ΑΛΛΑΓΗ EMAIL

Οι φίλοι αναγνώστες μπορεί να στέλνουν τα μηνύματά τους στο εμέηλ στο οποίο θα προτιμούσε ο διαχειριστής να τα λαμβάνει. Παράλληλα επειδή η Maicrosoft μας λογόκρινε και μπλόκαρε το μαιηλ gmosxos1@hotmaihl. com άνοιξε και ισχύει πλέον το εμέηλ gmosxos23.6.1946@gmail.com το οποίο μπορείτε να χρησιμοποιείτε .ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ 6938.315.657 & 2610.273.901

Παρασκευή 8 Δεκεμβρίου 2017

Κυβερνητικό Καλειδοσκόπιο της 7/12/2017



Για την επίσκεψη Ερντογάν

Ο πρόεδρος της Δημοκρατίας εξέφρασε τις ελληνικές θέσεις-καμία δυσαρέσκεια από κυβέρνηση.

Με δεδομένη την επιδείνωση των ευρωτουρκικών σχέσεων αλλά και την αποσταθεροποίηση της ευρύτερης περιοχής,  πήραμε την θαρραλέα αλλά αναγκαία πρωτοβουλία για την επίσκεψη,  με στόχο την αναβάθμιση των ελληνοτουρκικών σχέσεων,  καθώς ο ρόλος της Ελλάδας είναι ρόλος σταθεροποιητή και ρόλος γέφυρας μεταξύ ΕΕ- Τουρκίας. Είναι στο χέρι της Τουρκίας να αξιοποιήσει τώρα αυτή την πρωτοβουλία προς οφελός της αλλά και προς όφελος του  λαού της.


Για το timing της  επίσκεψης: οι επισκέψεις και οι συναντήσεις δεν γίνονται για εθιμοτυπικούς λόγους, ούτε για να ανταλλάσσουν φιλοφρονήσεις οι πολιτικές ηγεσίες. Είναι ακόμη σημαντικότερες όταν υπάρχουν ζητήματα που πρέπει να επιλυθούν προς όφελος των  λαών και της σταθερότητας. Εμείς κάνουμε ενεργητική εξωτερική πολιτική. Αυτή ήταν πάντα η λογική μας. Δεν κρυβόμαστε. Και αυτή η γραμμή φαίνεται πως αποδίδει,  καθώς ο Τούρκος Πρόεδρος παρά τις  αρχικές τοποθετήσεις  του, αποδέχτηκε ελληνικές θέσεις για μια σειρά ζητημάτων όπως πχ στο θέμα της μειονότητας,  που αναγνώρισε ότι πρόκειται για θρησκευτική μειονότητα με τρεις προελεύσεις,  τουρκική πομακική και ρομά.

1. Άτυπο κυβερνητικό σημείωμα

Σε μια περίοδο κρίσης των ευρωτουρκικών σχέσεων και ανησυχητικών εξελίξεων στην Ανατολική Μεσόγειο με άμεσες συνέπειες στην σταθερότητα της περιοχής, στην ασφάλεια και το μεταναστευτικό η Ελλάδα πρότεινε στην Τουρκία να ανοίξει ένα νέο κεφάλαιο στις ελληνοτουρκικές σχέσεις. Που «δεν θα βασίζεται στις προκλήσεις που είναι εύκολες αλλά στην επίπονη προσπάθεια να οικοδομούμε γέφυρες σε στέρεα θεμέλια». Όπως τόνισε ο ΠΘ αν η Τουρκία δεν το αποδεχτεί θα αποβεί τόσο εις βάρος της περιοχής όσο και των ευρωτουρκικών σχέσεων.

Ο Πρωθυπουργός τόνισε ότι αναγκαίο για να μπούμε σε νέο κεφάλαιο είναι
Α) Ο απόλυτος σεβασμός της Συνθήκης της Λωζάννης (απέρριψε και αποδόμησε την ρητορική Ερντογάν για ενδεχόμενη αναθεώρησή της. Καλωσορίζεται η αναφορά του Τούρκου Προέδρου ότι στη Δυτική Θράκη έχουμε μουσουλμανική μειονότητα η οποία μπορεί να είναι τουρκικής, πομακικής ή ρομά προέλευσης.)
Β)  Ο σεβασμός του διεθνούς δικαίου στο Αιγαίο (όπου ζήτησε να τερματιστεί η τουρκική παραβατική δραστηριότητα και το casus belli. Καλωσορίζεται το γεγονός ότι ο Τ/Πρόεδρος δήλωσε πως η Τουρκία «δεν εποφθαλμιά την εδαφική ακεραιότητα καμιάς χώρας και καμιάς γείτονος χώρας»)
Γ) Η επανέναρξη των συνομιλιών για μια δίκαιη και βιώσιμη λύση του Κυπριακού στη βάση του πλαισίου Gutteres (όπου έθεσε θέμα εισβολής και κατοχής, κατάργησης εγγυήσεων, αποχώρησης στρατού. Καλωσορίζεται η δήλωση του Τ/Προέδρου ότι η Τουρκία θέλει να προχωρήσει σε δίκαιη και βιώσιμη λύση)
- Παράλληλα απάντησε κατηγορηματικά ότι οι πραξικοπηματίες δεν είναι  ευπρόσδεκτοι στη χώρα μας και συνεχίζουμε τη δικαστική και αστυνομική μας συνεργασία αλλά ότι στην Ελλάδα είναι κράτος-δικαίου, όπου η Δικαιοσύνη είναι ανεξάρτητη και οι αποφάσεις της πρέπει να γίνονται σεβαστές.

Στο πλαίσιο αυτό
- Συμφωνήθηκε η -υπό την υψηλή εποπτεία των δύο ηγετών - επανέναρξη των συνομιλιών ΜΟΕΑ (με ενεργή συμμετοχή της στρατιωτικής ηγεσίας και της υπηρεσιακής ηγεσίας του ΥΠΕΞ) και η επανέναρξη των διερευνητικών συνομιλιών για την υφαλοκρηπίδα,
- Συμφωνήθηκαν νέα μέτρα για συνεργασία στο πλαίσιο της Συμφωνίας ΕΕ-Τουρκίας που θα συμβάλλουν στην αποσυμφόρηση των νησιών
- Συμφωνήθηκε η πραγματοποίηση του επόμενου Ανώτατου Συμβουλίου Συνεργασίας το συντομότερο δυνατόν και η σύσταση Μικτής Οικονομικής Επιτροπής. Παράλληλα συμφωνήθηκε η προώθηση σειράς έργων υποδομών. 
Επιπλέον:
- Τονίσθηκε ότι οι μειονότητες στις δύο χώρες πρέπει να μας φέρνουν πιο κοντά αλλά και ότι οι αναγκαίες μεταρρυθμίσεις που αφορούν Έλληνες πολίτες δεν είναι ζήτημα διακρατικής διαπραγμάτευσης. Καλωσορίζουμε τη δήλωση Τ/Προέδρου ότι το μέλλον της μειονότητας στη Θράκη «είναι εσωτερική υπόθεση της Ελλάδας»   
- Σε απάντηση σχολίων για την θρησκευτική ελευθερία στην Ελλάδα, υπογραμμίστηκαν όλες οι ανακατασκευές τζαμιών που πραγματοποιήθηκαν στην Ελλάδα και τονίσθηκε ότι στην Ελλάδα ουδέποτε «σκεφτήκαμε να κάνουμε μια θρησκευτική λειτουργία όπως εσείς – κακώς – κάνατε επανειλημμένα στην Αγία Σοφία»
- Υπογραμμίσθηκε ότι η Ελλάδα στηρίζει την ενταξιακή πορεία της Τουρκίας και την δημοκρατία στη γείτονα – με επιστροφή στις δημοκρατικές μεταρρυθμίσεις.

2. Για την ανυπόστατη κριτική της αντιπολίτευσης αναφορικά με την επίσκεψη του Τούρκου Προέδρου Τ. Ερντογάν στην Αθήνα  (από την ανακοίνωση του ΥΠΕΞ)

Ένα κορυφαίο γεγονός για την εξωτερική πολιτική της χώρας, όπως η σημερινή επίσκεψη του Τούρκου Προέδρου Τ. Ερντογάν στην Αθήνα, δεν θα έπρεπε να αποτελεί αντικείμενο μικροπολιτικής.  Προτού καν πραγματοποιηθούν οι συναντήσεις μεταξύ του κ. Πρωθυπουργού και του Τούρκου Προέδρου καθώς και μεταξύ των Υπουργών, στελέχη της αντιπολίτευσης αλλά και μέσα του αντιπολιτευόμενου Τύπου εμφανίστηκαν να διαπιστώνουν την δήθεν αποτυχία της ιστορικής σημερινής επίσκεψης. Η επιπόλαια αυτή κριτική σε βάρος της ελληνικής εξωτερικής πολιτικής υποστηρίζει έναν ιδιόμορφο νέο-απομονωτισμό και ανάγει την αδράνεια και την ακινησία σε ύψιστη αρχή. Αυτοί οι παράγοντες δεν θέλουν να δουν το εποικοδομητικό κλίμα που κυριάρχησε κατά τις διαβουλεύσεις που έλαβαν χώρα διότι δεν θέλουν να παραδεχθούν ότι υπήρξε καλή και λεπτομερής προετοιμασία τους. Αγνοούν δε επιδεικτικά το γεγονός ότι υπήρξαν εκατέρωθεν προπαρασκευαστικές επισκέψεις και συνεννοήσεις.

Για την κατάσταση της οικονομίας (σημεία από την ομιλία του Αλ. Τσίπρα σο Περιφερειακό Συνέδριο των Ιονίων Νήσων)
Η οικονομία μας σημειώνει αναπτυξιακούς ρυθμούς για τρία συνεχή τρίμηνα, πράγμα το οποίο έχει να καταγραφεί επισήμως από το 2006 και αυτή η μεγάλη ανάκαμψη αποτυπώνεται και από την αντίδραση των αγορών. Η Ελλάδα βαδίζει με ασφάλεια στην έξοδο από το πρόγραμμα το Αύγουστο του ‘18 καθώς έχει ήδη πετύχει δύο δοκιμαστικές εξόδους με μεγάλη επιτυχία στις αγορές και βλέπουμε διαρκώς και την θετική ανταπόκριση από την εξαιρετικά σημαντική μείωση των επιτοκίων στα δεκαετή ομόλογα της χώρας, που έφθασαν χθες και σήμερα σε ένα σημείο στο οποίο βρισκόντουσαν λίγο πριν την έναρξη της κρίσης, το φθινόπωρο του 2009.
Για την προστασία της πρώτης κατοικίας (από τον Αλ. Τσίπρα)
Προστατεύεται πλήρως η πρώτη κατοικία των υπερχρεωμένων λαϊκών νοικοκυριών για οφειλές μέχρι 200.000 ευρώ και για αξία ακινήτου μέχρι 280.000 ευρώ. Δεν είναι συμφωνία προφορική, είναι νόμος. Από αυτήν τη ρύθμιση καλύπτεται κάτι παραπάνω από το 70% του συνόλου των ακινήτων πρώτης κατοικίας στη χώρα, ενώ την ίδια στιγμή δίνεται και η δυνατότητα ρύθμισης των σχετικών οφειλών. Επίσης για τους εμπόρους, έχει ήδη νομοθετηθεί και υλοποιείται στην πράξη ο εξωδικαστικός συμβιβασμός για επιχειρήσεις με οφειλές άνω των 20.000 ευρώ. Η δέσμευση της κυβέρνησης ήταν και παραμένει σαφής: καμία λαϊκή κατοικία δεν πρόκειται να εκπλειστηριαστεί. Και αυτό ενισχύεται και από την ουσιαστική συνεννόηση και συμφωνία που υπάρχει αυτή τη στιγμή και από το παρατηρητήριο που έχουμε συγκροτήσει, σε συνεργασία και με τις τράπεζες για τη διαδικασία η οποία έχει ξεκινήσει.

Για τις δηλώσεις Ντάισελμπλουμ (δήλωση Δ. Παπαδημούλη)

Ντάισελμπλουμ: «Η Ελλάδα έχει αλλάξει σελίδα. Στο Eurogroup της 22/1 η επόμενη δόση. Ο ESM ετοιμάζει πρόταση για περαιτέρω ελάφρυνση του χρέους. Πολύ καλά νέα. Θα βοηθήσουν στην έξοδο από το πρόγραμμα τον Αύγουστο του 18». Νέος κόλαφος για την εγχώρια καταστροφολογία. 

Για τις δηλώσεις του Ντ. Κοστέλο (σημεία από τη συνέντευξη του Δ. Τζανακόπουλου)

Φαίνεται ότι ο κ. Κοστέλο δεν ακούει τις δηλώσεις των προϊσταμένων του. Δηλαδή και του πρώην Προέδρου του Eurogroup, κυρίου Ντάισελμπλουμ και του κ. Μοσκοβισί και του κ. Γιούνκερ, οι οποίοι ήδη συζητούν για μια πολύ θετική εξέλιξη σε ό,τι αφορά την ολοκλήρωση της τρίτης αξιολόγησης και για ένα πλαίσιο συμφωνίας για την έξοδο της Ελλάδας από το πρόγραμμα, που δεν θα προϋποθέτει νέες μεταρρυθμίσεις, ως conditionalities, αυτό το οποίο συζητάμε στο πλαίσιο του μνημονίου.

Σχετικά με τη διάταξη για την κήρυξη απεργίας στα πρωτοβάθμια σωματεία (από τον Δ. Τζανακόπουλο)

Η διάταξη αποσύρθηκε για κάποιες νομοτεχνικές βελτιώσεις. Η συγκεκριμένη διάταξη έχει συμφωνηθεί, ήδη, από τη δεύτερη αξιολόγηση. Αποτελούσε προϋπόθεση πολιτικής για την ολοκλήρωση της τρίτης αξιολόγησης. Όταν γίνεται μια διαπραγμάτευση με τους θεσμούς, σταθμίζεις και επιλέγεις αυτά τα οποία μπορείς να κερδίσεις και αυτά, στα οποία υποχρεούσαι να υποχωρήσεις για να βρεθεί ένας κοινός τόπος και να προχωρήσει η διαδικασία της αξιολόγησης. Σε ό,τι αφορά τους εργαζόμενους και τη βελτίωση των συνθηκών εργασίας, αλλά και την ενίσχυση της διαπραγματευτικής τους δύναμης, έχουμε προχωρήσει σε μια σειρά ρυθμίσεις κατά τη διάρκεια του τρίτου προγράμματος.

Μείωση της ανεργίας (στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ)

Νέα μείωση της ανεργίας στη χώρα καταγράφηκε τον Σεπτέμβριο εφέτος, καθώς το ποσοστό διαμορφώθηκε στο 20,5% έναντι 23,2% τον Σεπτέμβριο 2016 και από 20,7% που ήταν το αναθεωρημένο προς τα άνω ποσοστό τον Αύγουστο 2017. Χαρακτηριστικό δε είναι ότι η ανεργία στους νέους έπεσε κάτω από το 40%. Σύμφωνα με την έρευνα εργατικού δυναμικού της ΕΛΣΤΑΤ, οι άνεργοι ανήλθαν σε 981.126 άτομα και μειώθηκαν κατά 135.161 άτομα σε σχέση με τον Σεπτέμβριο 2016 (μείωση 12,1%) και κατά 6.018 άτομα σε σχέση με τον Αύγουστο 2017 (μείωση 0,6%). Το σύνολο των απασχολουμένων εκτιμάται ότι ανήλθε σε 3.800.254 άτομα και ο αριθμός αυτός αυξήθηκε κατά 105.773 άτομα σε σχέση με τον Σεπτέμβριο 2016 (αύξηση 2,9%) και κατά 9.980 άτομα σε σχέση με τον Αύγουστο εφέτος (αύξηση 0,3%).

Επιπλέον 80 εκατ. ευρώ στη δράση για την αναβάθμιση πολύ μικρών και μικρών υφιστάμενων επιχειρήσεων

Επιπλέον 80 εκατ. ευρώ διατίθενται στη δράση του ΕΣΠΑ για την αναβάθμιση πολύ μικρών και μικρών υφιστάμενων επιχειρήσεων, που αντιστοιχεί στην ένταξη επιπλέον 1.769 επιχειρήσεων, σύμφωνα με απόφαση του Αλέξη Χαρίτση. Συνολικά ο διαθέσιμος προϋπολογισμός ανέρχεται στα 310 εκατ. ευρώ και ο συνολικός αριθμός των επιχειρήσεων που εντάσσονται είναι 6.181 ενώ ήδη έχει ανοίξει η ηλεκτρονική εφαρμογή για τη δήλωση των δαπανών. Αρχικά ο προϋπολογισμός ήταν 110 εκατ. ευρώ και εντάχθηκαν 4.412 επιχειρήσεις.

Για την DIGEA και την κάλυψη των λευκών περιοχών (από την ομιλία του Ν. Παππά στη Βουλή)
Δεν έχει υπάρξει περιοχή στην Ελλάδα στην οποία δεν έχουμε γίνει μάρτυρες παραπόνων, για το γεγονός ότι οι άνθρωποι δεν μπορούν να δουν τηλεόραση, δεν έχουν το ψηφιακό σήμα. Και ακούσαμε πάλι γιατί δεν προχωράμε μέσω ΕΣΠΑ, ότι είχε έτοιμο πρόγραμμα η προηγούμενη κυβέρνηση. Ένα ΕΣΠΑ που υπεβλήθη δηλαδή την ημέρα που είχε προεκλογική συγκέντρωση ο κ. Σαμαράς, δύο ημέρες πριν από τις εκλογές του Γενάρη του 2015! Και αυτό το πρόγραμμα ήταν έτοιμο! Και που η φιλοσοφία ήταν τα κενά που αφήσανε όσοι ήταν ανάδοχοι για την ανάπτυξη του δικτύου της τηλεόρασης, να τα καλύψουμε με ευρωπαϊκούς πόρους! Αυτή ήταν η φιλοσοφία του. Η Digea, ενώ ήταν υποχρεωμένη κανονικά να έχει 256 σημεία, περιορίστηκε στα 150. Και σήμερα βουλευτές της ΝΔ καταθέτουν ερωτήσεις για την κάλυψη των λευκών περιοχών. Και εσείς προτείνετε να καλύψουμε την υποχρέωση του ιδιώτη, ο οποίος μέσα από ένα διαγωνισμό παρωδία, με ένα συμμετέχοντα, έγινε κύριος του δικτύου και πάει μόνο στις εμπορικά ενδιαφέρουσες περιοχές. Αυτή είναι πικρή αλήθεια. Τις πρώτες ημέρες του Ιανουαρίου θα κατατεθούν στη Βουλή οι διατάξεις για την κάλυψη των λευκών περιοχών. Να δω τότε τι θα ψηφίσουν όλοι εδώ μέσα. Δεν ζητάτε όμως συγγνώμη που 500.000 άνθρωποι δεν μπορούν να δουν τηλεόραση. Θα ζητάτε συγγνώμη,  για τους ψηφισμένους φόρους που δεν εισπράξατε ποτέ. Για τους φόρους που ψηφίσατε και δεν καταλογίσατε. 

Για την κατοχύρωση των συχνοτήτων (απάντηση του Λ. Κρέτσου σε δημοσιεύματα)


1. Το Υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής, κατοχύρωσε συχνότητες για τη χώρα, πρώτη φορά από το 2006. 2. Η συμφωνία που επετεύχθη μεταξύ των μελών του SEDDIF είναι πολύ σημαντική για εθνικούς λόγους, αλλά (όπως ισχύει σε αντίστοιχες συμφωνίες) έχει μακροπρόθεσμο -και όχι απολύτως ορισμένο ακόμη- χρονοδιάγραμμα υλοποίησης. 3. Η εξασφάλιση επιπλέον συχνοτήτων για τη χώρα αποτελεί θρίαμβο, θα αποδώσει καρπούς όμως μετά το 2022. Ως τότε δεν θα πρέπει να δημοπρατηθούν τηλεοπτικές άδειες; Αν η Νέα Δημοκρατία και τα συστημικά media επιθυμούσαν όντως την ενίσχυση του πλουραλισμού για την οποία δήθεν κόπτονται σήμερα, γιατί δεν κατοχύρωναν τις συχνότητες όλα τα τελευταία χρόνια; Το αντίθετο. Από το 2006 οι Κυβερνήσεις: α) έδιναν διαρκώς παρατάσεις ντροπής στη λειτουργία των τηλεοπτικών σταθμών, β) αρνούνταν να βεβαιώσουν τα χρέη των ιδιοκτησιών τους αναφορικά με το τέλος χρήσης συχνοτήτων, γ) έκλεισαν το Ινστιτούτο Οπτικοακουστικών Μελετών (ΙΟΜ), το Εθνικό Οπτικοακουστικό Αρχείο (ΕΟΑ) και την ΕΡΤ, δ) προχώρησαν στο διαγωνισμό-παρωδία με το μοναδικό υποψήφιο για τον πάροχο δικτύου (DIGEA) και βέβαια ε) ποτέ δεν τόλμησαν να ολοκληρώσουν τη διαδικασία αδειοδότησης.

Σχετικά με το καθεστώς της Ιερουσαλήμ (ανακοίνωση του Υπουργείου Εξωτερικών)

Το καθεστώς της Ιερουσαλήμ μπορεί να διευθετηθεί μόνο μέσω διαπραγματεύσεων και με τρόπο που να ανταποκρίνεται στις προσδοκίες και των δύο μερών, με σεβασμό στο διεθνές δίκαιο. Προς την κατεύθυνση αυτή, η Ελλάδα υποστηρίζει τις προσπάθειες για την επανέναρξη άμεσων και ουσιαστικών διαπραγματεύσεων μεταξύ των εμπλεκόμενων πλευρών για την επίτευξη βιώσιμης λύσης δύο κρατών που θα διασφαλίζει συνθήκες ειρήνης και ασφάλειας, τόσο για τους Ισραηλινούς όσο και για τους Παλαιστινίους.

Δεν υπάρχουν σχόλια: