Ασύλληπτες διαστάσεις παίρνει η τραγωδία ανοιχτά του Φαρμακονησίου. Συνεχίζει να αυξάνεται ο αριθμός των θυμάτων από την ανατροπή ξύλινου σκάφους που μετέφερε άγνωστο μέχρι στιγμής αριθμό προσφύγων, με αποτέλεσμα να έχουν περισυλλεγεί μέχρι τώρα οι σοροί 34 ατόμων, μεταξύ των οποίων τέσσερα βρέφη, ένδεκα παιδιά (έξι αγόρια και πέντε κορίτσια) δέκα γυναίκες και εννέα άντρες.
Όπως μετέδωσε η ΕΡΤ, οχτώ από τους νεκρούς πρόσφυγες βρέθηκαν στο αμπάρι του πλοίου από βατραχανθρώπους του λιμενικού.
Σύμφωνα με το Λιμενικό Σώμα τα πρώτα πλωτά που έφθασαν στην περιοχή κατάφεραν να διασώσουν 68 άτομα, ενώ άλλοι 29 είχαν καταφέρει καταβάλλοντας υπεράνθρωπες προσπάθειες να κολυμπήσουν μόνοι τους στο Φαρμακονήσι.
Από τα ξημερώματα της Κυριακής το Λιμενικό Σώμα - Ελληνική Ακτοφυλακή μέσω του αριθμού 112 έλαβε επείγον σήμα για λέμβο σε κίνδυνο, με αδιευκρίνιστο αριθμό μεταναστών και προσφύγων.
Άμεσα απογειώθηκε ελικόπτερο Super Puma, ενώ πλωτά του λιμενικού έσπευσαν στο σημείο από τη Μυτιλήνη.
Από το πρωί η ηγεσία του Σώματος είναι επί ποδός για το συντονισμό της όλης επιχείρησης που γίνεται στο Ενιαίο Κέντρο Έρευνας και Διάσωσης του υπουργείου Ναυτιλίας.
Για το συμβάν έχει ενημερωθεί ο υπουργός Ναυτιλίας, Χρήστος Ζώης, ο οποίος την Κυριακή συμμετείχε σε σύσκεψη για το μεταναστευτικό στη Μυτιλήνη.
Στη θαλάσσια περιοχή οι έρευνες συνεχίζονται, καθώς μέχρι στιγμής δεν έχει διευκρινιστεί ούτε από τους διασωθέντες πόσα άτομα επέβαιναν πάνω στο σκάφος. Η πρώτη πληροφόρηση έκανε λόγο για περισσότερα από 100 άτομα.
Η φωτογραφία, που δημοσιεύεται στο σάιτ του avgi.gr είναι από την Μυτιλήνη όπου νέοι πρόσφυγες έφτασαν στα βόρεια παράλια του νησιού.
Οι αντιδράσεις των κομμάτων για τη νέα τραγωδία
ΣΥΡΙΖΑ: Nα θρηνήσουμε, αλλά οφείλουμε και να δράσουμε
‘Η χώρα μας, λόγω της γεωγραφικής της θέσης, είναι πύλη εισόδου και χρειάζεται στήριξη, πόρους και υποδομές για να συνδράμει, όπως οφείλει, απελπισμένους ανθρώπους που εγκαταλείπουν τις εστίες τους, με την ελπίδα της επιβίωσης. Οφείλει να δρα με βάση τους διεθνείς κανόνες, αλλά και δεσμευόμενη από τη συνείδηση ενός λαού που έχει βιώσει την προσφυγιά.
Ας μην ξεχνάμε ότι το προσφυγικό είναι ευρωπαϊκό και διεθνές ζήτημα, κι έτσι θα πρέπει να αντιμετωπίζεται, πέρα από μισαλλοδοξίες ή μικροκομματικές σκοπιμότητες. Δεν γίνεται να θρηνεί κανείς τους νεκρούς και ταυτόχρονα να σπεκουλάρει πάνω σε όσους επιβίωσαν.'
«Η Νέα Δημοκρατία εκφράζει τη θλίψη της για το τραγικό ναυάγιο στο Φαρμακονήσι.
Δυστυχώς, παρά την άμεση κινητοποίηση του Λιμενικού Σώματος και των μεγάλων προσπαθειών που κατέβαλλαν τα στελέχη του, η τραγωδία δεν αποφεύχθηκε», σημειώνει σε ανακοίνωσή του ο υποψήφιος βουλευτής Χίου της Ν.Δ. Νότης Μηταράκης.
Όπως εκτιμά, και το σημερινό τραγικό συμβάν έρχεται να επιβεβαιώσει την επιτακτική ανάγκη για την υιοθέτηση μιας ολοκληρωμένης μεταναστευτικής πολιτικής που θα περιλαμβάνει εκτός από την επιτήρηση των θαλασσίων συνόρων και την πάταξη των κυκλωμάτων που εμπορεύονται τον ανθρώπινο πόνο.
«Η αμηχανία και η αδράνεια της διεθνούς κοινότητας δεν μπορεί να συνεχίζεται και ταυτόχρονα στη Μεσόγειο να χάνονται καθημερινά δεκάδες αθώοι άνθρωποι και μικρά παιδιά. Τώρα είναι η ώρα, τόσο η Ε.Ε. όσο και οι αρμόδιοι διεθνείς οργανισμοί, να εργαστούν για την εξεύρεση οριστικής λύσης στο προσφυγικό ζήτημα», καταλήγει ο κ. Μηταράκης.
«Η "Ευρώπη–Φρούριο" δολοφονεί» τονίζει η Λαϊκή Ενότητα
«Δεν μπορούμε να μένουμε άλλο απαθείς στο συνεχιζόμενο έγκλημα σε βάρος ανθρώπων που απλώς θέλουν να ξεφύγουν από τη φρίκη του πολέμου» τονίζεται σε ανακοίνωση του γραφείου Τύπου της Λαϊκής Ενότητας, με αφορμή την τραγωδία στο Φαρμακονήσι.
Στην ανακοίνωση που έχει τίτλο «Η "Ευρώπη–Φρούριο" δολοφονεί», αναφέρεται: «Το νέο πολύνεκρο ναυάγιο στο Φαρμακονήσι, με θύματα πρόσφυγες πολέμου, αναδεικνύει το τραγικό αδιέξοδο της πολιτικής της "Ευρώπης-Φρούριο". Φανερώνει την υποκρισία των νεοφιλελεύθερων κυβερνήσεων της Ε.Ε., που ενώ χύνουν κροκοδείλια δάκρυα για τις ανθρώπινες εκατόμβες στη Μεσόγειο και στο Αιγαίο, εισηγούνται την ενίσχυση των κατασταλτικών μέτρων αποτροπής των προσφυγικών ροών προς την Ευρώπη».
Η Λαϊκή Ενότητα υπογραμμίζει ότι «δεν μπορούμε να μένουμε άλλο απαθείς στο συνεχιζόμενο έγκλημα σε βάρος ανθρώπων που απλώς θέλουν να ξεφύγουν από τη φρίκη του πολέμου. Οι πρόσφυγες πρέπει να μπορούν να περνούν με ασφάλεια από τη χώρα μας στη διαδρομή τους προς τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες που είναι ο προορισμός τους. Εδώ και τώρα να προχωρήσει η διάνοιξη ασφαλούς λωρίδας διέλευσης για τους πρόσφυγες προς τις ευρωπαϊκές χώρες, όπως επιτάσσει η Συνθήκη της Γενεύης».
Ποτάμι: Η Ευρώπη εξακολουθεί να κάνει μισή πολιτική και η Ελλάδα ούτε καν αυτή
«Η Ευρώπη εξακολουθεί να κάνει μισή πολιτική, και η Ελλάδα ούτε καν αυτή», επισημαίνει το Ποτάμι σε ανακοίνωσή του. «Σήμερα οι 28 νεκροί στο Φαρμακονήσι είναι πολλοί. Αύριο θα είναι λίγοι. Διότι θα ξεχαστούν. Και διότι κι άλλα θύματα θα προστεθούν σ αυτό το νηολόγιο του τρόμου και της φρίκης από τα τουρκικά παράλια στα ελληνικά νησιά», αναφέρει το Ποτάμι.
Το Ποτάμι εκτιμά ότι η ανθρωποπλημμύρα των προσφύγων της Συρίας (αλλά και από το Ιράκ και το Αφγανιστάν) δεν αντιμετωπίζεται με ευχολόγια, ούτε με κροκοδείλια δάκρυα. «Ούτε μονομερώς από ένα ή δύο πλούσια κράτη», συμπληρώνει.
Όπως αναφέρει το Ποτάμι, η Ευρώπη πρέπει να προχωρήσει σε συντονισμένες επιχειρήσεις ασφαλούς μεταφοράς και ένταξης των προσφύγων στις νέες τους πατρίδες. «Πρέπει να υπάρξει διακριτός και ευέλικτος μηχανισμός στην καρδιά της Ευρώπης, που θα εφαρμόσει ουσιαστικές πολιτικές και θα συντονίσει τις εθνικές κυβερνήσεις χρηματοδοτώντας αξιοπρεπείς συνθήκες μεταφοράς και φιλοξενίας των προσφύγων στα κράτη μέλη. Η νέα ελληνική κυβέρνηση αναλαμβάνει ένα μείζον πρόβλημα στο οποίο οι συνταγές απραξίας δεν έδωσαν λύση», προσθέτει.
avgi.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου