ΑΛΛΑΓΗ EMAIL

Οι φίλοι αναγνώστες μπορεί να στέλνουν τα μηνύματά τους στο εμέηλ στο οποίο θα προτιμούσε ο διαχειριστής να τα λαμβάνει. Παράλληλα επειδή η Maicrosoft μας λογόκρινε και μπλόκαρε το μαιηλ gmosxos1@hotmaihl. com άνοιξε και ισχύει πλέον το εμέηλ gmosxos23.6.1946@gmail.com το οποίο μπορείτε να χρησιμοποιείτε .ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ 6938.315.657 & 2610.273.901

Δευτέρα 14 Σεπτεμβρίου 2015

ΛΙΣΤΑ ΚΑΙ ΛΗΣΤΑΡΧΟΙ



ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΑΠΑΓΙΑΒΗΣ
Πρώην υποψήφιος βουλευτής ΠΑΣΟΚ (με σταυρό προτίμησης)

          Οι βουλευτικές εκλογές στις 20/9/2015 διεξάγονται με εκλογική λίστα των κομμάτων. Η εκλογική λίστα βουλευτών που γίνεται με πρόταση των κομματικών αρχηγών, αποτελεί μια σαφή νόθευση της λαϊκής κυριαρχίας. 
Μη ξεχνάμε ότι ο βουλευτής εκπροσωπεί την ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ στο Ελληνικό κοινοβούλιο. Πρέπει να γνωρίζει τα ιδιαίτερα  προβλήματα της περιοχής.

          Πως ο λαός θα εκφράσει την αποδοκιμασία η επιδοκιμασία στις πράξεις, τις θέσεις, στο ήθος και την δημόσια εικόνα στο βουλευτή της περιφερείας του; Πως ευέλπιδες πολιτικοί άνδρες θα προσπαθήσουν να ασχοληθούν με την πολιτική εάν δεν τύχουν της τύχης και της προώθησης από τους πολίτες της περιφέρειάς τους; Η λύση είναι ο σταυρός προτίμησης. ΟΧΙ η κομματική καμαρίλα. Παραδείγματα πολλά και στην περιοχή μας σε όλα τα κόμματα.

ΙΣΤΟΡΙΚΟ

          Η λίστα είναι φαινόμενο της μεταπολίτευσης. Ξεκίνησε με τις ευρωεκλογές του 1982 μ’ ένα ενιαίο πανελλήνιο ψηφοδέλτιο. Σήμερα που η εξέλιξη προχώρησε και είναι πιο εύκολη η επικοινωνία με τον λαό, στις τελευταίες ευρωεκλογές είχαμε σταυρό προτίμησης. Το 1985 εφαρμόστηκε για πρώτη φορά στις βουλευτικές        [παρακαλώ σημειώστε εδώ, γιατί έχει σημασία για τις σκέψεις μου, ότι οι εκλογές έγιναν στο τέλος της τετραετίας. Ο πρωθυπουργός και πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ Ανδρέας Παπανδρέου, παντοδύναμος τότε, παρόλο ότι είχε το δικαίωμα να κρίνει τις αποδόσεις των βουλευτών θα αποδειχθεί για άλλη μια φορά πραγματικός ΔΗΜΟΚΡΑΤΗΣ. Δημοκράτης στους άγραφους κανόνες. Δεν θα παραβιάσει την λαϊκή βούληση στην εκπροσώπηση, διατηρώντας στο ακέραιο την λίστα των βουλευτών του].

Κρίσιμο σημείο υπήρξαν οι τρεις αλλεπάλληλες βουλευτικές εκλογές του οκταμήνου 1989-1990. Τότε δεν υπήρχαν στον εκλογικό νόμο διατάξεις για να περιορίσουν του υποψηφίους, όπως περιορισμός στις τηλεοπτικές εμφανίσεις, όχι ενοικιάσεις γραφείων στα ισόγεια κ.α. Δεν υπήρχε οικονομικό πλαφόν και ούτε απόδοση δαπανών στον Πρόεδρο της Βουλής. Αυτά ψηφίστηκαν αργότερα. Είναι γεγονός ότι οι υποψήφιοι τότε βουλευτές εξαντλήθηκαν οικονομικά και τελικά επέζησαν κατά κύριο λόγο όσοι είχαν οικονομική επιφάνεια. Έτσι δέχτηκαν με ανακούφιση τον εκλογικό νόμο που ψηφίστηκε το 1991 (και βασικά η φιλοσοφία του ισχύει μέχρι σήμερα) ότι αν γίνουν εκλογές εντός 18μήνου από τις τελευταίες θα γίνονται με λίστα βουλευτών.

Με λίστα έγιναν οι δεύτερες εκλογές  του 2012. Και στις δυο περιπτώσεις (1985 και 2012) κρατήθηκαν οι άτυποι, άγραφοι, ηθικοί κανόνες (σεβασμός στην σειρά επιλογής βάση των πρόσφατων εκλογών).

ΣΗΜΕΡΑ

          Με έκπληξη παρατηρούμε ότι η λίστα γίνεται εργαλείο στα χέρια των αρχηγών. Εξυπηρετούνται πέραν από κάθε πολιτική ηθική, «πολιτικές υποχρεώσεις», οικονομικά συμφέροντα και εξασφαλίζονται θέσεις για αρεστούς στον αρχηγό. Αρεστούς χωρίς κανένα πολιτικό αγώνα, με βαρύγδουπους δήθεν τίτλους «καθηγητής» (τι γίνεται ρε παιδιά με τους καθηγητές; Τόσοι πολλοί και δεν μπορούν να μας σώσουν).

Στο ΣΥΡΙΖΑ, όπου είχε τις περισσότερες αποχωρήσεις, παρατηρούμε ότι διορίζονται σε εκλέξιμη σειρά (και μάλιστα για την περίπτωση που έρθει δεύτερο κόμμα) «καθηγητές» που τους γνωρίσαμε ως υπουργούς, άγνωστοι στα πολιτικά μετερίζια αλλά φυσικά φίλοι του Αλέξη.

Κάθε πρωθυπουργός (έχει γίνει σε όλες τις μέχρι τώρα κυβερνήσεις) μπορεί να χρησιμοποιεί εξωκοινοβουλευτικά πρόσωπα στην κυβέρνηση αλλά από που και ως πού αντλεί το δικαίωμα να τους διορίζει εκπροσώπους του Ελληνικού λαού;

        Δύο όμως κόμματα ΑΣΕΛΓΗΣΑΝ με τις επιλογές τους στην βούληση του Αχαϊκού λαού. Η Λαϊκή Ενότητα και το ΠΑΣΟΚ.

Η Λαϊκή Ενότητα, υπολογίζει ότι μπορεί να εκλέξει βουλευτή στην Αχαΐα. «Διορίζει» Επικεφαλή του Ψηφοδελτίου άνθρωπο του Ιερατείου που είχε εκλεγεί βουλευτής σε άλλο Νομό!!!! Δεν υπάρχουν στο νεοσύστατο κόμμα αξιόλογοι Αχαιοί για να το εκπροσωπήσουν; Πρέπει να έρθει ο καθηγητής κ. Λαμπαβίτσας, δίκην αρειμάνιου πολεμάρχου να εκπροσωπήσει την Αχαΐα; Να γελοιοποιείται και ο ίδιος αναζητώντας το άγαλμα του Παλαιών Πατρών Γερμανού ενώ για τον ποταμό Πείρο να νομίζει ότι είναι ο Δήμας ο Ολυμπιονίκης (Πείρος και Πύρρος ομόηχα).

Στο έτερο κόμμα, το ΠΑΣΟΚ, η επιλογή ξεπερνά κάθε έννοια πολιτικής λογικής και ηθικής, πλησιάζοντας, σε ένα λανθάνοντα φασισμό, όπου ο αρχηγός επιβάλλει «με το έτσι θέλω» την επιλογή του. (λεξικό Μπαμπινιώτης: φασιστική νοοτροπία; χρησιμοποιείται για να δηλώσει την ΑΥΤΑΡΧΙΚΟΤΗΤΑ την ΑΥΘΑΙΡΕΣΙΑ, ΤΗΝ ΕΞΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗ βίαιη αντιδημοκρατική συμπεριφορά) Ταυτόχρονα η πρόεδρος του κόμματος καλεί τα μέλη σε μια αναγέννηση(;) νέα πορεία (;) κ.λπ.

Επιλέγει τον κ. Παπαθεοδώρου, καθηγητής και αυτός ο οποίος ΟΥΔΕΠΟΤΕ έχει υποστεί εκλογική δοκιμασία. Υπήρξε υφυπουργός στην τρικομματική κυβέρνηση Νέα Δημοκρατία ΠΑΣΟΚ ΔΗΜΑΡ με υπόδειξη του κ. Κουβέλη. Και ενώ νομίζαμε ότι προέρχεται από την ΔΗΜΑΡ αποκαλύπτεται ότι ουδέποτε υπήρξε μέλος της ΔΗΜΑΡ αλλά προσωπική επιλογή του κ. Κουβέλη (ανακοίνωση ΔΗΜΑΡ και στελεχών της). Οπότε το γραφείο τύπου του ΠΑΣΟΚ μας πληροφορεί ότι ενεγράφη στο ΠΑΣΟΚ προ διμήνου!!!! Κομματικός «διαδρομιστής» κατά αναλογία με το δικηγόρος διαδρομιστής. Ανεξάρτητα με την «γοητεία» που ασκεί στην πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ ή πιθανώς σε άλλα κέντρα εξουσίας η κα. Γεννηματά «τον διορίζει» βουλευτή Αχαΐας, αγνοώντας και απαξιώνοντας τους καταξιωμένους απ’ τον τοπικό λαό πολιτικούς παράγοντες οι οποίοι μάλιστα στάθηκαν σταθεροί στα τελευταία, δύσκολα χρόνια του ΠΑΣΟΚ. Ίσως πιστεύει ότι το κοινοβούλιο θα αναγεννηθεί και θα λάμψει με την παρουσία του.

Έχουν ευθύνη οι αποδεχόμενοι υποψήφιοι; Και βέβαια έχουν, γιατί έτσι δείχνουν το ήθος τους. Καταρχήν είναι σίγουρο ότι επιδίωξαν να επιβληθεί ο διορισμός. Αποδεχόμενοι δε, δείχνουν τον εγωισμό τους, την αλαζονεία τους, την δήθεν αυθεντικότητα, την απαξίωση των άλλων αγωνιστών που σε δύσκολους καιρούς τους καταξίωσε ο Αχαϊκός Λαός και προσβάλλουν φυσικά την ίδια την Δημοκρατία.

        Τελειώνοντας θα κάνω, προς αντιδιαστολή, μια σύγκριση με το ΚΚΕ. Ένα κόμμα που αποδέχεται επισήμως και στο καταστατικό του την κατευθυνόμενη σταυροδοσία σε εκλογές με σταυρό, σεβάστηκε πάντοτε την περιοχή μας. Ουδέποτε έφερε «φυτευτούς» Οι βουλευτές που εξέλεγε ήταν πρόσωπα που γεννήθηκαν και καταξιώθηκαν στην πόλη μας (Κοσιώνης και Καραθανασόπουλος).

Ανεξαρτήτου του εκλογικού αποτελέσματος ένα είναι σίγουρο. Η επερχόμενη βουλή θα είναι ΝΟΘΕΥΜΕΝΗ ως προς τα πρόσωπα διότι πολλοί από τους νέοεκλογιθέντες αν δεν ήταν στη λίστα θα την έβλεπαν μόνο από έξω.

______________
Υ.Γ. Στα διάφορα πολιτικά πρόσωπα που καταξίωσε ο Αχαϊκός Λαός και παραδέχομαι και εγώ, υπενθυμίζω τον στίχο του Καβάφη: «Κι αν δεν μπορείς να κάμεις την ζωή σου όπως την θέλεις, τούτο προσπάθησε τουλάχιστον όπως μπορείς: μην την ΕΞΕΥΤΕΛΙΖΕΙΣ».

Δεν υπάρχουν σχόλια: