Δυο θεματικές, τέσσερις κύκλοι ερωτήσεων, διάλογος ανάμεσα στους αργηχούς
Στο τελικό στάδιο της διαμόρφωσης ενός πλαισίου συζήτησης για το ντιμπέιτ της Δευτέρας μεταξύ Αλέξη Τσίπρα και Βαγγέλη Μεϊμαράκη βρίσκονται τα κομματικά επιτελεία του ΣΥΡΙΖΑ και της Ν.Δ.
Στόχος, τουλάχιστον από την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ, να διασταυρωθούν οι δύο αρχηγοί και να αναδειχθούν οι διαφορετικές "γραμμές" μεταξύ των δύο κομμάτων, αλλά και να προκύψει μια συζήτηση η οποία να έχει ενδιαφέρον για το τηλεοπτικό κοινό.
Με αυτά τα δεδομένα ξεκίνησαν οι συζητήσεις μεταξύ των κομματικών επιτελείων ήδη από την περασμένη Πέμπτη σε πνεύμα συναντίληψης. Ωστόσο, για ακόμη μια φορά, η οργάνωση του ντιμπέιτ γίνεται αντικείμενο πολιτικής αντιπαράθεσης από την πλευρά της Ν.Δ., η οποία ανεβάζει τους τόνους. Χωρίς να έχει διαπιστωθεί κανενός είδους εμπλοκή, η Ν.Δ. εκδίδει ανακοίνωση την Παρασκευή το βράδυ, με την οποία ενημερώνει ότι ο Ευ. Μεϊμαράκης, προκειμένου να γίνει δημόσιος διάλογος, «συμμετέχει χωρίς όρους και προϋποθέσεις, σε οποιαδήποτε συζήτηση πολιτικών αρχηγών και με οποιαδήποτε διαδικασία». Συμπληρώνει, μάλιστα, ότι «οι όροι και οι προϋποθέσεις προσδιορίζονται αποκλειστικά από τον ΣΥΡΙΖΑ».
Η αλήθεια είναι, όπως σχολίαζαν κύκλοι της Κουμουνδούρου, ότι ήδη από το μεσημέρι της Παρασκευής η Ν.Δ. είχε στα χέρια της πρόταση για το debate, όπως είχε συνδιαμορφωθεί από τα κομματικά επιτελεία σε συνάντηση που είχαν από την προηγούμενη μέρα. Αντί για απάντηση, αν συμφωνεί ή όχι, η Ν.Δ. επιλέγει να εκδώσει ανακοίνωση. Τι σημαίνει αυτό; Όπως λένε από την Κουμουνδούρου, είτε επιχειρεί να δυναμιτίσει το debate, είτε να δείξει ότι ο κ. Μεϊμαράκης είναι «άνετος», όπως τουλάχιστον το αντιλαμβάνεται ο ίδιος.
Ο Αλέξης Τσίπρας, διαμηνύει η Κουμουνδούρου, θα βρίσκεται στο πλατό της ΕΡΤ στις 9.30 μ.μ. και θα αναμένει τον Β. Μεϊμαράκη. Ο κ. Μεϊμαράκης, συμπληρώνει, ας φέρει όποιους δημοσιογράφους επιθυμεί, αρκεί να συμφωνήσουν τα κανάλια.
Πώς θα γίνει το ντιμπέιτ
Σύμφωνα με τα δεδομένα μέχρι την Παρασκευή αργά το βράδυ και με όσα είχαν συμφωνηθεί εκατέρωθεν, οι δημοσιογράφοι θα παραμείνουν οι ίδιοι ή θα είναι της επιλογής των τηλεοπτικών σταθμών, όπως και στο ντιμπέιτ με όλους τους αρχηγούς. Συντονιστής θα είναι ο Πάνος Χαρίτος. Η έναρξη του ντιμπέιτ θα είναι πιθανότατα στις 9.30 μ.μ.* Θα υπάρχουν δύο θεματικές ενότητες: Εσωτερικά θέματα (οικονομία, κοινωνική πολιτική κ.λπ.) και εξωτερικά θέματα (εθνικά, προσφυγικό, ευρωπαϊκά).
* Η σκηνοθετική ομάδα παραμένει η ίδια, όμως φαίνεται ότι υπάρχει συμφωνία όταν μιλάει ο ένας αρχηγός, η κάμερα με ανοιχτό πλάνο να δείχνει και τον άλλο.
* Θα υπάρχουν τέσσερις κύκλοι ερωτήσεων:
1ος: Ερωτήσεις από τους δημοσιογράφους. Δεν θα υπερβούν τις 12-14 ερωτήσεις στον κάθε αρχηγό, προκειμένου να υπάρχει διάλογος και απαντήσεις σε βάθος.
2ος: Ερωτήσεις του ενός πολιτικού αρχηγού στον άλλο.
3ος: Ερωτήσεις του συντονιστή.
4ος: «Κλείσιμο» από τους πολιτικούς αρχηγούς.
Και στους τέσσερις κύκλους θα υπάρχει δυνατότητα οι πολιτικοί αρχηγοί να βγάζουν «κόκκινη κάρτα» ο ένας στον άλλο. Αυτό σημαίνει ότι έπειτα από μια απάντηση θα μπορεί ο άλλος πολιτικός αρχηγός να δώσει τη δική του απάντηση.
Στο επιτελείο του ΣΥΡΙΖΑ πιστεύουν ότι το ντιμπέιτ θα δώσει τη δυνατότητα να φανεί το στίγμα του ΣΥΡΙΖΑ και οι μεγάλες αντιθέσεις του με τη Ν.Δ. Να φανεί δηλαδή η καθαρή διαφοροποίηση μεταξύ των δύο κομμάτων στη διακυβέρνηση. Και βέβαια ελπίζουν ότι θα έχουν την ευκαιρία να διευρύνουν το προβάδισμα του ΣΥΡΙΖΑ και να ανοίξουν την ψαλίδα με τη Ν.Δ. ακόμα περισσότερο.
Νταρζάνου Αγγέλα-avgi.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου