ανάγκες εξοικονόμησης πόρων περιορίζουν σε ένα βαθμό τις αυξημένες απαιτήσεις της εποχής.
Ταυτόχρονα διασφαλίζεται η Εθνική συμμετοχή στην Δημόσια δαπάνη του Αναπτυξιακού σκέλους του ΠΑΑ 2014 - 2020  συνολικού πενταετούς  κοινοτικού προϋπολογισμού 5,64 δις ευρώ  ,  που για το 2017 υπολογίζεται σε 940 εκ ευρω.
Είναι βέβαια στα υπόψη πως ενδεχομένη αυξημένη αναγκαιότητα διάθεσης  πόρων για λόγους ανωτέρας βίας που προκύπτουν από το γεγονός πως το ΥΠΑΑΤ διαχειρίζεται παραγωγικό τομέα υποκείμενο σε μη σταθερό περιβάλλον (καταστροφές , κλιματικές συνθήκες , προσβολές ) και με σημαντικές επισφάλειες , θα σηματοδοτεί αναγκαιότητα αναδιάρθρωσης και προϋπολογιστικά , κατά περίπτωση.
Γιατί ο αγροδιατροφικού  τομέας  συνιστά μια πολύ σημαντική ποιοτική παράμετρο ανάπτυξης που σε επίπεδο έργων που χρηματοδοτούνται από το ΠΔΕ  και είναι πάνω από 500 εκ ευρω περιλαμβάνει  έργα υποδομών για τη βελτίωση συνθηκών μεταποίησης και εμπορίας γεωργικών προϊόντων, οικονομικές ενισχύσεις γεωργικών προγραμμάτων, κατασκευαστικές βελτιώσεις και εξοπλισμούς , εγγειοβελτιωτικά έργα, έργα ενίσχυσης της αλιείας κλπ. Για τα έργα αυτά, δεσμεύονται πιστώσεις που αντιπροσωπεύουν το ………..% ;;; περίπου του συνολικού ΠΔΕ.
2. Απολογισμός - σχεδιασμός
Αναφερόμαστε κυρίως απολογιστικά αλλά και σχεδιαστικά  στον βηματισμό του Υπουργείου με ένα μεσοπρόθεσμο ορίζοντα.
Το βασικό μας πρόγραμμα όπως εδώ και δυο περίπου χρόνια έχει κατατεθεί , είναι και παραμένει σταθερό και αναλλοίωτο ως προς την φιλοσοφία , τις αξίες και τους στόχους του.
Αναφέρεται στην  αποτροπή της συνεχιζόμενης αποεπένδυσης από τους Έλληνες αγρότες , την αποφυγή δημιουργίας  ολιγοπωλιακών  καταστάσεων  εκμετάλλευσης του πλούτου της ελληνικής υπαίθρου , την δημιουργία συνεταιριστικών , συλλογικών , κοινωνικών σχημάτων παραγωγής και διάθεσης  με ταυτόχρονη αύξηση της παραγωγικότητας , την κινητοποίηση όλων των παραγωγικών δυνάμεων  και την μεγιστοποίηση συντελεστών παραγωγής , την βελτίωση του ελλειμματικού εμπορικού ισοζυγίου αγροτικών προϊόντων και η μείωση της ‘’εξάρτησης’’  στα τρόφιμα , με πρώτο κριτήριο την  υγιεινή και την ποιότητα, την μείωση της ανεργίας στην ύπαιθρο και στήριξη του νέου ανθρώπινου παραγωγικού δυναμικού , τον εξορθολογισμό των σχέσεων παραγωγής , την εισαγωγή της έρευνας και της καινοτομίας , νέους κανόνες προστατευτισμού στην γεωργία και κτηνοτροφία,  στην διαχείριση της πρωτογενούς παραγωγής με περιβαλλοντικούς όρους , κοινωνικά και οικονομικά κριτήρια στην κατανομή των βαρών από την κρίση , ανάπτυξη με όρους δικαίου.
Με αυτή την λογική  αναφερόμαστε σε  πολιτικό σχεδιασμό βραχυ-μεσοπρόθεσμων προτεραιοτήτων  ανάταξης των παραγωγικών δυνάμεων της υπαίθρου ,  όπου σαφώς υπεισέρχονται οι Ευρωπαϊκές δεσμεύσεις και οι απαιτήσεις της συμφωνίας , κατανεμημένες βάσει δυνατοτήτων , και που η εφαρμογή τους εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τις κοινωνικές αναγκαιότητες του σήμερα και του αύριο, αλλά και την ωριμότητα επίτευξης τους Μπορούμε σήμερα με σχετική βεβαιότητα  να πούμε, πως ακριβώς αυτόν τον σχεδιασμό προτεραιοτήτων , έχουμε ενσωματώσει  στις μέχρι σήμερα πολιτικές της κυβέρνησης.
Συγκεκριμένα:
3. Στόχοι και προτεραιότητες
Σχηματικά μπορούμε να αποτυπώσουμε τον προγραμματισμό αυτών των  προτεραιοτήτων και την παράλληλη δράση μας ως εξής:
Βήμα Α. Επίλυση των άμεσων και ώριμων προβλημάτων της αγροτικής κοινωνίας  προκειμένου να παραμείνει  σήμερα στην παραγωγή ο αγροτικός πληθυσμός , με ταυτόχρονο εξορθολογισμό  και  άμβλυνση των επιπτώσεων της κρίσης και των δημοσιονομικών περιορισμών .
Γι αυτό , το ξαναλέμε , προσπαθήσαμε ως προτεραιότητα να ανακόψουμε την εντεινόμενη για αρκετά χρόνια φτωχοποίηση των μικρομεσαίων αγροτών και την συνεχιζόμενη αποεπένδυση  εν μέσω κρίσης  και μεγάλων γραφειοκρατικών προβλημάτων καταβάλλοντας  αγωνιώδεις προσπάθειες να αποδοθούν ενισχύσεις , αποζημιώσεις και οφειλόμενα αναπτυξιακών προγραμμάτων πολλών χρόνων ύψους πάνω από 2 δις ευρω και ταυτόχρονα να κανονικοποιήσουμε τις ετήσιες υποχρεώσεις του δημοσίου. Θεωρούμε πως στο καθεστώς της γενικότερης αποδιάρθρωσης που είχε (τυχαία;) επικρατήσει μπορέσαμε να σηματοδοτήσουμε μια πρώτη ανάταξη. Ταυτόχρονα βέβαια να αποτρέψουμε επιβολή νέων προστίμων και καταλογισμών  όπως και να ελαχιστοποιήσουμε επιβολές των παλιών.
Στην ιδία κατεύθυνση κινούνται  οι ριζοσπαστικές αλλαγές και οι αναγκαίοι εκσυγχρονισμοί  που επιχειρήσαμε , που παρά τις καθυστερήσεις αφομοίωσης  αρχίζουν πια να κερδίζουν έδαφος απέναντι στη μονοκαλλιέργεια της συντήρησης  .
§  Ο νόμος για τους συνεταιρισμούς , τις οργανώσεις και τις ομάδες παραγωγών
§  Η νέα χωροταξία και κατανομή στους βοσκοτόπους
§  Η θεσμοθέτηση της κάρτας του Αγρότη
§  Το άνοιγμα των πυλών Α
§  Η διεύρυνση της εξισωτικής αποζημίωσης σε ορεινές μειονεκτικές περιοχές
§  Η διεύρυνση των συνδεδεμένων ενισχύσεων
§  Οι  αποφάσεις για το εργόσημο των παράτυπα διαμενόντων αλλοδαπών με εργασία στην αγροτική οικονομία
§  Οι αποφάσεις για την βιομηχανική κάνναβη και την οικοτεχνία.
§  Το πλαίσιο για την ανάπτυξη των αρωματικών και φαρμακευτικών φυτών
§  Η ουσιαστική έναρξη λειτουργίας της τράπεζας εγχωρίου γενετικού υλικού
§  Ο νόμος κατά των Ελληνοποιήσεων των ευπαθών προϊόντων και της έγκαιρης εξόφλησης των παραγωγών.
§  Η θεσμοθέτηση και έναρξη λειτουργίας  στο επόμενο διάστημα του ΟΔΙΑΓΕ , φορέα διαχείρισης της δημόσιας αγροτικής περιουσίας , που θα αξιοποιηθεί σχεδιασμένα για παραγωγικούς , και ερευνητικούς σκοπούς  με προτεραιότητα σε νέους , άνεργους και συλλογικούς φορείς.
§  Το νέο οργανόγραμμα του Υπουργείου όπου θέτουμε  για πρώτη φορά Γενική Διεύθυνση τροφίμων με βασική της δραστηριότητα την ενασχόληση της με την εξωστρέφεια και τον εξαγωγικό προσανατολισμό των προϊόντων μας.
§  Η αναδιοργάνωση  όλων των δημόσιων φορέων σε παραγωγική κατεύθυνση όπου σε πρώτη φάση το σχεδία νόμου για τον ΕΛΓΟ ΔΗΜΗΤΡΑ βρίσκεται σε δημόσιε διαβούλευση
Και άλλα πολλά κινούνται σ αυτήν την κατεύθυνση
Βήμα Β . Προώθηση άμεσων και ώριμων θεσμικών παρεμβάσεων. Εκκίνηση των αναπτυξιακών διαδικασιών με  ουσιαστική αξιοποίηση του πυλώνα ΙΙ του ΠΑΑ 2014-2020 και σχετική διαφοροποίηση των επί μέρους προτεραιοτήτων του σε δικαιότερη κατεύθυνση .
Έχουμε όλοι υπόψη πως το συνολικό ύψος του ΠΑΑ 2014-20 διαπραγματεύτηκε η προηγούμενη κυβέρνηση  και όπως είναι γνωστό δεν μπορεί να αυξηθεί , όπως και τα εν γένει μέτρα χρηματοδότησης .
Μέτρα και άξονες όμως , που η δημοσιονομική ασφυξία που είχε δομηθεί από την περίοδο της έναρξης της κρίσης και η αδυναμία υλοποίησης των επενδύσεων  κατά το προηγούμενο ΠΑΑ , η  προχειρότητα, η έλλειψη στόχων και ορθολογικών προβλέψεων , πέραν της αναγκαιότητας εκατοντάδων διορθωτικών ενεργειών  για την οριστική έγκριση του, επέβαλαν  αφ ενός καθυστερήσεις αφ ετέρου την ανάγκη μεγάλου μέρους ενταγμένων έργων να μεταφερθούν ως ανειλημμένες υποχρεώσεις στο τρέχον πρόγραμμα και στην ουσία απώλεια πόρων.
Και όμως πάρα τις δυσκολίες έγινε εσωτερική αναπροσαρμογή μέρους του Προγράμματος αγροτικής ανάπτυξης 2014-2020 στην κατεύθυνση του εξορθολογισμού και της ορθότερης εφαρμογής.
Το νέο αναθεωρημένο Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης, το οποίο εγκρίθηκε το Δεκέμβριο του 2015 κατόπιν εντατικών και επίπονων διαβουλεύσεων με την Ε.Ε., κινητοποιεί  κοινοτικούς και εθνικούς πόρους της τάξης των 6 δις €.
Σε μόλις 18 μήνες από την έγκρισή του νέου ΠΑΑ περισσότερα από 3 δις € δημόσια δαπάνη έχουν δεσμευθεί σε προκηρύξεις και συνεχιζόμενα έργα, δηλαδή ήδη το μισό Πρόγραμμα.
Στο σύντομο αυτό διάστημα εξασφαλίσαμε τη συγχρηματοδότηση του συνόλου των ημιτελών έργων, ιδιωτικών και δημοσίων της προηγούμενης προγραμματικής περιόδου από πόρους της νέας, χωρίς να επιβαρυνθούν εθνικοί πόροι και οι πληρωμές εκτελούνται κανονικά εξοφλώντας υποχρεώσεις προς του παραγωγούς που εκκρεμούσαν για πολλά χρόνια.
Αξίζει να σημειωθεί ότι σε αντίθεση με το παρελθόν αποτελεί  στρατηγική μας επιλογή στην υλοποίηση του νέου Προγράμματος η συνεργασία μας με τις Περιφέρειες της χώρας, εκχωρώντας σε αυτές σημαντικές αρμοδιότητες αλλά και πόρους που ξεπερνούν το 37% των πόρων του ΠΑΑ.
Έως τις αρχές του 2018  θα έχει προκηρυχθεί το σύνολο των μέτρων με τη μεγαλύτερη χρηματοδοτική βαρύτητα.
Ενδεικτικά αναφέρουμε:
§  Την προκήρυξη για τους Νέους Γεωργούς, σε συνεργασία με τις Περιφέρειες, με όλο το διαθέσιμο προϋπολογισμό του μέτρου ύψους 241 εκ. €, καθώς διαγνώσαμε έγκαιρα το εξαιρετικά μεγάλο ενδιαφέρον που εκδηλώθηκε. Ενδιαφέρον που δεν είχε διαγνωσθεί έγκαιρα κατά την υποβολή του Προγράμματος και δεν είχε η προηγούμενη κυβέρνηση επιμείνει σε μεγαλύτερο ποσό . Μάλιστα ζητά  την ενσωμάτωση όλων των επιλαχόντων νέων γεωργών ενώ γνωρίζει το πρόβλημα που η ίδια δημιούργησε  . Παρ όλα αυτά με την οριστικοποίηση των ενστάσεων θα υπερδεσμευτούν επιπλέον πόροι ύψους 24,1 εκ. € για την κάλυψη των επιλαχόντων υποψηφίων, ενώ ταυτόχρονα προδημοσιεύτηκε και η 2ηπρόσκληση του μέτρου για όσες από τις Περιφέρειες δεν κάλυψαν τον διαθέσιμο προϋπολογισμό της πρώτης πρόσκλησης. Στόχος μας είναι ένα μεγάλο μέρος των επιλαχόντων να καλυφθούν. Όχι για άλλο λόγο αλλά γιατί είναι πολιτική μας επιλογή η ανανέωση του αγροτικού πληθυσμού.
Εντός του 2017 ολοκληρώθηκε η αξιολόγηση και εγκρίθηκαν σε πρώτη φάση 10.000 υποψήφιοι στους οποίους και καταβλήθηκε ήδη η α΄ δόση ενίσχυσης και αναμένεται συνολικά η ένταξη πάνω από 13.000  νέων αγροτών.
Ταυτόχρονα, προκηρύξαμε και το μέτρο της Κατάρτισης των Νέων Γεωργών με 10,2 εκ. € δημόσια δαπάνη.
§  Έγινε η προδημοσίευση του μέτρου των Σχεδίων Βελτίωσης, ενώ η προκήρυξη θα γίνει εντός των ημερών με πόρους της τάξης των 315 εκ. €, καθώς υπογράφηκε πρόσφατα η σχετική απόφαση εφαρμογής, όπως ακριβώς είχαμε δεσμευτεί ότι θα κάνουμε αμέσως μετά την έγκριση των νέων γεωργών, για να ενταχθούν κι αυτοί.
§  Πραγματοποιήθηκε επίσης και η κοινή πρόσκληση για την επιλογή των Ομάδων Τοπικής Δράσης και των Τοπικών Προγραμμάτων στο πλαίσιο του νέου LEADER, για το Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης με δημόσια δαπάνη 322 εκ. και για το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα της Αλιείας και Θάλασσας  με 54 εκ.
Συνολικά εγκρίθηκαν 31 πολυταμειακά τοπικά προγράμματα και 18 μονοταμειακά και κατανεμήθηκαν 360,6 εκ. €, ενώ σε δεύτερη φάση θα κατανεμηθούν επιπλέον αδιάθετοι πόροι στη βάση της αποτελεσματικότητας της πορείας υλοποίησης από τις ΟΤΔ.
§  Επίσης, ολοκληρώθηκε το θεσμικό πλαίσιο και προκηρύχθηκε το μέτρο της μεταποίησης αγροτικών προϊόντων για επενδύσεις άνω των 600 χιλ. € με δημόσια δαπάνη 150 εκ. €, και σύντομα θα ακολουθήσουν οι προκηρύξεις και για επενδυτικά σχέδια μεταποίησης κάτω των 600 χιλ. € από τις Περιφέρειες και τα τοπικά προγράμματα LEADER, τα οποία έχουν εκχωρηθεί με διαθέσιμους πόρους που θα ξεπερνούν τα 100 εκ. €, όταν την προηγούμενη προγραμματική περίοδο ο προϋπολογισμός για αντίστοιχες επενδύσεις δεν ξεπέρασε τα 40 εκ. €.
§  Επίσης η 2η προκήρυξη για την Βιολογική Γεωργία και Κτηνοτροφία ύψους 300 περίπου εκ ευρω  όπως είναι έτοιμη έως 20/12 και η προκήρυξη για την Νιτρορύπανση ύψους περίπου 200 εκ ευρω
§  Επίσης  προκηρύξεις για το επιχειρησιακό πρόγραμμα Αλιείας 2014-20
Μέτρα σχετικά με την Εμπορία και τη Μεταποίηση ποσό 74.000.000€
Μέτρα Βιώσιμης Ανάπτυξης Υδατοκαλλιεργειών ποσό 73.000.000€
Μέτρο της Καινοτομίας στην αλιεία ποσό 4.000.000€
Συνολικά, οι προκηρύξεις και τα συνεχιζόμενα έργα, ιδιωτικά και δημόσια σε όλη τη χώρα, έχουν δεσμεύσει ήδη το 62% των πόρων του ΠΑΑ και ανέρχονται σε περισσότερα από 3,5 δις ευρώ σε μόλις δύο χρόνια εφαρμογής του.
Θέλω να τονίσω για μια ακόμη φορά ότι για όλες τις υποχρεώσεις της προηγούμενης προγραμματικής περιόδου, εξασφαλίσαμε τη μεταφορά και απρόσκοπτη υλοποίηση των έργων καθώς και την πληρωμή των δικαιούχων παραγωγών στη νέα προγραμματική περίοδο, χωρίς να επιβαρύνουμε με ούτε 1 ευρώ τους εθνικούς πόρους, εξοφλώντας υποχρεώσεις προς τους παραγωγούς που εκκρεμούσαν για πολλά έτη.
Συνολικά, οι πληρωμές του νέου ΠΑΑ μέχρι σήμερα ξεπερνούν το 1 δις €, ενώ μέχρι τέλος του έτους θα φτάσουν τα 1,4 δις €, δηλαδή σε μόλις δύο έτη εφαρμογής του νέου ΠΑΑ η απορρόφηση αναμένεται να φτάσει το 25% των πόρων του Προγράμματος και μαζί με τη προκαταβολή που έχει εισρεύσει στη χώρα το 29%.

Βήμα Γ . Ανασχεδιασμός  της αγροτικής οικονομίας , και της  παραγωγικής ανασυγκρότησης  του πρωτογενούς τομέα, με στοιχεία δίκαιης ανάπτυξης.
Να ξεκαθαρίσουμε κατ αρχάς ότι η προδιαγραφόμενη τουλάχιστον ως σχέδιο ‘’επανεθνικοποίηση της ΚΓΠ’’ , ως επιλογή των συντηρητικών κύκλων και του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος μας βρίσκει αντίθετους.
Επίσης μας βρίσκει αντίθετους η μεταφορά πόρων από τον Πυλώνα 1 , στον Πυλώνα 2.
Όμως γι αυτά θα επανέλθουμε.
Σήμερα είναι ο καιρός και θέτουμε ορατά στοιχεία κοινωνικής δικαιοσύνης που αφορούν τα  ιστορικά δικαιώματα , την κατανομή και την αξία τους. Όσο μας επιτρέπουν οι συνθήκες και οι δεσμεύσεις.
Κληθήκαμε λοιπόν ως κυβέρνηση να διαχειριστούμε ένα μοντέλο ενισχύσεων που ούτε  θέση μας ήταν, αλλά κυρίως ούτε τα ‘’κόλπα’’ εφαρμογής του στην χώρα μας από τις παρελθούσες κυβερνήσεις μας αφορούσαν. Δυστυχώς υπο καθεστώς σημαντικών εθνικών δεσμεύσεων.
Τα δικαιώματα είναι άυλοι τίτλοι βάσει των οποίων οι γεωργοί και κτηνοτρόφοι λαμβάνουν τη βασική ενίσχυση της ΚΑΠ. Η διανομή τους έγινε για πρώτη φορά κατά τις προηγούμενες προγραμματικές περιόδους και ως βάση λήφθηκε γενικώς η τριετία 1999-2001.
Η κατάσταση αυτή διατηρήθηκε και στην τρέχουσα ΚΑΠ εξαιτίας ξεκάθαρων – ωστόσο πολύ παράξενων ως προς την αιτιολογία – αναφορών στους κανονισμούς της ΚΑΠ 2014-2020.
Για την εφαρμογή του  συστήματος  αυτού  , στις 22/1/2015 (3 μέρες πριν τις εκλογές)  επεγράφησαν οι περίφημες «Εθνικές επιλογές» για την εφαρμογή της ΚΑΠ (2015-2020).
Το συνολικό λοιπόν αποτέλεσμα των περίφημων αυτών επιλογών , επέφερε όχι απλώς άδικα αλλά σχεδόν παρανοϊκά αποτελέσματα .
Για παράδειγμα στην ίδια περιφέρεια για το ίδιο προϊόν
·         η ελάχιστη μοναδιαία αξία να είναι 2,96 €/στρ και η μέγιστη  1330,21 €/στρ στους Βοσκότοπους
·         η ελάχιστη μοναδιαία αξία να είναι 3,60 €/στρ και η μέγιστη  2503,99 €/στρ στις Αρόσιμες εκτάσεις
·         η ελάχιστη μοναδιαία αξία να είναι 4,42 €/στρ και η μέγιστη  1459,15 €/στρ στις  Δενδρώδες καλλιέργειες και τους  Αμπελώνες
Την αδικία αυτή υφίστανται ως επί το πλείστον νεοεισερχόμενοι αγρότες, οι οποίοι για το ίδιο μέγεθος εκμετάλλευσης παίρνουν υποπολλαπλάσιες ενισχύσεις από όσους είχαν κατοχυρώσει ιστορικά δικαιώματα.
Να διευκρινίσουμε εδώ πως είναι κατανοητό ότι  η όποια διαδικασία διαφοροποίησης του μοντέλου αυτού και η άρση των αδικιών δεν μπορεί να γίνει βίαια  και χωρίς τον αναγκαίο διάλογο γιατί ήδη ο κάθε ένας έχει προγραμματίσει την ζωή του και έχει αναλάβει πιθανές δεσμεύσεις και ρίσκα ακόμη και αν είναι υπερβολικά ωφελημένος
Αυτός ήταν και ο βασικός λόγος που για δυο χρόνια τώρα , πέρα από την συλλογή των δεδομένων και την ανάγκη τεκμηρίωσης , δεν ανοίξαμε το θέμα.
Να ξεκαθαρίσουμε επίσης  ότι κανείς δεν θέλει να αδικηθούν οι κάτοχοι ιστορικών δικαιωμάτων οι οποίοι παραμένουν ενεργά στην παραγωγή ακόμη ούτε και όσοι κλάδοι έχουν υψηλή αξία δικαιωμάτων για συγκεκριμένους λόγους.
Όμως, δεν μπορεί αυτή η Κυβέρνηση να συνεχίσει να πριμοδοτεί ορισμένους αγρότες που αποτελούν μειοψηφία σε βάρος ενεργών παραγωγών και κυρίως των χιλιάδων νέων.
Γι αυτό και ήδη σήμερα εξετάζουμε όλες τις πιθανές λύσεις ώστε να προκύπτει πραγματικό και δίκαιο όφελος με εξορθολογισμό της κατάστασης .
Λύσεις εναλλακτικές σε πρώτη φάση όπως :
  • αναθεώρησης του συστήματος κατανομής των δικαιωμάτων
  • δυνατότητες δικαιότερης σύγκλισης  (μέσα στον ίδιο κλάδο παραγωγής)
Αλλά επίσης και συζήτηση για διαφοροποίηση της ισχύουσας περιφερειοποίησης.
Αυτές οι αλλαγές βέβαια απαιτούν ευρύτερη συμφωνία με την αγροτική κοινωνία , ισχυρή διαβούλευση με τους ευρωπαϊκούς θεσμούς και διαφοροποιήσεις  στον διοικητικό μηχανισμό προκειμένου να στηριχθεί το εγχείρημα.
Έως ότου τουλάχιστον φανούν ευδιάκριτα στον ορίζοντα οι προθέσεις της Ευρωπαϊκής επιτροπής για την κατεύθυνση της νέας ΚΑΠ μετα το 2020 όπου και θα τοποθετηθούμε.
Δηλώνουμε απερίφραστα πως ο στόχος μας είναι να προχωρήσουμε.
Στην κατεύθυνση αυτή θα ζητήσουμε την συνεργασία και συμβολή όλων των υγειών παραγωγικών φορέων , της επιστημονικής κοινότητας και ιδίως των μικρομεσαίων αγροτών.
Γιατί είναι δίκαιο και πρέπει να γίνει.

Δεν υπάρχουν σχόλια: