Να μην
πνίγονται
στο
"νεκροταφείο"
ΑΛΛΑ «Η ΙΔΕΑ
ΤΟΥ ΝΑ ΠΕΣΕΙ Ο ΦΡΑΧΤΗΣ ΜΟΝΟΜΕΡΩΣ ΚΑΙ ΝΑ ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΟΙ ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΒΡΟ,
ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΚΑΛΗ ΙΔΕΑ ΓΙΑ ΚΑΠΟΙΟΥΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΓΝΩΣΗ ΤΟΥ ΓΕΓΟΝΟΤΟΣ ΟΤΙ ΑΠΟ ΤΗΝ
ΑΛΛΗ ΜΕΡΙΑ ΤΟΥ ΕΒΡΟΥ, ΜΕΧΡΙ ΝΑ ΦΤΑΣΟΥΝ ΔΗΛΑΔΗ ΣΤΟΝ ΕΒΡΟ ΑΥΤΟΙ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ,
ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΝΑΡΚΕΣ» ΣΗΜΕΙΩΣΕ Ο ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ
Την πραγματική, σκληρή εικόνα που αντιμετωπίζουν τα νησιά πρώτης
γραμμής των προσφυγικών ροών είδαν σήμερα από κοντά ο πρόεδρος του
Ευρωκοινοβουλίου Μάρτιν Σουλτς και ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, που
επισκέφθηκαν τη Λέσβο, που τα νερά της έχουν καταντήσει νεκροταφείο για πρόσφυγες!
Μάλιστα, είδαν με τα μάτια τους μια αυτοσχέδια
βάρκα να φθάνει το νησί, με τον πρωθυπουργό να χαρακτηρίζει εγκληματική
την πρακτική των διακινητών να βάζουν σε "αυτοσχέδιες σαμπρέλες", όπως
τις χαρακτήρισε, τους πρόσφυγες, καθώς υπάρχει φόβος για τραγικά
αποτελέσματα ακόμη και με μια απλή θαλασσοταραχή.
Παράλληλα όπως έγινε γνωστό ευρεία σύσκεψη, υπό τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα, θα πραγματοποιηθείαύριο Παρασκευή 6 Νοεμβρίου, στις 12 το μεσημέρι, στο Μέγαρο Μαξίμου, για
τα ζητήματα διαχείρισης των προσφυγικών ροών.
Στην σύσκεψη θα παρευρεθούν οι δήμαρχοι Λέσβου, Σάμου, Κω, Λέρου και Χίου, οι Μητροπολίτες των παραπάνω νησιών.
Επίσης, θα συμμετάσχουν οι Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και Πάσης Ελλάδος Ιερώνυμος, ο Υπουργός Εσωτερικών Παναγιώτης Κουρουμπλής, ο Υπουργός Επικρατείας Αλέκος Φλαμπουράρης και η κυβερνητική εκπρόσωπος Όλγα Γεροβασίλη.
Θέλαμε να δούμε την πραγματική, σκληρή εικόνα
"Ήρθαμε σήμερα σε μια δύσκολη μέρα, αλλά δεν θέλαμε να κρύψουμε τίποτα.
Θέλαμε να δούμε την πραγματική, σκληρή εικόνα που αντιμετωπίζει
καθημερινά η Μυτιλήνη, η Λέσβος και τα άλλα νησιά της Ελλάδος" είπε ο Αλ. Τσίπρας.
Και συνέχισε:
"Τα νησιά
της πρώτης γραμμής των προσφυγικών ροών. Και βεβαίως ήρθαμε σε μια
δύσκολη μέρα, γιατί η απεργία των ναυτεργατών έχει δημιουργήσει μία
ασφυκτική κατάσταση, όπου πάνω από 10.000 πρόσφυγες που έχουν ήδη
ταυτοποιηθεί, έχουν περάσει, δηλαδή, από τις πρώτες υπηρεσίες υποδοχής
και βρίσκονται αυτή τη στιγμή στο λιμάνι με το εισιτήριο στο χέρι για να
περάσουν στην ενδοχώρα, δεν μπορούν να φύγουν" δήλωσε ο Αλ. Τσίπρας.
Να ανοίξει ο φράχτης; Και με τις νάρκες τι γίνεται;
Ο πρωθυπουργός απάντησε σε όλους εκείνους που ζητούν να ανοίξει ο
φράχτης του Έβρου για να εισέρχονται από εκεί οι πρόσφυγες και να μην
πνίγονται στο Αιγαίο, υπογραμμίζοντας πως "φαίνεται καλή ιδέα για
εκείνους που δεν έχουν ιδέα, που δεν γνωρίζουν ότι υπάρχουν νάρκες στον
Έβρο".
"Το όνειρο, το όραμα το δικό μας, είναι να έχουμε μία Ευρώπη δίχως
τείχη, δίχως φράχτες, δίχως σύνορα. Η Ευρώπη όμως έχει σύνορα με άλλες
χώρες εκτός Ευρώπης. Η Τουρκία σήμερα δεν είναι στην Ευρώπη" παρατήρησε.
"Η ιδέα του να πέσει ο φράχτης μονομερώς και να έρχονται οι πρόσφυγες
από τον Έβρο, φαίνεται καλή ιδέα για κάποιους που δεν έχουν γνώση του
γεγονότος ότι από την άλλη μεριά του Έβρου, μέχρι να φτάσουν δηλαδή στον
Έβρο αυτοί οι άνθρωποι, υπάρχουν νάρκες" σημείωσε. "Άρα το δίλημμα για
εμάς δεν είναι εάν θα χάνουν τη ζωή τους στο Αιγαίο ή στις νάρκες του
Έβρου. Το ζήτημα για εμάς είναι να μην χάνουν τη ζωή τους οι πρόσφυγες.
Συνεπώς, η σωστή διαχείριση του προβλήματος είναι η σωστή προετοιμασία
των υποδομών στην ελληνική πλευρά και η συνεργασία με την Τουρκία ώστε
να σταματήσουνε οι ροές" υπογράμμισε.
Στο πλαίσιο αυτό, ο πρωθυπουργός επανέλαβε την πάγια θέση της Αθήνας
σχετικά με την ανάγκη συνεργασίας με την Τουρκία στο θέμα των
διακινητών, της φιλοξενίας και της οργανωμένης μετεγκατάστασης προσφύγων
από τις τουρκικές ακτές σε ευρωπαϊκές χώρες, ώστε να μην κινδυνεύουν
ανθρώπινες ζωές.
Μάρτιν Σούτς: Αντιμετωπίζουμε δραματικές
καταστάσεις

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου