Για τη Νέα Δημοκρατία
·
Οι αλλαγές, οι τομές και οι μεταρρυθμίσεις με
προοδευτικό πρόσημο είναι το μεγάλο - ζητούμενο στο ερχόμενο χρονικό διάστημα.
·
Η στάση απέναντι στις αλλαγές ορίζει και τα
στρατόπεδα σε αυτές τις εκλογές.
·
Από τη μια είναι οι δυνάμεις του χτες, με
επικεφαλής τη ΝΔ του κυρίου Μεϊμαράκη. Οι δυνάμεις που έχτισαν όλες τις
παράγκες που σήμερα πρέπει να γκρεμιστούν. Που βρίσκονται πίσω από όλες τις
πληγές που πρέπει να κλείσουν. Που ταυτίζονται με όλες τις παθογένειες που
πρέπει να εξαλειφθούν.
·
Ο κύριος Μεϊμαράκης και το κόμμα του δεν είναι
μόνο εκπρόσωποι του πιο σκληρού ευρωπαϊκού συντηρητικού λόμπι. Είναι εκπρόσωποι
της καθυστέρησης, του παλιού, της φθοράς, της διαπλοκής, των σκανδάλων.
·
Τα κόμματα εκπροσωπούν κοινωνικές δυνάμεις. Αυτό
είναι γνωστό. Η ΝΔ όμως, στη σημερινή συγκυρία, πρωτοτυπεί. Γιατί εκπροσωπεί
αντικοινωνικές δυνάμεις. Τις πιο αντικοινωνικές δυνάμεις, που βυσσοδομούν κατά
του ΣΥΡΙΖΑ όχι μόνο για λόγους ιδεολογίας και ταξικών συμφερόντων.
·
Αλλά και γιατί απειλούμε, όπως αποδείχτηκε από τα
έργα μας, το αθέμιτο πάρτι τους. Απειλούμε το μέτωπο της φθοράς. Ένα μέτωπο στο
οποίο συνυπάρχουν οι σύγχρονοι Μέτερνιχ της Ευρώπης, η γερασμένη πολιτική
αριστοκρατία, μια καλομαθημένη νομενκλατούρα του δημοσίου, οι εθνικοί
εργολάβοι, οι βαρόνοι των ΜΜΕ, οι δεξιοτέχνες της μίζας, οι επιχειρηματίες που
πλουτίζουν απομυζώντας το κράτος, οι κομματάρχες που βασιλεύουν με το ρουσφέτι
και τον κομματισμό.
·
Τι μπορεί να εμπιστευτεί σ' αυτούς ακόμα και ο
συντηρητικός πολίτης; Τη διαπραγμάτευση για τη μείωση του χρέους που χρόνια
τώρα διακηρύσσουν ότι είναι βιώσιμο;
·
Τις αλλαγές στις εργασιακές σχέσεις, που οι ίδιοι
μετέτρεψαν σε ζούγκλα;
·
Τη χρηστή διαχείριση των οικονομικών του δημόσιου
τομέα που τον μετέτρεψαν σε φέουδο τους;
·
Την αποτροπή των κατασχέσεων πρώτης κατοικίας, που
είχαν ετοιμάσει με τους δανειστές;
·
Την αποτροπή της περικοπής των συντάξεων, που με
την κατάργηση του ΕΚΑΣ και τη ρήτρα μηδενικού ελλείμματος, ήταν έτοιμοι να
επιβάλουν;
·
Μπορεί λοιπόν κανείς σοβαρά έστω και να το σκεφτεί
ότι θα εμπιστευτεί τη διαπραγμάτευση για όλα αυτά, και άλλα που αφορούν στη
συμφωνία, στην υπαλληλία των δανειστών;
·
Πότε τους είδατε τελευταία φορά να δίνουν μάχη με
τους δανειστές;
·
Πότε τους είδατε να διαπραγματεύονται, να
επικρίνουν τη λογική των μνημονίων και της λιτότητας;
·
Ξεχάσαμε το "ουδείς αναμάρτητος" της ΝΔ;
Ξεχάσαμε το ότι τα μνημόνια είναι ευλογία; Εκείνους που φώναζαν ότι η δόξα για
τις απολύσεις ανήκει στους ίδιους και όχι στην τρόικα;
·
Ξεχάσαμε τη στάση τους στο δημοψήφισμα και πριν
από αυτό, όταν απαιτούσαν, πίεζαν, απειλούσαν, να κλείσουμε μια συμφωνία
όπως-όπως;
Στη σημερινή συγκυρία ο ΣΥΡΙΖΑ είναι η μόνη
δύναμη που μπορεί να εγγυηθεί:
·
Την πολιτική σταθερότητα
·
Την εφαρμογή της συμφωνίας, με όρους μάχης και όχι
άνευ όρων παράδοσης.
Για τον
απολογισμό του κυβερνητικού έργου
·
Πρώτος πυλώνας του Προγράμματος για την
καταπολέμηση της ανθρωπιστικής κρίσης.
·
100 δόσεις για τις
ληξιπρόθεσμες οφειλές του δημοσίου και των ασφαλιστικών ταμείων
-Αποποινικοποιήσαμε τις οφειλές προς το Δημόσιο μέχρι και του ποσού των 50.000
Ευρώ - Νομοθετήσαμε την Δεύτερη Ευκαιρία, πλήρης απαλλαγή χρεών για τα φυσικά
πρόσωπα που εντίμως πτώχευσαν.
·
Αναδιαμορφώσαμε τα προγράμματα Voucher ώστε
να ωφελούνται πραγματικά οι συμμετέχοντες σε αυτά. Βάλαμε φραγμό στην
κατασπατάληση πόρων στα προγράμματα κατάρτισης και πρακτικής άσκησης, ενώ ο
επανασχεδιασμός μας αύξησε τον αριθμό
των ανέργων που συμμετέχουν και τα ποσά που εισπράττουν οι άνεργοι, από 25 -
40% στο
60-75% των συνολικών πόρων.
·
100.000 άνεργοι είναι ήδη σήμερα σε επιδοτούμενα
προγράμματα και τους επόμενους δύο μήνες ο αριθμός αυτός θα ανέλθει σε 120.000
ανέργους. Μέχρι τον
Φεβρουάριο του 2016 (δηλαδή σε λιγότερο από ένα έτος) οι θέσεις αυτές θα
ανέλθουν σε 212.000 περίπου χιλιάδες.-
Προγραμματίζουμε 150.000 νέες προσωρινές θέσεις εργασίας για το 2016, διάρκειας
8 μηνών.
·
Ψηφίσαμε το νόμο για τον εκδημοκρατισμό της
δημόσιας διοίκησης, την κατάργηση της εργασιακής εφεδρείας και την
αναδιαμόρφωση του θεσμού της κινητικότητας
·
Βγάλαμε από τα συρτάρια μεγάλες υποθέσεις
φοροδιαφυγής και διαφθοράς ενώ έχει ήδη ξεκινήσει η συγκριτική ανάλυση των
τραπεζικών καταθέσεων άνω των 300.000 Ευρώ σε σχέση με τα δηλωθέντα εισοδήματα
της τελευταίας δεκαετίας για τον εντοπισμό της πραγματικής αφορολόγητης ύλης.
·
Επαναπροσλάβαμε τους αντισυνταγματικά απολυμένους
κάνοντας ένα βήμα αποκατάστασης της
δικαιοσύνης στον ρημαγμένο και απαξιωμένο δημόσιο τομέα
·
Δρομολογήσαμε τις διαδικασίες για 3500 προσλήψεις
νοσηλευτικού και ιατρικού προσωπικού με στόχο την ενίσχυση του
συστήματος υγείας
·
Δώσαμε σε δημόσια διαβούλευση τον νόμο για τις
τηλεοπτικές άδειες αποδεικνύοντας έμπρακτα την βούληση μας να
συγκρουστούμε με τις δυνάμεις της διαπλοκής. Ανοίξαμε την ΕΡΤ
·
Καταλογίσαμε τις ανείσπρακτες μέχρι σήμερα, οφειλές
των τηλεοπτικών σταθμών
Για τη
συμφωνία με τους πιστωτές
·
Παρόλη την αφόρητη πίεση και παρά τις μικρές μας
δυνάμεις, δεν μπορεί κανείς να αμφισβητήσει ότι πετύχαμε μια συμφωνία η οποία
υπό συγκεκριμένους όρους μπορεί να δημιουργήσει μια νέα προοπτική για την
ελληνική οικονομία.
·
Η συμφωνία αποτυπώνει τον συσχετισμό δύναμης. Για
πρώτη φορά όμως σε αυτό το συσχετισμό συμπεριλαμβάνονται και τα συμφέροντα της
κοινωνικής πλειοψηφίας στην Ελλάδα. Πέρα όμως από τα δύσκολα μέτρα πρέπει να
εξετάσουμε αφενός τι έρχεται να αντικαταστήσει αυτή η συμφωνία αλλά και τι
προοπτικές διανοίγει, με δεδομένο ότι εξασφαλίζει την αποκατάσταση της
σταθερότητας στην ελληνική οικονομία ενώ κλείνει οριστικά και αμετάκλητα τη
συζήτηση περί Grexit.
Τα 3
σημεία της Συμφωνίας που αποτελούν πραγματικά και αδιαμφισβήτητα κέρδη για την
ελληνική πλευρά:
·
Το πρώτο αφορά τους δημοσιονομικούς στόχους. Οι
χαμηλότεροι δημοσιονομικοί στόχοι αντιστοιχούν σε μια εξοικονόμηση πόρων που
μπορουν να χρηματοδοτήσουν την ανάπτυξη και την στήριξη του κοινωνικού κράτους
της τάξης των 20 δις Ευρώ σε βάθος τετραετίας. Πρόκειται για δραστική
μείωση των υποχρεώσεων μας αλλά και για μια σαφώς ηπιότερη δημοσιονομική
προσαρμογή που μπορεί να αποδειχτεί εξαιρετικά κρίσιμη για την εύθραυστη
ελληνική οικονομία.
·
Το δεύτερο σημείο αφορά την χρηματοδότηση που
εξασφαλίσαμε από τον ESM. Ενώ το αρχικό σχέδιο των θεσμών υπό προέβλεπε
χρηματοδότηση ύψους 5 δις Ευρώ για ένα πεντάμηνο με συνεχόμενες αξιολογήσεις, η
νέα Συμφωνία εξασφαλίζει πόρους που μπορούν να φτάσουν και τα 83 δις Ευρώ για
μια τριετία.
·
Η εξέλιξη αυτή είναι πολύ πιο σημαντική από όσο
φαίνεται με την πρώτη ματιά, καθώς κλείνει μια και καλή την υπόθεση του Grexit,
ενώ την ίδια στιγμή αποδυναμώνει δραστικά το γερμανικό σχέδιο για παράταση
της αβεβαιότητας και μειώνει τις δυνατότητες εκβιασμού από τη μεριά των
ευρωπαϊκών ελίτ για ακόμη πιο σκληρή λιτότητα.
·
Τρίτο θετικό σημείο της Συμφωνίας αποτελεί φυσικά
η ολοκληρωτική θεσμική αναπλαισίωση που πετύχαμε με την επιλογή μας να
αφήσουμε το προηγούμενο πρόγραμμα να λήξει.
·
Η νέα δανειακή σύμβαση έχει συναφθεί με τον ESM
που αποτελεί διεθνή οργανισμό και όχι ανώνυμη εταιρεία όπως ήταν ο EFSF, ο
προηγούμενος αντισυμβαλλόμενος της ελληνικής δημοκρατίας.
·
Και αυτό έχει πολύ συγκεκριμένες συνέπειες τόσο σε
ότι αφορά το εφαρμοστέο δίκαιο, καθώς πλέον η σχέση μας με τους δανειστές
διέπεται από το διεθνές και το ευρωπαϊκό δίκαιο και όχι από το αγγλικό, όσο και
σε ότι αφορά τις ασυλίες και τα προνόμια προστασίας της περιουσίας της
ελληνικής δημοκρατίας και της Τράπεζας της Ελλάδος που επανέρχονται στο σύνηθες
θεσμικό πλαίσιο ακυρώνοντας το αποικιοκρατικό αίσχος των προηγούμενων δανειακών
συμβάσεων.
Φέραμε μια συμφωνία η οποία δίνει ανάσα χρηματοδοτική 83
δισεκατομμυρίων ευρώ, όχι για να φορτώσουν το χρέος, γιατί πηγαίνουν
για να αποπληρώσουν τα προηγούμενα χρέη. Τι ακριβώς γίνεται με αυτά τα 83
δισεκατομμύρια;
·
Κατ’ αρχάς καλύπτουμε
τις χρηματοδοτικές ανάγκες του επόμενου διαστήματος, της επόμενης 3ετίας
και αποπληρώνουμε με αυτά τα χρήματα τα ομόλογα που είχαμε μέχρι το 2019
μπροστά μας στο ΔΝΤ 20 δις και στην Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα 28 δις.
·
Ομόλογα τα οποία όμως είχαν επιτόκιο 3,8
και 4,5%. Και τώρα τα καλύπτουμε αυτά με δάνειο το οποίο όμως έχει επιτόκιο
1,5%. Άρα ουσιαστικά αποχρεωνόμαστε. Δεν χρεώνουμε τη χώρα, όπως λέει η
Ν.Δ.
·
Και βεβαίως διασφαλίζουμε το τραπεζικό σύστημα το
οποίο ούτως ή άλλως είχε ανάγκες.
Τα ανοιχτά
σημεία της συμφωνίας
Πρώτη και
κύρια μάχη είναι αυτή της αναδιάρθρωσης του χρέους.
·
Το ζήτημα αυτό μετά από την επιμονή μας στη
διαπραγμάτευση μπαίνει επιτέλους στις πραγματικές του διαστάσεις ως πρόβλημα
υπερεθνικό, οικονομικό και πολιτικό καθώς από την επίλυση του εξαρτάται η
επιστροφή της ελληνικής οικονομίας στην ανάπτυξη αλλά και η θεμελίωση μιας νέας
χρηματοπιστωτικής και αρχιτεκτονικής για όλη την Ευρώπη.- Το ερώτημα λοιπόν που
αναπόφευκτα μπαίνει σε όλους και όλες είναι ποιος είναι ικανός να ολοκληρώσει
την διαπραγμάτευση του χρέους;
·
Εκείνοι που μέχρι πρόσφατα έλεγαν ότι το χρέος
είναι βιώσιμο και αναζητούσαν πιστοποιητικά βιωσιμότητας, ως επαίτες της
Ευρώπης ή εκείνοι που έθεσαν το ζήτημα στο επίκεντρο της πολιτικής
αντιπαράθεσης στην Ευρώπη.
Το δεύτερο μεγάλο θέμα που η επόμενη κυβέρνηση
θα έχει μπροστά της θα είναι αυτό της διαχείρισης των κόκκινων δανείων.
·
Ο ΣΥΡΙΖΑ είναι έτοιμος να εφαρμόσει άμεσα μέτρα
για την αντιμετώπιση του με ταυτόχρονη μέριμνα για την προστασία της πρώτης
κατοικίας όσων αποδεδειγμένα δεν έχουν τη δυνατότητα να εξυπηρετήσουν τις
υποχρεώσεις τους.
·
Στο πλαίσιο της ανοιχτής διαπραγμάτευσης θα
καταθέσουμε και θα διεκδικήσουμε την εφαρμογή της πρότασης μας για τη
δημιουργία φορέα που θα μεσολαβεί μεταξύ των εμπλεκόμενων τραπεζών και των
οφειλετών.Τα κύρια σημεία της πρότασης αυτής αφορούν, · Την επιτάχυνση
εφαρμογής του νόμου Κατσέλη, · Την υλοποίηση του νόμου για τις υπερχρεωμένες
μικρομεσαίες επιχειρήσεις, Τις αλλαγές του Κώδικα δεοντολογίας των Τραπεζών
αλλά και την ενεργοποίηση του θεσμού του ενήμερου δανειολήπτη.
Τρίτο
επίδικο της Συμφωνίας αποτελεί η δημιουργία του νέου Ταμείου Αξιοποίησης της
κρατικής περιουσίας.
·
Έχουμε εξασφαλίσει ότι το Ταμείο αυτό θα έχει
διάρκεια ζωής ίση με αυτή του δανειακού προγράμματος έτσι ώστε να αξιοποιηθεί η
δημόσια περιουσία με τις μέγιστες δυνατές αποδόσεις. - Η μεγάλη διαφορά του
Ταμείου αυτού από το αμαρτωλό ΤΑΙΠΕΔ είναι η δυνατότητα που δίνεται στο
ελληνικό δημόσιο να συγκεντρώσει, να οργανώσει και να αξιοποιήσει τα διάφορα
περιουσιακά του στοιχεία, χωρίς να είναι αναγκασμένο να τα ξεπουλήσει.- Τα
έσοδα εξάλλου από τη λειτουργία του Ταμείου αυτού μπορούν να χρησιμοποιηθούν κατά
50% για την αποπληρωμή του δανείου του ESM για την ανακεφαλαιοποίηση των
τραπεζών, κατά 25% για την απομείωση του χρέους και κατά 25% για την
χρηματοδότηση παραγωγικών επενδύσεων.
Τέταρτο
πεδίο διαπραγμάτευσης είναι το κρίσιμο και κεντρικό για τον ΣΥΡΙΖΑ θέμα των
εργασιακών σχέσεων και των συλλογικών διαπραγματεύσεων.
·
Σε αυτό το σημείο η Συμφωνία είναι απολύτως
ανοιχτή και η μοναδική δέσμευση που έχουμε αναλάβει είναι να ρυθμίσουμε τις
συλλογικές διαπραγματεύσεις σε αρμονία με τις Ευρωπαϊκές καλές πρακτικές και
σύμφωνα με τις αρχές της Διεθνούς Ένωσης Εργασίας. - Η Νέα Δημοκρατία ήταν και
εξακολουθεί να είναι η πολιτική δύναμη που πρωταγωνιστεί στην προσπάθεια
απορρύθμισης της αγοράς εργασίας. Είχε υπογράψει και απολύτως δεσμευτεί και
στην απελευθέρωση απολύσεων στον ιδιωτικό τομέα, και στην απόλυτη διάλυση των
εργασιακών σχέσεων.
Στη
διάρκεια της σκληρής διαπραγμάτευσης αλλά και στο τελικό κείμενο, καταφέραμε να
αποκρούσουμε την επιδίωξη των δανειστών αλλά και των εγχώριων συμφερόντων για
την ιδιωτικοποίηση του ΑΔΜΗΕ και της μικρής ΔΕΗ.
Για το
προσφυγικό
·
Οι προηγούμενες κυβερνήσεις είχαν ως μοναδική
πολιτική τις επιχειρήσεις-σκούπα
·
Τα άλλα κόμματα μας κατηγορούσαν ότι ανοίξαμε τα
σύνορα. Φτάνει η υποκρισία όταν πνίγονται 3χρονα παιδιά στο Αιγαίο
·
Από την αρχή η Ν.Δ., το ΠΑΣΟΚ και το Ποτάμι μας
κατηγορούσαν ότι καλούσαμε τους πρόσφυγες. Είναι ντροπή να λέγονται αυτά όταν η
θάλασσα ξεβράζει νεκρά παιδιά. Και αναφέρομαι και στην κεντροαριστερά.
Χρειάζεται ευθύνη για το ζήτημα.
·
Παραλάβαμε το απόλυτο μηδέν από την κυβέρνηση της
ΝΔ. Η κυβέρνηση μας μαζί με την κυβέρνηση του κ. Ρέντσι, φέραμε το θέμα στην
Ε.Ε. Η Ε.Ε. είχε πολιτική απραξίας, καταφέραμε να εξασφαλίσουμε πόρους, να
φτιάξουμε κέντρα υποδοχής. Δεν αντιμετωπίζεται με λαϊκισμό αυτό το πρόβλημα
·
Η υπηρεσιακή κυβέρνηση κινείται στα βήματα της
κυβέρνησής μας. Ο υπηρεσιακός υπουργός Γ. Μουζάλας ακολουθεί ακριβώς τα βήματα
της προκατόχου του και υλοποιεί τον σχεδιασμό της κυβέρνησης μας. Είναι
υποκρισία να προσπαθούν να φορτώσουν στην κυβέρνηση μας όλα τα προβλήματα, όταν
η κυβέρνηση της Ν.Δ. μας παρέδωσε το απόλυτο μηδέν.
Για τη
λειτουργία των σχολείων (βλέπε συνολικό Σημείωμα από Τμήμα Παιδείας)
Τα όποια προβλήματα υπάρξουν
στις 11 Σεπτέμβρη (αγιασμός) θα λυθούν σταδιακά εντός Σεπτεμβρίου. Καιροσκοπικές
απόπειρες εκμετάλλευσης τυχόν ζητημάτων εν μέσω προεκλογικής περιόδου θα πέσουν
στο κενό. Να προσθέσουμε ότι λόγω απόφασης του ΣτΕ δεν μπορούσαμε να
προχωρήσουμε σε μόνιμους διορισμούς χωρίς ΑΣΕΠ που για τους εκπαιδευτικούς
σημαίνει γραπτό διαγωνισμό , μια διαδικασία που απαιτεί χρόνο και δεν ήταν
εφικτό να δρομολογηθεί στο λίγων μηνών διάστημα της διακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ.
Γραπτός διαγωνισμός ΑΣΕΠ για εκπαιδευτικούς έχει να γίνει από το 2008.
Κοτζιάς
για το Ψήφισμα του ΟΗΕ
H υπηρεσιακή κυβέρνηση
οφείλει να υπηρετεί τη χώρα προς τις εκλογές και όχι να αλλάζει την πολιτική
της προηγούμενης και εκλεγμένης κυβέρνησης. Βάσει οδηγιών του πρωθυπουργού
Αλέξη Τσίπρα, το υπουργείο Εξωτερικών, μόλις ανέλαβε τον Ιανουάριο, έδωσε
σαφείς οδηγίες στη Μόνιμη Αντιπροσωπεία μας στον ΟΗΕ, όπως συμμετάσχει ενεργά
στην ομάδα του ΟΗΕ για το χρέος με την προοπτική υπερψήφισης του ψηφίσματος που
ετοίμαζε η ομάδα. Υπάρχει πληθώρα
οδηγιών και τηλεγραφημάτων που πιστοποιούν τις οδηγίες του ΥΠΕΞ για αυτή τη
συμμετοχή και την προετοιμασία στήριξης από πλευράς Ελλάδας του ψηφίσματος. Η
θέση αυτή προωθήθηκε σθεναρά επί 7 μήνες παρά τις πιέσεις που δεχόταν η χώρα
από ισχυρούς εταίρους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου