Τρίτη 1 Οκτωβρίου 2024

Η Greenpeace απαιτεί άμεση απαγόρευση ιδιωτικών τζετ


Μιας πολυτέλειας για ελάχιστους προνομιούχους που βάζει σε κίνδυνο τους πιο ευάλωτους συνανθρώπους μας

9.751 ιδιωτικά τζετ προσγειώθηκαν σε 5 ελληνικά αεροδρόμια. - Ρύπανση με 57.500 τόνους διοξειδίου του άνθρακα

«Είναι καιρός να παρθούν γενναία μέτρα ώστε να μπει σε προτεραιότητα το κοινό καλό κι όχι ο πολυτελής τρόπος ζωής ελάχιστων, για ένα πιο ισότιμο και βιώσιμο μέλλον».
Με τα παραπάνω καταλήγει ανακοίνωση της  Greenpeace, που ζητά επιβολή φόρου πολυτελείας για τους χρήστες των τζετ, με αφορμή την δημοσιοποίηση της έρευνας για τις βλαβερές επιπτώσεις από την χρήση των τζετ, που για τα ελληνικά αεροδρόμια προκαλούν διοξείδιο του άνθρακα ισόποσο με 38.300 οχήματα κινούμενα με ορυκτά καύσιμα, ενώ αντιστοίχως  9.751 πτήσεις με ιδιωτικό τζετ σε ελληνικούς προορισμούς διακοπών προκάλεσαν περίπου 57.500 τόνους διοξειδίου για το 2023. 

Κατακόρυφη είναι η αύξηση των πτήσεων ιδιωτικών τζετ σε ευρωπαϊκούς προορισμούς διακοπών, με τη μεγαλύτερη αύξηση να συμβαίνει κατά τη διάρκεια της τουριστικής περιόδου, σύμφωνα με νέα ανάλυση που έγινε από τη  νέα ανάλυση που έγινε από το T3 Transportation Think Tank για λογαριασμό της Greenpeace. που δημοσιοποιεί το .

Από την ανάλυση δεν θα μπορούσε να λείπει η Ελλάδα και συγκεκριμένα πέντε αεροδρόμια που συγκεντρώνουν τον μεγαλύτερο αριθμό ιδιωτικών τζετ που πέταξαν στον ελληνικό ουρανό τους καλοκαιρινούς μήνες κατά το 2023.

Από το T3 Transportation Think Tank αναλύθηκαν οι πτήσεις ιδιωτικών τζετ στα αεροδρόμια της Αθήνας, του Ηρακλείου, των Χανίων, της Μυκόνου και της Σαντορίνης και προέκυψαν τα εξής στοιχεία:

-Συνολικά, 9.751 ιδιωτικά τζετ προσγειώθηκαν σε αυτά τα πέντε αεροδρόμια το 2023. 

-Περίπου το 70% αυτών των ιδιωτικών τζετ προήλθαν από άλλες χώρες, ενώ περίπου το 30% ήταν πτήσεις εσωτερικού.

-Το ποσοστό CO2 των εποχικών πτήσεων (Ιούνιος με Σεπτέμβριος) ξεπέρασε κατά πολύ το 50% σε όλα τα ελληνικά αεροδρόμια που αναλύθηκαν. Αυτό σημαίνει ότι περισσότερο από το 50% των ετήσιων εκπομπών CO2 προκλήθηκαν κατά την καλοκαιρινή περίοδο. 

-Το υψηλότερο ποσοστό καταγράφηκε στο αεροδρόμιο της Μυκόνου, με 89%. Αυτό είναι και το υψηλότερο ποσοστό εποχικών εκπομπών σε όλα τα 45 αεροδρόμια που αναλύθηκαν. 

-Οι 9.751 πτήσεις με ιδιωτικό τζετ σε ελληνικούς προορισμούς διακοπών προκάλεσαν περίπου 57.500 τόνους CO2. Αυτό αντιστοιχεί στις ετήσιες εκπομπές περίπου 38.300 οχημάτων που κινούνται με ορυκτά καύσιμα. Επιπλέον, οι 2.266 πτήσεις ιδιωτικών τζετ από ελληνικά αεροδρόμια σε προορισμούς διακοπών εκτός Ελλάδος προκάλεσαν 11.400 τόνους CO2.

Όσον αφορά στο σύνολο των ευρωπαϊκών προορισμών διακοπών, οι αφίξεις πτήσεων με ιδιωτικά τζετ αυξήθηκαν ως και 250%, γεγονός που αναδεικνύει ότι οι περισσότερες από τις πτήσεις αυτές έγιναν για σκοπούς αναψυχής. Καταγράφηκαν περισσότερες από 117.000 πτήσεις με ιδιωτικά τζετ σε 45 προορισμούς διακοπών όλη τη χρονιά, κάτι που οδήγησε σε εκπομπές περισσότερων από 520.000 τόνων CO2. Η Νίκαια, η Γενεύη και η Πάλμα ντε Μαγιόρκα ήταν οι τρεις πιο δημοφιλείς προορισμοί. 

Η Greenpeace απαιτεί την άμεση απαγόρευση των ιδιωτικών τζετ, μιας πολυτέλειας για ελάχιστους προνομιούχους που βάζει σε κίνδυνο τους πιο ευάλωτους συνανθρώπους μας.

Επιπλέον, ζητά την εφαρμογή μέτρων όπως ένας φόρος πλούτου στην Ευρώπη, που όχι μόνο θα μπορούσε να συμβάλει στην κλιματική δικαιοσύνη αλλά και να παρέχει πόρους για δημόσια αγαθά όπως η οικονομικά προσιτή στέγαση και οι δημόσιες μεταφορές. Είναι καιρός να παρθούν γενναία μέτρα ώστε να μπει σε προτεραιότητα το κοινό καλό κι όχι ο πολυτελής τρόπος ζωής ελάχιστων, για ένα πιο ισότιμο και βιώσιμο μέλλον.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Πάσα άποψη εκφράζεται ελευθέρως από το ISTOLOGIO giorgou MOSXOU, αρκεί να μην περιέχει αήθεις χαρακτηρισμούς