ΑΛΛΑΓΗ EMAIL

Οι φίλοι αναγνώστες μπορεί να στέλνουν τα μηνύματά τους στο εμέηλ στο οποίο θα προτιμούσε ο διαχειριστής να τα λαμβάνει. Παράλληλα επειδή η Maicrosoft μας λογόκρινε και μπλόκαρε το μαιηλ gmosxos1@hotmaihl. com άνοιξε και ισχύει πλέον το εμέηλ gmosxos23.6.1946@gmail.com το οποίο μπορείτε να χρησιμοποιείτε .ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ 6938.315.657 & 2610.273.901

Πέμπτη 24 Ιουλίου 2014

Ανέκρουσε πρύμνα η κυβέρνηση στο ζήτημα του κλεισίματος του 67ου Δημ. Σχολείου Πατρών

Τα προβλήματα παραμένουν στο 67ο Δημ. Σχολείο Πατρών, αλλά με την συμβολή της κοινωνίας στον αγώνα που δίνει ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων, απετράπη ο κίνδυνος του κλεισίματος, λέει ο αντιπρόεδρος Δημ. Μόσχος.


Νίκη του Συλλόγου Γονέων και της τοπικής κοινωνίας των Ζαρουχλεΐκων η οπισθοχώρηση του Υπουργείου Παιδείας

 Μετά τις διαμαρτυρίες του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 67ου Δημ. Σχολείου Πατρών στα Ζαρουχλέικα και με την συμπαράσταση της τοπικής κοινωνίας, το Υπουργείο Παιδείας ανέκρουσε  πρύμνη και το Σχολείο που συνεχίζει να στεγάζεται σε κοντέινερς, εξαιρείται του κλεισίματος, όπως αρχικά είχε προγραμματισθεί, στο πλαίσιο της μνημονιακής πολιτικής για περιστολή δαπανών στην Παιδεία, κατ’ επιταγή της τρόικας!

Με δημοσίευση στο ΦΕΚ 1944, τεύχος Β΄ σελ. 3η της 18-7-2014, επισημοποιείται  ότι το παραπάνω 67ο Δημοτικό Σχολείο δεν περιλαμβάνεται στο κατάλογο των σχολικών μονάδων που θα κλείσουν από το ερχόμενο φθινόπωρο.

Τα προβλήματα παραμένουν στο 67ο Δημ. Σχολείο Πατρών, αλλά με την συμβολή της κοινωνίας στον αγώνα που δίνει ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων, απετράπη ο κίνδυνος του κλεισίματος, λέει ο αντιπρόεδρος Δημ. Μόσχος.

Στις 2 Ιουνίου 2014, το Istologio G. Mosxou είχε ανοίξει το θέμα  γράφοντας μεταξύ άλλων: “Απτό παράδειγμα της έλλειψης ενδιαφέροντος ιδιαίτερα για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση, αποτελεί το το 67ο Δημοτικό Σχολείο στην συνοικία Ζαρουχλέικα Πατρών. Σχολείο με ιδιαιτερότητες σε μαθητές του. Το οποίο με απόφαση του Υφ. Κεδίκογλου πάει για κλείσιμο από το Φθινόπωρο.

Ένα σχολείο με ιδιαιτερότητες μαθητών

Το σχολείο αυτό από την εγκατάστασή του στην οδό Παπαντώνη 10, εδώ και αρκετά χρόνια βρέθηκε υπό το φάσμα της αποπομπής του καθώς η διαμάχη του ιδιοκτήτη του κτιρίου, που ζητούσε την ελευθέρωσή του προβάλλοντας λόγους ιδιοκατοίκησης, κράτησε χρόνια με την πολιτεία. Ακολούθως το σχολικό έτος 2009-2010 μετεγκατεστάθη, μέσα σε ένα μήνα, σε δικό του οικόπεδο, στην οδό Γοργοποτάμου 115, αλλά χωρίς να έχει χτιστεί σχολικό κτίριο.  Και από τότε παραμένει στεγαζόμενο σε έξι κοντέινερ, που δεν χωρούν πάνω από 14 ως 16 μαθητές, αφού άλλωστε αυτές είναι οι προδιαγραφές τους. Σύνολο 84 μαθητών σήμερα, διδάσκεται σε συνθήκες τριτοκοσμικές, για πέμπτη χρονιά!

Οι ελλείψεις έγιναν εμφανείς από την πρώτη ημέρα λειτουργίας του. Ακαταλληλότητα προαυλίου χώρου, ανυπαρξία στεγάστρου για την προφύλαξη των μικρών μαθητών από τις κακές καιρικές συνθήκες, ακαταλληλότητα στεγανότητας οροφών, ζήτημα που έλυσαν οι ίδιοι οι γονείς εξ ιδίων εξόδων και άλλα.

Μία πενταετία στα κοντέινερ και ακόμη το ζήτημα της ανέγερσης σχολικού κτιρίου παρέμενε άλυτο. Μέχρι που το έλυσε ο Κεδίκογλου με την τρόικα. Η συνταγή είναι απλή πονάει κεφάλι κόβουμε κεφάλι! 

Και να σκεφθεί κανείς ότι το 2009 που ξεκίνησε η μετεγκατάσταση, επί αυτοδιοικητικής μεταρρύθμισης «Καποδίστρια» υπήρξαν διαβεβαιώσεις και στόχοι ότι στο ιδιόκτητο οικόπεδο, που σήμερα στεγάζει το σχολείο, θα αναγείρονταν βιοκλιματικό κτίριο, του οποίου μάλιστα η ανέγερση θα εντάσσονταν στο ΕΣΠΑ 2007-2013.

Φτάσαμε στο 2014, πορευόμαστε για το 2015. Το ευρωπαϊκό πρόγραμμα χάθηκε και μαζί του, ανάμεσα στις υπηρεσίες κατά την μεταφορά αρμοδιοτήτων, τα σχέδια για το σχολείο, μαζί με τον «Καλλικράτη» που στο μεταξύ ενέσκηψε, λόγω επιδίωξης της κυβέρνησης Γ. Παπανδρέου και του Υπ.Εσ. Ραγκούση, που φιλοδοξούσαν να αποτελέσει εμβρυουλκό κατά της διαφαινόμενης ανόδου της Αριστεράς και ειδικά στους δήμους. Και εκτός των παραπάνω κανείς από τους αρμόδιους δεν φρόντισε να μεταφερθεί η ανέγερση του κτιρίου στο νέο ΕΣΠΑ 2014-2020.

Η διαμάχη μεταξύ Περιφέρειας Δυτ. Ελλάδος, που στο μεταξύ είχε αντικαταστήσει την Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση και του Δήμου Πατρέων -όχι για το ποιος θα εγκαινιάσει το κτίριο- αλλά για το ποιος θα το κατασκευάσει, αφού το ΕΣΠΑ προεξοφλούσε την χρηματοδότηση, κράτησε τόσο όσο χρειάστηκε για να βρεθεί ο φάκελος του σχολείου, που είχε απολεσθεί, χρονικό διάστημα που ωστόσο άρκεσε για να χαθεί το πρόγραμμα.   

Με δεδομένη λοιπόν την αύξηση -σύμφωνα με τον μνημονιακό στόχο- κατά τάξη στο 10% των μαθητών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ζητούμενο είναι από το Υπουργείο η προσαύξηση της πληρότητας των μαθητικών τάξεων στους 27 μαθητές και το κλείσιμο αντίστοιχων σχολείων.

Όμως στην περίπτωση του 67ου Δημ. Σχολείου υπάρχει μία ιδιαιτερότητα. Είναι σχολείο στο οποίο διδάσκονται κάποιοι μαθητές με ιδιαιτερότητες. Γι αυτό το διαγραφόμενο κλείσιμο του σχολείου ηχεί παράταιρα. Ιδιαίτερα όταν προβάλλεται η αιτιολογία του μικρού αριθμού κατά τάξη, λες και είναι από την φύση του υποχρεωτικό να «παστώνονται» οι μαθητές, δίκην κονσέρβας!

 «Μας λένε να στείλουμε τα παιδιά μας στα όμορα σχολεία, επειδή το σχολείο μας είναι μικρό» λέει ο γονέας Δημ. Μόσχος, αντιπρόεδρος του ΔΣ του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 67ου Δημ. Σχολείου Πατρών.

«Αλλά το 24ο βρίσκεται σε απόσταση ενός οικοδομικού τετραγώνου, υπερπλήρες μαθητών και με 12 θέσεις. Το 18ο απέχει 800 μέτρα, σε δαιδαλώδεις οδούς και επικίνδυνους,  μέσα στα χωράφια, που σημαίνει ότι χρειάζονται συνοδό και την μετάβαση και επιστροφή. Το 54ο είναι πλησίον και το προσφέρουν μόνον και μόνον για να στεγάσουν δύο νηπιαγωγεία της περιοχής, που τώρα στεγάζονται σε κτίριο ιδιώτη, υπό άθλιες συνθήκες».

Μάλιστα σε ψήφισμα διαμαρτυρίας που έχουν στείλει οι γονείς, προς τους αρμόδιους, μεταξύ πολλών άλλων επιχειρημάτων αναφέρουν:

«Τα μικρά σχολεία προσφέρουν στους μαθητές περισσότερες δυνατότητες να αναπτύξουν διαπροσωπικές σχέσεις με τους συμμαθητές τους και τους δασκάλους τους, με αποτέλεσμα να ελαχιστοποιούνται φαινόμενα παραβατικής συμπεριφοράς».

Αφήνοντας δε, αιχμές κατά του διευθυντή Α/βάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας, που συμπεριέλαβε στην πρότασή του προς το Υπ.Εθν.Π. για συγχώνευση και το 67ο , υπενθυμίζουν την εγκύκλιο του Υπουργείου, την 30-1-2012, που προέτρεπε «να εξασφαλίζεται η συνεργασία όλων των εμπλεκομένων φορέων για την διατύπωση της καλύτερης δυνατής εκπαιδευτικής πρότασης προς όφελος όλων των μαθητών και της εκπαίδευσης για την αποφυγή των εκ των υστέρων διαμαρτυριών»! 

Και ερωτούν εάν οι θέσεις του Υπουργείου δεν έχουν αλλάξει, «από δω και πέρα τέτοιες αποφάσεις θα παίρνονται αντιδημοκρατικά από ένα και μόνον άτομο»”;   

 Η δασκάλα Γιούλα Γιαννίκου

«Σύμφωνα με την εισηγητική έκθεση για τον Προϋπολογισμό του 2014, είπε στο Istologio G. Mosxou στις 3 Ιουνίου η δασκάλα Γιούλα Γιαννίκου,1676 σχολικές μονάδες, πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας μαζί, θα συγχωνευθούν (σελίδα 55). Συγχωνευθούν είναι η γλυκιά επικάλυψη στη λέξη κλείσουν. Από την άλλη βέβαια, στην ίδια σελίδα προτείνεται η ανασύσταση του νομικού πλαισίου που διέπει την ιδιωτική εκπαίδευση με στόχο  -τι άλλο;- την απλοποίηση της διαδικασία έκδοσης άδειας για ιδιωτικά εκπαιδευτικά κέντρα. 

Αποτέλεσμα; Σχολεία για φτωχούς με 27 μαθητές στην τάξη με ένα κουρασμένο και φοβισμένο εκπαιδευτικό που θα τρέχει για να βρει χορηγούς να ζεστάνει τους μαθητές του, τους αυριανούς φοβισμένους ευέλικτους εργαζόμενους των 300 ευρώ. Από την άλλη ιδιωτικά σχολεία για τους κατέχοντες που θα ετοιμάζουν τους αυριανούς εργοδότες.

Πέραν αυτού μια τέτοια απόφαση σημαίνει ότι οι νέοι εκπαιδευτικοί δεν πρόκειται να εργαστούν ποτέ (στην ίδια σελίδα άλλωστε μιλάει για εξορθολογισμό του μισθολογικού κόστους των εκπαιδευτικών –πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας με τη βέλτιστη αξιοποίηση των μονίμων και μείωση των αναπληρωτών κι ωρομισθίων). Μέσα στα πλαίσια της βέλτιστης αξιοποίησης προφανώς θα γίνει και η αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών κατά δυο ώρες όπως εισηγείται η έκθεση.

Είναι προφανές ότι το Δημόσιο Δωρεάν Σχολείο για όλους δεν τους αφορά. Εμείς, όμως, εκπαιδευτικοί και γονείς ξέρουμε ότι τα σχολεία, οι μαθητές, οι εκπαιδευτικοί δεν είναι απλά αριθμοί που πρέπει να μειωθούν για να καλυφθεί ο αριθμός απολυμένων που ζητάει η τρόικα. Η εκπαίδευση μας αφορά όλους. Και όλοι μαζί θα κάνουμε τη διαμαρτυρία μας πολιτική πράξη ώστε να ανατραπούν αυτοί που με τις πολιτικές τους διαλύουν το δημόσιο σχολείο».

Δήλωση Μ. Κανελλοπούλου
«Είμαστε δίπλα στον αγώνα μαθητών, γονέων και δασκάλων για την αναστολή της συγκεκριμένης απόφασης αλλά και για την δίκαιη διεκδίκηση τους για την κατασκευή του σχολικού κτηρίου το οποίο κόλλησε μέσα στη δαιδαλώδη γραφειοκρατία και τις μεταφορές αρμοδιοτήτων που προκάλεσε στην αυτοδιοίκηση η επιβολή του Καλλικράτη».
Με τα παραπάνω που περιλαμβάνονται στην ανακοίνωση που εκδόθηκε στις 4 Ιουνίου 2014, με αφορμή την συνάντηση με την πρόεδρο Κουνέλη Βασιλική και τον αντιπρόεδρο Μόσχο Δημήτρη του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 67ου Δημοτικού Σχολείου Πατρών, εξ αιτίας της απόφασης του Υπουργείου Παιδείας για κατάργηση του σχολείου και τις κινητοποιήσεις των μαθητών και των γονέων, η βουλευτής Αχαΐας του ΣΥΡΙΖΑ Μαρία Κανελλοπούλου, την ημέρα αυτή προέβη στην παρακάτω δήλωση:

Παρατίθεται αυτούσια:

 «To δήθεν success story της συγκυβέρνησης Σαμαρά – Βενιζέλου εξακολουθεί να σαρώνει και τον κρίσιμο χώρο της Παιδείας. Εδώ και καιρό η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, τηρώντας κατά γράμμα τις μνημονιακές υποχρεώσεις προς τους δανειστές και την τρόϊκα, καταργεί σχολεία σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης σε όλη τη χώρα, με μόνο κριτήριο την μείωση του «κόστους», δημιουργώντας παντού όπου μπορεί τάξεις με όσο το δυνατόν περισσότερα στοιβαγμένα παιδιά.

Στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση φέτος μέσω συγχωνεύσεων και καταργήσεων «εξαφανίζονται» 79 δημοτικά σχολεία και 67 νηπιαγωγεία! Επιπλέον υποβιβάζονται 130 δημοτικά και 20 νηπιαγωγεία. Χιλιάδες παιδιά θα στοιβάζονται σε υπεράριθμα τμήματα ενώ περισσότερες από 600 θέσεις εργασίας καταργούνται.   

Στην Πάτρα, αυτή τη φορά, γιατί το Υπουργείο σχεδιάζει και άλλα χτυπήματα,  στο στόχαστρο του Υπουργείου είναι το 67ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών. Το Υπουργείο Παιδείας αποφάσισε την κατάργηση και την διάλυση του. Λάβανε μια απόφαση χωρίς καν να ερωτηθούν οι άμεσα ενδιαφερόμενοι, οι γονείς, οι μαθητές και οι δάσκαλοι του σχολείου. Λάβανε μια απόφαση χωρίς να πάρουν υπόψη τους ότι η Δημοτική Επιτροπή Παιδείας αλλά και το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Πατρέων διαφωνούν με την κατάργηση του σχολείου.

Είναι προφανές πως η ρήση ότι όπου ανοίγει ένα σχολείο κλείνει μια φυλακή, δεν έχει ακόμα φτάσει στα αυτιά του κυρίου Αρβανιτόπουλου. Άλλωστε αυτός είναι απασχολημένος με τα συμφέροντα  των φίλων του, ιδιοκτητών ιδιωτικών σχολείων. Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας αποδεικνύει εκ νέου πως ενδιαφέρεται μόνο για δημοσιονομικά κριτήρια και για «εξοικονόμηση πόρων» και όχι για την Εκπαίδευση. Καταργεί ένα σχολείο από τον εκπαιδευτικό χάρτη της χώρας και  σκορπίζει 84 μαθητές του δημοτικού σε άλλα σχολεία αδιαφορώντας για τις σχέσεις που έχουν αναπτυχθεί όλα αυτά τα χρόνια μεταξύ μαθητών, γονέων και δασκάλων. Λαμβάνει μια τέτοια απόφαση αδιαφορώντας για την εκπαιδευτική δουλειά που γίνεται σε ένα σχολείο κάτω από αντικειμενικά δύσκολες συνθήκες γιατί εδώ και χρόνια το έχουν αφήσει να στεγάζεται σε κοντέϊνερ παρά τις υποσχέσεις για την κατασκευή νέου κτηρίου. 

Είμαστε δίπλα στον αγώνα μαθητών, γονέων και δασκάλων για την αναστολή της συγκεκριμένης απόφασης αλλά και για την δίκαιη διεκδίκηση τους για την κατασκευή του σχολικού κτηρίου το οποίο κόλλησε μέσα στη δαιδαλώδη γραφειοκρατία και τις μεταφορές αρμοδιοτήτων που προκάλεσε στην αυτοδιοίκηση η επιβολή του Καλλικράτη».

Δεν υπάρχουν σχόλια: