«Ιδιαίτερη σημασία έχει ο ναυπηγοεπισκευαστικός κλάδος Τα ελληνικά ναυπηγεία έχουν υψηλή τεχνογνωσία ανθρώπινου δυναμικού και θα μπορούσαν να προσελκύσουν κινεζικά πλοία για ναυπηγοεπισκευή. Θα ήταν σημαντικό, επίσης, τα κινεζικά ναυπηγεία να περιλάβουν και τα ελληνικά προϊόντα στις λίστες εξοπλισμού» τόνισε ο Αλ. Τσίπρας. |
Υπερδιπλασιασμός των κινεζικών επενδύσεων στην Ελλάδα σε βάθος χρόνου, που φθάνουν στο ύψους των 600 εκατ. ευρώ!
Υπό τον τίτλο «Η Κίνα επενδύει στην Ελλάδα» η εφημερίδα ΑΥΓΗ στο σημερινό της άρθρο, παρουσιάζει την είδηση ότι «Πρόσθετες επενδύσεις 500 εκατ. θα πραγματοποιηθούν από την Cosco στον Πειραιά», ενώ θα εισέλθουν στην ελληνική αγορά η 4η εταιρεία παγκοσμίως σε χρηματιστηριακή αξία Alibaba - online αγορά προϊόντων, καθώς και η μεγαλύτερη εισηγμένη εταιρεία τηλεπικοινωνιακού εξοπλισμού της Κίνας ZTE.
Με τα παραπάνω δεδομένα, σε σταθμό του κινεζικού δρόμου προς την Ευρώπη μετατρέπεται ο Πειραιάς και γενικότερα η Ελλάδα, όπως προκύπτει από τα επιχειρηματικά σχέδια που συζητήθηκαν στις συναντήσεις που είχε ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας με την κινεζική ηγεσία και επιχειρηματίες διεθνούς εμβέλειας.
Η ολοκλήρωση της συμφωνίας με την Cosco και η αποκατάσταση της πολιτικής σταθερότητας στη χώρα μας, προσέφεραν το έδαφος στην ίδια την εταιρεία να υπερδιπλασιάσει τις επενδύσεις της στην Ελλάδα και άνοιξαν τον δρόμο σε επιχειρήσεις - κολοσσούς της Κίνας και παγκοσμίως. «Η Ελλάδα μπορεί να μετατραπεί σε γέφυρα ανάμεσα στην Κίνα και στον δυτικό κόσμο, ανάμεσα στη Ασία και την Ευρώπη» επισήμανε ο Πρωθυπουργός.
«Ιδιαίτερη σημασία έχει ο ναυπηγοεπισκευαστικός κλάδος Τα ελληνικά ναυπηγεία έχουν υψηλή τεχνογνωσία ανθρώπινου δυναμικού και θα μπορούσαν να προσελκύσουν κινεζικά πλοία για ναυπηγοεπισκευή. Θα ήταν σημαντικό, επίσης, τα κινεζικά ναυπηγεία να περιλάβουν και τα ελληνικά προϊόντα στις λίστες εξοπλισμού» τόνισε ο Αλ. Τσίπρας.
Επίσης σύμφωνα με πληροφορίες δημοσιευμένες στην εφημερίδα «Καθημερινή» σε ναυπηγοεπισκευαστικό κόμβο της ανατολικής Μεσογείου σχεδιάζει να αναδείξει τον Πειραιά η Cosco, καθώς όπως αποκάλυψε με την ευκαιρία της επίσκεψης του Ελληνα πρωθυπουργού στο Πεκίνο πρόκειται να επενδύσει σε βάθος χρόνου περί τα 200 εκατ. ευρώ για τον εξοπλισμό και την αναβάθμιση των υποδομών της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης. Μέρος των επενδύσεων αυτών είναι επιπλέον των 350 εκατ. ευρώ που έχει ήδη δεσμευτεί συμβατικά να υλοποιήσει με τη συμφωνία που έγινε στο πλαίσιο της ιδιωτικοποίησης και αφορούν κυρίως στη ναυπήγηση και εγκατάσταση πλωτών γεφυρών δεξαμενισμού ικανών να εξυπηρετήσουν τα μεγαλύτερα εν λειτουργία πλοία.
Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ» έχει ήδη παραγγελθεί σε κινεζικό
ναυπηγείο η πρώτη εξ αυτών των δεξαμενών έναντι 50 εκατ. ευρώ περίπου.
Το κινεζικό σχέδιο εστιάζεται στην ανάγκη επισκευής των μεγάλων πλοίων
μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (motherships) που θα εκτελούν τις τακτικές
γραμμές μεταξύ Ασίας και Ευρώπης αλλά και στην ύπαρξη υψηλής
τεχνογνωσίας των ελληνικών εταιρειών του κλάδου που μπορούν να
λειτουργούν ως υπεργολάβοι.
Επιπλέον, η Cosco ανακοίνωσε την πρόθεσή της να κατασκευάσει όχι μόνο το πρώτο στάδιο της επέκτασης του λιμένα της κρουαζιέρας, που προβλέπεται στις δεσμευτικές από την ιδιωτικοποίηση επενδύσεις, αλλά και το δεύτερο, δημιουργώντας έτσι συνολικά έξι νέες θέσεις ελλιμενισμού των μεγαλύτερων κρουαζιεροπλοίων διεθνώς. Υπενθυμίζεται ότι ήδη έχει δεσμευτεί για επενδύσεις 136 εκατ. ευρώ για το πρώτο στάδιο, ενώ υπολογίζεται πως μαζί με τη δαπάνη για την ολοκλήρωση του δεύτερου σταδίου οι επενδύσεις αυτές θα είναι της τάξης των 200 εκατ. ευρώ συνολικά.
Επιπλέον επενδύσεις όμως θα γίνουν και στις άλλες δραστηριότητες του λιμανιού και συγκεκριμένα τον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων και το car terminal.
Συνολικά οι επιπλέον των δεσμευτικών (350 εκατ. ευρώ) επενδύσεις που ανακοίνωσε ότι προτίθεται να υλοποιήσει ο κινεζικός όμιλος ανεβάζουν την αξία του συνόλου του επενδυτικού σχεδίου της στα 600 εκατ. ευρώ περίπου, διευκρινίζουν στελέχη της Cosco από την Κίνα με τα οποία συνομίλησε η «Κ».
Περιλαμβάνουν δε εκτός από την ναυπηγοεπισκευή και τη β' φάση του νέου λιμένα κρουαζιέρας την αναβάθμιση του car terminal και την λειτουργική αναβάθμιση και μεγέθυνση της σιδηροδρομικής του διασύνδεσης αλλά και σημαντικά έργα αναβάθμισης των υποδομών του επιβατικού λιμανιού.
Φιλόδοξα σχέδια διατυπώθηκαν και για τον προβλήτα Ι των εμπορευματοκιβωτίων που μέχρι τώρα διαχειριζόταν ο ΟΛΠ και ο οποίος έχει παρουσιάσει σημαντικά προβλήματα.
Υπενθυμίζεται ότι η δεσμευτική προσφορά της Cosco προβλέπει την καταβολή ποσού της τάξης των 368,5 εκατ. ευρώ για την απόκτηση του 67% της εισηγμένης ΟΛΠ Α.Ε. και συγκεκριμένες υποχρεωτικές επενδύσεις 350 εκατ. ευρώ. Καθίσταται σαφές ότι τα προαναφερθέντα συνολικά 600 εκατ. ευρώ αφορούν το σύνολο των δεσμευτικών και νέων επενδύσεων που αποκάλυψε πως θα κάνει η Cosco στα πλαίσια του Master plan του κινεζικού ομίλου για τον Πειραιά.
Ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας εξέφρασε την ικανοποίησή του για το επενδυτικό αυτό πρόγραμμα της Cosco και τόνισε πως πρόκειται για έναν σημαντικό σταθμό στις σχέσεις των δύο χωρών.
Επιπλέον, η Cosco ανακοίνωσε την πρόθεσή της να κατασκευάσει όχι μόνο το πρώτο στάδιο της επέκτασης του λιμένα της κρουαζιέρας, που προβλέπεται στις δεσμευτικές από την ιδιωτικοποίηση επενδύσεις, αλλά και το δεύτερο, δημιουργώντας έτσι συνολικά έξι νέες θέσεις ελλιμενισμού των μεγαλύτερων κρουαζιεροπλοίων διεθνώς. Υπενθυμίζεται ότι ήδη έχει δεσμευτεί για επενδύσεις 136 εκατ. ευρώ για το πρώτο στάδιο, ενώ υπολογίζεται πως μαζί με τη δαπάνη για την ολοκλήρωση του δεύτερου σταδίου οι επενδύσεις αυτές θα είναι της τάξης των 200 εκατ. ευρώ συνολικά.
Επιπλέον επενδύσεις όμως θα γίνουν και στις άλλες δραστηριότητες του λιμανιού και συγκεκριμένα τον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων και το car terminal.
Συνολικά οι επιπλέον των δεσμευτικών (350 εκατ. ευρώ) επενδύσεις που ανακοίνωσε ότι προτίθεται να υλοποιήσει ο κινεζικός όμιλος ανεβάζουν την αξία του συνόλου του επενδυτικού σχεδίου της στα 600 εκατ. ευρώ περίπου, διευκρινίζουν στελέχη της Cosco από την Κίνα με τα οποία συνομίλησε η «Κ».
Περιλαμβάνουν δε εκτός από την ναυπηγοεπισκευή και τη β' φάση του νέου λιμένα κρουαζιέρας την αναβάθμιση του car terminal και την λειτουργική αναβάθμιση και μεγέθυνση της σιδηροδρομικής του διασύνδεσης αλλά και σημαντικά έργα αναβάθμισης των υποδομών του επιβατικού λιμανιού.
Φιλόδοξα σχέδια διατυπώθηκαν και για τον προβλήτα Ι των εμπορευματοκιβωτίων που μέχρι τώρα διαχειριζόταν ο ΟΛΠ και ο οποίος έχει παρουσιάσει σημαντικά προβλήματα.
Υπενθυμίζεται ότι η δεσμευτική προσφορά της Cosco προβλέπει την καταβολή ποσού της τάξης των 368,5 εκατ. ευρώ για την απόκτηση του 67% της εισηγμένης ΟΛΠ Α.Ε. και συγκεκριμένες υποχρεωτικές επενδύσεις 350 εκατ. ευρώ. Καθίσταται σαφές ότι τα προαναφερθέντα συνολικά 600 εκατ. ευρώ αφορούν το σύνολο των δεσμευτικών και νέων επενδύσεων που αποκάλυψε πως θα κάνει η Cosco στα πλαίσια του Master plan του κινεζικού ομίλου για τον Πειραιά.
Ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας εξέφρασε την ικανοποίησή του για το επενδυτικό αυτό πρόγραμμα της Cosco και τόνισε πως πρόκειται για έναν σημαντικό σταθμό στις σχέσεις των δύο χωρών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου