ΑΛΛΑΓΗ EMAIL

Οι φίλοι αναγνώστες μπορεί να στέλνουν τα μηνύματά τους στο εμέηλ στο οποίο θα προτιμούσε ο διαχειριστής να τα λαμβάνει. Παράλληλα επειδή η Maicrosoft μας λογόκρινε και μπλόκαρε το μαιηλ gmosxos1@hotmaihl. com άνοιξε και ισχύει πλέον το εμέηλ gmosxos23.6.1946@gmail.com το οποίο μπορείτε να χρησιμοποιείτε .ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ 6938.315.657 & 2610.273.901

Δευτέρα 12 Δεκεμβρίου 2016

Η Τ.Α. και τα Καρναβάλια των προηγουμένων ετών

  


Του ΓΙΑΝΝΗ ΛΑΜΠΡΟΥ
Εκπροσώπου της παράταξης ΡΑΠ 

Το Καρναβάλι της Πάτρας εκτός από τις φαντασμαγορικές εκδηλώσεις και τις εντυπωσιακές παρελάσεις περιλαμβάνει και έναν διοικητικό μηχανισμό που έχει την ευθύνη της διοργάνωσής του και είναι αρμοδιότητα σήμερα της Κοινωφελούς Επιχείρησης του Δήμου Πατρέων.


Θα θυμίσουμε στους αναγνώστες ότι το Καρναβάλι της Πάτρας έχει τις ρίζες του στις εκδηλώσεις στα σπίτια των επιφανών αστών των μέσων του 19ου αιώνα με σαφείς ευρωπαϊκές επιρροές.
Πολύ αργότερα,στο καλλιτεχνικό περιεχόμενο των εκδηλώσεων προστέθηκε η σάτιρα, ενώ ο «θεσμός» εξαπλώθηκε σιγά-σιγά στο σύνολο του πληθυσμού της Πάτρας.

Από το 1952 η διοργάνωση του Καρναβαλιού αναλαμβάνεται από τον Δήμο Πατρέων και τα τελευταία χρόνια από την «Κοινωφελής Επιχείρηση Πατρινό Καρναβάλι» που έχει ιδρύσει ο Δήμος.
Είναι γεγονός ότι η διαχείριση του Καρναβαλιού αποτέλεσε στο παρελθόν πεδίο δόξης λαμπρό σε φαινόμενα κακοδιαχείρισης, μαύρων συναλλαγών, καταχρήσεων και ασυδοσίας.

Αποκορύφωμα ήταν η αποκάλυψη στις αρχές του 2014 μαύρης τρύπας ύψους 55.000 ευρώ στα ταμεία της Επιχείρησης για την οποία κατηγορήθηκε και οδηγήθηκε σε δίκη ο τότε Πρόεδρος της, Χ. Καρκούλιας.

Η αλλαγή της δημοτικής αρχής στα τέλη του 2014 συνοδεύτηκε από μια προσπάθεια νοικοκυρέματος της διοργάνωσης με μείωση του προϋπολογισμού στο ύψος των 300.000 ευρώ και απόπειρας καταγραφής των συσσωρευμένων ληξιπρόθεσμων οφειλών της Επιχείρησης προς προμηθευτές και ιδιώτες.

Σύμφωνα με την παρούσα δημοτική αρχή το σύνολο των οφειλομένων προς την Επιχείρηση από το Υπουργείο Πολιτισμού είναι 1.700.000 που προέρχεται από Προγραμματικές Συμβάσεις προηγούμενων ετών. Ας σημειωθεί ότι η τελευταία εισροή χρημάτων ήταν το 2009 και αφορούσε ποσό 100.000 ευρώ.

Ωστόσο, αποτελεί ακόμα ερωτηματικό η αποτίμηση των οφειλών της Επιχείρησης. Έχουν εκδοθεί μια σειρά δικαστικών αποφάσεων και διαταγών πληρωμής σε βάρος της Επιχείρησης ενώ επιχειρηματίας της περιοχής έχει δεσμεύσει τραπεζικό λογαριασμό της αφού παρέμενε απλήρωτος για περισσότερα από επτά χρόνια για υπηρεσίες που προσέφερε.

Αυτή την ομολογουμένως ασφυκτική οικονομική κατάσταση της Επιχείρησης Πατρινό Καρναβάλι ήρθε να ανακουφίσει πρόσφατη απόφαση της κυβέρνησης με την οποία ρυθμίζονται οι οφειλές της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και των Νομικών τους Προσώπων που ανήκουν στο Μητρώο Φορέων Γενικής Κυβέρνησης.

Με την απόφαση 2/57103/∆ΠΓΚ/23-6-2016  του Αναπληρωτή  Υπουργού Οικονομικών η κυβέρνηση κάλεσε τους Δήμους και τις Περιφέρειες όλης της χώρας να καταγράψουν και να ενημερώσουν το Υπουργείο Εσωτερικών για όλες τις ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις τους ώστε να γίνει εφικτός ένας δίκαιος καταμερισμός των διαθέσιμων κονδυλίων.

Από τη διαδικασία αυτή και την κατανομή των κονδυλίων προήλθε επιχορήγηση ύψους 1.772.693,65 ευρώ προς το Καρναβάλι της Πάτρας για την κάλυψη υποχρεώσεών του προς τρίτους.
Είναι αμφίβολο εάν το σύνολο των οφειλών θα καταφέρει να απορροφήσει ολόκληρο το ποσό της έκτακτης επιχορήγησης. Παρ΄ όλα αυτά η έμπρακτη βούληση της κυβέρνησης και του αρμόδιων Υπουργείων να διευθετήσουν σωρευμένες εκκρεμότητες προηγούμενων ετών δίνει ελπίδα και αισιοδοξία.

Αποτελεί ταυτόχρονα και μια απόδειξη του τιτάνιου έργου που καλείται η παρούσα κυβέρνηση να υλοποιήσει αφού οι ευθύνες της δεν περιορίζονται στα δικά της πεπραγμένα αλλά στην αποκατάσταση των διαχειριστικών κενών όλης της προηγούμενης περιόδου.

Έργο που σκόπιμα η δημοτική αρχή της Πάτρας - που πρόσκειται στο ΚΚΕ – αποσιωπά την ίδια στιγμή που υπενθυμίζει σε κάθε ευκαιρία ότι οι οφειλές του Καρναβαλιού αφορούν διαχειριστικές εκκρεμότητες προηγούμενων δημοτικών αρχών.

Η μεταβίβαση των ευθυνών σε κυβερνητικό επίπεδο και ο εξωραϊσμός των πεπραγμένων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης είναι μια προσφιλής μέθοδος που υιοθετείται από πολλούς Δήμους και Περιφέρειες όλης της χώρας γιατί επιτρέπει τη συσκότιση των πραγμάτων, τον αποπροσανατολισμό των διεκδικήσεων και, ταυτόχρονα, την απεμπόληση της ευθύνης από τις πλάτες της Αυτοδιοίκησης προς κάποιο άλλο επίπεδο άσκησης πολιτικής στο οποίο οι πολιτικά φίλιες δυνάμεις δεν έχουν συμμετοχή.
Πόσοι πολίτες γνωρίζουν άραγε, ότι φέτος καταβάλλεται η τελευταία δόση - από τις οκτώ προβλεπόμενες - των παρακρατηθέντων πόρων που προήλθαν από τον Νόμο 3756 του 2009;

Είναι καιρός να αντιληφθούμε ως Αυτοδιοίκηση αλλά και ως πολίτες ότι τα διαφορετικά επίπεδα άσκησης πολιτικής δεν μας καθιστούν αυτόματα συμμέτοχους ή άμοιρους ευθυνών.
Ο καθένας αναλογίζεται και αναμετράται με όσα ο λαός και η εποχή του τουυπαγορεύουν να κάνει από τη θέση ευθύνης που κατέχει.

Μια οργανωμένη κοινωνία κατανέμει αρμοδιότητες με βάση την αρχή της ενιαίας διοίκησης και η Τοπική Αυτοδιοίκηση πρέπει να αντιληφθεί ότι αποτελεί μέρος της Γενικής Κυβέρνησης βάζοντας το δικό της λιθαράκι με συμμετοχή και υπευθυνότητα στη διαμόρφωση μιας νέας προοπτικής για τον τόπο που θα αποκαθιστά τις συνέπειες της ρεμούλας των προηγούμενων ετών χωρίς να δίνει περιθώρια για νέες.

Δεν υπάρχουν σχόλια: